Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby drinkt erg weinig.

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 11:42

Re: Baby drinkt erg weinig.

Ze woog precies 5760 gram en was 60 cm. Ze gaat wel langzamerhand van +1 naar gemiddel. Ze groeit ca. 140 gram per week. Het was goed maar ze vond ook dat ze weinig drinkt. Moet over een maand met bijvoeding beginnen. Groente fruit en rijstebloem. En over 2 weken moet ik alweer meten en wegen. De prik was trouwens een verschrikking. Ze heeft zo hard gekrijst dat ze paars aanliep en ik dacht dat ze stikte. Dit is niet haar dag. :(
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jul 2014 11:49

Re: Baby drinkt erg weinig.

Ik zou me geen zorgen maken en niet zozeer kijken naar de hoeveelheden die je dochter drinkt, maar kijken naar je dochter zelf (vrolijk, alert, poep- en plasluiers en ontwikkeling). Als dat allemaal goed is, dan zal ze wel genoeg binnen krijgen. Als ze veel te weinig binnenkrijgt, lijkt me niet dat zij nog voldoende plast etc.

En zo zou ik ook omgaan met het advies van het consultatiebureau. Als jij ook vindt dat je dochter met vier maanden met bijvoeding moet beginnen, dan doe je dat. En als jij daar nog geen goed gevoel bij hebt, doe je dat niet.

Wat vervelend van die prikjes hè? Vond ik ook altijd heel naar.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Jul 2014 11:51

Re: Baby drinkt erg weinig.

Milou schreef:Ze woog precies 5760 gram en was 60 cm. Ze gaat wel langzamerhand van +1 naar gemiddel. Ze groeit ca. 140 gram per week. Het was goed maar ze vond ook dat ze weinig drinkt. Moet over een maand met bijvoeding beginnen. Groente fruit en rijstebloem. En over 2 weken moet ik alweer meten en wegen. De prik was trouwens een verschrikking. Ze heeft zo hard gekrijst dat ze paars aanliep en ik dacht dat ze stikte. Dit is niet haar dag. :(


Moet over een maand met bijvoeding beginnen? Moet??? Van het cb bedoel je? Ik zou lekker de 6 mnd aanhouden.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jul 2014 11:57

Re: Baby drinkt erg weinig.

Ik vind de bijvoeding geven ook wel vroeg, en misschien wel raar dat ze dat bij het CB als oplossing van dot probleem aandragen.
Ik zou proberen alles wat los van elkaar te zien, dus niet de cc's zo nauwkeurig bijhouden, en het gewicht. Maar in de gaten houden hoe je kind is. Plast ze goed? Is ze vrolijk en levendig als ze wakker is? Groeit ze in een stijgende lijn? (en dat hoeft niet net als elk ander kind, als ze in haar eigen curve maar wel stijgt)
Als je dat alles met ja kunt beantwoorden, dan is het ook goed.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jul 2014 12:18

Re: Baby drinkt erg weinig.

Zenna schreef:
Milou schreef:Ze woog precies 5760 gram en was 60 cm. Ze gaat wel langzamerhand van +1 naar gemiddel. Ze groeit ca. 140 gram per week. Het was goed maar ze vond ook dat ze weinig drinkt. Moet over een maand met bijvoeding beginnen. Groente fruit en rijstebloem. En over 2 weken moet ik alweer meten en wegen. De prik was trouwens een verschrikking. Ze heeft zo hard gekrijst dat ze paars aanliep en ik dacht dat ze stikte. Dit is niet haar dag. :(


Moet over een maand met bijvoeding beginnen? Moet??? Van het cb bedoel je? Ik zou lekker de 6 mnd aanhouden.


Helemaal mee eens. Je hebt een tevreden kindje, dat 140 gram per week groeit en voldoende plas en poepluiers heeft. Helemaal goed toch? Kijk daar naar en niet naar de cc's in 'de boekjes'. (Ookal is dat heel moeilijk)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 12:50

Re: Baby drinkt erg weinig.

Volgens mij is ze over een maand helemaal niet daaraan toe.
maar die vrouw zei dat je dan de kans verkleint op allergieen.
en dat sinaasappel met biscuit geprakt ook al mag nu... geloof dat ze van de erg oude stempel was.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Jul 2014 13:10

Re: Baby drinkt erg weinig.

Ik dacht dat het zeker als je BV geeft juist beter is te wachten tot 6 maanden, juist ook met het oog op allergieën.

Ik zou in elk geval doen waar jij je het prettigst bij voelt, en niet iets doen omdat iemand van het CB vindt dat het moet. Ze kunnen er soms best nuttige dingen zeggen, maar af en toe heb ik ook het idee dat ze bepaalde dingen niet weten/negeren of wat dan ook.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 13:41

Re: Baby drinkt erg weinig.

Ja ik volg mijn gevoel gewoon. En ik wil best over een maand met een groentehapje beginnen naast de bv, vind dat alleen maar leuk.
04-2014
10-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Jul 2014 13:56

Re: Baby drinkt erg weinig.

Hé, ik heb er ook zo één die klooit aan de borst! Drinkt al vanaf de kraamweek hooguit 10 minuten(meestal en stuk korter, zo'n 5 minuten), dan valt hij in slaap of heeft gewoon geen zin meer. Wil bijna nooit een tweede borst, totdat hij zich een uur later bedenkt dat hij toch nog wel wat dorst heeft... Erg vermoeiend!

Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt, maar zolang je dochter tevreden is en goed plast zal ze wel genoeg binnen krijgen. Je weet natuurlijk ook niet hoeveel ze nog binnen krijgt van de momentjes dat ze wel aan de borst drinkt. Hopelijk groeit ze goed verder en kan een keer extra meten en weten volgende week je weer gerust stellen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 17:31

Re: Baby drinkt erg weinig.

Gijs. schreef:Hé, ik heb er ook zo één die klooit aan de borst! Drinkt al vanaf de kraamweek hooguit 10 minuten(meestal en stuk korter, zo'n 5 minuten), dan valt hij in slaap of heeft gewoon geen zin meer. Wil bijna nooit een tweede borst, totdat hij zich een uur later bedenkt dat hij toch nog wel wat dorst heeft... Erg vermoeiend!

Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt, maar zolang je dochter tevreden is en goed plast zal ze wel genoeg binnen krijgen. Je weet natuurlijk ook niet hoeveel ze nog binnen krijgt van de momentjes dat ze wel aan de borst drinkt. Hopelijk groeit ze goed verder en kan een keer extra meten en weten volgende week je weer gerust stellen!


Ja Gijs., heel vermoeiend, daarom kolf ik ook liever 6x per dag om dat in een flesje te geven (weet ik ook wat erin gaat) dan datik elk uur met een halfslapend kind aan de borst zit te klooien. Dat deed ik de eerste weken wel, maar kon er niet meer tegen dat ik dag in dag uit op de bank zat en verder niets deed dan voeden.

Vind het cb in het spaarne maar raar. Een maand geleden zei die vrouw dat het voor mij makkelijker is om over te stappen op fv en dat ik trots moet zijn dat ik het toch 2 mnd heb gegeven. Terwijk ik aangaf dat ik nog helemaal niet wil stoppen.
en die arts van vandaag, een oude invalster, zei dat ik al best liga met sinaasappelsap geprakt mag geven. Iedereen roept maar wat, dat is duidelijk.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem234

Bericht 03 Jul 2014 18:14

Re: Baby drinkt erg weinig.

Je moet er echt niet teveel naar luisteren hoor naar het cb. Ze kunnen je zoveel zeggen. Je kleintje doet het aan de cijfers te zien gewoon prima en ik zou dus alleen bijvoeding gaan geven als je dat zelf wilt.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Jul 2014 20:22

Re: Baby drinkt erg weinig.

Milou schreef:Volgens mij is ze over een maand helemaal niet daaraan toe.
maar die vrouw zei dat je dan de kans verkleint op allergieen.
en dat sinaasappel met biscuit geprakt ook al mag nu... geloof dat ze van de erg oude stempel was.


Volgens mij is ze dringend toe aan bijscholing.
In bijvoeden voor zes maanden met de kans op allergieën zit een zeer kleine kern van waarheid:
Er is onderzoek waaruit blijkt dat er aanwijzingen zijn dat de introductie van gluten (en dan ook alleen gluten...) iets voor de zes maanden (zeg: tussen 5 en 6) zinvol kan zijn met het oog op allergieën. Dit hoeft dan echter nog niet te worden gegeten, contact van bijvoorbeeld een broodkorstje met de slijmvliezen is voldoende voor de introductie op dat moment. Een kindje hoeft dus nog niet echt te eten, en is daar vaak op die leeftijd ook nog niet aan toe.

De melkproductie is rond de vier maanden vaak nog niet klaar om te worden verminderd. Verminderen van voedingen, door al vast voedsel aan te bieden, kan tot productieproblemen leiden. Bovendien heeft een kindje voldoende aan borstvoeding tot ongeveer halverwege het eerste levensjaar. Daarin zit gedurende die tijd alles wat je kindje nodig heeft, en ook daarna mag er rustig gestart worden met bijvoeding.

Ik kan me voorstellen dat ze het heeft voorgesteld om te proberen op die wijze meer voeding bij je dochter binnen te krijgen. Echter, groente en fruit bevat bij lange na niet zoveel calorieën of voedingswaarde als moedermelk. Het zal dus waarschijnlijk niet zorgen voor meer groei.
februari 2012
november 2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 22:00

Re: Baby drinkt erg weinig.

En alsof N. weet dat ik me zorgen maak, heeft ze vandaag 730 cc gedronken. Ik ben trots! Is echt voor t eerst dat ze boven de 700 op heeft. Ook zware luiers meteen.
04-2014
10-2015
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers