Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Jun 2014 15:25

Re: Sollicitatietopic

Yare wat super tof!! Succes woensdag :)
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jun 2014 15:31

Re: Sollicitatietopic

Oh super leuk Yare! Begrijp dat je het ook heel spannend vindt. Succes woensdag!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jun 2014 13:44

Re: Sollicitatietopic

Lekker ook Carrie. Succes alvast met het inwerken en je plekje vinden binnen het team.

Spannend Yare, onderwijs is nu zo lastig om iets te vinden. Cluster 4 is echt een voordeel, ik merk dat ook. Ik word best vaak gevraagd op basis van mijn CV ( Cluster 4 en VMBO Basis-Kader met veel LWOO leerlingen). Helaas werkt het dan tegen mij dat ik nog geen bevoegdheid heb voor het VO terwijl ik merk dat daar mijn hart ligt.

Maar ik stuiter nu ook een beetje, ik werd net gebeld dat ik vrijdag op gesprek mag komen. Als docent wiskunde, start in september aan de opleiding ( heb PABO). Totaal niet meer verwacht, want op mijn laatste 20 brieven alleen maar afwijzingen gekregen en ik ben niet full time beschikbaar vanwege de opleiding en ze zoeken vaak full time docenten. Ik ga mij vrijdag echt goed voorbereiden op het gesprek, want ik wil volgend jaar graag werken.
Ze belde omdat het allemaal kort dat is en dan konden ze gewoon een afspraak inplannen zonder dat er eventueel verzet moet worden etc. Echt super relax. Nu even stuitert boodschappen doen haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2014 14:15

Re: Sollicitatietopic

Dank je wel Silly One! (Heb nu ff pauze, ff forum checken op m'n telefoon haha)
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 30 Jun 2014 14:21

Re: Sollicitatietopic

Leuke updates, dames, dat er maar snel meer mogen volgen!
<<

Anoniem78

Bericht 30 Jun 2014 17:15

Re: Sollicitatietopic

Heb vandaag mijn ontslag ingediend, ik moest wel, aangezien ik 2 maanden opzegtermijn heb. Wel verkeerde volgorde voor mijn gevoel, maar het is even niet anders en ik sta er volledig achter.

Wat gaaf Silly one, succes alvast!
<<

Anoniem74

Bericht 30 Jun 2014 20:04

Re: Sollicitatietopic

Spannend Yare!!!

Even een vraag, het is immers al jaaaaaren geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven.
Wat is wijsheid...in de brief al benoemen dat ik een gezin met 2 kids heb? Of pas in een evt gesprek?
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 30 Jun 2014 20:11

Re: Sollicitatietopic

In het gesprek als het ter sprake komt! Het zegt niets over je motivatie of geschiktheid, dus ik zou het zeker niet in je brief zetten.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Jul 2014 12:01

Re: Sollicitatietopic

Wat leuk Yare! Succes morgen!

Ik had even een dikke tegenvaller vandaag. Zoals jullie misschien wel weten heb ik echt heel hard werk nodig omdat mijn vriend en ik uit elkaar gaan. Nu had ik contact opgenomen met het bedrijf waarvoor ik eerder werkte, een callcenter. Niet mijn droombaan, maar ik dacht: dat heb ik in ieder geval iets en kan ik vanuit daar eventueel wel verder solliciteren. Ik had goede hoop dat ik wel terug kon komen want het verloop is daar heel groot en daardoor hebben ze altijd wel vacatures, nu ook. Bovendien ben ik daar met een goede reden weg gegaan, in goed overleg ook en het is altijd goed bevallen van beide kanten. Maar.. ik mag niet terugkomen..! Ze belden me vandaag, ze doen liever niet aan draaideurconstructies ook al was het functioneren goed. Ik baal er zo van, en ik snap er ook niets van. Echt een dikke tegenvaller. Maar goed, ik focus me nu maar op nieuwe vacatures, en mijn lopende sollicitaties. Misschien ook maar eens wat open sollicitaties doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jul 2014 12:33

Re: Sollicitatietopic

Wat flauw Lookie! Ik snap dat je er flink van baalt.

Ik heb een beetje een soortgelijke situatie. Ik heb tijdens mijn studie 4 jaar lang bij een groot kantoor gewerkt. Hier heb ik ook mijn stage gelopen en na mijn stage kreeg ik een hele goede beoordeling (het is een heel streng kantoor qua functioneren, meeste stagiaires die het goed doen krijgen max. een 7,5 als eindcijfer en ik kreeg een 8) en de vraag of ik wilde solliciteren na afloop van mijn studie. Zo gezegd, zo gedaan, maar na mijn studie was er helaas geen vacature.
Een jaar later werd ik gebeld met de mededeling dat er wel een vacature was, of ik wilde solliciteren. Dus dat heb ik gedaan, maar toen werd ik afgewezen omdat er heel veel WO-kandidaten waren (ik heb zelf alleen HBO). Jammer, maar helaas. En nu zijn er dus weer 3 vacatures, percies op de afdeling waar ik heb gewerkt. Ik twijfel nu dus heel erg of ik zal solliciteren.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Jul 2014 13:15

Re: Sollicitatietopic

Gewoon doen elliot! Kan nooit kwaad toch?

Ken ook een vergelijkbare situatie meegemaakt, maar het weerhoudt me nu niet. Die ene afwijzing meer of minder :p Verder blijf ik gewoon lekker verder solliciteren en probeer ik de moed erin te houden :ja:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Jul 2014 19:28

Re: Sollicitatietopic

Ik zou het ook gewoon proberen Elliot. Echt motiverend is het niet natuurlijk na een afwijzing, maar zo laat je wel zien dat je er echt graag wil werken. Succes!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Jul 2014 21:21

Re: Sollicitatietopic

Looki, je zou natuurlijk wel kunnen vragen om een aanbevelingsbrief van dat callcenter, zodat je wellicht daarmee makkelijker binnenkomt bij een ander callcenter (of een klantenservice of zo)
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jul 2014 08:13

Re: Sollicitatietopic

Ik heb mezelf een tijdje rustig gehouden in dit topic, omdat ik alles even moest uitzoeken. Maar ik heb gisteren een gesprek gehad en mag volgende week op tweede gesprek komen. Het was zo'n ontzettend leuk gesprek en ik wil die baan zo graag. Ik durf echt bijna niet te hopen omdat ik zo bang ben voor een teleurstelling.

Ze hebben me allemaal informatie meegegeven over het bedrijf en de opleiding die er aan vast zit. We hadden echt een gesprek van ruim een uur waarin van alles is besproken. Volgende week is er dan ook een praktijkopleider bij. Ik voelde me er zo thuis!

Hopen jullie met mij mee :smile:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Jul 2014 12:20

Re: Sollicitatietopic

Jorja, ja die heb ik! Mijn toenmalige supervisor geef ik altijd op als referentie, met zijn toestemming. Edit: heb dus geen aanbevelingsbrief maar ze kunnen hem wel bellen voor een positief verhaal over mij :)

En heel toevallig heb ik net een sollicitatie verstuurd voor een functie bij een klantenservice. Het is wel ook commercieel, ben ik niet gewend en weet ook niet of ik dat kan, maar ik ga het gewoon proberen mocht ik de kans krijgen.

Marni, wat leuk!! Ik hoop met je mee :-)
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jul 2014 11:25

Re: Sollicitatietopic

Carrie, nog gefeliciteerd met je baan. Ik ben nog bezig met solliciteren, al doe ik rustig aan. Afgelopen maandag wel een gesprek gehad, dat ik al 18 weken zwanger ben was geen bezwaar voor ze want ik ben door naar de 2e ronde. Ik ga zo het internet weer even afspeuren naar andere interessante vacatures en reageren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Jul 2014 11:31

Re: Sollicitatietopic

Zometeen heb ik een gesprek voor een super leuke baan. Ik stik van de zenuwen!
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jul 2014 11:38

Re: Sollicitatietopic

Succes zo met je gesprek, gaat vast goedkomen, relax :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 03 Jul 2014 12:03

Re: Sollicitatietopic

Succes Tabbie!
<<

Anoniem56

Bericht 03 Jul 2014 12:26

Re: Sollicitatietopic

Tabbie, succes! Mezzoforte jij ook alvast!

Marni, is het voor een opleidingsplek wat je zo graag wilde, in een ziekenhuis? Succes alvast volgende week!

Ik heb net weer een open sollicitatie verstuurd en ga straks nog even bellen naar een ander bedrijf. Daar had ik al een open sollicitatie naar gestuurd maar niks gehoord, nu hebben ze wel een vacature. Dus even horen hoe en wat..
<<

Anoniem147

Bericht 03 Jul 2014 12:54

Re: Sollicitatietopic

Succes Tabbie!

@ Cirene, Nee een andere opleiding. Maar nu ik er zo mee bezig ben past dit eigenlijk nog veel beter bij mij. Ik denk echt dat ik mezelf kan zijn en mezelf kan verbreden (ook op sociaal-emotioneel gebied). Ik hou nog even rustig wat het is haha, want wil het zo graag, en ben bang dat het anders Jinx :palm: haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Jul 2014 12:56

Re: Sollicitatietopic

Ik snap je helemaal Marni. Ik durf het amper te zeggen dat ik uberhaupt op gesprek ga :laughcry: want wat als en jinx...

Iedereen bedankt voor de succeswensen. Ik ben echt zo nerveus dus kan elke fingers crossed gebruiken.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 03 Jul 2014 16:25

Re: Sollicitatietopic

Hoe is het gegaan Tabbie?

Ik heb morgen middag m'n sollicitatiegesprek, ik begin nu langzaam maar zeker toch ook wel erg zenuwachtig te worden. Heb het gesprek in m'n hoofd al 5x van begin tot einde gevoerd...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Jul 2014 17:05

Re: Sollicitatietopic

Ik ben weer thuis. Gesprek ging goed, maar was blij dat ik nog deo mee had. Ze heeft iig gezegd dat mijn brief en cv er goed uitzagen, dus dat is al fijn te weten. Verder goed gesprek, maar ja je weet nooit hoe de andere zijn..

Volgende week hoor ik het. Ik was de eerste op gesprek en in totaal 3 kandidaten.

Snap je zenuwen helemaal haha. Ik ben ook vaak bang dat ik domme antwoorden geef op de vragen :palm:
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Jul 2014 20:18

Re: Sollicitatietopic

Ik heb afgelopen week ook weer twee gesprekken gehad en ze gingen goed! Ben zo blij dat ik er iets relaxter in kan staan. Nu afwachten...
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers