Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jul 2014 10:36

Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik heb echt heel veel kiespijn. Zoveel dat ik met de maximale dosis paracetamol+ maximale dosis ibuprofen mezelf nog steeds uit het raam wil gooien. Ik kan niet slapen 's nachts en loop als een zombie rond.

Donderdag mag ik hiervoor naar de kaakchirurg en om het tot die tijd uit te houden heeft de tandarts Tramadol voorgeschreven. Volgens borstvoeding.com valt het in de categorie L2 maar volgens de apotheek mag het niet in combinatie met borstvoeding.

Wat nu? Ik kan echt niet helder denken door al die dingen die ik slik dus ik kan ook niet echt een verstandige keuze maken. R drinkt niet meer uit de fles dus gekofde melk uit de vriezer gaat niet lukken+dat is niet genoeg. Hem gewoon niet laten drinken (en stoppen met de bv?) wordt echt een hele opgave waar ik met al die pijn ook niet op zit te wachten.

:(
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jul 2014 10:42

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik weet niet wat L2 is, maar ik zou zeker de pijnstiller slikken, als jij dan een stuk minder pijn hebt dan is het ook een stuk beter te handelen met ravi. Ik zou gewoon tussentijds kolven (en weggooien). Je hoeft niet gelijk te stoppen, het is maar een paar dagen. Ravi zal het niet leuk vinden, maar als jij minder pijn hebt kun je dat vast een stuk beter hebben!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Jul 2014 10:43

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou even bellen met LLL, ik vertrouwde meer op hun advies dan die van de apotheek toen ik een vraag over medicatie had.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jul 2014 10:43

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Dit houdt L2 in:

L2 - Veilig
Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.

De lll, dat is een goeie.
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Jul 2014 10:45

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Je zou het kunnen kolven en weg kunnen gooien, tramadol lijkt me slechter voor R dan kunstvoeding. Ik weet niet hoelang je van plan was om nog bv te geven, maar misschien zou je het kunnen afbouwen als je dat zelf wil. Hoe vaak drinkt hij nog? Drinkt hij al uit een tuitbeker?
Kv is trouwens niet eens nodig gezien zijn leeftijd...
04-2014
10-2015
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jul 2014 10:46

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Slikken die hap! Kan echt geen kwaad.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Jul 2014 10:48

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Zie nu de omschrijving van L2, hier zou ik geen moeite mee hebben, gewoon nemen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 01 Jul 2014 10:48

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou de medicijnen nemen en R in eerste instantie wat anders aanbieden maar als hij echt borst wil dan gewoon geven.

Het is maar 2 dagen toch? Ik geloof niet dat het dan echt schade aan kan brengen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jul 2014 10:49

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Milou schreef:Je zou het kunnen kolven en weg kunnen gooien, tramadol lijkt me slechter voor R dan kunstvoeding. Ik weet niet hoelang je van plan was om nog bv te geven, maar misschien zou je het kunnen afbouwen als je dat zelf wil. Hoe vaak drinkt hij nog? Drinkt hij al uit een tuitbeker?
Kv is trouwens niet eens nodig gezien zijn leeftijd...


Hij drinkt uit een rietjesbeker, maar de bv alleen live. Ik wil liever nog niet stoppen. Hij drinkt tijdens mijn werkdagen 2 keer. De eerstvolgende keer zal vanavond rond 8 uur zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jul 2014 10:51

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou het slikken en R. ook gewoon borstvoeding geven. Hij drinkt ook niet meer de hele dag door bij je.
En als je het plant met het slikken van de medicijnen, dan kan het zeker geen ramp zijn.
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jul 2014 10:53

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Gaia schreef:Ik zou de medicijnen nemen en R in eerste instantie wat anders aanbieden maar als hij echt borst wil dan gewoon geven.

Het is maar 2 dagen toch? Ik geloof niet dat het dan echt schade aan kan brengen.



Ja dit zou ik ook doen.

Wat vreselijk zeg die kiespijn.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jul 2014 10:55

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Gezien de omschrijving van L2 zou ik het denk ik ook slikken, hele erge pijn is ook niks en zo te zien is het relatief veilig.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Jul 2014 11:34

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou het gewoon slikken, als hij suf word kan je ermee stoppen of iets anders aanbieden. Als je bij de kaakchirurg geweest ben dan ben je als het goed is direct van de pijn af.
M:21072011
J :08012014
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 01 Jul 2014 11:37

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Poeh, Tramadol is een heftige pijnstiller. Ik heb het een paar weken terug gekregen voor mijn vreselijke keelpijn. Ik werd er gigantisch slaperig van. Op een gegeven moment durfde ik ze niet meer in te nemen want ik was veel te bang dat ik in slaap zou vallen met de kinderen om me heen. Hij stilt de pijn trouwens wel heel goed.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 01 Jul 2014 13:18

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Als het een L2 is zou ik het slikken, zeker ook gezien de leeftijd van R.avi. Ik zou het ook doen en S.iem drinkt ook nog bij me.
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem106

Bericht 01 Jul 2014 16:21

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou helemaal geen tramadol nemen, je kan daar echt heel suf/warrig van worden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jul 2014 19:39

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

lintje schreef:Ik zou helemaal geen tramadol nemen, je kan daar echt heel suf/warrig van worden.


Je moet toch wat als je kapot gaat van de pijn?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Jul 2014 20:17

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Pompoen schreef:
lintje schreef:Ik zou helemaal geen tramadol nemen, je kan daar echt heel suf/warrig van worden.


Je moet toch wat als je kapot gaat van de pijn?


Ja inderdaad, heb je een andere optie dan?
<<

Anoniem234

Bericht 01 Jul 2014 20:18

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Wat rot carool! Ik zou ook de pijnstiller nemen, je kan weinig anders idd.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 01 Jul 2014 20:37

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Ik zou hem inderdaad wel innemen, want het helpt wel heel erg goed. Maar pas wel op met je zoontje om je heen. Dat je niet heel slaperig wordt.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Jul 2014 00:31

Re: Borstvoeding+L2 pijnstiller. Doen?

Hoe heb je het uiteindelijk gedaan?
Je kunt inmiddels bijna bij de kaakchirurg terecht dus aan mijn reactie heb je nu denk ik niet veel meer..

Hoe veilig een middel te gebruiken is, is van meerdere factoren afhankelijk. O.a. de werkzame stof. Sommige stoffen komen niet in de moedermelk terecht, andere maar heel minimaal. Er zijn maar heel weinig middelen die echt niet samen gaan met borstvoeding. Dan heeft een middel ook nog eens een halfwaardetijd, de tijd dat het in je bloed en dus in de melk zit. Soms is het dus beter om even niet te voeden, maar is de stof al snel weer uit je lijf of over zijn piek heen.

Wat ook mee kan spelen in het wel of niet veilig gebruiken is de leeftijd van een kindje. Een pasgeborene is veel afhankelijker van moedermelk dan een peuter en zou in verhouding dan ook veel meer van de werkzame stof binnen krijgen.

Wat ik zo snel over Tramadol vind is dat het een halfwaardetijd heeft van 7u met een piek na 2u. Het komt in de melk, maar maar in heel kleine hoeveelheden (1.1 tot 2.9%). Er zijn geen negatieve effecten bekend bij het kind. Dit is wel al info van wat langer geleden, maar bijzonder veel zal er niet in veranderd zijn. Het is een relatief veilig middel om te gebruiken bij borstvoeding. Zou je meer willen weten over het gebruik ervan in jouw specifieke situatie, dan zou je kunnen bellen of mailen met LLL of een medicijnconsult aan kunnen vragen bij een lactatiekundige.

Succes bij de kaakchirurg! Hopelijk ben je de afgelopen dagen oke doorgekomen.
februari 2012
november 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot], Indigo, Minx