Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Furry Friend Tag

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Jul 2014 10:46

Furry Friend Tag

Het leek me leuk om een tag te doen en omdat ik heel erg van dieren hou, de Furry Friend Tag! :D

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
• Hoe kom je aan je huisdieren?
• Hoe oud zijn je huisdieren?
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Jul 2014 11:04

Re: Furry Friend Tag

Bij mam heb ik Frits, natuurlijk, maar die kent iedereen al...

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Rory, Izzy, Bobbi en Molly.
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Katten, huis-, tuin- en keukenkatten, hoewel 2 meisjes wel een langere vacht hebben.
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Rory hebben we nu 3 maanden, Izzy 1,5 maand en Bobbi en Molly nu 2 weken.
• Hoe kom je aan je huisdieren?
Rory hebben we geadopteerd via Stichting Mirtos. De kittens via-via.
• Hoe oud zijn je huisdieren?
Rory is 2 jaar, Izzy 3 maanden, Bobbi en Molly zijn 2,5 maand.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Rory is superlief en aanhankelijk, hij miauwt zelfs zachtjes en bescheiden en als-ie uithaalt (naar de kittens bijv.) is dat altijd zonder nagels :D De kittens ben ik nog aan 't ontdekken.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Het zijn m'n baby's! Heel belangrijk dus :)
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Rory was er in een heel moeilijke tijd; papa in 't ziekenhuis en m'n vriend die weer moest werken. Als T. naar z'n werk ging, kwam Rory bij me in bed liggen, tegen me aan en op m'n borst. Hij was echt m'n troost :)
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Rory noemen we Koekkie en Binkie. Izzy noemen we Meissie en Heksie. Bobbi is gewoon Bobje en Molly noemen we meer Wollie Molly en ik noem haar Wolfie.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 02 Jul 2014 11:10

Re: Furry Friend Tag

Joan schreef:Het leek me leuk om een tag te doen en omdat ik heel erg van dieren hou, de Furry Friend Tag! :D

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Nero, Hunter, Sushi, Nigiri
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Hond Shih Tzu, hond Hazewind, ratjes
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Nero al 12 jaar (hij is 14) Hunter is sinds gisteren bij mij, ik vang hem op. Mijn ratjes heb ik sinds september.
• Hoe kom je aan je huisdieren? Nero was van mijn oma, ze kon er niet meer voor zorgen en hij kwam bij ons. Hunter is gedumpt door kampers en vang ik op voor een stichting, mijn ratjes komen uit de dierenwinkel.
• Hoe oud zijn je huisdieren? 14, 4 en bijna een jaar.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Nero is heerlijk eigenwijs, heeft echt karakter. Hij is gek op jasjes dragen (ivm de kou), als ik ze uit wil doen wordt ie boos.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel belangrijk, het zijn mijn kindjes.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Zijn er zoveel, ben opgegroeid met huisdieren en vind het echt een verrijking. Met Nero naar de dierentuin was wel echt heel leuk (hij is gek op animal planet).
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Nero heet ook wel Bertje, want mijn moeder vond hem meer een Bertje. Maar ook Bertus, Neronimus en Neer passeren de revue hier.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Jul 2014 11:23

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Poedie :D
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Poedie is een poes. Ze staat geregistreerd als Europese Korthaar, ze is cypers maar ze heeft ook wel wat kenmerken van een Bengaal.
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Ze woont bij ons sinds 16 augustus 2010.
• Hoe kom je aan je huisdieren?
We hebben haar geadopteerd uit het asiel.
• Hoe oud zijn je huisdieren?
Ze is nu bijna 5.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Poedie is zo lief en ze heeft zo'n zachtaardig karakter. Ze is heel erg aanhankelijk, komt graag bij je knuffelen. Doet soms een beetje aan als een hond. Ze vind het vreselijk wanneer één van ons weg gaan, dan gaat ze heel gek miauwen. Waar wij zijn, is zij ook.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Onze band is heel belangrijk. Ze maakt me blij, zorgt voor van die kleine geluksmomentjes. I just love her!
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Oh, dat zijn er zoveel! Ik vind het heel leuk wanneer ik 's nachts wakker word, mijn vriendje naast me ligt, en Poedie op het voeteneind. Daar word ik gewoon blij van. En wanneer ze wakker wordt, en ze je met zo'n slaperig kopje aankijkt. Of wanneer we buiten op het terras zitten en ik zeg 'kom Poedie, we gaan naar binnen' en ik haar op wil pakken, ze áltijd zo vreselijk lief gaat liggen. En wanneer ze half miauwend met haar knuffel muis in haar snuitje (dat klinkt echt hilarisch!) beneden komt en hem voor onze voeten legt. Samen vliegjes vangen in huis, ik til haar dan op zodat zij hem uit de lucht kan meppen. Works like a charm :D.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Poedie, Floepie, Sloepie, Poepeloepie. :D
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jul 2014 11:32

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Spikie en Ben
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Kat
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Spikie hebben we al jaar. En Ben in oktober 3 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren? Spikie hebben we gekregen en hun hadden hem via marktplaats en Ben via marktplaats
• Hoe oud zijn je huisdieren?Spikie is en Ben word in september 3
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Spikie gaat altijd grappig liggen als die slaapt. En soms gaat die ineens gek spelen met een balletje. Ben is een lompe kat die gaat altijd van boven naar beneden springen ipv elke trap tree gebruiken
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Spikie is een echte knuffel kat en wil het liefste de hele dag bij je knuffelen. Ben was eerst wat afstandelijk maar komt nu eindelijk los en wil ook vaak geaaid worden alleen op momenten dat hij wil en niet opgetild worden
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Toen ik veel thuis was door een auto ongeluk kwam spikie veel bij mij liggen. Toen we Ben net opgehaald hadden was die heel erg klein en wou de hele tijd op mijn schouder zitten en het liefste onder mn kleren
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? spikie zijn bijnamen zijn spijker spikkie spekkie. Ben zijn bijnamen dikke , Bennie
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 02 Jul 2014 11:37

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Namen van mijn vriend en van de vriend van mijn huisgenoot.
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Vis, goudvis.
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Anderhalf jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren? Gekregen
• Hoe oud zijn je huisdieren? Iets meer dan anderhalf jaar oud
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Ze zijn heel blij als ze eten krijgen en zo sportief om het hele WK oranje te dragen.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Best wel belangrijk, anders kan ik tegen niemand praten in de keuken.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Dat ze een nieuw aquarium kregen en toen heel blij waren.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Ik zet 'tje' achter hun namen.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 02 Jul 2014 12:15

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Yippee
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Het is een kater, een huis tuin en keuken kat
• Hoe lang heb je je huisdieren al? We hebben hem al 7 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren? Uit het nestje van kennissen.
• Hoe oud zijn je huisdieren? Hij is 7 jaar
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Hij is een eigenwijsje en denkt soms dat hij een hond is en kan dan ook apporteren met een dobbelsteen of propje aluminiumfolie.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel erg belangrijk, vooral nu ik veel thuis zit is het fijn om aanspraak te hebben en af en toe even te kunnen knuffelen.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Poeh wat lastig om 1 iets uit te kiezen. We hebben hem al sinds hij kitten is en veel meegemaakt. Het mooiste is hem groter zien worden, van een kleine onzekere speelse kitten, naar een lieve kater. Vind het vooral fijn dat hij sinds hij naar buiten mag zoveel lekkerder in zijn vel zit en echt een rustigere en knuffelende kater is geworden.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Mafkees en Boefie
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jul 2014 13:03

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? We hebben een hoop tropische vogels zonder naam en een kat die heet Puma.
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Volgels oa gouldamadines, grijze roodstaartjes en vuurvinken. Onze kater is een EK
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Vogels variëren van 3 jaar tot 2 maanden en onze kat is 8 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren? Gekocht. Onze kat heb ik gekocht van een oud forumlid (Lady Cleo)
• Hoe oud zijn je huisdieren? Vogels verschillende leeftijden maar niet ouder dan 3 en de kat is 8 jaar
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Volgels niks. En onze kat is heel lief en kan altijd heel raar liggen
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Vogels niks want daar heb ik niks mee want die zijn van mijn man. De kat is van mij en is een beetje mijn kindje. Ik vind het belangrijk dat hij het goed heeft bij ons.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Mijn overleden kat was dol op water en hield van douchen en als ik weg was miste hij mij heel erg. Onze andere kat ligt dus altijd heel raar in allerlei vreemde poses als hij aan het slapen is en het liefst slaapt hij bij ons in bed als hij de kans krijgt ;)
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Onze kat heet Puma. En ik noem 'm vaak Poem of vriend.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Jul 2014 17:14

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Puk en Tobi
• Wat voor soort dier is het en welk ras? 2 katten, waarvan 1 halve langhaar en de andere een Siamees met verkeerde kleuren.
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Oudste 3 jaar en de andere sinds maart.
• Hoe kom je aan je huisdieren? Bij het nestje opgehaald, via via.
• Hoe oud zijn je huisdieren? 3 jaar en paar maanden en de andere is bijna 6 maanden.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Beiden erg nieuwsgierig en eigenwijs.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Belangrijk, ik ben gek op huisdieren en knuffel graag met ze.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Jul 2014 17:18

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Saartje en Willem, Kip, Kip, Kip, Haan en Haan (of Toos, Miep, Truus, Henk en Bob, daar ben ik nog niet helemaal over uit).

• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Saartje en Willem zijn ras-loze katten, Kip, Kip, Kip, Haan en Haan zijn drie kippen en twee hanen. (verrassend!)

• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Saartje nu 2,5 jaar bijna, Willem bijna 2 jaar. De kippen nu een week of 2-3.

• Hoe kom je aan je huisdieren?
Saartje hebben we geadopteerd uit het asiel. Willem kreeg ik uit het nestje van een collega. De kippen komen bij mijn oma vandaan, daar heeft een broedse kip 5 eitjes uitgebroed.

• Hoe oud zijn je huisdieren?
Saartje is 3, Willem is vandaag 2 geworden en de kippen zijn een week of 8 oud.

• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Saartje kan heel arrogant kijken, dat vind ik hilarisch. Willem is een sukkeltje en achtervolgt je altijd overal. Zelfs naar de WC. De kippen hebben niet echt een persoonlijkheid.

• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
De band met de katten vind ik best belangrijk, het zijn echt m'n knuffeltjes haha. Met de kippen heb ik niet echt een band :wink:

• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Willem is een keer een paar dagen kwijt geweest, en mijn favoriete herinnering is het moment dat hij weer voor de deur stond te mauwen. Wat was ik toen blij!
Mijn favoriete herinnering aan Saartje is de keer dat ik haar binnenliet en helemaal niet door had dat ze een enorme half-dode duif in haar bek had. Haha, dat was zo vies en grappig tegelijk.

• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Saartje: Saridon - Snarisnor - De Snor - El Snorro
Willem: Wimpes - Pimpes - De Pimp - Koning Willem Alexander

♥♥
<<

Anoniem152

Bericht 02 Jul 2014 18:08

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Roos
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Kat, Europese korthaar
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Sinds 13 juli 2012
• Hoe kom je aan je huisdieren? Geadopteerd uit het asiel
• Hoe oud zijn je huisdieren? Ze werd destijds geschat op 9 jaar, ze is nu dus 11 (al twijfel ik daar erg aan)
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Ze is een nuffig dametje, een echte diva.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel belangrijk. Ze is mijn alles.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Te veel om op te noemen.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Roosiewoosie,Poezelientje, Poezenmuis, tante Pollewop, tuttebel.
<<

Anoniem99

Bericht 02 Jul 2014 18:15

Re: Furry Friend Tag

Joan schreef:Het leek me leuk om een tag te doen en omdat ik heel erg van dieren hou, de Furry Friend Tag! :D

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Guus en Sam
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Katten, gewone katten :P
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Guus in december 2 jaar, Sammie in november een jaar.
• Hoe kom je aan je huisdieren? Uit het asiel.
• Hoe oud zijn je huisdieren? Beiden zijn ze ongeveer 2,5/3 jaar oud.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Sammie is bloedirritant, maar komt altijd wel heel lief met je knuffelen. Guusje is een schatje, maar sinds Sam er is, is ze niet echt haarzelf.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Belangrijk. Daarom vind ik het ook jammer dat dat met Guus niet echt wil.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Sammie is een cadeautje die ik gekregen heb voor mijn huwelijksaanzoek.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Schattie, poesie.
<<

Anoniem58

Bericht 02 Jul 2014 20:49

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Quin, Tobias, Katja, liselotje :banaan:
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Twee honden, Tobias is een westie, Quin en zwarte labrador, en twee poezen.
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Katja 10 jaar, tobi 6 jaar, Quin 4 jaar en liselotje een jaar.
• Hoe kom je aan je huisdieren? Katja en liselotje via via, Tobias uit een kennel en quin weggehaald bij mensen die hem anders naar het asiel zouden brengen.
• Hoe oud zijn je huisdieren? Katja 10, tobi 6, quin 4 jaar en liselotje is net 1 geworden.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Tobias is heel serieus, waakt heel erg en knottert als je hem aanhaalt maar ondertussen blijft hij wel staan en is beledigd als je stopt. Quin is over enthousiast, Katja is een zeurpoes, een echte dame en eet alleen kattenvoer, liselotje is vrolijk, speelt met alle andere dieren in huis, als ze een mep van Katja krijgt schuddeltvze met haar hoofdje en valt weer aan om te spelen :smile:
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel belangrijk, ben met ze allevier heel erg blij. :yes:
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Mijn vader heeft eens een foto gemaakt hoe quin op mij zit te wachten als ik weg ben, zittend op de rugleuning van de bank (een labrador dus). Katja en quin moesten elkaar eerst niet, leukste herinnering is dat Katja dichterbij durfde te komen en quin een pootje op haar kop legde en vanaf toen zijn t dikke maatjes. Lies dat ze heel dapper de bench van quin inliep, tussen de spijlen door toen ze net een dag hier was.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Quinypinny, quiny, toobje, tobi, toop, kattie, kat, kattepetat, lies, liesje, Liesel, liesie :popcorn:
<<

Jip

Bericht 02 Jul 2014 20:56

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Milo en Ollie
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Kat, brits kortharen
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Bijna twee jaar en bijna 1 jaar (vanaf dat ze 11 weken waren)
• Hoe kom je aan je huisdieren? Via marktplaats gekocht
• Hoe oud zijn je huisdieren? Bijna 2 en al 1jaar
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Ollie is heel vrijerig en gaat als je thuiskomt bovenop mijn voeten liggen voor aandacht, vind het niet fijn om buiten te zijn. Milo vindt alles best. Optillen en een dansje doen, overal kriebelen, en hij is graag buiten.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel erg
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Onvoorwaardelijke liefde
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Milo pilo, tijger, Ollie bollie, aansteller
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 02 Jul 2014 22:42

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? JP en Djarmell Winfiel Junior
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Goudvissen, sluierstaart.
• Hoe lang heb je je huisdieren al? 4 maanden
• Hoe kom je aan je huisdieren? Uit de dierenwinkel
• Hoe oud zijn je huisdieren? Geen idee.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Djarmell is lekker chill en laidback en JP heeft een bipolaire stoornis.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Niet :laughcry:
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? :nerd:
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? M'n babies. Maar zo noem ik mijn kruidenplantjes ook :laughcry:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Jul 2014 10:49

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Ramses
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Een kater, een Europese Korthaar
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Ruim 2,5 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren?
Hij komt uit een nestje bij een hele smerige kinderboerderij in Amsterdam Zuid
• Hoe oud zijn je huisdieren?
In oktober wordt hij 3
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Dat hij ons zo goed vertrouwt dat hij op schoot languit op zijn rug kan liggen slapen, poten uitgestrekt, alle spieren slap en z'n bekkie open. Zo cute! En als je even boos bent omdat hij bijvoorbeeld op het aanrecht springt, kan hij ook zo quasi boos naar buiten lopen. Aansteller, haha! Ook maakt hij deuren open door aan de klink te gaan hangen als hij ergens naar binnen wil.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Wel belangrijk. Ik vind het heel leuk dat Ramzie bij ons woont en vaak 's avonds hard spinnend op schoot komt liggen.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Toen hij net een uurtje bij ons was en onder een kastje was gekropen kwam ik even bij hem kijken. Binnen een minuut gaf hij zich toen gewonnen en liep spinnend op me af. Dat vond ik wel heel bijzonder. Verder was het leuk toen hij net naar buiten mocht en alles ging ontdekken. We hebben een trapje van ons balkon naar de schutting van de benedenburen. De eerste paar keer liep hij heel wiebelig en bang voor vanalles heen en weer :)
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Momenteel is dat Konijnestein :palm:. En dus Ramzie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jul 2014 15:30

Re: Furry Friend Tag

* Wat zijn de namen van je huisdieren?
Konijnen Wokkel & Nibbit en cavia's Prada & Sisi
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Zie hierboven. Dwergkonijnen en gladharige cavia's waarvan eentje met rode ogen.
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Wokkel 7 jaar, Nibbit vanaf april, Prada een jaar of 4/5 en Sisi vanaf januari.
• Hoe kom je aan je huisdieren?
Nibbit gekregen (nestje van konijnen van mijn zwager), de rest gewoon bij een dierenwinkel gekocht.
• Hoe oud zijn je huisdieren?
Wokkel is 7, Nibbit is deze maand 5 maanden, Prada een jaar of 4/5 en Sisi ongeveer een jaar.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Wokkel is echt een knuffelkonijn, Nibbit het tegenovergestelde maar die is nu nog heel speels. Prada is echt een goedzak, kan net als Wokkel met iedereen overweg. En Sisi..... tja..... die lijkt nu eindelijk te gaan wennen en wil sinds kort ook geaaid worden.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
De band met de konijnen is sterker denk ik. Ik zet ze schoon, geef ze eten en laat ze los in de achtertuin lopen. De cavia's geef ik ook eten en haal ik regelmatig uit de kooi maar die zijn niet zo knuffelig. We hebben er eentje gehad die dat wel was.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Ik vind de momenten dat ik terug kom van vakantie altijd zo fijn. Meteen die achterdeur open en ff knuffelen.
De cavia's brengen we altijd weg dus dat kan niet meteen.
Verder vind ik het zo leuk om de konijnen los te zien lopen en binky's te zien maken. Het teken dat ze het echt fijn vinden.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Nvt
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 03 Jul 2014 21:34

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Jary, Chick, Lotje en Bruce
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
De eerste 3 zijn Europese Korthaar poezen. Bruce is een Tervuerense herder reu.
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Jary 12,5 jaar, Chick 9,5 jaar, Lotje 7 maanden, Bruce 4 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren?
Jary werd als 3 weken oude kitten gevonden bij de dierenambulance toen ik daar stage liep en ik was op slag verliefd. Chick is dochter van Jary en is bij mij geboren. Lotje komt uit een oepsnestje bij mijn ouders (poes zou geen toegang hebben tot katers, blijkbaar wel), wederom op slag verliefd en nu heb ik een zwart wit trio (terwijl ik zwart witte katten niet eens 'mooi' vind...).
Bruce is door mijn ouders gefokt en is zo binnen onze kennel gebleven.
• Hoe oud zijn je huisdieren?
12,5 jaar, 9,5 jaar, 9 maanden en 4,5 jaar.
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Jary is een knuffelkont en kan niet (normaal) miauwen. Chick is een grumpy cat, maar wel lief tegen mij. Lotje is ook wel bekend als Terrorkitten, zo'n gekke kat heb ik nog nooit meegemaakt. Ze is heel lief, maar haalt de raarste fratsen uit. Zo springt ze anderhalve meter hoog om vliegen uit de lucht te plukken en versnippert iedere wc-rol waar ze per ongeluk bij kan. Bruce is een voor een grote herderreu soms best een watje. Hij heeft heel veel ontzag voor de katten en hoewel hij kan zwemmen moet het kantje wel aflopen, want abrupte dieptes durft ie niet in (en gaat dan hard tegen de dobberende bal blaffen waar hij net niet bij kan.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
A dog is a way of life. Hondensport is mijn passie en deze passie deel ik gelukkig met mijn man. Ik werk dus actief aan mijn band met mijn hond. Van pup af aan hebben we diverse cursussen gelopen en nog steeds train ik regelmatig met hem. Ik wil de jongste kat ook gaan trainen met de clicker. Dit werkt volgens hetzelfde principe als bij de hond, alleen is een kat veel onafhankelijker. Extra uitdaging om mijn trainingsskills te vergroten.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Met de hond het behalen van de titel Best in Show op een exterieurshow in Duitsland. Ik ben nog nooit zo trots geweest.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Wurm (omdat ze zo'n kleine humpydumpy kittentje was), chiiiiiiikiiii!!! (klinkt zo lekker), Terrorkitten (liefkozend bedoeld want ik vind d'r streken hilarisch) en Fluffy (omdat ie zo'n bolletje dons was als pupje)
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 03 Jul 2014 21:48

Re: Furry Friend Tag

Joan schreef:Het leek me leuk om een tag te doen en omdat ik heel erg van dieren hou, de Furry Friend Tag! :D

• Wat zijn de namen van je huisdieren? Banjer en doortje
• Wat voor soort dier is het en welk ras? Twee katten en zijn Europese kort haar
• Hoe lang heb je je huisdieren al? Banjer 10 jaar en doortje 4 jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren? Banjer komt uit oosten bij boer weg, en doortje hier uit de buurt
• Hoe oud zijn je huisdieren? 10 en 4
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Als we thuis komen gaat doortje hard miauwen en gaat ze b op de bank liggen en moeten we eerst kroelen
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Heel belangrijk zijn voor mij me kinderen dus
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? Eerst ontmoeting denk
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
doortje noem ik altijd dorie, en verder lieverd schatje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Jul 2014 12:45

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren?
Roef
• Wat voor soort dier is het en welk ras?
Hond en bastaard
• Hoe lang heb je je huisdieren al?
Dan moet ik altijd even denken, volgens mij vier jaar
• Hoe kom je aan je huisdieren?
Uit het asiel.
• Hoe oud zijn je huisdieren?
Hij is vijf
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Roef is zo lief en wil zo graag knuffelen, maar is ook erg onderdanig en zal dus niet bedelen om aandacht of super enthousiast reageren. Hij is zo zacht aardig... En hij heeft een 'darkside' hij vangt op het erf konijnen en ratten, dat is echt zijn taak en levenswerk.
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Onmisbaar, hij hoort erbij en is mijn hobby, mijn maatje en mijn knuffel
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Umm.. Heb je even?
- een medaille op het nk dogdance (roef kent meer dan 40 trucjes)
- naar het strand, waar hij achter de golven aan ging jagen en onze romantische strandwandeling veranderen in kilometers achter de hond aan rennen voor we hem weer te pakken hadden.
- kunstjes doen met hem op verjaardagen en op straat en dan te horen krijgen hoe leuk hij is.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Boefje, en puppy
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 04 Jul 2014 12:54

Re: Furry Friend Tag

• Wat zijn de namen van je huisdieren? James, sykes, Martha, Bella, lotje, Aagje, Puck en Lola
• Wat voor soort dier is het en welk ras? James: konijn. Sykes: Catharina parkiet. Rest: cochin krieltjes. Ook hebben we nog 4 zebravinkjes maar die hebben nog geen namen.
• Hoe lang heb je je huisdieren al? James al ruim 2,5 jaar, sykes bijna een jaar, de kippen ongeveer 2 jaar en de zebravinkjes een paar weken.
• Hoe kom je aan je huisdieren? Allemaal gekregen en de meeste kippen uitgebroed toen we nog een haan hadden
• Hoe oud zijn je huisdieren? Tussen de 10 en een half jaar
• Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren? Ze zijn allemaal (behalve de zebravinkjes) heel knuffelig en gek op aandacht. Het liefst zitten ze bij je op schoot. Ook de meeste kippen!
• Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren? Ik ben gek op ze, het zijn mijn kindjes.
• Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren? De troost die James me geeft als ik verdrietig ben of pijn heb. Hij voelt dat heel goed aan en komt me Als ik ergens pijn heb op die plek zoenen.
• Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren? Te veel en te gek om op te noemen haha!
10.04.17

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers