Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecup

<<

Anoniem186

Bericht 01 Jul 2014 21:33

Menstruatiecup

Wie gebruikt dat? Hoe bevalt dat? En welke heb je?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Jul 2014 21:41

Re: Menstruatiecup

Ik heb er eentje, maar ben op een of andere manier 'bang' om 'm te gebruiken, haha.

Ik heb de ladycup.

Maar ben dus benieuwd naar verdere ervaringen.
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 01 Jul 2014 22:26

Re: Menstruatiecup

Ik heb er toevallig net eentje gekocht (de mamicup). Nog niet echt gebruikt want ik heb hem vanmiddag pas binnen gekregen maar wel even geprobeerd en het viel me echt mee hoe makkelijk het in te brengen was.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jul 2014 22:55

Re: Menstruatiecup

Annemijn had hier een tijdje terug ook een topic over, volgens mij was zij ook erg positief.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Burgemeester Bo

Bericht 01 Jul 2014 22:59

Re: Menstruatiecup

Ik heb dat topic even voor je opgezocht, wellicht heb je er iets aan: ladycup-t5775.html?hilit=lady%20cup
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 23:00

Re: Menstruatiecup

Ik heb het geprobeerd, maar het was niets voor mij. Ik voelde het zo hard zitten, dat ik er naar van werd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 02 Jul 2014 07:56

Re: Menstruatiecup

Ik heb de divacup, echt ideaal. Kan er ondanks zware menstruatie lang mee doen (4u cup tov nog geen 2u tampon) en ik vind het heel fijn dat ik geen afval meer heb. Bloed weggooien in de wc, cup afwassen weer inbrengen en klaar. Voor mij werkt het super.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jul 2014 08:18

Re: Menstruatiecup

Als je thuis bent lijkt me dat op zich nog wel handig, maar bij toiletten op het werk of andere openbare gelegenheden zou ik me heel ongemakkelijk voelen om die cup af te wassen. Wordt het geen kliederboel met eruit halen?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Jul 2014 13:04

Re: Menstruatiecup

Ik vraag me hetzelfde als Sterre af, hoe doe je dat op een openbaar toilet dan?
<<

Anoniem103

Bericht 02 Jul 2014 13:18

Re: Menstruatiecup

Ik las ergens dat je het dan met wc papier schoon kan maken en later met water. En je hebt ook speciale doekjes die mee kan nemen om de cup schoon te maken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Jul 2014 13:30

Re: Menstruatiecup

Ik heb laatst eens zo'n gynotex sponsje geprobeerd, nouuu wat een bloedbad werd dat toen ik die eruit wilde krijgen...ik blijf wel bij tampons.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 02 Jul 2014 13:55

Re: Menstruatiecup

Kliederboel wordt het bij mij nooit, bij de divacup zit er een soort tuutje aan de onderkant, daar aan haal je hem eruit en dan meteen leeg kiepen in de wc. Ik verschoon altijd nog even voor ik thuis weg ga, dan redt ik het sowieso 4-5 uur, en als er geen wastafeltje bij het toilet zit dan doe ik hem ff af met wat wc papier. Ik heb maar 1 of 2 dagen zo erg, daarna zou ik hem gerust van 8 tot 6 in kunnen hebben, dat vind ik zelf alleen niet fris.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jul 2014 14:13

Re: Menstruatiecup

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had een cup gezien die je 12 uur in kan houden. Dus dan heb je ook geen geklieder onderweg.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Jul 2014 10:21

Re: Menstruatiecup

Ik heb een meluna. Het is erg makkelijk, je gooit het leeg, afnemen en weer inbrengen. Inmiddels ligt ie al wel 14 maanden ongebruikt in de kast. :smile: Als ik weg ben dan gebruikte ik wel tampons. Ik had hem een half jaar in gebruik maar als ik weg was vond ik het een beetje klungelen op een openbaar toilet. Die van mij moet op de zware dagen om de 4 uur wel verwisseld worden.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem193

Bericht 03 Jul 2014 11:24

Re: Menstruatiecup

Ik heb ook een meluna. Ik voel hem niet zitten en vind het wel prettig in gebruik. Er staat dat ik hem 12 uur kan laten zitten, maar dat red ik niet de eerste 2 dagen. Dan is het 6 uur ongeveer. Tampons is een uur, dus dat bevalt prima.
Idd even met een wc papiertje (of billendoekje van de kids, die toch altijd in mijn tas zitten) en klaar weer.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Jul 2014 13:05

Re: Menstruatiecup

Geen ervaring, maat ik heb eens gegoogled en ik denk dat ik er tzt als mijn menstruatie weer op gang komt ook een wil. Wasbaar maandverband lijkt me op de een of andere manier toch een beetje viezig, bijvoorbeeld als je niet alle vlekken eruit krijgt enzo, dus daar ben ik maar niet aan begonnen. Maar dit lijkt me wel wat! Heel handig dat je hem in een speciale beker in de magnetron kunt desinfecteren ook.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 03 Jul 2014 22:24

Re: Menstruatiecup

Ik ben nu een Lunette aan het proberen en tot nu toe bevalt het goed. Ik voel het niet zitten en ik kan hem lang inhouden, ideaal. Hiervoor heb ik ook nog een andere cup geprobeerd, maar die was te zacht en vouwde niet goed uit, met als resultaat dat ik altijd doorlekte.

Als ik op mijn werk dat ding moet leeggooien dan ga ik naar het invalidentoilet, daar is gewoon een kraantje waar ik de cup even kan schoonspoelen.
<<

Anoniem112

Bericht 06 Jul 2014 19:27

Re: Menstruatiecup

Ik heb de lady cup, heb m maar een paar keer gebruikt, het juist inbrengen is vrij lastig want ik vind t ding vrij groot...
Ook had ik m een keer in en zoog hij zo vacuüm en ik niet goed bij t tuutje kon dat ik m er bijna niet meer uitkreeg..... Sinds die dag heb ik m ook niet meer gebruikt..... Nu hoop ik hem heeeeeel lang niet meer nodig te hebben.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 06 Jul 2014 20:56

Re: Menstruatiecup

Roze schreef:Geen ervaring, maat ik heb eens gegoogled en ik denk dat ik er tzt als mijn menstruatie weer op gang komt ook een wil. Wasbaar maandverband lijkt me op de een of andere manier toch een beetje viezig, bijvoorbeeld als je niet alle vlekken eruit krijgt enzo, dus daar ben ik maar niet aan begonnen. Maar dit lijkt me wel wat! Heel handig dat je hem in een speciale beker in de magnetron kunt desinfecteren ook.


Die beker heb ik er inderdaad ook bijbesteld, want het lijkt me wel fris als ik 'm uit kan koken.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 06 Jul 2014 22:01

Re: Menstruatiecup

Ik zou het best aan willen schaffen, maar het lijkt mij zo eng. Het duurde bij mij ook jaren voor ik tampons durfde te gebruiken, bang dat ze erin bleven zitten.
Zit uiteraard tussen de oren, maar ook bij deze cups lijkt mij dat 'eng'.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers