Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Anoniem127

Bericht 07 Jul 2014 12:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd met je zwangerschap nog AnnaK!!! Wat ongelooflijk fijn voor je dat 12 weken zwanger bent. Voorspoedige zwangerschap gewenst!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 07 Jul 2014 21:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi allemaal!

@ annak al weer 12 weken.. gaat snel!

@ Annemijn balen dat je je zo onzeker voelt. Hopelijk gaan de dagen snel tot de echo.

Hier heb ik goeie en slechte dagen.
Ik hield altijd van warmte, maar de laatste paar dagen vielen vies tegen.

Woensdag ochtend hebben we echo + intake..
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jul 2014 07:43

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:
Snirp schreef:Gefeliciteerd Gaia! :)

Ik heb net de verloskundige gebeld, volgende week de intake en dan over 4 weken de termijnecho.
Spannend allemaal!
Hier gelukkig nog steeds geen klachten, op de vermoeidheid na.
Lag gister weer om kwart over 7 te tukken op de bank :P


Krijg je dan bij de intake wel een echo? Hier is de intake met 9 weken of iets pas, en dan kijken ze eerst of ze hartactie zien, anders doen ze de intake natuurlijk niet. Maar, hun hebben wel een eigen echo apparaat, dat zal misschien schelen.


Wij hebben de intake gehad zonder echo. De intake is hier bedoeld als kennismaking en het invullen van al je (medische) gegevens. Ik was al ruim 9 weken dus toen hebben ze het hartje wel laten horen. Een intake kan dus makkelijk zonder echo.

En ik ben weer weg... :angel:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 09 Jul 2014 11:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

De echo zag er goed uit.
Ben ongeveer 8.2 weken. 28 juli hebben we de termijn echo.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Jul 2014 11:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Kippie!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 09 Jul 2014 13:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn Kippie!

Hier vandaag de eerste vlagen van misselijkheid gehad, bah.
Verder alles prima, kan elke dag nog heerlijj toegeven aan mijn vermoeidheid en slaap in de namiddag altijd even 2 uurtjes. Gaik nu dus ook doen! En dan ook hopen dat NL het vanavond niet op verlengen en penalties laat aankomen, dat trek ik niet ;).
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jul 2014 13:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Snirp schreef:Fijn Kippie!

Hier vandaag de eerste vlagen van misselijkheid gehad, bah.
Verder alles prima, kan elke dag nog heerlijj toegeven aan mijn vermoeidheid en slaap in de namiddag altijd even 2 uurtjes. Gaik nu dus ook doen! En dan ook hopen dat NL het vanavond niet op verlengen en penalties laat aankomen, dat trek ik niet ;).


Denk dat je niet de enige Nederlander bent die het niet trekt, al zal het bij een heleboel vd spanning zijn ipv de moeheid :smile: gewoon vol overheen lopen, das het beste!

Vervelend he, die misselijkheid? Goed op jezelf letten en op tijd wat eten, succes!
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jul 2014 13:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn kippie!

@Snirp, tegen de misselijkheid zijn er wat huis-tuin en keukenmiddelen die je zou kunnen proberen. Hier helpt een slok cola nu heel goed, bij de vorige was t ginger ale, en kleine beetjes eten de hele dag.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 09 Jul 2014 20:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kippie erg fijn dat je echo goed was!

Snirp; gember helpt ook goed tegen misselijkheid bijv. Gemberthee. En vaak kleine dingetjes eten.

AnnaK; wat fijn dat je de 12-weken grens hebt behaald!


Bij mij gaat het inmiddels wat beter qua misselijkheid, maar heb momenteel meer last van mijn (lage) bloeddruk. Ik zit al aan de bouillon en zoute koekjes enz. Maar krijg er nog niet echt vat op. Erg lastig vooral tijdens het werken.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem104

Bericht 10 Jul 2014 13:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier ook weer een berichtje, vandaag weer thuisgekomen na een heerlijke vakantie in Cuba!
Heel weinig klachten gehad, als ik op tijd at en wat rust nam. Wel een cupmaat gegroeid :P maar verder zie je nog niets.
We hebben 22 juli de termijnecho en ik heb voor as zaterdag een pretecho geregeld om te kijken of alles goed zit. Ben best onzeker door het uitblijven van de kwaaltjes, en een echo kost hier maar 35 euro :) .

Verder veel goed nieuws gelezen!
Kippie een goede echo, AnnaK mag het topic verlaten, super allemaal!

Lastig Audrey die lage bloeddruk. Misschien een dropje?
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jul 2014 10:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wow, wij zijn verliefd! Goede echo gehad net, ons kindje spartelt volop :heart: .
Ook het hartje horen kloppen, echt geweldig mooi!
<<

Anoniem112

Bericht 12 Jul 2014 15:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja wat goed believe!! Super leuk!


Hier alles ok! vermoeidheid volop aanwezig en ook steeds vaker misselijk.
Wat ik nu sinds een paar dagen heb is een benauwd brik gevoel in mijn keel, maar wie weet komt dit nog wel van alle spanning die ik pas had.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jul 2014 19:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

De bekende kwaaltjes dus Annemijn.
Nog niet hoeven spugen?

Zo leuk, vandaag aan mijn schoonzus verteld, wat blijkt, zij is ook zwanger (van haar 2e kindje)!
En we zijn precies even ver en dus op dezelfde datum uitgerekend :D
Hoe bijzonder is dat?
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 14 Jul 2014 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem57

Bericht 12 Jul 2014 19:43

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat is heel toevallig believe! Maar wel leuk denk ik?
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jul 2014 20:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja zeker heel leuk, zij zal waarschijnlijk bevallen met een geplande keizersnede bij 39 weken, de kans dat we precies tegelijk zullen bevallen zal erg klein zijn. Dat zou ik minder vinden. Maar wel leuk om alles zo samen te kunnen delen. :)
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 12 Jul 2014 21:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mooie echo Believe! Wat een toeval dat je precies op dezelfde dag bent uitgerekend met je schoonzusje. Ik ben samen met mijn zus en zusje zwanger, maar die zijn wat eerder uitgerekend (18 oktober en 10 november). Maar wel erg leuk om het te kunnen delen met elkaar.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jul 2014 06:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mooie echo believe! En wauw Cuba, heerlijk zeg!

Hier gaat het wel ok, veel misselijk en moe en van de week heeft iedereen hier buikgriep gehad, maar we slepen ons er door heen :)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2014 10:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn dat de echo goed was believe! Wat leuk dat je samen met je schoonzus zwanger bent.
2014 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 13 Jul 2014 10:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoihoi, ik breek even in.
Tip als je verzekerd bent bij FBTO vraag het kraampakket alvast aan! Deze krijg je in de zevende maand van je zwangerschap, alleen krijg je direct al Het negenmaanden dagboek van Pauliene Oud toegestuurd. Wel zo leuk als je hem al in het begin van je zwangerschap al hebt, i.p.v. Wanneer je op tweederde zit. Zelf ben ik niet zo van de dagboeken e.d., maar deze vind ik erg leuk!
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 14 Jul 2014 08:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

oh wat leuk believe samen zwanger en een mooie echo ook!
fijn kippie dat het goed is!
ik ben ook veel moe val als ik ff op de bank zit gelijk in slaap haha
woensdag echo ben zo benieuwd....
<<

Anoniem112

Bericht 14 Jul 2014 12:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wauw Believe wat een mooie echo!! En wat een verrassing zo samen zwanger met je schoonzus, leuk joh!!

Audrey ook bijzonder allemaal zwanger.

Spannend Miss piggy hoever ben je woensdag?
Wij mogen woensdag over een week.


Hier gaat alles goed, de onzekerheid is grotendeels weg gelukkig en dat komt echt door het komen van de kwaaltjes. De man met de hamer is flink langs geweest, ben echt de hele dag door misselijk en zoooo moe!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 14 Jul 2014 12:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mooie echo hoor Believe! En wat leuk ook dat je gelijk met je schoonzusje zwanger bent :)
Annemijn, 'fijn' dat je onzekerheid weg is, wel balen van de kwaaltjes natuurlijk!
Miss Piggy, leuk een echo woensdag!

Wij moeten nog een kleine 3 weken wachten tot de echo, pfff. Duurt lang ;)
Maar sleep me er wel doorheen :P
Nog steeds veel slapen en met vlagen erg misselijk. Nog niet hoeven spugen gelukkig.
<<

Anoniem104

Bericht 14 Jul 2014 13:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ook bijzonder om samen met je zus&zusje zwanger te zijn Audrey! :)

MissPiggy, spannend de echo! Hoe ver ben je nu?

Wel een soort 'bevestiging', die kwaaltjes, hè Annemijn?
Hopelijk wordt het niet te erg en kun je wel gewoon genieten..

Snirp, spannend, 3 weken wachten is nog wel lang.
Kon de echo niet ietsje eerder?


Hier gaat het goed, weer aan het werk na de vakantie. Wel met vlagen wat misselijk vandaag, maar het is goed te doen.
Volgende week de termijnecho en daarna ga ik het vertellen aan familie/op mijn werk en gaat het op facebook.
Zo leuk dat we het dan niet meer hoeven te verbergen :D .
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 14 Jul 2014 13:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ik denk dat ik dan ongeveer 10 weken ben, maar woensdag weet ik dat zeker...
<<

Anoniem 146

Bericht 15 Jul 2014 10:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, mooie echo! Fijne vakantie gehad?

Audrey, dat lijkt me ook erg bijzonder samen met je zus en zusje.

Snirp, is dat jullie termijn echo? Of heb je dan nog een echo rond de 12 weken?

Volgende week heb ik de termijn echo, met 11w2d. Ik denk dat ik wacht met mijn roze wolk tot na die echo. Ik blijf nog steeds wat terughoudend. Ik geloof het ook nog niet helemaal. Ik ben al een dag of drie niet meer misselijk. Super fijn, maar het maakt ook wel wat onzeker. Ik kan het best goed relativeren en heb (nog) geen aanwijzingen dat het niet goed zou zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers