Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Jul 2014 14:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:
Linnie schreef:
Cotton schreef:Nee. Je haakt in dezelfde richting, maar je neemt alleen de achterste lus.


ow en dan laat je de middelste lus voor wat het is?

Je hebt als het goed is 2 lussen bovenop van een steek. Als je alleen in de achterste moet haken, dan laat je de voorste lussen inderdaad voor wat het is.


Ah ik heb hem door thnx :smile:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Jul 2014 09:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Weer een vraagje. In mijn boek staat bij oer 23 t/m 30 : minder 2 vaste in elke toer (44-30) hoef je dan in elk toer maar 2te minderen of zie ik het verkeerd?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2014 09:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, komt ook precies uit met de steken.

Toer 23 t/m 30 zijn 8 toeren (23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 en 30).

23 - 44 steken
24 - 42 steken
25 - 40 steken
26 - 38 steken
27 - 36 steken
28 - 34 steken
29 - 32 steken
30 - 30 steken
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Jul 2014 09:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Ja, komt ook precies uit met de steken.

Toer 23 t/m 30 zijn 8 toeren (23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 en 30).

23 - 44 steken
24 - 42 steken
25 - 40 steken
26 - 38 steken
27 - 36 steken
28 - 34 steken
29 - 32 steken
30 - 30 steken


Maakt het dan nog uit waar je die steken mindert?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2014 09:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dat kan ik je niet zeggen om eerlijk te zijn. Ik ken geen patronen waarin je zo moet minderen. Wat ben je precies aan het maken? Als het iets ronds is zou ik minderen aan het begin en eind en de volgende toer op een kwart en driekwart ongeveer. En zo dan om en om als je snapt wat ik bedoel.

Als je steeds op dezelfde plek mindert krijgt je soms een plat stuk in je werk, maar dat ligt er dus volledig aan wat je maakt.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Jul 2014 10:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Dat kan ik je niet zeggen om eerlijk te zijn. Ik ken geen patronen waarin je zo moet minderen. Wat ben je precies aan het maken? Als het iets ronds is zou ik minderen aan het begin en eind en de volgende toer op een kwart en driekwart ongeveer. En zo dan om en om als je snapt wat ik bedoel.

Als je steeds op dezelfde plek mindert krijgt je soms een plat stuk in je werk, maar dat ligt er dus volledig aan wat je maakt.


Ik ben bezig met het lichaam van een varkentje. Het hoofd heb ik al af, die leek een stuk makkelijker haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2014 10:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh, dan denk ik dat het wel gewoon goed komt. Her en der minderen, 2 per toer. Ja komt helemaal goed hoor!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Jul 2014 10:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Oh, dan denk ik dat het wel gewoon goed komt. Her en der minderen, 2 per toer. Ja komt helemaal goed hoor!


Het is gewoon nog even lastig voor een beginnende haakster haha. Maar komt goed! Thnx in ieder geval!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jul 2014 13:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hij is af! Het hoofd is alleen een beetje scheef, maar dat maakt hem schattig haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 04 Jul 2014 17:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh wat een schatje linnie! Het haken gaat je goed af!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Jul 2014 07:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Linnie!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 05 Jul 2014 13:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Jul 2014 13:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Linnie!

Cotton, ik las in een ander topic dat je weer mag proef haken. Wat leuk! Voor welk boekje? Succes in ieder geval!

Iemand toevallig al ergens gezien wanneer het boekje met als thema boerderij van Christel Krukkert, ongeveer, uit zal komen? Er is al een los patroon beschikbaar maar verder kan ik eigenlijk geen info over dit boekje vinden. Maar ik ben zo benieuwd naar de rest! Hoezo ongeduldig? :palm: :angel:

Ik heb door drukte weinig gedaan deze week. Vanmorgen een paar toeren maar heb eigenlijk weinig zin... nergens in trouwens dus dit is een erge lazy saturday!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2014 14:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk geworden Linnie!

Angela, ik ga proefhaken voor de Nederlandse versie van Zoomigurumi 3! Heel leuk om er aan mee te werken.

Volgens mij is Christel Krukkert super druk met verschillende boekjes. Ik ben ook heel erg benieuwd!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Jul 2014 16:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Leuk geworden Linnie!

Angela, ik ga proefhaken voor de Nederlandse versie van Zoomigurumi 3! Heel leuk om er aan mee te werken.

Volgens mij is Christel Krukkert super druk met verschillende boekjes. Ik ben ook heel erg benieuwd!


Oh leuk! Die staat ook al op mijn wensenlijstje :ja: Uit het eerste boek staan ook nog een paar beestjes op mijn to-do-lijstje en uit het tweede boek eigenlijk ook maar dat heb ik zelf niet (kan ik wel lenen van iemand).

Ik geloof het ook en onlangs zijn er al 2 boekjes uitgekomen van haar in heel korte tijd, ze is er maar druk mee!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 05 Jul 2014 23:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De granny square heb ik nu ook onder de knie :smile:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Jul 2014 20:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk cotton dat je mag proefhaken!

Ik heb toch maar besloten om nog een babydeken te maken, te verleidelijk nu het wol in de aanbieding is. Moet alleen even nadenken over de kleuren omdat het geslacht nog niet bekend is. Heb vooral groen en blauw over dus moet daar nog 2 of 3 kleuren bij bedenken zodat het toch wat neutraal blijft!

En ga in het weekend beginnen aan een nieuw paardje en daarna ga ik verder met de auto. Eindelijk even wat meer tijd vanaf komend weekend!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 13 Jul 2014 14:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Snelle leerling ben je Linnie!

Siem, ben je al aan het deken begonnen? En hoe is het met je andere projecten?

Rush, lukt het proefhaken?

Het babydekentje is af :yes: Vond het ook leuk om te doen dus als de gelegenheid zich nog eens voor doet dan zal ik er zeker nog een haken.
Nu heb ik een verzoek voor een sleutelhanger en ik wil zelf een koekiemonster-hoes haken voor om een pot die ik dan vul met zelfgebakken koekjes, als traktatie.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 13 Jul 2014 15:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooie creaties allemaal! En Cotton, wat gaaf dat je mag proefhaken!

Ik ben ook eindelijk weer eens aan het haken geslagen, moet nog een tak met vogeltjes afwerken en ben gisteravond alvast begonnen aan deze draak:
Afbeelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 13 Jul 2014 17:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Super leuk die draak Sjaan! Waar is het patroon te koop? (neem ik aan)

Mijn dekentje is al een tijdje af, maar vergeten een foto te plaatsen:
Afbeelding

Ik had voor het WK een mascotte gehaakt voor mijn moeder. Tijdens het WK ging ze op vakantie en maakt ze diverse foto's waar de mascotte een bepaalde plek. Erg leuk!
Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 13 Jul 2014 18:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke dingen Kaas!

De draak die Sjaan laat zien komt uit het boekje 'Amigurumi & more' van Tessa van Riet. Er zit ook nog een ridder bij, erg leuk!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Jul 2014 18:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk zeg Kaas!

Pff moet nog 3 vierkantjes, maar aangezien ik het dekentje nog te klein vind wil ik wit eraan toevoegen en nog van iedere kleur 1 dat zijn dus nog bij elkaar 15... Als ik het maar haal voordat ik beval haha. Ticker klopt niet, want ik hoef nog maar 10 dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jul 2014 19:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela, geen idee wat ik wil proberen. Misschien moet ik maar eens een startpakketje kopen. Kijken of ik het wat vind.

Jezzie, dat oefenen schiet gewoon niet op. Na een avond prutsen en niks lukt ben ik weer klaar ermee.
Leuke slinger heb je gemaakt.

Linnie, ik vind hem leuk! Je eerste knuffel
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 13:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb vandaag een paar bolletjes "soft" bij zeemand gekocht, om nog een dekentje te haken voor onze aankomende uk. Maar een granny-stripe vind ik wat suf. Iemand nog een ander idee? Grannysquares ga ik ook niet haken, daar heb ik een hekel aan :P
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2014 13:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Afbeelding

Oreo, dit wat voor jou? Zo mooi!

Dit is Romie haar reactie eronder;

Geen idee hoe de steek heet maar het is van dit patroon, alleen heb ik er geen muts aangemaakt.
http://steek-voor-steek.blogspot.nl/201 ... e.html?m=1

Met dubbele draad babysoft van de zeeman en naald 6 gaat het lekker snel!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron