Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Jul 2014 19:10

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier geven ze dus aan dat ze voor die tijd al mogen "oefenen". Vandaar mijn vraag. Dus dat doen ze voordat ze naar de kleuterschool gaan, maar dat snapte je vast ook wel. :smile:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jul 2014 19:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Valt mee hoor Liadan. Er zijn heel veel kindjes die dat doen.
Al vind ik 10x oefenen dan wel weer heel veel.
Kindjes oefenen bij ons meestal 2/3x voordat ze 4 jaar worden. Als ze bij ons op de PSZ zitten dan komen ze vaak ook nog een keer met de peuterjuf even kijken in de klas.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Jul 2014 19:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tegenwoordig loopt ze gewoon uit de peuterklas omdat ze graag naar de kleuterklas wil en gaat daar ook uitgebreid zitten spelen bijdehandje haha! Ze gaven het hier zo aan dat ze dus 10x mag gaan, maar was gewoon benieuwd hoe jullie dat deden/zouden doen zeg maar in combinatie met de PSZ ochtenden.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 01 Jul 2014 19:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

M is vandaag voor het eerst gaan oefenen. Hier mogen ze 2x oefenen. Vanmiddag viel tegelijk met de pszmiddag. Donderdagmorgen gaat hij eerst naar de psz en 's middags naar de kleuterklas. Ik heb nog zitten teijfelen om hem 's morgens niet te laten gaan, maar hij was niet extra moe vanmiddag.
Hij heeft het erg leuk gevonden. Was even bang voor het afdchrid, maar ging ook erg goed. Is wel erg fijn dat hij niet moest huilen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Jul 2014 19:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

FashionMommy schreef:Hier geven ze dus aan dat ze voor die tijd al mogen "oefenen". Vandaar mijn vraag. Dus dat doen ze voordat ze naar de kleuterschool gaan, maar dat snapte je vast ook wel. :smile:


Ja dat snap ik, maar ik zou dat dus niet doen, van tevoren al oefenen. Ik zie zelf de meerwaarde er ook niet van, maar lijkt mij dus alleen verwarrend.
Het is volgens mij overal wel zo dat ze morgen komen oefenen voordat ze 4 jaar worden, al vind ik 10 keer ook wel heel veel.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Jul 2014 19:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:
FashionMommy schreef:Hier geven ze dus aan dat ze voor die tijd al mogen "oefenen". Vandaar mijn vraag. Dus dat doen ze voordat ze naar de kleuterschool gaan, maar dat snapte je vast ook wel. :smile:


Ja dat snap ik, maar ik zou dat dus niet doen, van tevoren al oefenen. Ik zie zelf de meerwaarde er ook niet van, maar lijkt mij dus alleen verwarrend.
Het is volgens mij overal wel zo dat ze morgen komen oefenen voordat ze 4 jaar worden, al vind ik 10 keer ook wel heel veel.


Ja precies, nog maar eens over na denken wat te doen, we hebben natuurlijk nog even.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem115

Bericht 01 Jul 2014 19:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

R. is ook 10 dagdelen aan het oefenen geweest.
Ook gelijk in combinatie met halen en brengen door dmv.
Zo kon hij dat ook gelijk mee maken.
<<

Anoniem115

Bericht 01 Jul 2014 20:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ooh en vrijdag laatste schooldag hier ... maar we weten nog niet hoe volgend schooljaar er uit komt te zien.
Er is nu 1 groep 1 en 1 groep 2. Er is ook al gesproken over 2 groepen 1/2.
Het is afgelopen jaar namelijk zo geweest dat we met 17 kinderen begonnen ... er zitten nu al 28 in de klas
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jul 2014 20:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

wat fijn voor de school Randall, die groei.

Bij ons gaat hopelijk deze week de brief eruit naar de ouders.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Jul 2014 21:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze jongste heeft 5 keer meegedraaid. En dan steeds 1 ochtend per week. Dat hield in dat hij zijn 3 ochtenden naar de psz ging, en een extra ochtend naar de basisschool. Nu in deze laatste week gaat hij niet wennen.
Ik vond het voor hem wel prettig, het is voor hem bekend terrein, hij komt er graag, en voelt zich zoveel groter nu hij een aantal keren is geweest.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Jul 2014 22:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sven heeft 13x 'geoefend' voor hij 4 werd. Maar hier was de vakantie laat vorig jaar en we begonnen op 3 september. Sven werd 20 september 4. Hij is dus gelijk gestart na de zomervakantie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jul 2014 07:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

S. mocht maar 1 middag oefenen van 13.30 tot 15.30 en ik mocht er ook bij blijven.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Jul 2014 08:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn kinderen zijn tussen 28 april en 15 juni 2 dagen pw wezen wennen voor hun verjaardag. De 15de zijn ze 4 geworden en vanaf de 16de draaien ze elke dag het volle rooster mee met lunch op school.
Ik heb ze dus ruim voor hun verjaardag bij de psz uitgeschreven zodat ze alleen maar naar de basisschool hoefden om te wennen, heb dat niet gecombineerd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 02 Jul 2014 13:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Whoehoee nog maar 1 dagje school!
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 02 Jul 2014 20:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn zoon gaat na de vakantie ook starten op de basisschool. Vindt het wel spannend hoor, hij heeft er zelf gelukkig wel zin in. Hij zou een ochtend meedraaien, samen met alle nieuwe kinderen die na de vakantie ook starten. Helaas is dit niet doorgegaan omdat ze de bezetting nog niet rond hadden. Baal daar toch wel van, had wel graag kennis willen maken met de juf en was voor hem ook fijn geweest.
Maar had nog een vraag, wat geven jullie je kinderen mee op een schooldag? Hij heeft een continurooster, ben benieuwd hoe jullie dat doen.
2010 2012 2015 2017
<<

Fiene

Bericht 02 Jul 2014 20:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik adviseer ouders mee te geven (werk zelf op een school met continu rooster) 1 beker voor bij het fruit + wat fruit dus en bij de boterhammen (alleen brood overigens bij ons) en wederom een beker drinken. Niet zoveel dus.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 02 Jul 2014 20:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dus dan geef je 2 bekers, een broodtrommel en een bakje voor het fruit mee dus. 1 beker en broodtrommel en had hij al uitgezocht namelijk, maar dat is dus niet genoeg.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem103

Bericht 02 Jul 2014 21:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat geef ik ook mee inderdaad. Een beker water met een bakje fruit voor de ochtend en 2/3 boterhammen met een beker diksap voor de lunch en soms nog een krentenbol of een plakje ontbijtkoek erbij ofzo.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Jul 2014 20:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

In een deel van het land is de zomervakantie begonnen. Mijn dochter gaat nog 1 week naar school. Vorige week heeft ze ook nog een 2e keer geoefend in groep 3 en ze vond het toen nog leuker dan de keer ervoor.
En dan nemen we vrijdag afscheid van de kleuterjuffen, ik vind dat die 1,5 jaar dat ze naar school gaat echt omgevlogen zijn.
In september gaat ze op schoolkamp, dat vind ik zelf echt helemaal niks, weer een beetje meer loslaten. Mijn dochter vindt dat heel spannend, maar ik denk dat zij het er wel leuk zal gaan hebben.
Nog meer kinderen die al in groep 3 op kamp gaan? En is dat bij jullie op school ook Fiene?
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 20:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook bijna de laatste schoolweek. Bij ons traditioneel een grote feestweek, waar andere scholen vaak poetsen en opruimen pakken wij nog een keertje helemaal uit..aan het einde vd week ben ik dan ook serieus doodmoe maar ow geweldig leuk ieder jaar. Dit jaar is het thema ' later als ik groot ben' we moeten morgen allemaal als ' beroep'' verkleed komen en iedereen heeft foto's moeten inleveren van toen ze 4-16-nu jaar oud waren. Deze foto's zijn gebruikt in een erg leuk schoollied. Deze week hebben we uitjes naar oa een boswachter, brandweerkazerne etc.

Bij ons gaat geen enkele groep op kamp, ik kan me wel goed voorstellen dat je dat enorm spannend vind Liadan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jul 2014 20:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Op kamp, nee, dat vind ik echt heel, heel erg vroeg in groep 3. Ik vind zelf groep 7 vroeg zat daarvoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Jul 2014 20:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik dacht dat dat kamp iets typisch Jenaplan is, jenaplanschool een dorp verderop gaat ook al vanaf groep 3 op kamp. Maar dat is dus niet zo.
Ik vind vooral de nacht helemaal niks. Mijn dochter gaat maar weinig logeren, ik denk dat ze in haar leven 4 keer gelogeerd heeft. Dat gaat dan wel goed, maar dan is ze bij iemand die ze heel goed kent. Nu gaat ze met een middenbouwklas waarvan veel kinderen nieuw zijn voor haar en met een nieuwe juf.
Het is overigens 2 dagen (1 nacht) en het is helemaal gericht op de groepsbinding. Haar kleuterjuf zei dat veel ouders het maar niks vinden maar dat de kinderen het vrijwel allemaal geweldig vinden.

Leuk die laatste week Fiene, ook erg leuk dat het de hele week feest is. Bij mijn dochter is in de laatste week altijd 1 dag vol leuke activiteiten. Woensdag is het vossenjacht, ik ga dan helpen en heb er zin in:-)
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 20:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet eigenlijk niet of het typisch iets Jenaplans iets, ik hoor het idd wel vaker maar bij ons is er geen kamp ( wat ik overigens ook niet erg vind;) )

Waar ik zelf, als kleuterjuf, aankomend jaar wel weer mee ga beginnen zijn de huisbezoeken. Bestaat dat op jullie scholen nog en hoe vinden jullie dat? Bij mij is de directeur razend enthousiast over het idee en ik uiteraard ook maar ben benieuwd naar ervaringen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Jul 2014 20:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier geen huisbezoeken, maar ik denk dat mijn dochter het heel leuk zou vinden als haar juf op bezoek komt.
Wanneer ga je die huisbezoeken doen? Voor nieuwe kinderen of voor kinderen die al in de klas zitten?
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 20:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Daar twijfel ik nog over Liadan, de bedoeling is de nieuwe kinderen maar ik kan me natuurlijk voorstellen dat alle kinderen dat wel leuk zullen vinden. Het zou dan maar 1 jaar zijn dat ik dus ook de kinderen die ik nu al heb extra moet doen voor de huisbezoeken. ( de kinderen die vanaf dit schooljaar gaan instromen krijgen dus sowieso een huisbezoekje) Ik denk dat ik gewoon al mijn kinderen even thuis bezoek dit schooljaar. Ik start met 17 kleuters waarvan enkele vriendjes zijn van R en daar ben ik dus al vaker geweest.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady, Suus