Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Jul 2014 20:24

Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Mijn dochter heeft al tijden haar slaapzak achterstevoren aan omdat ze hem los maakt. Maar nu heeft ze dus ook door hoe ze hem open krijgt via de achterkant. Ze ligt dus de helft vd tijd zonder slaapzak in bed. Nu probeer ik 2 dagen een dun dekentje ipv de slaapzak maar daar logt ze gelijk bovenop en gaat eraan trekken etc. Als wij naar bed gaan stop ik naartoe en dan voelt ze echt koud aan. Nu is het natuurlijk nog zomer maar straks is dat natuurlijk veel te koud. Jullie nog tips?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Jul 2014 20:25

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Ik zou haar dan gewoon wat warmer aankleden 's nachts.
<<

Anoniem103

Bericht 07 Jul 2014 20:25

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Dik genoeg aankleden. Mijn kinderen liggen nooit onder hun dekbed als ik bij ze kom 'savonds. Ik zorg dat ze als het koud is een lekkere dikke pyjama aan hebben.
<<

Fiene

Bericht 07 Jul 2014 20:25

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Maar het is nu toch helemaal niet meer koud? Hier is het boven 24 graden.

Ik zou haar anders gewoon een pyjama aandoen met lange mouwen.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Jul 2014 20:28

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Nee nu niet maar straks in de herfst wel, maar bleven jullie kids er wel gelijk onder liggen?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 07 Jul 2014 20:28

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Nee, N ligt ook niet onder een deken, ze blijft niet liggen of gaat er met dr hoofd onder. Nu heeft zij nog wel een slaapzak aan maar anders zou ik tzt een dikkere pyjama aandoen en desnoods sokjes ofzo.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Jul 2014 20:51

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Maar als ik het koud heb, kruip ik vanzelf onder een deken. Doen (kleine) kinderen dat niet? En anders ja, zou ik gewoon een warmere pyama aantrekken. Dikker dan waar ik in lig zeg maar.
L2014 & H2017
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 07 Jul 2014 21:02

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Mijn zoontje bleef ook niet onder een deken liggen, hij kreeg de slaapzak eerst binnenste buiten aan, en later gewoon een warme pyjama. Na verloop van tijd ging hij vanzelf wel onder de deken liggen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jul 2014 21:03

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Niet druk over maken ;)

N. slaapt al eeuwen niet meer in een slaapzakje, op een gegeven moment leren ze het wel. N. zegt nu ook sinds een paar maanden onder de dekens. En ja ze ligt hier ook vaak bloot. Ik trek haar een wat warmer pyjamaatje aan op koudere dagen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jul 2014 21:04

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Tweeling schreef:Nee nu niet maar straks in de herfst wel, maar bleven jullie kids er wel gelijk onder liggen?


Natuurlijk niet, dat heeft tijd nodig. Vaak voelt het huidje kouder aan trouwens naar mijn idee en zijn ze van binnen wel warm genoeg zeg maar.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Jul 2014 21:09

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Weet niet of je het al geprobeerd hebt hoor, maar wat hier nog even gewerkt heeft was achterstevoren én binnenstebuiten :smile: Je krijgt de rits wel iets moeilijker open en dicht, maar als je op het einde dan het lipje van de rits naar binnen doen krijgen ze hem haast niet open. Tot mijn draakje op een gegeven moment toch die slaapzak open wist te krijgen, toen zijn we dan ook overgegaan op een dekbedje. En ook die kreeg ik goed ingestopt de eerste tijd (was nog wel in het ledikantje), die deed ik overdwars. Tot dat niet meer paste en vlak daarna kreeg ze een groot bed en ligt ze onder een normaal dekbed. Ligt ook regelmatig bloot, maar heeft daar meestal weinig last van.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Jul 2014 21:21

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Haha goede tip Roze dat kan ik nog proberen. Ze is wel lekker gaan slapen vanavond boven op haar dekentje ;-) dan inderdaad maar wat warmer kleden. Het is waarschijnlijk ook meer m'n eigen gevoel dat ik het zo sneu vind als ze bloot ligt maar ze zal er inderdaad wel geen last van hebben.
Afbeelding


Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Jul 2014 21:44

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Zodra het kouder wordt laten ze het dekentje vanzelf wel liggen.
En anders 's avonds als ze slapen het dekentje over ze heen leggen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jul 2014 09:40

Re: Slaapzak uittrekken en niet onder een deken willen

Ik zou dr lekker zo laten slapen.

Mijn dochter heeft nooit met een slaapzak geslapen en slaapt eigenlijk altijd boven de deken, blijkbaar heeft ze het warm genoeg, prima toch.
En van de winter trek je haar gewoon een warmere pyjama aan of misschien trekt ze zelf dan wel de deken over haar heen als ze t koud krijgt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers