Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overspannen, en dan?

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 21:34

Overspannen, en dan?

Ik vermoed dat een vriend van mij zwaar overspannen / burn-out is. Ik zei hem dat hij zich gewoon ziek moet melden en daarna maar de huisarts moet bellen om zijn klachten te bespreken. Maaarrrrrr.... Werkt dit ook zo? Of moet je eerst naar een arts en dan pas ziek melden?
<<

Anoniem51

Bericht 03 Jul 2014 21:37

Re: Overspannen, en dan?

Ziekmelden kun je je altijd, voor hoelang kun je toch het beste bespreken met ene arts. De volgorde die jij aangaf lijkt me dus prima. Wat vervelend voor hem, trouwens!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 21:45

Re: Overspannen, en dan?

Dank je wel voor je reactie! Ik las op internet dat een werkgever het ziek melden gerelateerd aan overspannen ook kan zien als geen ziekte en de ziekmelding vervolgens kan afwijzen, vandaar mijn twijfel. Hij heeft steeds een bloedneus, is dizzy en langere tijd al erg gestressed en totally fucked up. Als hij al over zijn werkt begint, zie je zijn hartslag stijgen en komt het stoom uit zijn oren. Maarrrrr.... Hij meldt zich dus nooit ziek. Ik heb geen idee hoe hier mee om te gaan maar ik heb hem geadviseerd om ziek thuis te blijven en daarna de huisarts te bellen.
<<

Patsy

Bericht 03 Jul 2014 21:56

Re: Overspannen, en dan?

Toen ik overspannen was heb ik mij wel eerst ziekgemeld, gelijk na de ziekmelding heb ik de huisarts gebeld en nadat ik daar geweest was is alles in werking gezet, maatschappelijk werk en arbo arts.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 03 Jul 2014 22:18

Re: Overspannen, en dan?

Bloedneuzen hebben toch niks met overspannen zijn te maken?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 22:29

Re: Overspannen, en dan?

Ik weet het niet, kan dit niet komen door een te hoge bloeddruk?
<<

Anoniem125

Bericht 03 Jul 2014 22:44

Re: Overspannen, en dan?

Zit hij niet gewoon aan de drugs?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 22:50

Re: Overspannen, en dan?

Hahaha, nee Zure Mat. Hij is niet aan de drugs en heeft geen snuifneusje. Wat grappig dat je daar aan denkt, zoveel oorzaken voor een bloedneus en jij denkt meteen aan drugs.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jul 2014 22:58

Re: Overspannen, en dan?

Ik legde de link met drugs ook als eerste.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 23:00

Re: Overspannen, en dan?

O echt? Wat grappig, nee ik weet zeker dat hij niet gebruikt. Hij is fel tegen drugs.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Jul 2014 23:09

Re: Overspannen, en dan?

Ik vind het niet zo'n gek idee hoor, ken wel meer mensen die altijd fel tegen drugs waren, maar door een stressvolle gebeurtenis/situatie in hun leven en er plotseling 'mee in aanraking komen', toch wat hebben geprobeerd en dat loopt dan - juist bij die stellige mensen - vaak uit de hand, omdat het zo'n contrast is en ze het zichzelf eigenlijk zo kwalijk nemen, dat ze juist sneller in een vicieuze cirkel terecht komen. Maar goed, het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Stress, hoge bloeddruk. Just saying
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 23:12

Re: Overspannen, en dan?

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat hij zou gebruiken maar zeg nooit nooit.
<<

Anoniem51

Bericht 03 Jul 2014 23:14

Re: Overspannen, en dan?

Kunnen bloedneuzen ook niet samenhangen met een te hoge bloeddruk? En een hoge bloeddruk kan weer gevolg zijn van stress. Dus van drugs hoeft helemaal geen sprake te zijn natuurlijk, het kan gewoon een simpel optelsommetje zijn.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 23:19

Re: Overspannen, en dan?

Dundas, ik denk zelf ook dat het door de stress (hoge bloeddruk) komt. Hij is erfelijk belast mbt hoge bloeddruk en al die stress en frustraties op het dragen zeker een steentje bij aan een nog hogere bloeddruk.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 23:20

Re: Overspannen, en dan?

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken!
<<

Anoniem108

Bericht 03 Jul 2014 23:23

Re: Overspannen, en dan?

Volgens mij kan een bloedneus gewoon ontstaan door stress. Vriend van mij had het een tijdje geleden een week achter elkaar en zat toen in een heel stressvolle periode op zijn werk.

Hoop dat je vriend snel herstelt!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Jul 2014 06:00

Re: Overspannen, en dan?

SDL schreef:Ik weet het niet, kan dit niet komen door een te hoge bloeddruk?



Nee. Ik heb zelf ook heel veel last van bloedneuzen maar de huisarts zei dat het niks was. Dus denk de hij anders mijn bloeddruk wel gecheckt zou hebben.

De reden waarom ik het vroeg was ook omdat ik dacht dat hij misschien drugs gebruikt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jul 2014 09:06

Re: Overspannen, en dan?

Je kunt wel door te hoger bloeddruk bloedneuzen krijgen. Mijn vader heeft het afgelopen jaar 4x gehad (incl. ziekenhuisopname omdat z'n bloeddruk gevaarlijk hoog was). Hij heeft dunne aderen in z'n neus waardoor ze snel knappen bij hoge bloeddruk en inspanning. Z'n bloeddruk wordt verhoogd door stress. Het kan dus wel degelijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 04 Jul 2014 09:27

Re: Overspannen, en dan?

Ik denk dat het niet uitmaakt wat hij eerst doet, het ziekmelden bij zijn baas of eerst langs de huisarts. Zolang hij maar beide gaat uitvoeren.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Jul 2014 09:37

Re: Overspannen, en dan?

Ik ben 5 jaar geleden ook overspannen geweest. Ik heb me 's ochtends eerst ziekgemeld en had 's middags een afspraak bij de huisarts, die officieel constateerde dat ik overspannen was. Dit aan de werkgever doorgegeven en heb uiteindelijk 3.5 maand thuis gezeten.
Gelukkig deed mijn werkgever niet moeilijk en gaf mijn alle tijd die ik nodig had.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:40

Re: Overspannen, en dan?

Je hoeft helemaal geen reden te geven voor je ziekmelding. Ik zou je vriend dus gewoon adviseren om zich ziek te melden en een afspraak te maken bij de huisarts hierover. Hij/zij kan je toch het beste helpen.

Klinkt wel naar :(

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers