Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 18 Sep 2013 14:12

Re: Afvaltopic

Pfff hier echt een drama dag. Heb het gevoel alsof ik een enorme kater heb. En ik heb niet eens gedronken.
Heb trek in patat, frikadellen, pikantos's, cola en weet ik het allemaal wat voor slechts nog meer....

Dan zo maar naar boven te sporten.
Afbeelding
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 14:16

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 18 Sep 2013 14:26

Re: Afvaltopic

Pomsky schreef:Wat ik me trouwens afvroeg, hoe gaat jullie omgeving ermee om? En dan bedoel ik met je dieet of manier van eten. Mijn vriend heeft er geen probleem mee, eet gewoon gezond mee met mij. Als ik met vriendinnen eet dan eet ik gewoon wat er gekookt wordt, maar laat dan bijv saus en een toetje staan. Dat vinden ze alleen maar goed van mij gelukkig.


Dat verschilt enorm per persoon hoe ze er mee omgaan.

Vorige week at ik bij een vriendin en die had de sla en de saus apart geserveerd zodat ik zelf kon kiezen hoeveel saus ik over de sla wilde doen en of ik dat überhaupt wel wilde. Dat vond ik heel lief van haar.
Een andere vriendin zegt dingen als: "Ah joh, een paar soesjes/chocolaatjes/snoepjes/chipjes maakt toch niet veel uit?"
En dan heb ik nog een vriendin die volgens mij niet weet wat koolhydraten zijn. Als ik aangeef liever geen koolhydraten te eten, dan zegt ze: "Okee, dan doen we gewoon vlees en lekker wat aardappeltjes erbij!" :confused:

Mijn ouders zijn trouwens ontzettend lief en denken echt met me mee en doen ook met me mee. Als ik daar eet vragen ze wat ik graag zou willen en dat eten zij dan ook gewoon. Dat maakt het ook een stuk makkelijker :)
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 18 Sep 2013 19:44

Re: Afvaltopic

Balen July, dat is een vervelend gevoel. Die snack à jacks doen het hier normaal ook goed, 40 calorieën per stuk en toch iets te snacken. Ik vind die met paprika erg lekker!

Mijn omgeving reageert heel fijn, iedereen denkt met me mee en reageert enthousiast op het resultaat. Mijn vriend houdt er rekening mee met de boodschappen en koken en op mijn werk word ik alleen maar geprezen als ik weer een salade zit te snijden :)
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 20:03

Re: Afvaltopic

Vandaag wilde ik eigenlijk niet wegen, omdat ik gisteren wel gesnaaid heb, omdat ik tot een uur of 8 in de ochtend wakker was... Maar ik heb gewogen en die vier ons is er nog steeds af en dat nog wel net vlak voor het avondeten. Nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben vandaag druk en laat, dus ik moet nu nog avondeten. En daar baal ik zo van, omdat ik toch wel hou van een goede structuur in een dieet, maar het is niet anders. Zullen morgen zien wat het effect is.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 20:29

Re: Afvaltopic

Snack a Jacks zijn niet gezond. Zitten voornamelijk veel koolhydraten en suikers in, lijkt me nou niet bepaald goed wanneer je op dieet bent... In 100 gram zitten maar liefst 87 gram koolhydraten, waarvan 28 gram bestaat uit suiker!

Ik zou niet zozeer kijken naar hoeveel calorieën er in een product zitten, maar wát er precies inzit. Zelf eet ik liever iets waar veel calorieën inzitten, maar waar voedingstoffen inzitten waar mijn lichaam iets aan heeft. Dit geeft je energie en langer een verzadigd gevoel, waardoor je niet eens de behoefte voelt om te grijpen naar een suikerbom als een snack a jack.

Aan suiker heeft je lichaam sowieso niets en als je wilt afvallen, dan begrijp ik deze keuze al helemaal niet goed.

SNACK-A-JACKS
Voedingswaarde: per 100 g:
kcal 385
eiwit 5,5 g
koolhydraten 87g
waarvan suikers 28 g
vet 2.1 g (vv 0,5 g, eov 1 g, mov 0,7 g)
voedingsvezel 2,3 g.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 20:33

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 20:34

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 20:36

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 20:46

Re: Afvaltopic

Het verbaast me gewoon nogal wat mensen die willen afvallen verstaan onder verantwoorde voeding. Zelf ben ik nog nooit van mijn leven op dieet geweest, maar het komt niet eens in me op om in de supermarkt snack a jacks te kopen, gewoon omdat ik mijn lichaam liever voed met echt eten waar ook daadwerkelijk iets inzit. Dat hele gedoe over calorieën heb ik sowieso nooit begrepen. In 1 avocado zitten enorm veel calorieën, maar toch zal ik er niet van aankomen, omdat het enorm voedzaam is en je daardoor later op de dag minder trek zal hebben in andere dingen.

Ik vind het zo zonde dat nog altijd zoveel mensen weinig verstand hebben van voeding en alles maar naar binnen werken onder het mom 'weinig calorieën'.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 20:56

Re: Afvaltopic

Jij bent nog nooit op dieet geweest, je zegt het zelf al. Je kunt hier dus niet echt meepraten, omdat je niet weet hoe het is. Als je wil afvallen, kijk je dus wél naar calorieën en dan is het fijn als er daar niet zo veel van in zitten. Daarnaast zijn de snack-a-jacks in dit voorbeeld een vervanging voor bijvoorbeeld iets slechts zoals chips. Qua calorieën kun je dan toch echt beter zo'n wafel nemen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:04

Re: Afvaltopic

Misschien heeft het een reden dat het voor mij nooit nodig is geweest om op dieet te gaan? Op die manier zou je het natuurlijk ook kunnen bekijken!
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 21:07

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:11

Re: Afvaltopic

Haha, hilarisch! Dat er dan ook een paprika op de verpakking staat, om het toch nog een 'gezonde touch' mee te geven. Hoezeer hou je jezelf dan voor de gek? Eet dan liever een gekookt eitje of een stukje worst, dat verzadigt enorm waardoor de kans groot is dat je netto veel minder calorieën binnenkrijgt dan met van dat namaakvoedsel als Snack a Jacks.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 21:13

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Misschien heeft het een reden dat het voor mij nooit nodig is geweest om op dieet te gaan? Op die manier zou je het natuurlijk ook kunnen bekijken!


Da's hartstikke leuk voor je, maar feit is dat wij in dit topic wat te zwaar zijn en dan gaan we dus niet steeds allerlei vetten tot ons nemen, ook al zijn ze dan onverzadigd. Daar vallen we niet goed van af namelijk.
Zo heeft iedereen wel een zwakke plek. Harddrugs zijn ook niet goed, maar toch zijn er mensen die daar naar grijpen. Dat snap ik ook niet, maar daar ga ik ook niet belerend over zitten doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 21:15

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Haha, hilarisch! Dat er dan ook een paprika op de verpakking staat, om het toch nog een 'gezonde touch' mee te geven. Hoezeer hou je jezelf dan voor de gek? Eet dan liever een gekookt eitje of een stukje worst, dat verzadigt enorm waardoor de kans groot is dat je netto veel minder calorieën binnenkrijgt dan met van dat namaakvoedsel als Snack a Jacks.


Toevallig eet ik zelf regelmatig een gekookt ei als tussendoortje en geen snack-a-jacks, maar ik eet vast wel weer andere dingen die niet verantwoord zijn. Pakjes en zakjes bijvoorbeeld, die gebruik ik altijd bij het koken. Tja.
Oh en ik heb vanavond pannenkoeken gegeten :angel:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:17

Re: Afvaltopic

Ik vind het eeuwig zonde als mensen bang worden voor vet of calorieën. Ik ken ze ook wel - mensen met overgewicht op mijn werk- doodsbang voor een banaan, een amandel, of een avocado, maar wel snack a jacks snaaien om 4 uur 's middags, want ja ze hebben zo'n trek! Tja...
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 21:18

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 21:18

Re: Afvaltopic

Héle enge dingen inderdaad, calorieën.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:24

Re: Afvaltopic

Juist niét dus! Niks engs aan. Met pizza is trouwens ook niet zoveel mis. Ik maak het deeg zelf, pleur er zelfgemaakte tomatensaus overheen met lekker veel verse kruiden, geroosterde paprika's (ja de echte!) , champignons, uien,, wat beenham, handje rucola en walla! Dan heb je een totaal andere pizza, dan de pizza uit de diepvries.

Ik vind het gewoon zo erg om te zien wanneer mensen zich zo focussen op afvallen, maar dan wel stelselmatig inhoudsloze producten blijven eten, waar geen voedingsstoffen inzitten,vaak producten met ladingen suiker/koolhydraten/vet. Doe het toch gewoon voor jezelf, voor je lichaam, gezondheid is niet iets vanzelfsprekends.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 21:29

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Juist niét dus!


Joh! :laughcry: Ooit van sarcasme gehoord?

Anyways, we get your point en we doen het hier ieder op onze eigen manier. Misschien kun je beter mee gaan praten in het 'clean, fit & healthy-topic'?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:33

Re: Afvaltopic

Jammer dat mensen met overgewicht zo weinig bereid zijn te luisteren naar welgemeende adviezen, maar goed, daar zal dan ook wel een belangrijk deel van het probleem liggen. Ik ben alweer weg hoor, veel succes met afvallen en eet vooral lekker door die snack a jacks, het zijn toch maar 40 kcal :laughcry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2013 21:34

Re: Afvaltopic

Ok, superdoei
❤ 7 juni 2018
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 21:51

Re: Afvaltopic

SunnyFlower schreef:Zie jij zo snel effect in of je een dag laat / te veel eet? Ik zie dat altijd pas een aantal dagen (of weken) later. Dat heb ik dan ook weer met afvallen, dat zie ik ook pas tijden later.


Ik kan eigenlijk gelijk zien wat mijn outburst voor effect heeft gehad op mijn gewicht. Het zijn dan weliswaar snelle kg die ook snel weer verdwijnen als ik de draad weer oppak, maar ik kan het wel degelijk zien.

Ik kan trouwens ook gelijk zien op de weegschaal wat het effect is van de perfecte dieetdag. (Perfecte dieetdag is op tijd opstaan, ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten, tussendoor, veel bewegen en op tijd op bed.)

Dacht altijd dat dat normaal was, maar kennelijk niet?
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 21:53

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Jammer dat mensen met overgewicht zo weinig bereid zijn te luisteren naar welgemeende adviezen, maar goed, daar zal dan ook wel een belangrijk deel van het probleem liggen. Ik ben alweer weg hoor, veel succes met afvallen en eet vooral lekker door die snack a jacks, het zijn toch maar 40 kcal :laughcry:


Je bent nu ook al heel erg dik geweest en hebt nu een gezonde BMI omdat je geen Snack a jacks at?

Soms werk je me zo op de zenuwen met je belerende teksten.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers