Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Jul 2014 20:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, wat spannend allemaal! Het lijkt nog erg lang voor het de 24e augustus is maar voor je het weet is het zover.
Gelukkig viel het spuiten je mee. Wat moet je allemaal spuiten?

Hopelijk valt het mee, de hormonen.

Ik zelf heb er gelukkig weinig last van. Alleen last van opvliegers nu het warmer weer wordt.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 02 Jul 2014 20:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:Sabje, wat spannend allemaal! Het lijkt nog erg lang voor het de 24e augustus is maar voor je het weet is het zover.
Gelukkig viel het spuiten je mee. Wat moet je allemaal spuiten?

Hopelijk valt het mee, de hormonen.

Ik zelf heb er gelukkig weinig last van. Alleen last van opvliegers nu het warmer weer wordt.


Ik moet Decapeptyl en Puregon spuiten. Voor de eisprong pregnyl. Als de eitjes eruit zijn moet ik nog utrogestan bolletjes gebruiken. Even overgetypt haha. Hoop dat ik niet te emotioneel word. M moet die week voor het eerst naar school. Zal flink janken worden denk ik haha.
Ons boefje 24-08-2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Jul 2014 21:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oké ,dat ken ik wel. Pregnyl gebruik ik ook. Daar ga je je zwanger door voelen, zo irritant.
Maar even heel stom hoor maar ivf is toch een terug plaatsing? Moet je dan niet na de terugplaatsing ustrogestan gaan gebruiken? Zomaar een vraagje hoor, weet er verder niks van maar omdat ik ook ustrogestan moet gebruiken na een positieve test.

En dat heb ik er niet bij gezet maar ik ben ook altijd erg emotioneel hoor nu ik hormonen spuit. Dus stel je er maar op in :wink:
<<

Anoniem328

Bericht 03 Jul 2014 08:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, 3 dagen na de punctie krijg je de terugplaatsing dus rond die tijd begin je inderdaad met Utrogestan. Als je vervolgens zwanger blijkt te zijn dan moet je de Utro nog een poosje langer gebruiken.
Tot nu toe heb ik nooit veel last gehad van de hormonen die ik nu gebruik (gonal f), maar bij ivf krijg je veel meer hormonen in je lijf (je hormoonhuishouding wordt eerst afgeremd en krijgt daarna een boost), en daar hoor ik erg vervelende verhalen over, dus ik denk dat dat je er dan wel last van gaat krijgen Sabje. Niet om negatief te doen maar je kunt er denk ik maar beter op voorbereid zijn.
Je begint trouwens rond dezelfde tijd als ik. Ik ga dit weekend ook met de pil beginnen en dan eerst in augustus op vakantie en als we terug zijn eind augustus gaat het bij ons beginnen. Dus we kunnen ervaringen uitwisselen :laughcry:
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 03 Jul 2014 15:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

We liggen dicht bij elkaar! Ik slik nu net de pil, tot 23 aug dan start ik met hormoon nummer 1

Ervanuitgaande dat we maandag goed nieuws krijgen natuurlijk :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 03 Jul 2014 16:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally: Olijfje heeft het al uitgelegd :thumbup:

Olijfje: ja ik ga er ook vanuit dat ik er last van krijg kan het altijd nog meevallen.

"Fijn" dat we met zijn drieën ongeveer tegelijk starten kunnen we idd info uitwisselen en elkaar steunen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jul 2014 08:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje en Guus, ik kan me officieel bij jullie voegen. Zoals verwacht vanmorgen negatief getest. Nu gestopt met de Utro en hopelijk snel ongesteld en dan aan de pil. 'Leuk' dat we alledrie behoorlijk gelijk op gaan lopen! Nu kunnen we ons eindelijk echt gaan richten op onze Afrika safari :afro: :elephant:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Jul 2014 16:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, klote dat je ongesteld bent geworden.
Wanneer gaan jullie op vakantie?

Hoe is het met de rest van de dames?
<<

Anoniem219

Bericht 06 Jul 2014 17:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje Sabje en Guus, wat fijn dat jullie hier elkaar kunnen steunen in het zelfde traject en tegelijkertijd. Jullie zullen daar vast wat aan hebben. Het lijkt me een pittig traject!

Olijfje: wat balen dat je ongesteld geworden bent zeg :(.. Weer iets afgesloten, en weer op naar het nieuwe... het valt allemaal niet mee he.

@all:

ik was vrijdag voor de eerste FM geweest. 2 follikels van 10mm en 1 follikel van 11 was de opbrengst. Dus de Gonal-f slaat goed aan.

Vandaag ben ik voor de tweede FM geweest, en ik zag het gelijk al. er waren er nog een paar bij gekomen. Nu heb ik er links: 1 van 11mm.
En rechts: 1 van 14 mm en 3 van 12,5/13mm.
totaal 5 dus!!
Het mogen er natuurlijk niet te veel worden, dus ik begin hem wel een beetje te knijpen voor de FM van dinsdag. Zou echt balen als het niet door mag gaan :(.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 06 Jul 2014 17:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi allemaal.

Ik ben even afwezig geweest. We zijn op vakantie naar de Ardennen geweest, heerlijk gehad daar.

Aanstaande dinsdag staat de leo ingreep gepland. Best spannend!

Aagje, wat jammer dat het er zoveel zijn. Hopelijk groeien er maar 1 of 2 door en blijft de rest gelijk!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Jul 2014 17:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Owjee Aagje..goed dat de gonal zn werk doet maar je ik hoop voor je dat ze niet allemaal doorgroeien. Klinkt niet al te best als ze nu al zo groot zijn. Hebben ze er al iets over gezegd in het ziekenhuis?

@marinaa, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Veel succes dinsdag!Is het een dagopname?
<<

Anoniem219

Bericht 06 Jul 2014 17:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou die assistent arts maakte zich nog niet zo druk.

Bij 3 boven de 18mm of 5 boven de 15mm gaat het niet door.

Maar als je er bv 2 hebt van 18mm, 1 van 17mm en 1 van 16mm en een van 14 gaat het wel door
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 06 Jul 2014 17:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje, ja daarom grote kans dat het nog wel goedkomt. Ik hoop het voor je!
Succes alvast voor dinsdag. Altijd weer spannend die metingen
<<

Anoniem219

Bericht 06 Jul 2014 20:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja inderdaad. Ik vind deze wel extra spannend omdat ik echt geen ronde over wil slaan
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Jul 2014 21:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Er is inderdaad wel een erg kleine kans dat ze allemaal door groeien. Meestal is er maar 1 of 2 die dominant zijn.
Hoeveel spuit je aagje?

Ik heb dat met de eventueel volgende ronde..die wil ik niet laten schieten alleen omdat ik terug zou moeten op dagen datvik werk. Daarna nemen we wel een pauze omdat we op vakantie willen.
<<

Anoniem219

Bericht 06 Jul 2014 21:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik spuit 112,5 gonal f. Tot nu toe had ik met menopur telkens 1 of 2 (alleen de eerste keer) follikels die wel doorgroeide en de rest bleef onder de 10mm. We gaan het zien dinsdag
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jul 2014 09:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa heel veel succes morgen! Hopelijk valt het je mee en heb je na de tijd niet al te veel last. Ik vond het echt meevallen vorig jaar en ik heb er ook echt wel baat bij gehad qua cyclus! Zet hem op!

Aagje spannend zeg! Een paar meer eitjes is natuurlijk prima, zo lang het er maar niet te veel worden. Succes voor morgen alvast, ben benieuwd!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 07 Jul 2014 12:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wij gaan dooooorrr naar de volgende ronde! Whoop whoop!

Er waren genoeg over na proefbewerking voor icsi dus vrijdag mogen we gewoon naar de afspraken (o.a. Prik instructie) komen.

:banaan:
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem219

Bericht 07 Jul 2014 13:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Guus!!
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jul 2014 13:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Guus yessss!!! :banaan: Wat enorm fijn voor jullie! Vrijdag instructie dus en eind augustus beginnen met de medicatie? Spannend joh! Wat zullen jullie opgelucht zijn ofniet?!

Wij hebben woensdag al de ivf intake en dan krijg ik een week later de medicatie. Woensdag krijg ik ook het schema dus dan weet ik ook de precieze datum waarop ik met de medicijnen mag beginnen. Wij komen 24 augustus terug van vakantie dus hopelijk mag ik dan meteen beginnen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jul 2014 16:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Guus!!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 07 Jul 2014 21:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Guus!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 08 Jul 2014 07:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Guus!

Aagje, succes vandaag!
<<

Anoniem219

Bericht 08 Jul 2014 07:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dank je! Zit nu in de wachtkamer! Ben nog nooit zo nerveus geweest voor een echo geloof ik!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 08 Jul 2014 08:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje! schreef:Dank je! Zit nu in de wachtkamer! Ben nog nooit zo nerveus geweest voor een echo geloof ik!


Succes!
M:21072011
J :08012014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers