Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 14 Sep 2013 18:35

Re: Biechttopic

kippetje schreef:Jep je hebt gelijk maar ze moet sowieso gaan sex gehad of niet


Thanks voor jullie reacties...
Binnenkort maar even een afspraak maken dan!
Ze zitten er ook wel flink achteraan: een eerste brief, een brief van de huisarts en nu een herinnering dat ik nog niet ben geweest...
<<

Anoniem7

Bericht 17 Sep 2013 20:40

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2013 20:48

Re: Biechttopic

ooh maple wat erg. Ik herken het heel erg. En het is klote om in z'n situatie te zitten. Wat voor werk zoekt je vriend
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Sep 2013 20:53

Re: Biechttopic

Maple, wat een grote zorgen zeg!! Ontzettend rot! Heel veel sterkte!! Hopelijk komt er snel een lichtpuntje!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem7

Bericht 17 Sep 2013 21:08

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 23:08

Re: Biechttopic

Ik kan weinig anders bedenken dan dat je uit elkaar moet, qua huis. Want jij kúnt hem niet onderhouden, hij is verantwoordelijk voor zichzelf en als je wel probeert het op te lossen met jouw geld snij je jezelf in de vingers, en je maakt het probleem groter. Dit was zijn probleem, heeft hij veroorzaakt (vast door omstandigheden) en als ik jou was zou ik het niet mijn probleem maken, want jezelf zo afhankelijk maken in een relatie is niet slim. Zijn vaste lasten zijn zijn vaste lasten, niet de jouwe. En jouw inkomen is voldoende voor jou, maar niet voor hem. Dus ik zou verstandig doen, en die zaken volledig scheiden.

Het kan niet zo zijn dat jij de dupe wordt door zijn probleem, jij hebt je deel ongelijkwaardige relaties wel gehad lijkt me. En ookal heeft hij er in jouw ogen zelf geen schuld aan, het is niet jouw probleem, jij hebt je handen vol aan jou. En in dit soort situaties passen geen romantische denkbeelden lijkt me.
<<

Anoniem66

Bericht 17 Sep 2013 23:11

Re: Biechttopic

Jij verwacht dat Maple hem zonder geld op straat zet? Nogal onmenselijk, niet?
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 23:20

Re: Biechttopic

Nee, dat verwacht ik niet. Op straat zetten is iets anders dan om te beginnen zijn vaste lasten niet meer te betalen. Woont hij alleen ,dan heeft hij recht op bijstand, nu heeft hij nergens recht op. Daarmee maakt Maple zich wel buitengewoon kwetsbaar, en dat zou ik niet doen als dat niet 100% nodig was. En hij heeft er niets aan als zij hem helpt ten koste van zichzelf. Misschien kan hij bij zijn ouders wonen, kan hij een kamer huren of iets dergelijks.

Daarbij, ik ga er vanuit dat een man niet wil dat zijn vriendin de vernieling ingaat omdat hij bij haar blijft wonen, en dat hij zelf naar oplossingen zoekt, ook omdat zijn schuldsanering, waar hij al een zooitje van maakte, straks geld wil zien.
Maple heeft heel hard gewerkt om dit huis te kunnen houden en op eigen benen te komen, dat opgeven omdat iemand anders zichzelf niet kan onderhouden zou ik dom vinden. En ze kan hem beter helpen als ze zelf niet kopje onder gaat.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Sep 2013 23:21

Re: Biechttopic

Luce schreef:Jij verwacht dat Maple hem zonder geld op straat zet? Nogal onmenselijk, niet?


Dat is het niet helemaal, ik meende dat hij recht heeft op (meer) uitkering als hij op zichzelf woont. Maar ja dan moet je het wel treffen dat je iets goedkoops vind om te huren, anders maakt he geen verschil.
<<

Nyx

Bericht 17 Sep 2013 23:23

Re: Biechttopic

Maple, kan hij doordeweeks niet terug naar G en daar een baan zoeken? En dat jullie dan in het weekend samen zijn?
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Sep 2013 01:35

Re: Biechttopic

Echt een rotsituatie Maple! Ik ben het wel met Artemis eens. Niet de leukste oplossing op korte termijn, maar op de lange termijn waarschijnlijk wel erg prettig. Als hij eenmaal alleen woont, in de bijstand zit etc. kun je hem altijd nog helpen op verschillende manieren (extra boodschappen toestoppen, uitjes betalen, vaak bij je laten logeren).
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 05:21

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 05:26

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 05:52

Re: Biechttopic

Maple, dat snap ik helemaal. En dat is ook gewoon belangrijk. Maar ik zat eens te denken aan de grote providers in de stad, maar daarvoor hoef je hier niet te komen. Toevallig al gedacht aan de grote providers? Denk gewoon even mee, al denk ik dat jullie ook wel aan hebben gedacht, want het is gewoon echt niet leuk om zo in onzekerheid te moeten leven.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 07:50

Re: Biechttopic

Hebben we idd aan gedacht, dank je. Maar helaas...
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 08:35

Re: Biechttopic

Maar hij kan toch prima wonen in A en werken in G? Of snap ik het nou niet? Waarom zou dat niet kunnen?
Wat is z'n maximale regio dat ie wil reizen?
<<

Artemis

Bericht 18 Sep 2013 09:47

Re: Biechttopic

Hij heeft zijn zaakjes toch niet op orde? Of dat nu zijn schuld is of niet, dat maakt niet uit, feit is dat hij werkloos is, geen inkomen heeft, in de schuldsanering zit en daar bijna uitgegooid is en dat hij geen woonruimte had voordat hij bij jou kwam wonen. Dat zijn geen meningen van mij,dat zijn feiten. En of hij wel of geen goede partner voor je is weet ik niet, maar praktisch gezien kunnen we rustig vaststellen dat hij dat níet is. Of dat nu zijn schuld is of niet, dat maakt wederom niet uit, en wat zijn bedoelingen zijn ook niet, feit is dat je een bijzonder groot probleem hebt als je doorgaat zoals je nu doet.

Vast lullig om te horen,en ik zeg niets over schuld of intenties, maar dit zijn de feiten.
En aangezien jij volgens mij niet bijzonder sterk bent in het stellen van grenzen en het opkomen voor jezelf ben ik wel bang dat je in het kader van 'echte liefde overwint alles' véél te ver gaat met het proberen te helpen van iemand ten koste van jezelf. Eerst voor jezelf zorgen, dán kun je pas hem helpen, anders help je jezelf en hem nog verder de problemen in.

Je boze reactie zegt al genoeg: 'hij is wél een goede partner, en je snapt er niets van'. Je hoeft niet te bewijzen dat hij lief is en zijn bedoelingen goed zijn, jij moet denken om je huis, waar je zo hard voor hebt gewerkt, en om je eigen financiële gezondheid en als dát allemaal voor elkaar is dan kun je kijken of je hem nog kunt helpen. Je kunt wel samen met hem ten onder gaan omdat dat romantischer is, maar daar schiet niemand iets mee op. Als hij een kamer gaat huren ben je feitelijk beter af, minder romantisch, maar je samen op een goede en gezonde manier door tegenslagen heenslaan is stukken beter en verstandiger dan het zo lang mogelijk proberen te redden.

Ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik een gezonde achterdocht heb bij dit soort verhalen, het is mij een beetje teveel wat een pech, wat overkomt mij nu allemaal en ik kan er echt echt niets aan doen. Ik weet als geen ander dat je een heleboel nare dingen kunnen overkomen en dat je zomaar met niets of met schulden achter kunt blijven hoor, zonder daar echt schuld aan te hebben. Maar er rinkelt ergens een alarmbel. En die alarmbellen zitten er niet zo heel vaak naast.

Dat zeg ik niet om je af te kraken of om je belachelijk te maken, maar ik probeer je wel een beetje alert te maken ofzo.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 12:57

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 13:12

Re: Biechttopic

Maple schreef:
Marin schreef:Maar hij kan toch prima wonen in A en werken in G? Of snap ik het nou niet? Waarom zou dat niet kunnen?
Wat is z'n maximale regio dat ie wil reizen?

Omdat hij 's avonds voetbalverplichtingen A heeft waar hij ook voor betaald krijgt. Dat kan hij niet opzeggen omdat dat waarschijnlijk ook als werkuren en inkomen wordt meegerekend voor de schuldsanering. Hij moet minimaal 36 uur werken, vindt hij een baan van 32 uur dan kunnen we die paar uurtjes inkomsten uit voetbal ook meerekenen.


Maar A en G is toch dichtbij elkaar? Ik snap het niet geloof ik, waarom ie dan niet in G zou kunnen werken.
<<

Anoniem91

Bericht 18 Sep 2013 13:17

Re: Biechttopic

Ik begrijp m ook niet helemaal.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 13:19

Re: Biechttopic

Ik geloof dat je een andere A of G in gedachten hebt, Marin. Want het ligt 213 km uit elkaar.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 13:20

Re: Biechttopic

Oh... Ja ik dacht dus aan Gouda. Dat ligt naast haar woonplaats namelijk haha.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 13:24

Re: Biechttopic

Haha, ik bedoelde de G waar jij ongeveer vandaan komt. Dat is toch een stukje verder weg. En ik snap wel dat het moeilijk is als je bezigheden en inkomen in eigen woonplaats hebt, dat je wat minder snel uit logeren gaat om in een andere plaats ver weg te gaan werken.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 13:26

Re: Biechttopic

Haha nee ja dan snap ik het inderdaad. Ik dacht dus aan gouda en snapte niet waarom ie daar dan niet zou kunnen werken.
Maar maple, wat is z'n grens ongeveer? (Qua plaatsen)
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 17:55

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 11:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers