Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boekenlijst maken op laptop

<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 10 Jul 2014 08:15

Boekenlijst maken op laptop

In mijn boekenkast staan een hoop boeken, op mijn laptop wil ik graag een lijst maken met al die boeken, zodat ik weet welke boeken ik allemaal heb.
Nu was ik begonnen in word & excel, maar ik heb ruzie met het op alfabetische volgorde zetten, hij zet het natuurlijk wel op volgorde, maar niet kloppend bij elkaar.
Ik heb 2 kolommen: 1 met schrijver, 1 met titel en je kan 1 van de 2 sorteren, maar dan gaat de ander niet mee (en staat er dus een verkeerd boek achter een schrijver of andersom.

Heeft iemand een idee hoe ik makkelijk zo'n lijst kan maken? (Ik moet weer opnieuw beginnen, dus alle tips zijn welkom, ook als je een ander programma gebruikt dan word of excel)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Jul 2014 14:20

Re: Boekenlijst maken op laptop

Excel is hiervoor het makkelijkst denk ik. Je moet dan inderdaad wel zorgen dat alles gesorteerd wordt maar dat is niet heel moeilijk. Zit nu niet bij computer dus kan niet nakijken hoe je het precies doet maar dit is één van de dingen waarvoor excel bedoeld is.

Wel een tip die ik nu kan geven is je document opslaan nadat je alles ingevoerd hebt en dan beginnen met sorteren. Dan kun je altijd teruggaan naar beginpunt en ben je niet alles kwijt.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem122

Bericht 10 Jul 2014 14:56

Re: Boekenlijst maken op laptop

<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2014 15:00

Re: Boekenlijst maken op laptop

Als ik sorteer in Excel, gaat alles wel gewoon mee altijd.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Jul 2014 16:48

Re: Boekenlijst maken op laptop

In Excel moet je beide kolommen selecteren en dan komen de juiste combinaties op alfabetische volgorde te staan.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers