Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NTI etc. vs deeltijdopleiding

<<

Anoniem74

Bericht 16 Jun 2014 21:08

NTI etc. vs deeltijdopleiding

Ik twijfel al meer dan een jaar of ik niet weer wil studeren. Graag zou ik in een heel ander werkveld werkzaam zijn.
Heb een universitaire master, maar niet gerelateerd aan mijn huidige werkveld, en ook niet aan hetgeen ik zou willen doen. Het liefst wil ik tzt eindigen in de jeugdpsychologie.


Wat betekent nu eigenlijk zo'n thuisstudie? In hoeverre is het daadwerkelijk een 'diploma' en hoe worden deze diploma's ontvangen door werkgevers? En het niveau van een dergelijke studie?
<<

Anoniem73

Bericht 16 Jun 2014 21:15

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Ik studeer bij het nti. En totaal iets anders dan mijn achtergrond. Hiervoor heb ik ook studie gevolgd bij een instelling die schijnbaar niet goed aangeschreven staat. Binnen een week na afstuderen had ik een baan. Mijn werkgevers hebben eigenlijk altijd naar mijn stage/werkervaring gekeken dan waar ik daadwerkelijk mijn studie heb gevolgd.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Jun 2014 22:47

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Zelf heb ik geen goede ervaring met het NTI. Ze hebben mij destijds een opleiding "verkocht" als erkende opleiding maar dit bleek niet het geval (ik had zelf ook beter moeten nakijken maar toch...) Momenteel volg ik een andere opleiding aan het LOI, die wel volledig geaccrediteerd is en ook door mijn werkgever wordt aangezien als een volledige opleiding. Ik zou dus goed kijken of de opleiding daadwerkelijk geaccrediteerd is. Zo ja, dan zien de meeste werkgevers (voor zover mij bekend) de opleiding ook als vol aan. Soms zelfs nog een stukje beter omdat het erg veel discipline vergt om een thuisstudie te volgen en af te ronden. Maar er wordt inderdaad ook veel naar ervaring gekeken, tegenwoordig nog meer (volgens mij) dan naar de opleiding. Het niveau van de studie die ik volg is gelijkwaardig aan een volttijd studie, ze voldoen beide aan de accreditatie.
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 19 Jun 2014 06:41

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Ik vond een deeltijdopleiding pittiger dan een LOI opleiding, bij de deeltijd opleiding ben je namelijk niet alleen bezig met theorie leren wat bij LOI wel het geval is.

Wat wil je gaan doen met jeugdpsychologie? Qua beroep en verwachtingen?
Afbeelding
<<

Anoniem100

Bericht 24 Jun 2014 12:57

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Ik lees mee! Waarschijnlijk raak ik zo rond het eind van het jaar mijn baan kwijt wegens bezuinigingen... Hebben daar nu al gesprekken over gehad om ons te informeren hoe het er voor staat. Dus ik ben al aan het rondkijken naar iets anders, maar twijfel ook of ik niet nog een deeltijd opleiding kan/wil doen.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Jun 2014 13:04

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Zwilling schreef:Ik vond een deeltijdopleiding pittiger dan een LOI opleiding, bij de deeltijd opleiding ben je namelijk niet alleen bezig met theorie leren wat bij LOI wel het geval is.


Dat is niet helemaal waar want er zijn genoeg mensen die een LOI opleiding naast hun werk doen. Alleen zijn deze dan meestal niet gerelateerd aan elkaar.
2019
2022
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 25 Jun 2014 19:31

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Femme schreef:
Zwilling schreef:Ik vond een deeltijdopleiding pittiger dan een LOI opleiding, bij de deeltijd opleiding ben je namelijk niet alleen bezig met theorie leren wat bij LOI wel het geval is.


Dat is niet helemaal waar want er zijn genoeg mensen die een LOI opleiding naast hun werk doen. Alleen zijn deze dan meestal niet gerelateerd aan elkaar.

en dus doe je toch geen praktijkervaring op in je nieuwe vakgebied? Kan wel, maar is niet verplicht oid. bij een deeltijdopleiding is dit vaak wel het geval.
Afbeelding
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 27 Jun 2014 10:17

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Zwilling schreef:
Femme schreef:
Zwilling schreef:Ik vond een deeltijdopleiding pittiger dan een LOI opleiding, bij de deeltijd opleiding ben je namelijk niet alleen bezig met theorie leren wat bij LOI wel het geval is.


Dat is niet helemaal waar want er zijn genoeg mensen die een LOI opleiding naast hun werk doen. Alleen zijn deze dan meestal niet gerelateerd aan elkaar.

en dus doe je toch geen praktijkervaring op in je nieuwe vakgebied? Kan wel, maar is niet verplicht oid. bij een deeltijdopleiding is dit vaak wel het geval.


Nee dat klopt. Maar dat maakt het niet minder zwaar.
2019
2022
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Jun 2014 01:55

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Femme schreef:
Zwilling schreef:
Femme schreef:
Dat is niet helemaal waar want er zijn genoeg mensen die een LOI opleiding naast hun werk doen. Alleen zijn deze dan meestal niet gerelateerd aan elkaar.

en dus doe je toch geen praktijkervaring op in je nieuwe vakgebied? Kan wel, maar is niet verplicht oid. bij een deeltijdopleiding is dit vaak wel het geval.


Nee dat klopt. Maar dat maakt het niet minder zwaar.


Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt gevolgd bij het LOI Zwilling, of welke kennis je daar hebt op gedaan maar ik ben met mijn opleiding van het LOI niet alleen verplicht tot theorie maar ook tot praktijk, dus wat je zegt klopt niet helemaal. Momenteel volg ik een zoals het omschreven is een duale opleiding, want het sluit aan bij het vakgebied maar als ik het LOI erop navraag is het een deeltijdopleiding...(wat mij eigenlijk iets uitmaakt want de uitkomst van de papieren is hetzelfde) Het kan alle kant op maar het komt er op neer dat ik zeker niet alleen theorie moet kennen maar ook zeker praktijk. Zelf heb ik het geluk dat ik werk in mijn vakgebied, dus het kan combineren maar mocht dat niet kunnen dan moet ik toch bij een ander bedrijf de ervaring op doen dat komt niet vanzelf en wordt verplicht vanuit mijn studie.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 30 Jun 2014 19:59

Re: NTI etc. vs deeltijdopleiding

Ik heb besloten om het een jaar uit te stellen. Ik ga nu eerst op zoek naar een andere baan, en vanuit daar rustig bedenken wat ik precies wil, en of het te combineren valt met het werk.
Punt is dat ik erbij moet blijven werken om financiële redenen, maar ik niet jaren hier wil blijven werken. Dan zoek ik liever nu iets waar ik wel wil blijven, en dan over een jaar kijken of het te combineren valt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi