Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neocate

<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Dec 2013 19:14

Neocate

Hoi meiden,

Wie van jullie heeft ervaring met neocate voeding?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Gr
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Dec 2013 19:31

Re: Neocate

Ik alleen met Nutramigen, maar dat is ook allergie voeding.
Wat wil je precies weten?
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Dec 2013 20:54

Re: Neocate

Wij gebruiken nu nutrilon pepti en gaan nu de neocate proberen. Ik vraag me af welke klachten jullie kleintjes hadden en of het door de voeding minder werdt of zelfs helemaal weg ging
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Dec 2013 20:59

Re: Neocate

B krijste van 19u tot 00u de hele buurt bij elkaar. Overstrekte zich heel erg, was ontzettend onrustig, had onregelmatige ontlasting en zat onder de uitslag/eczeem. Spugen deed ze niet tot amper.
Ik heb zelf koemelkallergie gehad, en nu een licht lactose intolerantie, dus herkende de klachten eigenlijk wel.

We zijn toen gestart met Nutramigen (op aanraden van de kinderarts) en de klachten waren zo verdwenen. Ze sliep 's avonds, haar huid werd een stuk rustiger en ook haar ontlasting was een stuk rustiger.
Toen ze 1,5 was zijn we langzaam weer melkproducten gaan proberen, en zolang het bij af en toe blijft gaat het goed.
Wel drinkt ze sojamelk ipv koemelk.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Dec 2013 21:07

Re: Neocate

Onze jongste heeft eerste pepti gehad. Klachten werden stuk minder, maar niet voldoende.
Met Neocate was het over. Had een ander kind! Sinds een maand weer over op gewone voeding.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Dec 2013 22:26

Re: Neocate

Sneeuwitje wat waren bij jullie de klachten?
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Dec 2013 22:39

Re: Neocate

Vooral onrust en flesweigering. Groeiachterstand, verstopping, hikken, spugen, huilen bij de fles en veel kramp.
Huidklachten had hij totaal niet.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 22 Dec 2013 22:48

Re: Neocate

Hier met beide kindjes ervaring met Nutramigen. Bij N. waren de klachten eczeem, heel veel huilen, veel krampen en overdag amper slapen. 's Nachts sliep ze wel goed, waarschijnlijk omdat ze uitgeput was van de dag. Met 4,5 maand zijn we overgestapt op Nutramigen en ik had een heel ander kind. Geen krampen meer, niet meer huilen en ze sliep ineens 2x 2 uur op een dag. Ook de eczeem verdween als sneeuw voor de zon.

Bij F. waren de klachten minder heftig, maar ik ben al na 3 weken zelf gaan testen met de Nutramigen. Zij had standaard anderhalf uur na de fles heel erge krampen. Je kon er zowat de klok op gelijk zetten. Verder sliep ze ook niet zo goed overdag en had ze heel erge uitslag op haar gezicht. Ik herkende het van N. en ben, zonder het eerst aan de HA te vragen, zelf koemelkvrije voeding gaan proberen. Zodra we over waren gestapt qua voeding heeft ze geen kramp meer gehad en sliep ze overdag veel beter.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Dec 2013 23:18

Re: Neocate

Mijn frummel groeide eerst ook niet, nu met pepti wel. Alleen uitslag blijft, als hij spuugt of melk terug geeft ( en dat is heeeel de dag) en ik veeg het niet schoon dan zie je een spoor van uitslag lopen. Hij is zeer onrustig overdag slaapt ie bijna niet. Eerst was het savonds en snachts ook niet slapen dat doet ie gelukkig nu wel. Wel slaapt ie savonds en snachts erg onrustig. Hij ligt in een puckababy. Hij krijgt ook nexium tegen het zuur, alleen hij blijft zuur ruiken en regelmatig bijv 3 uur na de fles geeft hij zure melk of waterspeeksel terug. Ontlasting is trouwens vaak waterdun.
Flessen drinkt hij zeer onrustig zelfs met huilen tussendoor, drinkt bijna geen een fles leeg, maar hij groeit nu wel
Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Dec 2013 23:19

Re: Neocate

Oja en krampen zijn er hier ook
Afbeelding
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 23 Dec 2013 00:31

Re: Neocate

Onze zoon krijgt ook Neocate eerst alleen LCP maar nu ook de Spoon.
Dit ivm zijn allergieën. In het streekziekenhuis kreeg hij al Nutramigen AA maar toen hij werd overgedragen naar het WKZ hebben ze hem daar meteen overgezet op de Neocate.
Wij merkten een duidelijk verschil dus de Neocate blijven krijgen.
Als hij ruim een jaar is gaan ze tijdens een opname een koemelk provicatietest doen maar eigenlijk is voor ons wel duidelijk dat hij echt een koemelk allergie heeft.
Dit komt ook voor in zowel familie van man als die van mij.
Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 23 Dec 2013 17:27

Re: Neocate

Na hoeveel dagen merkten jullie verschil?
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 23 Dec 2013 18:16

Re: Neocate

Bij F. merkte ik het meteen na de eerste fles al dat ze geen krampen had. Het slapen ging ook meteen de eerste dag al beter. De uitslag op haar gezicht werd na een paar dagen zichtbaar beter.

Bij N. weet ik niet meer precies hoe snel, maar ook vlug in elk geval. Volgens mij wel binnen 48 uur dat ze geen krampen meer had en beter sliep. De eczeem duurde wel wat langer, maar dat is logisch. De huid moet dan echt genezen.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 23 Dec 2013 22:52

Re: Neocate

Novalee, deden jou kindjes ook spugen en zuur ruiken?
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 23 Dec 2013 23:24

Re: Neocate

N. spuugde wel wat, maar niet overdreven veel. Of het zuur rook weet ik eigenlijk niet meer, waarschijnlijk niet dus :P
F. spuugt wel erg veel en dat ruikt ook best zuur. Soms vraag ik me wel af of ik daar iets mee moet (naar de HA, o.i.d) maar ze lijkt er zelf geen last van te hebben dus het lijkt me niet dat het echt een probleem is. Maar reflux schijnt wel vaak voor te komen bij kindjes met KMA.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 10 Jul 2014 14:01

Re: Neocate

Hoi hoi,

Ik heb dit topic geuppt want ik zit met vragen en hopelijk herkend iemand dit en of heeft tips voor mij.
Mijn zoontje is nu 9 maanden en krijgt nog steeds neocate. Nu is het zo dat ik het vast voedsel heel langzaam aan het opbouwen ben. Hij reageert ontzettend heftig op vast voedsel, last van krampen en exceem ,keiharde ontlasting. Op dit moment is het zo dat de fles van 12 uur vervangen is voor een pap van neocate en rijstebloem en de fles van 16 uur is vervallen daar krijgt hij nu groentes. Maar nu ben ik pas met fruit begonnen eerst appel 3 dagen en daarna 3 dagen peer. Appel ging gelijk al niet lekker daar moest hij niets van hebben, maar kreeg daar toch wat exceem plekken van. Daarna de peer en de eerste dag at hij een beetje 2e dag een hele peer en nu moet hij er niets van hebben. Hij staat nu echt helemaal onder de exceem, zelfs in zijn oortje.
Slapen doet hij hartstikke slecht daardoor, hij huilt ontzettend veel. En ik ben zelf zoooo ontzettend moe daardoor. Herkend iemand dit en wie heeft er eventueel tips voor mij?
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 10 Jul 2014 14:10

Re: Neocate

Heb je de appel en peer gewoon 'rauw' gegeven? Hier zijn we op advies van de allergoloog destijds gestart met gestoomd/gekookt fruit omdat rauw te veel kans op allergische reactie zou geven. Fruit is hier trouwens nooit een succes geweest, J is nu bijna 4 en eet nog steeds geen fruit (op verse sinaasappelsap na). Ze heeft waarschijnlijk een allergie voor een of meerdere soorten fruit en weigert daardoor alles wat ook maar op fruit lijkt.
Ik zou persoonlijk, bij zo'n heftige reactie, fruit weer even laten voor wat het is en eerst verder gaan met groente introduceren. En dan over een paar maanden pas weer opnieuw proberen en dan evt. eerst starten met gekookt/gestoomd fruit.

Succes, ik weet hoe moeilijk het is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 10 Jul 2014 14:23

Re: Neocate

Fiwen, oh wat fijn (niet vervelend bedoelt) dat iemand mij herkend. Ik heb het fruit eerst gekookt. Heb vandaag ook niets meer gegeven, wacht er maar mee. Maar zou ik dan brood kunnen gaan proberen? Als de exceem weer wat minder is.
Ik moet nu in september pas terug naar de allergoloog en dietiste.
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 10 Jul 2014 14:36

Re: Neocate

Brood ging bij J meteen goed, zolang het melkvrij was (meeste bruine broden zijn melkvrij). Je kunt het gewoon proberen, maar ik zou inderdaad even wachten tot het eczeem wat minder is.

En er is hoop! J. is sinds net iets voor haar 2e verjaardag officieel over haar koemelkallergie heen gegroeid.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers