Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jul 2014 10:53

Re: Het hardlooptopic

Yes ik ben net terug. Eerste 25 min gingen erg goed en lekker, toen moest ik even rusten en toen nog wat gerend met wandelpauzes. Viel me niet tegen. 6,9km in 46 min, en de eerste 4km waren aan één stuk.
#teammaple🍁
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Jul 2014 11:51

Re: Het hardlooptopic

Lekker hoor :)
Ik ben nog niet verder gekomen dan de achtertuin...
Lekker in het zonnetje een kopje koffie gedronken en de Flair gelezen :P
<<

Jip

Bericht 07 Jul 2014 19:52

Re: Het hardlooptopic

Goed UN!! Volhouden!

Haha Snirp, de noodzaak is een beetje weg hè? ;-) ik ken iemand die 35weken is n nog steeds aan jet hardlopen is!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 08 Jul 2014 07:22

Re: Het hardlooptopic

Haha, vrees dat je hartstikke gelijk hebt Jip!
Ergens wil ik ook echt wel heel graag blijven lopen, maar die 'ergens' is nog niet sterk genoeg ;).
Heb 20 sept nog wel de DtD by Night (4 mijl), dus die wil ik nog wel doen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2014 07:39

Re: Het hardlooptopic

Oh snirp ik had niet eens gezien dat je zwanger bent, gefeliciteerd!! Toen ik zwanger was ben ik gelijk gestopt, ik wilde niet meer :) Je kunt ook gaan wandelen natuurlijk!
#teammaple🍁
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 08 Jul 2014 09:05

Re: Het hardlooptopic

Thnx UN!
Wandelen wil ik ook zeker doen en ga ook (als het weer het toelaat) meefietsen met de trainingen van mijn man :)
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 13:38

Re: Het hardlooptopic

Deed je tijdens je zwangerschap helemaal niks aan sport UN? Ik kan me dat helemaal niet voorstellen dat ik helemaal niet meer zou sporten. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn lijf een zwangerschap verdraagt, maar niet meer zwemmen (dat vind ik toch wel het fijnste)...? Dat vind ik nu ook wel een heikel punt. Ik wil graag moeder worden, maar ik vind het sporten ook nog veel te leuk...
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2014 13:53

Re: Het hardlooptopic

Ik wandelde! Maar de laatste twee maanden niet meer, dat trok m'n bekken niet. Ik zat wel op zwangerschapsyoga en ik deed alles op de fiets, dat was het.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2014 13:56

Re: Het hardlooptopic

Maar Jip, jij kunt vast gewoon blijven sporten joh. Volgens mij heb je een heel sterk lichaam en genoeg sporten waar je uit kunt kiezen.
Ik ben in principe helemaal niet sportief, en ik liep vóór m'n zwangerschap rondjes van 4km (met moeite) dus voor mij was het niet echt een aderlating.
#teammaple🍁
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 14:04

Re: Het hardlooptopic

Nee dat snap ik dat je niet bent blijven hardlopen. Het lijkt mij ook logisch dat je een sport blijft doen die je al deed, dan dat je iets gaat doen of blijft doen wat je niet deed of niet echt heel leuk vond.

Ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n sterk lijf. En als ik al om mij heen zie wat een zwangerschap doet: bekkenklachten, lagerugklachten...en dat veel vrouwen niet meer zo kunnen sporten als daarvoor (buiten dat een kindje natuurlijk gewoon veel tijd en energie nodig heeft en kost) houdt me dat toch nog tegen. Eerst sportieve ambities volbrengen...maar ja die lijst is oneindig ;-)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jul 2014 14:31

Re: Het hardlooptopic

Gisteren de eerste training gehad. Gestart met 5x 1 minuut hardlopen en telkens 1 minuut pauze. Ging goed. Nu langzaam opbouwen naar september voor de 5 km zonder te stoppen binnen een half uur. In mijn omgeving geloven ze niet dat dit mij gaat lukken namelijk en ik wil eigenlijk alleen aan mijzelf bewijzen dat ik het kan.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jul 2014 14:56

Re: Het hardlooptopic

Jip, het vele sporten kan volgens mij wel voorkomen dat je bepaalde zwangerschapsklachten krijgt. Je spieren moeten veel opvangen als er van alles verweekt in je lichaam, dus sterke spieren is dan wel een pre. Ik sportte een paar keer per week (hardlopen en fitness) en ben op de misselijkheid na fluitend door de zwangerschap gegaan. Ik wandelde tot de laatste dag nog 3 keer een uur per dag en fietste overal naartoe. Hardlopen lukte niet meer in verband met de misselijkheid. De misselijkheid is nooit helemaal weggeweest. En na mijn zwangerschap was mijn conditie nog net zo goed. Dit om je even gerust te stellen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Jul 2014 14:58

Re: Het hardlooptopic

O, ik MOET ook echt weer gaan hardlopen. Heb ongeveer 4 geleden een halve marathon gelopen. Ben daarna op vakantie gegaan en sindsdien dus ook niet meer gelopen. Kan me nu er eigenlijk niet toe zetten, maar shit heb al te lang niks gedaan. Punt is een beetje dat nu ik een halve marathon gelopen heb geen doel meer heb waarvoor ik moet trainen. Nou ja ga zo toch maar, denk ik...
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 16:32

Re: Het hardlooptopic

Leuk Fred is dat als je anderen kunt verbazen! En met name jezelf. Je kunt namelijk veel meer dan je denkt. Tenminste dat is mijn ervaring steeds.

Kun je niet weer een doel bedenken luisa? Al is het maar een klein iets, hoeft niet meteen weer een halve marathon te zijn.

Thanks Sanne! Wie weet...ooit...ik geloof dat ik er nu nog niet echt klaar voor ben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2014 16:36

Re: Het hardlooptopic

Ik snap jou ook heel goed hoor Jip. En hoe je het ook wendt of keert, een paar uur per dag sporten gaat lastig worden met een kindje erbij. Ik krijg met wat moeite twee uurtjes per week bij elkaar geschraapt om te kunnen sporten :( Als je allebei werkt en een kindje hebt is je tijd helaas beperkt.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Jul 2014 17:10

Re: Het hardlooptopic

Heb nog wel gelopen bijna 9 km in 53 min, rustig aan gedaan en tussendoor 2 keer gewandeld, maar is toch wel erg lekker. Jip, ik moet inderdaad een nieuw doel gaan stellen, dat helpt mij om door te gaan. Vind het alleen lastig want ik wil mezelf gewoon verbeteren dus dan kom ik op een snellere halve marathon tijd ofzo. Ik vind het alleen dodelijk saai om zo lang te lopen.
ik ga denk ik nu gewoon 2 of 3 per week proberen te lopen om energie op te doen, dan zie ik wel hoe mij het bevalt en merk ik vanzelf wel of ik weer zin krijg om langere afstanden te lopen.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jul 2014 20:40

Re: Het hardlooptopic

Ik loop nog steeds regelmatig, drie keer in de week, veel loopjes van 5 km - 7 km - 10 km en eens een keer 12 km, maar daarna stopt het wel een beetje. Gaat wel lekker, maar momenteel mis ik een doel om naartoe te streven. Het zou zomaar kunnen dat ik binnen nu en korte tijd zwanger ben, dus dan is voor mij de motivatie ook wat weg. Niet dat ik stop met lopen hoor, maar wel om dan een heel snelle tijd neer te zetten of te gaan trainen naar een marathon, dan weet ik toch dat ik halverwege moet afhaken. Toch probeer ik tenminste mijn loopjes 3x in de week erin te houden, al is het dan maar 5 km, je houdt toch je basisconditie op peil en ik voel me er beter onder.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 09 Jul 2014 14:44

Re: Het hardlooptopic

Ik loop ook nog steeds regelmatig. Sta 2 keer per week extra vroeg op en loop dan een rondje van 7 km, en in het weekend loop ik rond de 10 km. Heb nu in mijn rondes ook best wat klimmetjes zitten, dus dat train ik ook al voor de Bridge to Bridge.
<<

Anoniem173

Bericht 09 Jul 2014 18:35

Re: Het hardlooptopic

Inmiddels in het bezit van hardloopschoenen, vandaag 24 minuten gelopen en dat was een kleine 4 km. Ik ben trots op mezelf :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Jul 2014 20:06

Re: Het hardlooptopic

Wow, netjes Atelier Madame! Goed gedaan!
#teammaple🍁
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 20:19

Re: Het hardlooptopic

Vandaag een kort rondje gelopen. Eerst 1.5 km rustig ingelopen. Toen 4x 400 meter op snelheid, met steeds 300 meter rustig dribbelen tussendoor om weer op adem te komen (=2.8 km). Daarna nog uitgelopen tot ik aan de 5 km kwam, dus dat moet nog 700 meter zijn geweest. Op zich was de training goed te doen, maar door het benauwde, warme weer was het toch nog aardig vermoeiend!
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2014 23:12

Re: Het hardlooptopic

Atelier Madame schreef:Inmiddels in het bezit van hardloopschoenen, vandaag 24 minuten gelopen en dat was een kleine 4 km. Ik ben trots op mezelf :D

He goed bezig! Merk je dat je fijner loopt nu, op 'echte' hardloopschoenen?
<<

Anoniem173

Bericht 10 Jul 2014 06:54

Re: Het hardlooptopic

Carrie schreef:
Atelier Madame schreef:Inmiddels in het bezit van hardloopschoenen, vandaag 24 minuten gelopen en dat was een kleine 4 km. Ik ben trots op mezelf :D

He goed bezig! Merk je dat je fijner loopt nu, op 'echte' hardloopschoenen?


Ja ik merk echt verschil, loopt veel lichter en m voeten komen veel beter neer. Ik had nog wel eens last van m'n knieën tijdens het lopen, maar nu nergens meerlast van!
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jul 2014 20:14

Re: Het hardlooptopic

Net even 10 kilometer gelopen. Het is nog steeds zo warm, niet te doen! Ik heb er uiteindelijk 1 uur en 5 minuten over gedaan, vooral de laatste paar kilometers waren echt benauwd en zwaar. Al met al toch lekker gelopen.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jul 2014 20:57

Re: Het hardlooptopic

Ah ik ging hardlopen maar na 13 minuten ben ik snel omgekeerd. Buikkramp, moest echt rennen naar het toilet. Zo vervelend, eens in de zoveel tijd heb ik dat :palm:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers