Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonder TV

<<

Anoniem301

Bericht 02 Jul 2014 10:20

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Harrison schreef:Hmm ik had het hier laatst over met een collega.
Aan de ene kant kijk ik heel graag de wedstrijden en zou ik het jammer vinden om het te moeten missen. Maar aan de andere kant, als een goede vriendin gaat trouwen oid dan zou die hele wedstrijd me gestolen kunnen worden. Ik vind het dus ook eigenlijk best asociaal om bij een huwelijk niet te komen om de wedstrijd. Helemaal in deze fase van het toernooi weet je gewoon niet wanneer de wedstrijden gespeeld zullen kunnen worden, op het moment dat je je trouwdatum vastlegt.

Met een verjaardag zou ik misschien of er na of ervoor gaan ofzo!

Oh ja dit vind ik ook. Wat erg zeg, dat mensen zich dan gewoon af gaan melden voor je bruiloft. Wow.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Jul 2014 10:25

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Carrie schreef:
Harrison schreef:Hmm ik had het hier laatst over met een collega.
Aan de ene kant kijk ik heel graag de wedstrijden en zou ik het jammer vinden om het te moeten missen. Maar aan de andere kant, als een goede vriendin gaat trouwen oid dan zou die hele wedstrijd me gestolen kunnen worden. Ik vind het dus ook eigenlijk best asociaal om bij een huwelijk niet te komen om de wedstrijd. Helemaal in deze fase van het toernooi weet je gewoon niet wanneer de wedstrijden gespeeld zullen kunnen worden, op het moment dat je je trouwdatum vastlegt.

Met een verjaardag zou ik misschien of er na of ervoor gaan ofzo!

Oh ja dit vind ik ook. Wat erg zeg, dat mensen zich dan gewoon af gaan melden voor je bruiloft. Wow.


Nou ik was helemaal verbaasd dat er best nog wel een aantal mensen helemaal niet komen opdagen bij een bruiloft zonder afmelden (was bij ons zo vrijdag maar hoorde van andere dat ze dat ook hadden). Waren wel verdere kennissen maar vond ik best jammer eigenlijk.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem117

Bericht 02 Jul 2014 11:16

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Bij mijn moeder op school gaan ze de groep 8 musical verzetten, omdat die samenvalt met de halve finale. Ik vind dat echt heel netjes van de school.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 02 Jul 2014 19:14

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Mijn diploma uitreiking van de Havo is destijds verzet omdat het Nederlands elftal moest voetballen.

Siep, niet op komen dagen en ook niet afmelden schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn. Helaas ook ervaring mee.

Ontopic: ik zou toch liever de wedstrijd kijken dan naar een verjaardag gaan. Eventueel eerder of later gaan en dan de wedstrijd gewoon zelf kijken maar ik heb tot nu toe die keuze niet hoeven maken.

Bij een bruiloft of iets dergelijks wordt er op een feestlocatie meestal wel rekening mee gehouden. Dan hangt er meestal wel ergens een scherm op de locaties die ik ken. En je kunt hier misschien zelf ook een verzoek voor indienen?
Lijkt me leuker dan dat iedereen maar steeds met zijn telefoon in zijn handen zit ofzo.

Wij zijn twee jaar geleden getrouwd, precies op een rustdag van het EK 2012. De dag ervoor was er nog een wedstrijd en toen pas weer twee dagen later (de finale). Omdat ik zelf graag de wedstrijden kijk had ik hier wel bewust naar gekeken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Jul 2014 20:18

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik zou niet gaan als er geen tv staat. Ik weet heus wel dat niet iedereen voetbal kijkt maar je kan wel rekening houden net degene die het wel willen zien.
Het lijkt mij hartstikke gezellig , tv aan en met z'n allen voetbal kijken.

Wij hebben zaterdag een feest. M'n vriend heeft al gezegd dat als er geen tv is, hij niet gaat.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Jul 2014 13:33

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Mijn man is helemaal oranje gek en plant ook alles om het WK heen. Onze bruiloft zou nooit in een wk/ek periode vallen. Die viel dus ook in augustus.

4 jaar geleden zijn wij in Zuid Afrika geweest met het WK en met de kwart finale weer net in het land. Hadden we een bruiloft van vrienden van ons (die beide niet van voetbal houden en dus ook geen scherm hadden geregeld). Precies op de dag dat we tegen Brazilië speelde. Gelukkig was de wedstrijd om 16:00 en zijn we na de wedstrijd gelijk doorgegaan naar de bruiloft.
We hebben dit uiteraard wel netjes vermeldt aan het bruidspaar.

Een verjaardag zou mijn man dus zo overslaan als er geen voetbal opstaat. Het ligt er ook echt aan met wie hij de wedstrijd kan kijken.

Wij vinden dus wel dat je met de omgeving rekening moet houden als je iets plant.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 04 Jul 2014 13:44

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik vind het trouwens wel asociaal als je een verjaardag volledig links laat liggen ivm een WK-wedstrijd. Neem nou die wedstrijd morgen, die is om 22:00, nou, dan kan ik echt nog wel even tot 21:30 naar een verjaardag, hoor. En is die wedstrijd om 18:00, dan kan ik best vanaf 20:30 even op verjaardagsvisite.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jul 2014 13:49

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Je kan dat best doen, maar ik zou dan wel duidelijk aangeven dat er geen voetbal wordt gekeken. Waarschijnlijk komt dan het merendeel van de mensen gewoon niet. Ik zou in ieder geval niet gaan naar zo'n verjaardag en zou het hoogst opmerkelijk vinden dat er geen televisie aanstaat.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jul 2014 13:52

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Zelf zou ik het trouwens echt vreselijk hebben gevonden om op mijn bruiloft naar een scherm te zitten kijken met mijn gasten. Daarom zou ik mijn trouwdag nooit plannen tijdens het WK/EK. Daar houd je dan gewoon rekening mee. Maar je kan het echt je gasten niet aandoen om geen scherm neer te zetten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Jul 2014 13:56

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Dundas schreef:Ik vind het trouwens wel asociaal als je een verjaardag volledig links laat liggen ivm een WK-wedstrijd. Neem nou die wedstrijd morgen, die is om 22:00, nou, dan kan ik echt nog wel even tot 21:30 naar een verjaardag, hoor. En is die wedstrijd om 18:00, dan kan ik best vanaf 20:30 even op verjaardagsvisite.


Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe ver de jarige job woont. Als je er een paar uur voor in de auto moet zitten dan gaat dat niet op en dan zou ik toch een andere avond kiezen. Of als het bijvoorbeeld in een restaurant is of zo en er is op een bepaalde tijd gereserveerd (al zal je dan meestal ook wel voor 22.00 klaar zijn).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 04 Jul 2014 13:57

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Zure Mat schreef:Je kan dat best doen, maar ik zou dan wel duidelijk aangeven dat er geen voetbal wordt gekeken. Waarschijnlijk komt dan het merendeel van de mensen gewoon niet. Ik zou in ieder geval niet gaan naar zo'n verjaardag en zou het hoogst opmerkelijk vinden dat er geen televisie aanstaat.

Maar je kunt je bezoek er prima omheen plannen, niemand vraagt van je om een heel dagdeel op verjaardagsvisite te zitten. Zo'n wedstrijd duurt doorgaans een uurtje of twee. Drie uur misschien met verlenging en penalty's. Zitten er nog zat uren in de dag om éven je neus te laten zien. Ik heb morgen ook een verjaardag, nou viert zij het toevallig ergens vanaf de middag tot in de avond, dus ga ik in de middag langs. En anders kwam ik rond half 8 aanhoppen en ging ik rond 21:00-21:30 weerweg. Kan prima. En dat opzicht moet ik de man van Susan wel gelijk geven. Het werkt van twee kanten, ik vind niet dat je als jarige op zo'n dag je visite kwalijk kunt nemen ala ze niet komen, maar ik vind ook dat je best een beetje inventief met je tijd om kunt gaan om als visite even bij de jarige langs te gaan.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 14:04

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Maar dan ga je er wel ook vanuit dat voetbal en verjaardag op dezelfde plek gekeken worden. Ik heb meestal bijzondere plannen met WK wedstrijden. Een heel feestje eromheen of op het museumplein kijken en zeer geregeld bij iemand anders en ook best vaak niet in mijn eigen woonplaats.

Ik kan nog altijd niet teleporteren.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jul 2014 14:06

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Nee, precies. Daarbij vind ik het leuk om alvast in de stemming te komen met andere mensen die voetbal kijken. Zoals zaterdag gaan wij eerst barbecueën bij vrienden en daarna de wedstrijd kijken. Dan is iedereen al in het oranje enzo en iedereen is al zenuwachtig voor de wedstrijd. Dat vind ik dan leuker dan eerst nog naar een verjaardag te moeten waar iedereen kennelijk een hekel heeft aan voetbal en daarna als een gek weer naar een ander feest (afhankelijk van de locaties).
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 14:15

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik snap persoonlijk de inflexibiliteit ontrent een verjaardag ook niet. Kijk een kinderverjaardag op de dag dat je daadwerkelijk jarig bent heeft nog betekenis. Maar als volwassene zeg je toch een week van tevoren: "oeps, Nederlands elftal speelt, zoals jullie weten heb ik niets met voetbal dus ga vooral allemaal ergens anders voetbal kijken en mijn verjaardag vieren we een dag eerder/later"?

Kijk bruiloften enzo die lang van tevoren gepland zijn en je niet kunt verzetten dat is een heel ander verhaal. Maar een verjaardag? Dat zou ik gewoon even verschuiven hoor, als je geen zijn hebt in een Oranjefeestje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Jul 2014 14:17

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Eens. Met de kinderverjaardagen ben ik trouwens ook flexibel, die vier ik ook gerust op een andere dag als dat prettiger uitkomt. Toen ik klein was gebeurde dat ook met mijn verjaardag, ik heb daar nooit een probleem mee gehad en ik heb mijn eigen verjaardag dan ook nooit als een soort heilige datum beschouwd waarop ik per se mijn feestje moet vieren. Dat kon ook rustig een aantal dagen eerder of later.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 14:19

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Vind ik ook hoor, maar bij een kind kan ik me het nog enigszins voorstellen dat het niet leuk is om een verjaardag te verzetten if het op een andere datum te vieren.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:36

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik moet voor menig verjaardag een behoorlijk eind rijden. Het zou voor mij dus ook niet altijd opgaan om dan maar 'eventjes' naar een verjaardag te gaan als ik daar een uur of 3/4 voor moet rijden in totaal.

In dit geval zou ik de verjaardag dan ook overslaan, of eventueel maar een gedeelte van de verjaardag komen. Ik vind voetbal wel belangrijker ja.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Jul 2014 17:45

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Hmm, wat dat betreft heb ik een luxe, de meeste verjaardagen zijn gewoon in m'n eigen woonplaats, dus daar heb ik helemaal nooit bij stil gestaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:53

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Is wel echt een voordeel hoor! Dat is het nadeel als je helemaal aan de andere kant van het land gaat wonen tov je familie en vrienden.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 18:02

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ja, of als je student bent en vrienden hebt in verschillende steden en gewoon altijd met OV reist. :) Zelfs Amsterdam - Utrecht ben je zo weer zeker 1,5 uur verder van deur tot deur hoor.. :)
<<

Anoniem123

Bericht 05 Jul 2014 09:19

Re: Verjaardag vieren tijdens belangrijke WK-wedstrijd zonde

Ik zou wel naar een verjaardag gaan, maar goed wij kijken dan ook geen voetbal.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers