Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Postzegels herbruiken

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jul 2014 13:47

Re: Postzegels herbruiken

Ik wist niet dat het kon.
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jul 2014 13:53

Re: Postzegels herbruiken

Carool schreef:Ik wist niet dat het kon.


Nu weet je het wel: ga je het nu ook doen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jul 2014 13:59

Re: Postzegels herbruiken

rapa nui schreef:
Carool schreef:Ik wist niet dat het kon.


Nu weet je het wel: ga je het nu ook doen?


Ik ga er wel op letten als ik er aan denk.
R. 2013
D. 2016
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 05 Jul 2014 15:19

Re: Postzegels herbruiken

Mijn schoonmoeder deed dit in het verleden vaak. Mijn vriend heeft het wel eens geopperd maar we doen het eigenlijk nooit. Het is mij te veel werk en voor die keren dat ik postzegels nodig heb koop ik ze wel gewoon.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 05 Jul 2014 16:35

Re: Postzegels herbruiken

Nee, dat doe ik niet. Heb hier gewoon postzegels liggen en let er ook niet op. Ik vind het niet raar dat de prijs van een postzegel steeds verder omhoog gaat als ik dit topic lees. Zal natuurlijk niet alleen daarmee te maken hebben, maar toch. Ik vind het daarnaast ook heel krenterig.
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jul 2014 17:18

Re: Postzegels herbruiken

Ik denk dat het hergebruiken van postzegel zo minimaal gebeurt dat dit maar een hele kleine factor is in de verhogingen van de posttarieven hoor. Maar, krenterig vind ik het inderdaad wel. Als je nou op zeer regelmatige basis post verstuurt dan vind ik het ergens nog wel te begrijpen, maar die ene kaart per maand die een gemiddeld persoon maximaal stuurt...
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jul 2014 17:29

Re: Postzegels herbruiken

Lynn_ schreef:Nee, dat doe ik niet. Heb hier gewoon postzegels liggen en let er ook niet op. Ik vind het niet raar dat de prijs van een postzegel steeds verder omhoog gaat als ik dit topic lees. Zal natuurlijk niet alleen daarmee te maken hebben, maar toch. Ik vind het daarnaast ook heel krenterig.


Ik ook.
Zelf koop ik gewoon netjes m'n postzegels. Zoveel wordt er tegenwoordig niet meer per post verstuurd. Als ik 10 zegels per jaar gebruik is het veel. Dus die 6,5 euro voel je echt niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 05 Jul 2014 17:37

Re: Postzegels herbruiken

Maar wat als je dan wel veel postzegels gebruikt? Als ik 5 brieven per jaar had zou ik het ook niet doen, maar ik gebruik wel wat meer postzegels dan dat. Een kaartje naar NL sturen kost mij 1,60 euro. Als ik iets meer op wil sturen wordt dat 2,50 - 5 euro. Als iemand uit Nederland mij iets leuks wil opsturen (een kaartje + een tijdschrift ofzo) dan kost dat al snel 3,15 - 5,25 euro.
Ik stuur regelmatig een kaartje naar mijn oma, verjaardagskaartjes naar neefjes en nichtjes, eens iets naar mijn ouders, etc. Per jaar ben ik dus al snel tegen de 50 euro kwijt aan postzegels. Als ik dan een keer geluk heb en ik vind een postzegel die niet afgestempeld is, dan gebruik ik die gewoon opnieuw! Maar ik weet nu dus dat dat krenterig is, ik dacht echt dat iedereen dat deed!
<<

Anoniem74

Bericht 05 Jul 2014 17:42

Re: Postzegels herbruiken

Ach, ik vind krenterig een groot woord.
Bedoel, waarom een goede postzegel in de prullenbak gooien, en vervolgens op de fiets te stappen om een nieuwe te kopen...

Zonde toch...en minder postzegels in omloop lijkt mij ook beter voor het milieu (papier).

Is het dan ook krenterig dat ik de boodschappen op de achterkant van een opengemaakte enveloppe schrijf? Had ik dan ook maar een notitieblok (die ik overigens genoeg heb) moeten kopen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jul 2014 17:56

Re: Postzegels herbruiken

Het doet mij gewoon heel erg denken aan een klasgenootje van vroeger. Bij ieder verjaardagsfeestjes moest ze verplicht alle cadeautjes heel voorzichtig uitpakken omdat het papier heel moest blijven. Dat kon haar moeder dan weer opnieuw gebruiken. En dat hoefden ze écht niet uit financieel oogpunt te doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem74

Bericht 05 Jul 2014 18:01

Re: Postzegels herbruiken

Daar heb ik dan weer nooit over nagedacht, als kind zijnde wil je lekker scheuren! :)

Maar dat laatste he (financieel)....hoe weet je of dat voor hen van toepassing was. Misschien vanuit een milieuvisie....waarom niet papier herbruiken. Kan mij best voorstellen dat mensen dat doen...nu ik er zo over nadenk.
Ik snap niet zo goed dat je alleen maar krenterig mag zijn wanneer je geen geld te makken hebt.

Ik kan ook volle bedrag voor een pak vlees betalen, maar als ik het 3 u later in de pan gooi en ik zie er 1 met een 35% sticker...dan pak ik die.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jul 2014 18:02

Re: Postzegels herbruiken

Ahww da's wel een beetje sneu zeg Ooh lala :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jul 2014 18:14

Re: Postzegels herbruiken

Ik vond dat ook altijd super sneu.
Dat het niet om het geld ging was geen geheim. Hij was arts, ze woonden in een kast van een huis én haar moeder was er gewoon open over. Maar goed, dat doet er volgens mij niet toe.
Het verhaal van het hergebruiken van postzegels deed me aan dit verhaal denken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Jul 2014 18:51

Re: Postzegels herbruiken

Nee, ik doe dat nooit. Ik kijk niet op de envelop of er is afgestempeld. Ik vind het ook niet netjes. Ik betaal voor de dienst, jammer als er niet gestempeld wordt, maar het zij zo. Een treinticket dat niet is afgestempeld ga ik ook niet proberen te verkopen ofzo.

En ik gebruik behoorlijk wat postzegels per ja. Duur, ja zeker, maar ik betaal waar ik gebruik van maak.
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:53

Re: Postzegels herbruiken

Ehm nee, daar heb ik nog nooit aan gedacht zelfs.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 18:56

Re: Postzegels herbruiken

Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik vind het niet fout of krenterig om het wel te doen. Het is gewoon een mazzeltje voor mensen die alert zijn en zin hebben om de postzegel vervolgens af te weken en weer op te plakken. Dat argument van 'betalen voor een dienst' vind ik ook wat zwaar op de hand. Die ene keer in de tig tijd dat dat eens voorkomt en dat iemand dan een paar cent winst heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 18:57

Re: Postzegels herbruiken

Een niet afgestempeld treinkaartje zou ik overigens niet doorverkopen, maar stel dat ik of iemand in mijn directe omgeving die dag nog een keer naar die plaats moet, dan zou ik het kaartje wel hergebruiken. Dat is ook gewoon een mazzeltje dat haast niet voorkomt. Ik ga me ook niet om alles schuldig voelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 19:04

Re: Postzegels herbruiken

Die NS-dagkaarten leg ik trouwens namen dag reizen bij de kaartautomaat of de incheckpaal neer, misschien dat ik er dan nog een ander blij mee kan maken.
<<

Anoniem74

Bericht 06 Jul 2014 19:52

Re: Postzegels herbruiken

Ik geef ook mijn parkeerkaartje af, wanneer deze nog geldig is.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 07 Jul 2014 07:20

Re: Postzegels herbruiken

Ik heb daar nooit over nagedacht en ik zal dat waarschijnlijk nog steeds niet doen als ik post krijg. Ik stuur alleen kaartjes met kerst.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi