Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afbouwen speentje bij jonge baby

<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 22:03

Afbouwen speentje bij jonge baby

S. is bijna 4 en heeft nog steeds een speentje in bed. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het af te bouwen. En deze ellende wil ik ook niet weer eens meemaken bij T.

Dus hoe bouw je het beste een speentje af bij een baby? T. heeft 'm alleen maar bij het in slaap vallen. Daarna valt hij uit z'n mondje en geef ik de speen alleen terug als hij in bed begint te jammeren. Ik wil de speen eigenlijk afgebouwd hebben voordat hij een half jaar oud is. Maar hoe ga ik dat doen? Tips zijn zeer welkom!
<<

Fiene

Bericht 09 Jul 2014 22:05

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Bij R heb ik ze gewoon van het ene op het andere moment afgepakt en klaar. Dat ging ook gewoon goed.

Bij N ben ik er, te laks, in geweest en heeft ze ze helaas nog..en nu heeft ze ze ook echt nodig bij het inslapen. Ik wil het graag afbouwen maar weet nog niet hoe.

Succes met het afbouwen!
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 22:20

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Dankjewel ;)

Het ligt misschien ook wel voor een deel aan onszelf hoor. S. wordt minimaal nog 1x per nacht wakker en T. slaapt ook nog niet door en komt om de 4 uur voor voeding dat ik die uurtjes slaap die ik maak toch heel heilig vind! En ik denk dat als we 'm cold turkey zouden afpakken bij S. hij nog vaker wakker wordt dan die 1x per nacht. En daar zit ik echt niet op te wachten eigenlijk..
<<

Fiene

Bericht 09 Jul 2014 22:22

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Pff klinkt pittig zeg! Nee ik snap dat je daar niet op zit te wachten. Lastig om een goede oplossing te vinden dan, misschien overdag niet meer geven?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Jul 2014 22:26

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Ik gaf hem rond de zes maanden gewoon steeds minder en al vrij snel hoefde hij hem niet meer.
R. 2013
D. 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2014 22:34

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Wij hebben hem net voordat ze naar een groot bed ging weggenomen.
Als ze dan goed sliep kreeg ze een groot bed. Wel hebben we dit gedaan toen we een paar dagen vrij waren/vakantie hadden, mocht het niet soepel gaan we overdag (om en om) even konden bijtanken.
Maar uiteindelijk ging het beter dan we hadden kunnen dromen (waren ingesteld op slapeloze nachten). Een paar keer vroeg ze er 's avonds om, maar na een korte nee, de tutjes zijn weg/kapot (weet niet meer precies wat we hebben gezegd) was het prima.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 22:39

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Als ze wat ouder zijn kan dat idd zo maar T. is nog niet eens 4 maanden en nog lang niet toe aan een groot bed ;)

Maar ik denk dat ik het idd eens dat van overdag niet geven proberen. En dan over 2 maandjes als de ergste zuigbehoefte voorbij is.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2014 22:45

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Haha, ik dacht dat het over S. ging.
Niet goed gelezen, lag al te slapen bij de voetbal
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 09 Jul 2014 22:49

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Ik wil er bij S ook vanaf, willen het volgende week gaan proberen. We hebben dan beide vakantie en kunnen dan de nachten gaan afwisselen en eventueel uitslapen.
F was er met ruim 2,5 vanaf, die konden we al veel meer uitleggen. Ben benieuwd hoe het nu gaat!
December 2009
juli 2012
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Jul 2014 23:03

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

M.was nog net geen 2 toen zijn we gewoon in eens gestopt. Ik vind bijna 4 wel oud voor een speen en hij is toch op een leeftijd dat je hem kan vertellen dat een speen niet meer nodig is.

Bij een baby stoppen geen ervaring maar hoe jonger, hoe beter.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 23:07

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Happydobby schreef:M.was nog net geen 2 toen zijn we gewoon in eens gestopt. Ik vind bijna 4 wel oud voor een speen en hij is toch op een leeftijd dat je hem kan vertellen dat een speen niet meer nodig is.


Klopt maar hij begint al hysterisch te huilen als we er over beginnen. Een cadeau beloven oid helpt ook al niet. Dus ik weet het zo even niet meer.. Vandaar dat ik er bij de jongste dus zsm vanaf wil!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Jul 2014 23:13

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Dat is niet leuk maar misschien toch eens doorzetten. Gewoon naar bed en klaar. Heeft hij een knuffel? M. Had dat niet, na stoppen met de speen wel.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 23:25

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Ja een soort van. Hij heeft een oude slaapzak als knuffel.

Maar gewoon naar bed en klaar is natuurlijk wel makkelijk gezegd. Ik slaap nu al maar max. 6 uur in de nacht en nog niet eens achter elkaar (nu nog minder ivm voetbal) en dit wil en kan ik er nu nog even niet bij hebben. Maargoed het gaat nu ook over de jongste.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Jul 2014 23:29

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Bij A net na haar tweede gestopt met de speen (alle speentjes met sinterklaastijd in de schoen) en dat ging boven verwachting goed. Zij was een echte speenjunkie en liep er het liefst hele dagen mee. R lijkt er nu al een stuk minder behoefte aan te hebben dan A destijds. Alleen als hij een beetje aan het jammeren is of heel moe is en niet direct in slaap valt. Verder hoeft hij hem niet eens. Ik denk dat ik rond de 6 maanden wil proberen om hem weg te laten door hem steeds minder te geven. Hopelijk is hij er dan eerder af dan zijn zus. Lukt dat niet, dan denk ik dat ik liever wacht tot hij ook rond de 2 is en ik meer kan uitleggen. Al wil ik hem dan alleen geven jn bed, als hij ziek is, etc en niet de hele dag door.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Jul 2014 07:25

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Bij beide rond hun tweede jaar hebben we m weg gedaan, gewoon al een week of twee van te voren gaan vertellen dat een speen voor babietjes is en dat we m eens weg moeten doen, daarna hebben beide m zelf in de vuilnisbak gegooid en die werd gelijk geleegd die dag (ook laten zien) zo zijn ze er gelijk vanaf, even door pakken dus.
Succes!
<<

Anoniem255

Bericht 10 Jul 2014 10:17

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Ik zou bij T proberen om ermee te stoppen tijdens de slaapjes overdag en dan geleidelijk aan de nacht proberen.
Bij S kun je misschien samen een aftelkalender maken (tot aan jullie vakantie).
Dan kan hij er meer naar toe leven. En dan vertellen dat een speentje voor baby's is en dat er veel baby's zijn die geen tutje hebben. Dat zijn tut naar nieuwe baby's gaat en dan samen weggooien in de bak van humanitas of in een envelop in de brievenbus. Geen idee of hij er in trapt hoor...

Succes!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Jul 2014 10:19

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Ik zit nu op de laptop dus ik kan wat uitgebreider reageren :)

Hij had zijn speen alleen bij krampjes en bij inslapen. Maar als hij echt moe was legde ik hem zonder speen weg en dat ging gelijk wel goed. Zo gewoon per keer steeds bekeken of hij een speen nodig had. Na een korte tijd hoefde hij hem toen zelf niet meer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 15:33

Re: Afbouwen speentje bij jonge baby

Mien schreef:Ik zou bij T proberen om ermee te stoppen tijdens de slaapjes overdag en dan geleidelijk aan de nacht proberen.
Bij S kun je misschien samen een aftelkalender maken (tot aan jullie vakantie).
Dan kan hij er meer naar toe leven. En dan vertellen dat een speentje voor baby's is en dat er veel baby's zijn die geen tutje hebben. Dat zijn tut naar nieuwe baby's gaat en dan samen weggooien in de bak van humanitas of in een envelop in de brievenbus. Geen idee of hij er in trapt hoor...

Succes!


Nee helaas ik kan echt lullen als brugman en hem een cadeau beloven maar dat ding is gewoon alles voor hem. Ik denk dat ik er gewoon iedere dag een stukje vanaf knip ofzo totdat er geen speen meer aan zit. Ineens wegpakken wordt wekenlang brullen denk ik..

Maar bij T. ga ik het idd straks zo proberen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan