Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avent bewaarbekers

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Jul 2014 09:41

Avent bewaarbekers

Ik wilde net nieuwe bewaarbekers bestellen, om borstvoeding in te vriezen, zie ik dat aanbevolen wordt ze maar 2x te gebruiken. Ik gebruik nog steeds de bekers van L, en die doen het ook nog prima. Wie gebruikt ze ook en houden jullie je aan dat advies (en waarom)?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem166

Bericht 02 Jul 2014 09:44

Re: Avent bewaarbekers

Dat heb ik nooit geweten. Dan wordt het wel een dure bezigheid als je die bekers maar 2 keer zou mogen gebruiken. Waar heb je dat gelezen?

Ik heb ze beduidend vaker gebruikt en gebruik ze nu ook nog om eten in te vriezen of iets mee te nemen voor onderweg.
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Jul 2014 10:14

Re: Avent bewaarbekers

Ik had ze bij A ook voor de hapjes en heb ze vaker dan dat gebruikt. Ik wist het eerst ook niet, later las ik eens ergens dat je ze wel vaker mag gebruiken, maar dat het wel kan dat ze na verloop van tijd minder goed werken (bijvoorbeeld het deksel dat minder goed zal aansluiten). Daar heb ik overigens nooit wat van gemerkt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jul 2014 10:19

Re: Avent bewaarbekers

Ik gebruik ze ook vaker, anders word het een dure hobby. Ik steriliseer ze wel steeds na gebruik.
M:21072011
J :08012014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Jul 2014 10:31

Re: Avent bewaarbekers

Ik las het in een paar reviews op bol.com;
"Contact opgenomen met Philips over dit gebeuren en blijkbaar mag je zo'n bakje maar 3 keer gebruiken."

Schijnbaar is het niet goed om het bakje te vaak warm te laten worden. Nou warm ik de melk in de fles op, maar heb er wel eens warme maaltijden in gedaan om in te vriezen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 02 Jul 2014 13:53

Re: Avent bewaarbekers

Wat een onzin..
Ik heb die bakjes heel wat jaren gebruikt voor borstvoeding en fruit en nu zijn ze bij mn vriendin.
Ze doen het nog steeds prima. Zou anders idd een hele dure hobby zijn..
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 02 Jul 2014 22:38

Re: Avent bewaarbekers

Je kunt ook speciale kolfzakjes gebruiken. Gaat 200 cc per zakje in. Te bestellen op internet. Die van Medela zijn achterlijk duur. En ze lekken niet.
04-2014
10-2015
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Jul 2014 22:54

Re: Avent bewaarbekers

Ik gebruik ze ook veel vaker dan 3 keer. Ik heb ze nog van de oudste, maar toen niet veel gebruikt. Nu wel! Ze gaan hier ook gewoon in de vaatwasser en in de magnetron.
Ik heb niet het idee dat ze nu minder goed sluiten etc. Alleen de bakjes waar wortel in zat zijn oranje uitgeslagen.

Ik heb vanavond net weer een hele voorraad groente etc gemaakt om in te vriezen. Het meeste in de aventbakjes. Vanuit de dv gaat het dan zo de magnetron in als het etenstijd is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 08:33

Re: Avent bewaarbekers

Dolphinne, wordt het dan niet veel te snel warm als je iets van -18 in de magnetron verwarmt naar warm eten? Moet je het niet eerst laten ontdooien?
En hoe lang kun je het bewaren op deze manier in de vriezer? Ik vind olvaritpotjes best prijzig dus wil misschien ook groente gaan pureren en invriezen...
04-2014
10-2015
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Jul 2014 09:13

Re: Avent bewaarbekers

Ik gebruik de bakjes nu ook voor M. z'n hapjes. Ik laat het vanuit de diepvries trouwens wel eerst ontdooien.
Had van de week wel dat een dekseltje niet open wilde. Of nouja m'n moeder kreeg hem niet open. Met geen mogelijkheid. Ik kreeg hem toen eerst wel open. Daarna wilde ik het nog een keer laten zien aan m'n moeder en toen kreeg ook ik hem niet meer open. Echt muurvast zat het dekseltje. Ik dacht dat het misschien kwam omdat er wat groente tussen zat. Maar toen ik dit las dacht ik dat het misschien ook door de warmte dan zou kunnen komen...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Jul 2014 12:11

Re: Avent bewaarbekers

Oh, ik gebruik ze trouwens nu om fruit- en groentestukjes in mee te nemen, net zoals losse koekjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jul 2014 12:16

Re: Avent bewaarbekers

Dat doe ik ook Slakje. Of suiker als we op vakantie gaan, of laatst wienermelangepoeder toen we een stuk gingen fietsen en we zo halverwege een kopje Wiener konden maken (ook thermosfles mee). Ik vind de bakjes ideaal en gebruik ze zo'n beetje dagelijks.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Jul 2014 11:38

Re: Avent bewaarbekers

Milou, tussendoor roer ik dan een paar keer.
Het buitenste wordt wel warmer dan het binnenste, maar door een paar keer te roeren (en het bevroren deel kapot stampen ;)) is daarna alles dezelfde temperatuur.

Met de ijsblokvormpjes hetzelfde. Een aantal blokjes in een schaaltje en dan in de magnetron en tussendoor een paar keer roeren.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers