Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling; de schoolvakanties..

<<

Anoniem85

Bericht 26 Jun 2014 22:13

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Hier is een school dat je zelf kunt kiezen wanneer je de vakantie van je kind plant, daarnaast kan je kiezen om je kind om 8u, half 9 of 9 uur te laten starten elke ochtend.

Verder denk ik dat de vakantie s prima zijn zoals ze zijn, maar mijn nichtje in het speciaal onderwijs (autisme) wordt echt niet blij van zolang thuis. Een week vind zij al erg vervelend. Ze raakt ontregeld en verveeld met bijbehorend gedrag. Ze kan niet naar een opvang of iets dergelijks.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 22:17

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Sun schreef:Verder denk ik dat de vakantie s prima zijn zoals ze zijn, maar mijn nichtje in het speciaal onderwijs (autisme) wordt echt niet blij van zolang thuis. Een week vind zij al erg vervelend. Ze raakt ontregeld en verveeld met bijbehorend gedrag. Ze kan niet naar een opvang of iets dergelijks.


Daarom is dat bij Ezra op het kinderdagcentrum ook niet. Waar hij hiervoor zat, was er wel een soort vakantie, dan was er gedurende zes weken geen onderwijs maar de kinderen konden wel komen en ze waren twee weken in de zomer en een week met Kerst wel echt dicht, maar dan was er nog een speciale opvang voor kinderen die ook dat niet trokken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 22:24

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Lejow schreef:
Zure Mat schreef:Tja, als je het vervelend vindt om tijd door te brengen met je kinderen, moet je misschien gewoon niet voor kinderen kiezen. Ik denk dat kinderen die vakanties wel nodig hebben, ook belangrijk dat niet hun hele leven bestaat uit leren en presteren.


Ja, want dat geeft iedereen hier gelukkig ook aan..


Nou inderdaad...

Die opmerking begrijp ik niet zo, zure mat. Wat bedoel je daarmee?
Ik denk dat er heel veel ouders zijn die echt niet alle schoolvakanties vrij kunnen nemen. Mensen die zelf in het onderwijs werken daar gelaten.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 22:28

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Dat je in de eerste plaats zelf verantwoordelijk bent voor je kind en niet de school. Gaan zeuren over vakanties vind ik daarom nogal, eeeeeh, hoe zal ik het uitdrukken ... Vreemd! Je bent namelijk 24/7 ouder.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 22:30

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Oké dan... Ik vind jouw uitspraak nogal vreemd. Laten we het daar dan maar bij houden.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Jun 2014 23:06

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Zm wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Dan merk je dat kinderen vaak zelf ook niet gebaat zijn net 6 weken vakantie.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Jun 2014 05:42

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik heb er nog niet mee te doen, maar ik weet wel dat ik me echt rot verveelde aan het eind van de vakantie. Ik zou er daarom best voor zijn om de zomervakantie iets korter te maken, maar dan wel ergens anders extra dagen of een vakantie in te lassen. Bijvoorbeeld een langere kerstvakantie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 27 Jun 2014 06:17

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Maar voor de kinderen die zich dan vervelen, kun je dat niet opvangen dan?
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 06:26

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Daarom zijn er in mijn regio in de laatste zomervakantieweken huttenbouw en een vakantiespelweek. En alle bso's (van onze organisatie in elk geval wel) hebben ook een flink vakantieprogramma.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Jun 2014 06:32

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Dundas schreef:Daarom zijn er in mijn regio in de laatste zomervakantieweken huttenbouw en een vakantiespelweek. En alle bso's (van onze organisatie in elk geval wel) hebben ook een flink vakantieprogramma.


Dat soort dingen bestonden in 'mijn tijd' niet, wat leuk! In dat geval lijken 6 weken mij prima.
L2014 & H2017
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 06:37

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Haha, de vakantiespelweek is hier in elk geval zeker al 25 jaar, volgens mij de huttenbouw ook, maar aan de vakantiespelweek heb ik in elk geval zelf als zes-/zevenjarig kind nog meegedaan :wink:
<<

Anoniem331

Bericht 27 Jun 2014 07:02

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Wij gingen ook altijd naar de vakantie spel week!

Ik zal eens kijken wat hier tegenwoordig te doen is.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2014 07:18

Re: Stelling; de schoolvakanties..

June schreef:
SarahKey schreef:Maar volgens mij zitten kinderen in sommige andere landen wel langer op school op een schooldag. Hier zijn de kinderen 14:00-15:00 uur al weer uit.

Ja, er zijn ook landen waar kinderen veertien uur per dag in een fabriek werken om een leuk jurkje voor je te maken, dat maakt niet dat het per se normaal of goed is voor een kind.

Uh daar ging het niet over...

Ik reageerde op de post van Susan, ze schreef dat er in andere landen meer vakanties zijn. Maar die kinderen maken ook langere schooluren dus die vakanties vind ik wel verdiend. Als ze maar zoveel schooluren maken.
<<

Anoniem97

Bericht 27 Jun 2014 07:31

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik vind 6 weken wel veel te lang, ik denk dat het voor de kinderen prettiger is om 2x3 weken te hebben.
Ik vind sowieso dat het vakantiesysteem wat ouderwets is, van mij mogen ze wel naar het principe wat sun noemt, dat je zelf je vakantie kan bepalen.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 27 Jun 2014 07:38

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik vind het heerlijk, maar tegen het einde van de vakantie ben ik ook weer blij mee dat de school weer gaat beginnen en dat we dan weer een ritme komen.
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 27 Jun 2014 07:40

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik heb er nog geen ervaring mee voor mijn eigen kinderen, dus dat zal ik volgend jaar ervaren. Als kind vond ik het zelf niet erg, maar toen was ik al ouder. Als 4 jarige weet ik het niet meer.

Voor de kinderen op mijn werk is het verschrikkelijk. ik werk met kinderen/ jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Zij zitten nu 6 weken samen in huis en waar ze zich allemaal niet zelf kunnen vermaken en heel erg regelmaat en structuur nodig hebben. Ze gaan zich dus ook nog storen aan elkaar terwijl ze zelf al niet lekker in hun vel zitten. De eerste twee a drie weken gaat het nog wel, maar dan slaat wel echt de verveling toe. ondanks dat we een heel vakantieschema maken met leuke activiteiten.
Vanaf volgende week start hier de vakantie, dus maken ons weer op voor 6 weken lang veel drukte en agressie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 27 Jun 2014 12:15

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik ga nu straks pas beleven hoe het is zo lang vakantie. Voor nu lijkt het me heerlijk.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 27 Jun 2014 14:34

Re: Stelling; de schoolvakanties..

F heeft ook voor het eerst 6 weken vakantie, wij zijn beide 3 weken vrij, maar overlappen elkaar 2 weken. Dan blijven er nog 2 weken over waarin we 3 dagen per week opvang nodig hebben.
Mijn man is daarvan 1 dag vrij, ze gaat 1 dag naar de bso en 1 dag naar oma.
December 2009
juli 2012
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 30 Jun 2014 09:07

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Voor mij hoeven al die vakantie's niet..

Wat een geregel met oppas, dat weer daar heen en dan weer daar heen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 30 Jun 2014 09:19

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Vanuit m'n werk (REC 4 onderwijs) hoor ik ook vaak dat het voor ouders erg lang is die 6 weken. Toch merk ik wel dat de kinderen er elke keer weer erg aan de (kerst voorjaar mei zomer) vakantie toe zijn. Wellicht zou 4 weken zomervakantie voor de kinderen en ouders lang genoeg zijn. Zelf hou ik dan nog 3 weken zomervakantie over,wat ik ook wel fijn zou vinden om nog lekker weg te kunnen.

Voor mezelf als moeder vind ik de zomervakantie heerlijk, tijd voor elkaar,het gezin en om op het gemakje in huis te klussen,vrienden te ontmoeten e.d. Maar ik heb zelf ook 5 weken vrij,dus geen goppasprobleem. A gaat op de weken dat we vrij maar wel thuis zijn wel 1 dag naar het kdv, dan ga ik samen wat met m'n man doen of met vriendinnen.

Vriendinnen hoor ik trouwens ook niet echt mopperen over de oppas e.d., soms komt er wel es een kindje bij ons een dagje spelen,dat rouleert dan een beetje :)
<<

Anoniem58

Bericht 30 Jun 2014 09:27

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Ik merk dat Christian nu echt aan vakantie toe is, een paar weken helemaal niks. En het ligt aan het weer hoe lang we het echt gezellig hebben, meestal de laatste twee weken zijn we allebei weer toe aan structuur en dan vind ik het wel mooi geweest, twee jaar geleden hadden we voornamelijk regen en toen vond ik het na drie weken al genoeg. Toch ben ik gewoon voor de 6 weken zomervakantie, ik weet nog fijn ik dat vond als kind.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jun 2014 09:28

Re: Stelling; de schoolvakanties..

De kinderen vinden 6 weken erg lang. Ze zijn gebaad bij regelmaat en in de vakantie is dat ver te zoeken. Zeker doordat wij maar 3 weken vrij zijn en de overige 3 weken is het elke dag anders, wisselend met oppas. Heel onrustig voor de kinderen.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 30 Jun 2014 12:42

Re: Stelling; de schoolvakanties..

Eens, ten eerste ben ik 4 weken alleen met 3 kinderen en daarnaast begint de oudste na 4 weken ook wel weer toe te zijn aan school.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers