Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongewenst gedrag peuter

<<

Anoniem58

Bericht 04 Jul 2014 08:02

Re: Ongewenst gedrag peuter

Christian heeft ook wel eens een tik gehad. Ik vind een verschil zitten tussen een tik en in elkaar rossen. Een glas water over zich heen heeft hij ook al eens gehad , maar dat was meer in het moment en hij daagde me heel erg uit en dacht dat ik het niet zou doen.
Ik zou hem ook eerder eten geven, een kind dat honger heeft en moe is is vaak niet voor rede vatbaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Jul 2014 09:09

Re: Ongewenst gedrag peuter

Die koude douche en dergelijke vind ik ook niet meer van nu eerlijk gezegd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 04 Jul 2014 09:38

Re: Ongewenst gedrag peuter

Nee, ik zou zoiets ook echt niet doen, ik weet dat mijn oom en tante het hanteerde als hun kinderen een driftbui hadden. Dat glas water had ik in mijn hand en het was in de zomer, warm en buiten. Christian was wel heel beledigd maar verder niks aan het handje.
Trouwens, ik ben ook niet voor een tik uitdelen, ik zou dat nooit opnoemen als goede tip bij het opvoeden zeg maar, maar hij kan mij soms zo uittesten, dan ben ik al boos en heeft hij straf en dan nog een grote mond of een bijdehand antwoord, en dan krijgt hij wel eens een tik, tegen z'n billen.
<<

Anoniem58

Bericht 04 Jul 2014 09:38

Re: Ongewenst gedrag peuter

Oh, en dat glas water heb ik ook terug gehad van hem, alleen dan binnen....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Jul 2014 09:40

Re: Ongewenst gedrag peuter

Ik zou ook proberen hoe het gaat als hij eerder eet inderdaad. Desnoods eet je zelf een klein bordje en later nog wat samen met je man, dan hoeft niemand alleen te eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 04 Jul 2014 14:34

Re: Ongewenst gedrag peuter

Susan schreef:Ze noemt hem zelf de vader die altijd weg is hoor, dat heb ik niet bedacht. Kennelijk stoort ze zich daar op dat moment zelf ook aan. En het zijn dan misschien niet letterlijk vreemde ogen, maar ik denk wel degelijk dat het feit dat een kind beter luistert naar een vader die er weinig is er grotendeels mee te maken heeft dát hij er weinig is en niet omdat hij nou per se beter op kan voeden dan zij. Ik denk dat lastig gedrag vaak het moeilijkst aan te pakken is voor de ouder die er het meeste bovenop zit en er dus moeilijker wat meer afstand van kan nemen doordat ze er de hele dag middenin zit. Daarom vind ik zo'n opmerking van zijn kant niet zo eerlijk. Hij heeft toch wel een beetje makkelijk praten op zo'n moment en het zou hem sieren als hij haar zou steunen in plaats van bekritiseren.


Ik vond je vorige posts wat botter overkomen, vandaar. Zoals het hierboven staat ben ik het met je eens en ervaar ik zelf soms ook omdat ik thuisblijf moeder ben en mijn man lange dagen werkt.
Hier gebeurt het ook wel eens dat ik mijn dochter al 20x voor iets gewaarschuwd heb en dat ze dan nog niet luistert, mijn man komt thuis en zegt precies hetzelfde en het is klaar. :palm: Op zulke momenten denk ik ook wel eens kan je haar niet lekker een dagje meenemen naar je werk ofzo?? Hahaha
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers