Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winkeltje- jongeren met een beperking

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Jul 2014 11:21

Winkeltje- jongeren met een beperking

Op mijn werk starten ze een winkeltje voor fietsers en gasten op het terrein. Ik ga daar om iets in betekenen. Heel leuk natuurlijk. Ik ben op zoek naar dingen om te maken met de jongeren (met beperking) wat niet al te duur en moeilijk is.

Tot nu toe bedacht:

-wijnflessen beschilderen
-waxinelichtjes maken
-kaarten maken

nog niet veel dus. Iemand die meer inspiratie heeft wat leuk zou zijn? Ik vind dit nog vrij standaard en weinig origineel. Verder verkopen we in het winkeltje ook streekproducten.
Alvast bedankt!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 03 Jul 2014 11:26

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Wat een leuk idee! Misschien nog (longdrink)glazen beschilderen, onderzetters maken of place-mats maken?
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2014 11:28

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Standaard, maar misschien wel leuk. Waxinelichthouders 'gieten' met cement in kokers van toiletrollen of keukenrol.

Ze kunnen de koker dan versieren.

Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Jul 2014 11:30

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

En koeken/cake e.d. bakken? Lunchpakketten samenstellen, iets in die richting? Als er ook fietsers komen..
<<

Anoniem103

Bericht 03 Jul 2014 11:32

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Kaarsen maken
Kettinkjes en armbanden rijgen
Schilderijtjes maken
Sleutelhangers maken
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Jul 2014 11:35

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Canvasdoeken met stof bekleden, lintjes eraan zodat er kaarten ingestoken kunnen worden? Of kleine knijpertjes aan de lintjes..
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 03 Jul 2014 11:37

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Ja iets met eten/drinken misschien. Of ligt dat buiten de intentie? Verse smoothies, dat soort dingen..
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jul 2014 11:58

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Wij maken op het werk ook vaak zelf boerenjongens, in een oude jampot, en dan zelf de pot mooi aankleden, verkoopt ook altijd goed.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jul 2014 12:20

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Pot vol koekjes/bijna-brownies verkopen? mooie etiketten erbij laten tekenen
Afbeelding

Beeldjes van klei/keramiek? bv dat de jongeren gezamelijk een soort van workshop hebben en dat die beeldjes dan verkocht worden? Dan presenteren op een tafel met foto's van de jongeren die het gemaakt hebben erbij?
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Jul 2014 21:20

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Ooooh, super leuke ideeën! Bedankt allemaal!!:-) ik heb er een paar uitgepikt en ga morgen inkopen doen.
Toet, dat is inderdaad erg leuk maar we zitten naast een restaurant (hoort bij ons) dus we verkopen alleen wat flesjes drinken en snoep enzo. Hebben helaas geen keuken.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Jul 2014 15:42

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Oh wat een leuk project!!!

Ik zou kijken of je iets van mandjes/schalen/dienbladen kunt maken om daarmee pakketjes te maken van de streekproducten die jullie verkopen. Je zou simpele, onbehandelde houten dienbladen kunnen kopen (of maken als je daar de materialen en kennis voor hebt of laten maken bij zoiets als een sociale werkplaats/dagbesteding) en die verven of schalen van MDF schilderen. Je kunt het zo simpel en zo druk maken als je zelf wilt; servetje erop plakken, afbeelding/motieven erop schilderen of met watervaste stift een tekst schrijven op de rand zoals 'A cup of tea' en dan een theepakketje maken of 'Eet smakelijk' in verschillende talen.

Er zijn natuurlijk 1001 dingen te bedenken die je kunt maken. Ik weet niet wat de precieze doelstelling van het winkeltje is, welke doelen je voor de jongeren hebt, welke mogelijkheden ze hebben, wat er nog meer op het terrein is en in welke omgeving jullie zitten maar je zou ook thematisch kunnen werken. Het is maar net wat je wilt; een zeer divers aanbod zonder 'rode draad' (kaarsen maken, sieraden, schilderijen, eten, van alles wat dus) of juist een aanbod met 'rode draad' (gericht op bv. decoratieve dingen in huis of eten.).

Is er ook de mogelijkheid om samen te werken met het naastgelegen restaurant? Dan zou ik daar zeker gebruik van maken! Als je bv. servies gaat beschilderen voor de verkoop in het winkeltje, vraag dan of ze in het restaurant dat servies willen gebruiken en bv. op de kaart verwijzen naar jullie winkeltje. Ga je leuke waxinelichthoudertjes maken vraag dan of ze die in het restaurant op tafel zetten. En als ze in het restaurant bv. ook gebruik maken van de streekproducten dan zou het leuk zijn als gasten erop gewezen worden dat die producten bij jullie te koop zijn.

Ik ben lichtelijk "jaloers", lijkt me zó leuk om zoiets op te mogen zetten! Veel succes en plezier!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Pink

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:07

Bericht 07 Jul 2014 07:07

Re: Winkeltje- jongeren met een beperking

Wat een super leuk project, ik heb een aantal jaren geleden stage gelopen op een 'werkplaats' waar we dit soort dingen maakten voor de winkeltjes van de instelling. Wat wij o.a nog meer maakten naast de dingen die al genoemd zijn:

-koffie/thee/snoep 'boeketjes'
-roodsteen potjes verven en beplakken met servetten en dan een mezenbol eraan hangen
-vogelpizza's (vet smelten, mengen met vogelvoer en dan in een laag schoteltje)
-koffie en thee pakketjes, maar dan kan je natuurlijk zover uitbreiden als je wil met verschillende producten.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers