Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Jul 2014 18:21

Re: Draagdoekentopic

Jeej mijn storchenwiege is er ook, mooi ding zeg :)
Los van de vraag tot wanneer het lekker draagt, tot wanneer kunnen ze daar ongeveer in? Heb Lars er net in gezet op mijn buik. Hij protesteerde hevig, dus helemaal goed kon ik het niet zien, maar volgens mij paste het nog aardig bij de benen. Hij is 88 cm nu en draagt 86. Dat terwijl ik hem voor de vakantie echt niet meer in de R&R kreeg (nou is die ook wel kleiner)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 19:52

Re: Draagdoekentopic

Louise paste er met anderhalf net niet meer in. Ik geloof dat ze toen maat 92 had.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 20:02

Re: Draagdoekentopic

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie 'stash'! Volgens mij hebben de meeste onder ons toch best een aantal doeken/dragers. Willen jullie een (draag)foto showen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Jul 2014 20:04

Re: Draagdoekentopic

Het verbaasde me ook gewoon dat het bij de beentjes zo veel beter leek te passen dan de R&R, geloof dat het rugpand maar 3 cm breder is, scheelt dat dan zo veel?Dat ging voor de vakantie niet heel best meer, maar ja hij stribbelde ook enorm tegen beide keren, dus dan krijg je m ook niet goed erin natuurlijk.

Ach, het zal wel, hij wil toch niet meer haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 20:05

Re: Draagdoekentopic

Kan misschien ook gewoon aan de vorm van de drager liggen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Jul 2014 20:15

Re: Draagdoekentopic

Ja dat kan natuurlijk ook nog. Hoe dan ook, heb echt zin om straks weer te gaan dragen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 01 Jul 2014 20:24

Re: Draagdoekentopic

Leuk idee slakje! Ik heb geen stash foto, maar ondertussen wel een flink aantal dragers en doeken.
Op volgorde van aanschaf:
Voor I.lise gekocht
- Hoppediz das leichte cairo maat 6, gebruik ik al lang niet meer, gaat de verkoop in
- Bymama mei tai, daar kan Siem nu net weer in. Hier hebben we allebei I.lise mee gedragen en nu kan mijn man S.iem ook weer dragen, hij is geen doeken knoper.
- Rode storchenwiege carrier, kraamcadeau S.iem. Is toch niet helemaal mijn ding. Moet ik ook verkopen
- Didymos Till, maat 6. Heel veel gebruikt voor Siem, nu wat minder
- Little frog linnen Opal, maat 5. Veel gebruikt, kan er helaas geen double hammock mee, doe ik een shbc mee
- Ringsling girasol chococabana, wilde altijd een chococabana en een ringsling. Dit was de ideale combinatie, erg fijn ding.
- Natibaby izer rood met hennep, maat 6. Hele draagkrachtige doek, ben ik erg blij mee.

Drie jaar terug had ik nooit gedacht zoveel dragers/doeken te hebben. Vond ik overdreven en niet nodig, haha.

Ga wel een stashfoto maken voordat ik iets verkoop.
februari 2011
april 2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 20:29

Re: Draagdoekentopic

Torso met Afrikaanse doeken op reis (meer foto's volgen nog, dochters liggen uitgeput in bed):
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Jul 2014 20:55

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een Yaro Butterflies, een R&R Paisley Park, een blauw paarse ringsling, geen idee waar die van is eigenlijk, een Storchenwiege Inka en n zelf gemaakte mei tai met uiltjes. Ik heb nog een Hoppediz Costa Rica gehad maar die heb ik verkocht
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jul 2014 20:58

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een Natibaby Batavia (maat 7), een Girasol diamond light rainbow (maat 6), een Manduca (zwart met rode lijntjes), een zelfgemaakte Mei tai die ik eigenlijk bijna niet gebruikt heb en een Tula Toddler (primrose) onderweg. Die laatste is er bijna, daar verheug ik me wel op, ik laat hem waarschijnlijk naar mijn vakantie-adres sturen zodat ik 'm zeker kan gaan gebruiken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Jul 2014 21:07

Re: Draagdoekentopic

Ohla, toch best veel dragers! Dat had ik niet verwacht! Ik ben benieuwd naar eventuele foto's :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Jul 2014 21:42

Re: Draagdoekentopic

Geen foto's, maar ik heb een LennyLamb Blue Dahlia 7, Kokadi Nessaja 7 en Didymos Mighty Jungle 6.
L2014 & H2017
<<

Anoniem151

Bericht 01 Jul 2014 22:35

Re: Draagdoekentopic

Met een stash lijstje kan ik alvast meedoen ;)
Heb een natibaby ferns marine met wol, een yaro die nog zo nieuw is dat 'ie geloof ik nog geen naam heeft.
Hij is grijs-blauw met een soort bladeren patroon.
En een bykay meitai, de stonewashed.
Wil nog graag een tula baby, blue chevron. Ook voor m'n man, die zie ik nog niet aan de slag gaan met doeken knopen ;)
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jul 2014 22:46

Re: Draagdoekentopic

Ik heb nog geen stashfoto, wel een leuk idee er van de week eentje te maken. En draagfoto's kan ik nu ook niet posten met de iPad, want dat gaat zo omslachtig :nopompom:

Maar dit is mijn stash: storchenwiege babycarrier turkis, hop tye los angeles grey, rekbare bykay met ster, Hoppediz das Leichte Dublin, bykay dark denim, Little Frog sunny agat 2, Boba 3G Tweet en een Ocah Mei Tai gemaakt van een Hoppediz Miami.

De laatste twee liggen nog op zolder, die heb ik nog van A en zijn nu nog te groot. Ondanks dat de mei tai roze is ga ik hem waarschijnlijk wel gewoon weer gebruiken, want ik vind hem zo mooi!! Plus dat hij van een Hoppediz Miami is gemaakt, dat was mijn allereerste geweven doek (die ik helaas, spijt, spijt, spijt) verkocht heb toen ik A alleen nog in een drager op mijn rug kon dragen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Jul 2014 23:49

Re: Draagdoekentopic

Ik heb er momenteel maar 2, een girasol Donau maat 6 en een storchewiege carrier.
Ik sta op de lijst voor een girasol double rainbow blue weft.
En ik wil een tula. :smile:
M:21072011
J :08012014
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 02 Jul 2014 07:32

Re: Draagdoekentopic

Wat hebben jullie allemaal veel!

Ik heb alleen een Bondolino:
*weg*
Laatst gewijzigd door Papillio op 02 Jul 2014 11:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 2014
<<

Anoniem275

Bericht 02 Jul 2014 07:48

Re: Draagdoekentopic

Ik heb en tula en dan nog een storchenwiege in de verkoop.

Geen aanval, maar ik snap niet zo goed wat je met 5 doeken moet, mij lijkt dat je toch altijd de fijnste pakt?
<<

Anoniem97

Bericht 02 Jul 2014 08:32

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een Doeck, 2 natibaby's, girasol, wompat, mei-tai, didymos, en een little frog.
Er gaan nog veel meer bij komen, maar momenteel geen geld ervoor helaas. Komt nog een bykay pakket, manduca+marsupi, tula, enzv haha..
En wil graag een doek nog met hennep .
Maar goed voor mij ligt het wat anders :)
<<

Anoniem97

Bericht 02 Jul 2014 08:36

Re: Draagdoekentopic

bubble schreef:Ik heb en tula en dan nog een storchenwiege in de verkoop.

Geen aanval, maar ik snap niet zo goed wat je met 5 doeken moet, mij lijkt dat je toch altijd de fijnste pakt?


Nee, ik heb verschillende maten waardoor ik soms een 2tje pak maar ook regelmatig een 5je of een 6je.
En ook heb ik met verschillende materialen, linnen is super sterk en die pak ik voor langer dragen. Mijn doek met wol pak ik als mijn dochter ziek is of toen ze nog jonger waren omdat die zo heerlijk zacht is en goed de temperatuur reguleert.

Als ik geen consulente was dan zou ik ook 5 doekjes hebben :) Nu worden het wel meer, haha
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Jul 2014 09:22

Re: Draagdoekentopic

Ik vind meerdere doeken juist heel handig. Omdat ik bijna elke dag wel draag vind ik het sowieso handig om meer dan 1 doek of drager te hebben voor als hij in de was zit. Maar inmiddels heb ik nog wel wat meer verzameld, dat wel. Maar ik merk dat afhankelijk van wat ik wil gaan doen, een andere doek of drager pak. Mijn bykay denim is bijvoorbeeld het dunste en dus fijner bij warm weer, net als mijn Hoppediz die ook vrij dun is. Mijn Little Frog is weer een stuk dikker en waarschijnlijk voor de winter weer wat warmer vergeleken met de dunnere doeken. Op mijn rug gebruik ik het liefst de Hoppediz, dun en zacht. De Little Frog gebruik ik daar nu nog niet voor omdat die dikker en stugger is.

En ik heb verschillende kleuren, als ik er op wil letten kan ik ook nog kijken wat het beste bij mijn kleding staat. Al let ik meer op wat voor welke gelegenheid het fijnst draag dan dat ik kijk naar of het wel matcht met mijn kleding.

Het is ook een beetje een hobby geworden, mijn kleine verzameling. Wel een dure hobby overigens :laughcry: Al merk ik nu wel dat ik voorzien ben, wat ik heb liggen wordt allemaal gebruikt, maar meer heb ik echt niet nodig. Al heb ik nog wel wensen voor de toekomst, ik wil graag nog een keer een wompat als een van mijn huidige twee dragers te klein wordt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Jul 2014 09:43

Re: Draagdoekentopic

Even een snel vraagje; laten jullie ook anderen (buiten je man natuurlijk) je kind dragen? Mijn zusje wil heel graag M in de draagdoek, ze vraagt het elke keer. Maar op één of andere manier voel ik me er niet helemaal prettig bij, te intiem ofzo. Ik voel me echt een idioot dat ik daar moeite mee heb...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem275

Bericht 02 Jul 2014 09:55

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de uitleg, Gaia en roze. Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar het is niet mijn ding geloof ik, ik ben vooral van het makkelijke :)
Ik zie op de draagdoekenmarkt soms doeken van €200-400 voorbij komen :wtf: daar kan ik niet bij

Gijs, L is ook wel gedragen door schoonmoeder en leidsters op het kdv, maar alleen tijdens het oppassen, als ik er niet was. Anders sliep hij niet... Toen was hij wel iets ouder, 2.5-3 mnd.
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Jul 2014 10:12

Re: Draagdoekentopic

Daar ben ik trouwens ook niet zo van Bubble, hele dure doeken. Natuurlijk zie ik er ook wel eens hele mooie tussen, maar mijn doeken zijn tot nu toe maximaal 70 euro geweest en dat vind ik duur genoeg. Al had ik ook een of twee dure kunnen kopen in plaats van een paar goedkopere, maar dan heb ik het liever zoals nu.

Gijs, hier hebben alleen vriend en ik R nog gedragen in de doek of drager. Maar niemand heeft ook nog gevraagd of ze hem mochten dragen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat toch een beetje lastig vind hoor, zeker als ze nog zo klein zijn. Ik denk dat ik er nu al minder moeite mee zou hebben als iemand anders hem af en toe zou willen dragen. Maar ik denk de eerste twee maanden ofzo, toen was hij echt nog zo klein en breekbaar, toen had ik dat in elk geval nog niet gedaan. Maar mijn beste vriendin of een van de opa's, oma's, ooms of tantes zouden het zeker nu wel mogen proberen. Al blijf ik hem toch het liefst bij mij houden hoor, lekker knuffelen in de draagdoek :heart:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jul 2014 10:27

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook al wat doeken op reis gehad, zo kan je wat proberen, ik had een didymos met hennep, die vond ik niet fijn.
1 met linnen, linnen is heel fijn. en 1 met wol. Die met wol was een maat 4 en was heerlijk zacht. En een bamboe met zijde, die was heerlijk fluffy en zacht.

Ik wil nog wel wat meer maar mijn vriend vind het te duur, dus 2 a 3 doeken/dragers is wel het limiet. En over de waarde die vastblijft en dat je het kan verkopen vond ik vies tegenvallen. Mijn beco had 4 maanden te koop gestaan en een girasol ruim een maand, alleen bijzondere of populaire doeken ben je snel kwijt.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 02 Jul 2014 12:41

Re: Draagdoekentopic

Er zijn nog wel duurdere doeken haha, die van Artipoppe bijvoorbeeld, meestal begint dat halverwege de 300 euro en loopt op tot ruim 1000 :S
Zitten wel hele mooie tussen maar zo duur...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron