Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bugaboo frog of cameleon

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2014 15:51

Bugaboo frog of cameleon

Wij hebben nu een mura 3. Super fijne wagen maar hij neemt wel heel veel ruimte in beslag in de auto, daarom ben ik op zoek naar een tweedehands bugaboo. Nu heb ik wel een paar vraagjes aan gebruiksters:

- wat is het verschil tussen de frog en de cameleon?
- passen op beide adapters voor de maxi cosi?
- zijn ze echt zo klein in te klappen?
- wat vind je fijn en wat vind je minder fijn aan de wagen?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 05 Jul 2014 16:27

Re: Bugaboo frog of cameleon

Ik ben zelf niet lang en heb ook de mura 3, maar wij vonden de cameleon extreem laag. En de reiswieg erg klein.
04-2014
10-2015
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2014 16:45

Re: Bugaboo frog of cameleon

Wij hebben een frog gekocht via MP. En kwamen er erachter dat de duwstang niet inklapbaar is. Bij de cameleon schijnt dat wel zo te zijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Jul 2014 17:11

Re: Bugaboo frog of cameleon

Wij hebben een cameleon. Daar passen mc adapters op en hij is inderdaad vrij klein in te klappen. De wielen kun je eventueel zo eraf halen.
Het verschil weet ik niet, volgens mij is de cameleon de nieuwere/betere versie vd frog.

Ik vind hem heel fijn lopen, hiervoor had ik een mutsearts. Continu banden lek, stuurde zwaar. Nu foam banden dus nooit lek en met 1 hand te sturen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jul 2014 18:07

Re: Bugaboo frog of cameleon

Fearie schreef:Wij hebben een frog gekocht via MP. En kwamen er erachter dat de duwstang niet inklapbaar is. Bij de cameleon schijnt dat wel zo te zijn.
.
Dit dus. Al is het in onze auto geen probleem. Het is wel een stuk handiger als hij gewoon in kan klappen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2014 19:18

Re: Bugaboo frog of cameleon

Wat bedoelen jullie met het niet kunnen inklappen van de duwstang? Blijft e wagen dan ingeklapt heel lang?
Kan je hem zeg alleen plat krijgen maar niet korter?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Jul 2014 19:45

Re: Bugaboo frog of cameleon

Wij hebben de Cameleon en ben er erg tevreden over. Altijd geweest. Vrij compact in te klappen, wielen zelfs makkelijk afneembaar, met één hand te besturen, heel soepel te draaien, verschillende standen, grote reiswieg en zitgedeelte (dochter pas er nog makkelijk in), enz. Ik zou ook niet snel een andere wagen willen, terwijl ik er al aardig wat heb gereden.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2014 20:52

Re: Bugaboo frog of cameleon

Chipa schreef:Wat bedoelen jullie met het niet kunnen inklappen van de duwstang? Blijft e wagen dan ingeklapt heel lang?
Kan je hem zeg alleen plat krijgen maar niet korter?


De duwstang blijft lanh nu ku je de wielen er wel afhalen en redelijk plat in de kofferbak doen maar als je een kleine kofferbak hebt kan dat lastig zijn. We hebben een station als auto dus was voor ons geen probleem.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Jul 2014 21:51

Re: Bugaboo frog of cameleon

Ik heb de cameleon, eerste versie, tweedehands. En ik vind het een fijne wagen om mee te rijden. Het inklappen gaat goed, ik krijg hem zonder moeite in mijn kleine peugotje, maar dan moet de bak wel op de achterbank.
Maar idd zijn de grote wielen heel makkelijk los te klikken en weer vast te maken.
Wij hebben er adapters voor om er een maxicosi op te klikken.

Minder fijn.... Ik weet niet, ben niet anders gewend en gebruik hem pas twee maanden :)
Oja ik kan niet zo veel boodschappen kwijt er op, in en aan. Maar dat kan ook aan mij liggen en de handigheid die ik nog niet heb.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2014 22:18

Re: Bugaboo frog of cameleon

Het gaat me eigenlijk vooral om het zitje. Die is toch. Helemaal plat te vervoeren? In mijn panda past achterin het onderstel van de mura dus zal het onderstel van de bugaboo ook lukken. Vind alleen het zitje vd mura zo groot.
In de auto van mijn man zou het wel fijn zijn als het onderstel wat kleiner is ivm de vakantie. Twijfel twijfel.
Aan de ene kant denk ik ik koop er gewoon een, want miss komt er nog een derde kindje, aan de andere kant vind ik het toch wel weer veel geld. Al is onze mura ook al uit 2009 dus miss toch een nieuwe nodig als er een derde kindje mocht komen....
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 05 Jul 2014 23:22

Re: Bugaboo frog of cameleon

Soleil schreef:Ik heb de cameleon, eerste versie, tweedehands. En ik vind het een fijne wagen om mee te rijden. Het inklappen gaat goed, ik krijg hem zonder moeite in mijn kleine peugotje, maar dan moet de bak wel op de achterbank.
Maar idd zijn de grote wielen heel makkelijk los te klikken en weer vast te maken.
Wij hebben er adapters voor om er een maxicosi op te klikken.

Minder fijn.... Ik weet niet, ben niet anders gewend en gebruik hem pas twee maanden :)
Oja ik kan niet zo veel boodschappen kwijt er op, in en aan. Maar dat kan ook aan mij liggen en de handigheid die ik nog niet heb.


Tip, koop zo'n haak waarmee je een tas aan de stang kan hangen, dat scheelt zoveel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers