Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 18:45

Re: Fotografie Topic

Vind jouw stijl erg mooi worden, Munk!
Hier slapen de kindjes nooit als ze op de foto gaan. Kunnen ze nog zo veel in bad zijn geweest en gevoed zijn... slapen hebben ze bij mij pas 1 keer gedaan... Kindjes houden er bij mij niet zo van om bloot te liggen volgens mij, want zodra ze kleertjes aan hebben zijn ze stil en tevreden :P

Zero, ja snap dat je past voor die temperaturen. Daarom heb ik dus die fohn bij me :) Een anti-doorlek matje kan ook fijn zijn. Want ze plassen toch altijd :)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 19:00

Re: Fotografie Topic

Pfffffoooeeeee ik ben nu bezig met een lijstje maken van bruidsfotografen. Dat is me toch lastig. Ik weet natuurlijk heel goed waar ik op moet letten maar anderzijds helpt me dat totaal niet. Eigenlijk weet ik helemaal niet waar ik op moet letten! Ik kijk naar bewerkingsstijl, originele of de standaard foto's (eigenlijk wil ik allebei, je moet een goede mix hebben van een goed oog en een goede basis), consistentie, bekendheid (juist wel of niet, zitten allebei voordelen en nadelen aan) , diversiteit in bruiloften (niet alleen maar foto's van 1 bruiloft), prijs natuurlijk toch wel, levertijd, leveringswijze, album mogelijkheden en pakketten, etc etc.

Zouden jullie nog iets aanraden waar ik goed naar moet kijken? En mag ik evt een van jullie aan t lijstje toevoegen als je dat leuk vindt? Kan me ook voorstellen dat je dat juist niet zou willen, maar ik wil jullie best meenemen eigenlijk!

Tips? Ik vind t echt lastig!
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 19:16

Re: Fotografie Topic

Ik zou letten op wat me aanspreekt qua stijl en bewerking. Bekendheid zou me echt aan mijn derriere oxideren, ik moet het mooi vinden. Zo vind ik lichte, sprankelende foto's erg belangrijk. een beetje zoals de stijl van Susanne Noelle Fotografie. Hoe zij bewerkt en schrijft, die stijl spreekt mij enorm aan! (leuk detail, haar man is mijn boekhouder :P)

Kan me voorstellen dat de keuze reuze moeilijk is. Wat zegt je aanstaande er van? Ligt de keuze vooral bij jou, of maak jij een voorselectie en kiezen jullie daarna samen?

Enneh, op het lijstje zetten mag altijd natuurlijk. Maar ik weet dat onze stijlen mijlenver uit elkaar liggen :)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 19:21

Re: Fotografie Topic

Dank je! Ik maak t lijstje want ik heb nou eenmaal meer connecties en bekijk elke dag wel paar bruidsblogs dus veel meer kennis er van. Maar hij heeft zeker ook een eigen smaak en kennis van fotografie dus we gaan zeker samen zoeken naar iets dat ons beide aan staat.

Ik neig t meeste naar crisp heldere beelden met lekker echt wit (geen gele walm meer haha), maar niet te hard, wel beetje zacht. Licht journalistiek maar wel open staan voor de foto's die je echt als bruidspaar terug wilt zien. Zo benader ik m'n eigen werk tegenwoordig ik. Denkend vanuit het bruidspaar. Dat vind ik belangrijk.

Ja onze stijlen liggen uit elkaar maar ik neem je toch even mee als t mag gezien ik er wel met fris oog naar wil kijken samen :-)
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 11 Jul 2014 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 19:27

Re: Fotografie Topic

Dan zou ik de fotograaf die ik noem zeker even bekijken! Ze is de moeite waard! Ken nog wel wat andere fotografen, maar betwijfel of zij in jouw straatje liggen... app me anders ff als je de namen wilt! Trouwens, binnenkort ff een date plannen? Kom ik weer vanuit 't werk jullie kant op? Of veels te druk?

Ja, tuurlijk mag je mij meenemen. Of in combi met Zero :) We hebben echt een hilarisch briljante reportage gehad :)
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 20:26

Re: Fotografie Topic

Zo, mijn EB reportage is af. Nu een andere reportage gaan bewerken. Was een portfolioshoot, met lekker veel nabestellingen! En zondag foto's van maken van een forummer en haar gezin :love:
<<

Zero

Bericht 11 Jul 2014 20:37

Re: Fotografie Topic

Marin, ik zou naar de compositie stijl kijken. Ik heb veel klanten die zelf creatief zijn en zelf willen nabewerken, misschien heb jij dat zelf ook wel - dat je jouw foto's in je eigen stijl wil zetten. Er zijn vast meer fotografen die daar mee akkoord gaan.
Belangrijkste is dan dus je compositie (en vooral het uitkleden van een foto, wat blijft er nog van het plaatje over als je niet bewerkt, hoe sterk is het beeld dan?)

Maar misschien wil je helemaal niet zelf gaan nabewerken, dan zou ik wat Oreo zegt, afgaan op stijl en impressie.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 20:44

Re: Fotografie Topic

Leuk, gaat nog steeds lekker dus oreo! Heb je voor jezelf al bepaald wanneer je stopt met opdrachten aannemen ivm je zwangerschap?

Oh en het lijkt me heel erg leuk om weer eens af te spreken maar momenteel is t echt een beetje te druk. Dus komt wel weer.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 20:47

Re: Fotografie Topic

Ja dat had ik zelf ook al bedacht als optie, ken ook andere bruidsfotografen die dat gedaan hebben. Maar nee ik vind t ook wel lekker om t gewoon los te kunnen laten en iemand het helemaal toevertrouwen. Per slot van rekening huur je iemand wel in op basis van vertrouwen. Ben bang dat als ik mezelf ga bewerken dat heel gek is en ik te raar kritisch ga zijn. Maar compositie en het gevoel is sowieso belangrijk ja.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 20:49

Re: Fotografie Topic

Marin, half augustus heb ik nog een huwelijk en dan geef ik mijzelf verlof. Dan vind ik het mooi geweest hoor! Merk dat ik de weekenden echt nodig heb om bij te komen, daar heb ik door de week geen tijd voor. Heb dit weekend een reportage en vermoedelijk volgend weekend ook nog eentje (een jonge man, onze leeftijd, die binnenkort gaat sterven en zijn jonge gezin achterlaat wil nog eenmaal met zijn gezin op de foto). En dan dus dat huwelijk.

Daarna kan ik eindelijk gaan zitten om mijn vakantiefoto's te gaan bewerken :P
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 20:57

Re: Fotografie Topic

Oei heftige shoot dat. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment rust neemt hoor. Heel begrijpelijk. Ik ga t volgend jaar ook anders aanpakken. Dit nooit weer. Heb het echt onderschat. Heb geweldige shoots gehad dit jaar maar ik ben kapot. En sowieso neem ik twee maanden pauze volgend jaar ivm m'n eigen bruiloft.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Jul 2014 21:08

Re: Fotografie Topic

Pfff heftig Oreo.

Moeilijk he Marin. Ik dacht dat je zo graag mon et mine wilde?

Ik wil een nieuwe camera. Heb nu instapmodel nikon. Maar weet niet wat ik nu moet kiezen. Winkel adviseert d600.. Maar ik weet t niet. Keuzes keuzes...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 11 Jul 2014 21:12

Re: Fotografie Topic

Hebben jullie allemaal photoshop en of lightroom gekocht of hebben jullie zon maand abonnement?Want het is toch anders hartstikke duur?
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 21:13

Re: Fotografie Topic

Ja die zijn veel te erg boven ons budget. Tussen de 4000 en 6000 voor het aantal uur plus album wat wij zouden willen. Dat wordt echt te veel.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 21:14

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:Hebben jullie allemaal photoshop en of lightroom gekocht of hebben jullie zon maand abonnement?Want het is toch anders hartstikke duur?

Ik heb t per jaar en was iets van 130 euro dus vind t nog wel mee vallen
<<

Anoniem124

Bericht 11 Jul 2014 21:17

Re: Fotografie Topic

Marin schreef:
Charles schreef:Hebben jullie allemaal photoshop en of lightroom gekocht of hebben jullie zon maand abonnement?Want het is toch anders hartstikke duur?

Ik heb t per jaar en was iets van 130 euro dus vind t nog wel mee vallen


Wat raar ik zie dat nergens
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 21:18

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:
Marin schreef:
Charles schreef:Hebben jullie allemaal photoshop en of lightroom gekocht of hebben jullie zon maand abonnement?Want het is toch anders hartstikke duur?

Ik heb t per jaar en was iets van 130 euro dus vind t nog wel mee vallen


Wat raar ik zie dat nergens


Zoek je op de gewone website van Adobe?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jul 2014 21:18

Re: Fotografie Topic

Photoshop CC kost volgens mij inderdaad zoiets.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 21:19

Re: Fotografie Topic

Oh en houdt Petapixel in de gaten, sowieso een leuke Facebook pagina vol tips maar die hebben soms ook CC kortingen voor 90 euro (of dollar) per jaar.
<<

Zero

Bericht 11 Jul 2014 21:21

Re: Fotografie Topic

Ik heb PS gekocht, maar dat was nog in een tijd dat ze nog geen (of onmogelijke) pakketten aanboden.
Dat kostte me zo'n € 1300 uit mijn hoofd...? Zit ook Bridge, Illustrator en Indesign bij.

Adobe Muse betaal ik wel per maand (voor mijn websites) maar Lightroom laat ik nog steeds links liggen. Ooit... maybe...
<<

Anoniem124

Bericht 11 Jul 2014 21:23

Re: Fotografie Topic

Susan heb jij ook photoshop cc?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jul 2014 21:23

Re: Fotografie Topic

Ik wilde eigenlijk gewoon in één keer klaar zijn en niet volgend jaar weer moeten betalen, en ik wilde wel graag het nieuwste, dus daarom voor Photoshop Elements gekozen. Bijna alles wat ik wil zit daar wel in, ik werk wel in de Expert-modus, als ik een keer iets moet wat niet in Elements zit heb ik altijd nog Photoshop CS4 op de laptop staan.

Lightroom heb ik vorig jaar geprobeerd maar vond ik helemaal niet fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jul 2014 21:25

Re: Fotografie Topic

Charles schreef:Susan heb jij ook photoshop cc?


Nee, Elements dus. Ik heb CC wel overwogen maar ik wilde toch liever gewoon in één keer van alle kosten af zijn in plaats van aan een abonnement vast te zitten. Een nieuwe versie van Photoshop CS is dan weer veel te duur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jul 2014 13:55

Re: Fotografie Topic

Lightroom was volgens mij ook eenmalig en heeft nog geen 200 euro gekost.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Jul 2014 15:54

Re: Fotografie Topic

Ik heb ook Lightroom, 4 geloof ik, via mn vriend.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers