Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

<<

Anoniem286

Bericht 05 Jul 2014 12:37

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

In jou geval zou ik het niet doen, er moet wel vertrouwen zijn en je moet echt op ze kunnen bouwen. Bij ons paste er ook geen opa en oma op in het begin. Mijn moeder wil niet (past al op neefje en nichtje) en schoonmoeder wilde het ook niet, maar zij heeft zich na een half jaar bedacht. Nu past zij 1 dag in de week op en dat gaat goed.

Hoe je het kdv beschrijft, zo ervaar ik ons kdv niet. Misschien moet je gewoon eens een kijkafspraak maken? Vaak wennen ze ook wel snel.

Misschien dat je kunt combineren? bijv 1-2 dagen in de week ouders/schoonouders en de andere dagen kdv of gastouder?
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 05 Jul 2014 13:14

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou eigenlijk wel proberen hoe het gaat met (schoon)ouders, wellicht gewoon afspreken voor de eerste 3 maanden dat je werkt. En dan besluiten hoe jij het vindt, je man, en de (schoon)ouders. Evt kunnen jullie dan kiezen voor een combinatie met kdv. Als zij het zo supergraag willen, zou ik het ze niet ontzeggen, mits ze natuurlijk wel goed voor de kleine zorgen. Maak gewoon duidelijke afspraken (bijv over voedingen, slapen en wat je wel/niet fijn vindt). Als zij zich hier netjes aan houden, dan zou het best goed uit kunnen pakken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 05 Jul 2014 15:10

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

teletasha: ik denk dat zo'n proeftijd niet werkt. Het is namelijk zo moeilijk om tegen 1 van je (schoon)ouders te zeggen dat het niet bevalt en ze het niet 'goed' doet. Hier is daar echt ruzie van gekomen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jul 2014 15:34

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Een gastouder of KDV is in jullie geval denk ik het beste compromis, want jullie hebben allebei liever je eigen ouders. Je gaat er dan niet uitkomen, tenzij jullie allebei (kunnen) accepteren dat jullie beide schoonouders oppassen. Maar wat Susan zegt, met een derde partij is het gewoon wat zakelijker en kun je veel makkelijker eventuele problematiek bespreken. Ik denk dat deze onpartijdigheid zeg maar, best wat geld waard is.
L2014 & H2017
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2014 17:43

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Susan schreef:Kinderdagverblijf, dan kan je het zakelijk houden en het aangeven als je het ergens niet mee eens bent, zonder het gevoel te hebben dat je dat niet kan maken. Plus dat ze gewoon altijd kunnen. En er zijn andere kinderen.


Ook dat idd. Is ook heel handig.
<<

Anoniem171

Bericht 05 Jul 2014 18:26

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou ook gaan voor een kinderdagverblijf. En dan eventueel opa's en oma's houden voor andere momenten dat je oppas nodig hebt, zoals als jullie kindje ziek is het het niet naar een kinderdagverblijf mag. Of een uitje met jouw man. Studiedag van jouw werk.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 05 Jul 2014 21:11

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

In jullie geval zou ik kiezen voor een kdv. Wij hebben er zelf voor gekozen L. het eerste jaar thuis te houden, bij mijn moeder en schoonmoeder. In het eerste jaar kon ze sociaal toch nog niks met andere kindjes. Daarna is ze een halve dag per week gegaan en na de zomervakantie gaat ze een hele dag per week.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers