Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderopvangtoeslag

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Jul 2014 12:40

Kinderopvangtoeslag

Voor degenen die hun kind(eren) bij een gastouder hebben zitten, wat betalen jullie per uur per kind?

Hier gaat per september de peuterspeelzaal ook als een soort van kinderopvang gelden en dus moeten we kinderopvangtoeslag aanvragen hiervoor. Niet zo handig voor ons omdat mijn man ZZP'er is en ons verzamelinkomen hierdoor jaarlijks erg verschilt (zo zat er tussen 2012 en 2013 bijvoorbeeld een verschil van €20.000).

Tot nu toe hebben we de kinderopvang altijd zo geregeld dat ze 1 dag in de week naar een goede vriendin van mij gaan (zij is gastouder), dit betaalde ik altijd zwart. Nu zei een andere vriendin dat als we voor de peuterspeelzaal toch kinderopvangtoeslag moeten gaan aanvragen, het voor ons waarschijnlijk wel een stuk voordeliger zou zijn om het oppassen voortaan ook via de officiële weg te doen en dan kinderopvangtoeslag aan te vragen hiervoor. Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer en weet qua uurtarieven niet wat ik moet rekenen.

Situatie is zo:
Oudste is 3 uur en 3 kwartier per week bij de gastouder.
De middelste is 9 uur en een kwartier per week bij de gastouder en 6 uur per week op de peuterspeelzaal.
De jongste is 9 uur en een kwartier per week bij de gastouder.

Ik heb al begrepen dat je niet meer uren kan opgeven als de minst werkende ouder werkt, maar dit komt wel uit want ik werk 20 uur dus kom dan niet in de knoei met de uren van de middelste, toch? Omdat we voor haar kinderopvangtoeslag moeten aanvragen voor zowel de peuterspeelzaal als de gastouder dan.

En dan komen er volgens mij ook nog bemiddelingskosten bij?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer geloof ik...

Iemand toevallig ook nog ervaring als ZZP'er? Ik neem aan dat je dan bij de Belastingdienst voor dit jaar een geschat inkomen doorgeeft, en dat als het hier bovenuit komt je terug moet betalen of zo?

Kortom: wie maakt me wijzer?

PS: vraag staat ook al uit bij de boekhouder maar die is deze week niet bereikbaar, behalve voor calamiteiten helaas.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 07 Jul 2014 14:06

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik zou een proef berekening maken op toeslagen.nl staat altijd goed uitgelegd.
<<

Anoniem61

Bericht 07 Jul 2014 14:09

Re: Kinderopvangtoeslag

je mag 1,5 keer het aantal uren wat de minst werkende werkt als opvang opgeven. dus als je 20uur per week werkt, mag je per kind max 30uur per week opgeven.
<<

Anoniem61

Bericht 07 Jul 2014 14:12

Re: Kinderopvangtoeslag

ow en over uurloon, wij betalen per kind 5 euro per uur aan de gastouder, dan komen er inderdaad bemiddelingskosten bij, dit verschilt enorm per gastouderbureau. bij ons is het eerste kind 56 euro en het tweede 36euro.

je maakt idd een berekening aan de hand van een geschat inkomen, ik zou het zelf bij voorbaat al lager aanhouden, ik krijg liever wat geld terug als dat ik hun terug moet betalen.
<<

Anoniem219

Bericht 07 Jul 2014 14:46

Re: Kinderopvangtoeslag

Dan moet je toch juist een hoger inkomen opgeven? Hoe meer je verdient hoe minder je krijgt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Jul 2014 15:52

Re: Kinderopvangtoeslag

Inderdaad dan moet ik een hoger inkomen opgeven. Proefberekening had ik al naar gekeken maar kwam er qua uurprijzen niet uit, betaal je per kind hetzelfde bedrag per uur of verschilt dat nog? Als in 1e kind 6 euro per uur, 2e 5 euro of zo? Ik ben echt een leek wat dat betreft :palm:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Jul 2014 16:20

Re: Kinderopvangtoeslag

Google is your best friend, wat ik lees is dat de uurtarieven per kind gelijk zijn en de bemiddelingskosten verschillen, dat klopt toch?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jul 2014 17:35

Re: Kinderopvangtoeslag

Ja dat klopt.
Wij hebben een gastouder aan huis en wij betalen nog geen 4,70 per uur.
Verder betalen we alleen nog bureaukosten en dat is voor beide kinderen samen 125.- per maand.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers