Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2014 17:33

NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Naar aanleiding van het topic over kinderen die hun eigen schoolWC's poetsen (bij Zwangerschap en Kinderen).


Hoe is het gesteld met jouw toilethygiëne? Was jij je handen? Op welke manier? Gebruik je WC-papier, vochtige doekjes, wasbare doekjes? Hoevaak wordt je WC gepoetst?

Ga jij naar openbare toiletten? Hoe ga je te werk?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 06 Jul 2014 17:40

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik maak mijn wc 2 keer per week schoon, dit omdat ik in een studentenhuis woon met zowel jongens als meiden.
Ik was elke keer na een wc bezoek mijn handen met water en zeep en vaak warm en koud water. Bij mijn ouders gebruik ik toiletpapier en vochtige doekjes, thuis alleen toiletpapier..

Op openbare toiletten in café's ga ik wel, maar maak ik eerst met wc papier de bril schoon en kijk hoe de pot/vloer eruit ziet. Ik zoek net zolang tot ik een nette wc heb gevonden.. In treinen ga ik dan weer nooit, die vind ik wel zo smerig! Vaak ging ik op school ook niet.. Alleen die lucht al
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Jul 2014 18:33

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Toilet wordt hier één keer per week schoongemaakt. Ik gebruik heul veul toiletpapier zelf en ook vochtige doekjes. Naar openbare toiletten ga ik wel tenzij het echt te ranzig voor woorden is maar mijn grens ligt vrij hoog daarin. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn handen niet altijd was. Probeer daar verbetering in te brengen want het is natuurlijk niet zo hygiënisch maar ik ben gewoon te lui ofzo. Bovendien vind ik het dan soort van niet nodig vanwege het huge amount wc papier wat ik gebruik, haha. Hoe vies kunnen je handen dan zijn?
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:50

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Maar was je ze dan ook niet als je van een openbare toilet komt als je veel toiletpapier gebruikt hebt? Want als er dus mensen zijn die daar wel aan hun genitaliën zitten of wat dan ook, dan zitten zij met hun ranzige handen aan de deurknop en jij vervolgens ook. Daarom doe ik ook altijd zo'n deur open en dicht met een tissue o.i.d.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 06 Jul 2014 19:00

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik poets mijn toilet ongeveer 2x per week, moet ook bekennen dat ik thuis niet altijd mijn handen was. Ik gebruik alleen toilet papier, geen vochtige doekjes. Ik ga wel op een openbaar toilet en was daar altijd mijn handen. Ik baal er altijd van Als er een rol handdoeken aan de muur hangt, of drogers, want dan moet je met je pas gewassen handen de kraan dichtdraaien. Als het ff kan doe ik dat met een papieren hand doekje en probeer ook de klink en deur niet meer aan te raken.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 06 Jul 2014 19:36

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik was thuis mijn handen niet altijd na de toiletgang. Openbare toiletten wel met zeep, als er van handdoeken zijn veeg ik mijn handen af aan mijn kleding voor mijn gevoel is dat dan schoner.
Verdre gebruik ik alleen wcpapier, het nut van vochting toiletpapier is mij tot op heden niet duidelijk.
De toiletten thuis maken we een keer per week schoon, als er bezoek komt en is geweest maak ik het nog een keer schoon.
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 06 Jul 2014 19:50

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik poets 1x per week mijn toilet en als ik thuis ga, was ik niet vaak mijn handen. Als ik naar een openbaar toilet ga was ik mijn handen altijd wel. Ik heb niet gauw dat ik niet naar een openbaar toilet ga, als ik moet dan moet ik. Tenzij het heel vies is.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2014 19:57

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Antwoord ik gelijk ook even.

Thuis gebruiken we toiletpapier, maar wanneer ik ongesteld ben of ik heb stoelgang gemaakt, dan gebruik ik de douchesproeier om me proper te maken omdat ik mezelf anders ontzettend vies vindt. Ik was mijn handen altijd met water en zeep en we gebruiken thuis een gewone handdoek die dagelijks ververst wordt. Het WC wordt dagelijks schoongemaakt (nuja, de beneden WC, de bovenWC alleen wanneer er bezoek komt, wij gaan daar echt nooit).

Als ik ergens anders ben gebruik ik ook gewoon toiletpapier, probeer zo min mogelijk zaken aan te raken (ik wil echt niet weten waar de persoon voor mij met zijn handen heeft gezeten en dan aan de klinken etc.). Mijn handen was ik alleen als er water én zeep én papieren handdoekken (om weg te gooien) zijn. Anders ga ik zo naar buiten en gebruik ik daarna alcoholgel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 06 Jul 2014 20:03

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik maak thuis de wc elke dag altijd schoon als de kids op bed liggen. Even een doekje over en onder de bril en wc eend oid erin. M houd zichzelf vast aan de wc bril dus die wil ik dat die elke dag schoon is.
2x per week poets ik hem grondig.

Ik gebruik gewoon toiletpapier en was m'n handen erna met water en zeep.

Ik ga gewoon naar een openbaar toilet en heb daar ook weinig moeite mee.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jul 2014 20:15

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik maak mijn toilet thuis 2 keer in de week schoon en gooi er tussendoor nog vaak chloor in. In openbare toiletten ga ik nooit zitten. Ik hang altijd boven de bril. Als ik eruit ga doe ik altijd de deuren open met een doekje, want ik vind dat zo vies anders, Ik was altijd mijn handen met water en zeep na een toiletbezoek.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Jul 2014 20:16

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Elke dag maak ik de wc schoon met bleek en de borstel en een doekje langs de bril en eronder.

Verder gebruik ik gewoon toiletpapier en was ik m'n handen met water en zeep daarna, altijd en overal (zolang het kan, natuurlijk)
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Jul 2014 20:36

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Siamsa schreef:Maar was je ze dan ook niet als je van een openbare toilet komt als je veel toiletpapier gebruikt hebt? Want als er dus mensen zijn die daar wel aan hun genitaliën zitten of wat dan ook, dan zitten zij met hun ranzige handen aan de deurknop en jij vervolgens ook. Daarom doe ik ook altijd zo'n deur open en dicht met een tissue o.i.d.



Ja, bij openbare toiletten eigenlijk wel altijd. Maar niet altijd met zeep. Vind 'even afspoelen' vaak goed genoeg. Ik gebruik geen tissues om deuren te openen, leg geen wc papier op de bril en ga ook niet 'hangen'. Wel haal ik even een papiertje over de bril vaak, maar als het er enigszins schoon uit ziet doe ik dat ook niet. Ik weet niet, vind het gewoon niet zo'n issue. En dat met een smetvrezerige moeder, haha. Het stomme is dat ik op andere gebieden wel weer overdreven 'schoon' ben of dat van anderen verwacht.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Jul 2014 20:43

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

*
Laatst gewijzigd door Jente op 04 Nov 2014 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 06 Jul 2014 20:48

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik was altijd mijn handen met water en zeep na een toiletbezoek. Thuis maak ik de wc beneden eens per week schoon, boven gaat er sinds mijn zoontje er ook op gaat elke dag een doekje overheen.

Op openbare toiletten veeg ik altijd eerst de wc-bril af met toiletpapier en 'beleg' het daarna ook met wc-papier. Ik ben altijd blij als er zo'n dispenser met wc-bril-desinfecteerspul hangt, dan neem ik het daarmee af. Bij het handenwassen doe ik de kraan altijd met een papieren doekje dicht als het er is. Vond het in de VS heel handig dat er bijna overal sensorkranen waren of dat je ze met een voetpedaal kon bedienen, veel hygiënischer.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Jul 2014 21:46

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Ik maak de wc eens per week schoon. Gebruik altijd toiletpapier als het er niet is pak ik die toilet nooit en als het nergens hangt ga ik serieus de herentoilet in om het te pakken. Ik kan ook echt niet in de natuur plassen en hou echt niet van uitdruppelen haha. Ik moet een papiertje/zakdoekje hebben.

In de toilet hebben wij een rotkraantje, dus was mijn handen in de badkamer met lekkere Unicura zeep. Ik vind het wel altijd vervelend als er mensen op bezoek komen. Ik heb namelijk geen zeep of handdoekje op het toilet hangen omdat ik die zelf dus nooit gebruik en het eigenlijk teveel werk vind om er wat neer te hangen voor die enkele keer dat iemand gebruik maakt van ons toilet.

Op een openbaar toilet was ik mijn handen altijd en gebruik dan ook doekjes om de kraan dicht te draaien. Ik open de deur vaak met mijn elleboog. Ik gebruik trouwens ook geen handdoeken als die er hangen, dan schud ik mijn handen wel af (en shit, dan zit ik toch aan het kraantje als hij weer dicht gedraaid moet worden haha). Nouja, meestal ben ik in dat soort etablissementen onder invloed van alcohol en dan willen mijn strakke hygiëne regels mij wel eens in de steek laten.

Thuis was ik mijn handen trouwens niet altijd na een pipi :D wel altijd na een nr 2! Anders voel ik mezelf gewoon vies hoor haha.

Tot zover mijn bijdrage.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2014 13:31

Re: NAV Toilethygiëne en openbare toiletten

Toch lachen dat het toilet helemaal niet zo vies is in vergelijking met: telefoons, toetsenborden en zelfs make-up. En dat maakt de gemiddelde mens echt niet zo vaak schoon.. misschien daarom dan. Of wat dacht je dan van briefgeld. IEW!

http://www.gezondheidsnet.nl/bacterien/ ... cterien-op

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers