Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 17 Sep 2013 14:37

Re: Sollicitatietopic

7 andere kandidaten valt toch wel mee? Ik vind het juist weinig.

En mezzoforte superfijn voor je.

Ik ben hier vandaag maar het dorp ingegaan en in elke winkel/supermarkt gevraagd of ze nog personeel zochten. Wel op een aantal plaatsen m'n cv achter mogen laten maar wel met de notering dat ik 26 en dus te oud ben. Maar wie weet ...
Verder donderdag intake gesprek bij een uitzendbureau voor klantenservicemedewerker. 0,0 zin in maar over anderhalve maand loopt dus m'n uitkering af :(
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Sep 2013 14:57

Re: Sollicitatietopic

Ik vind 7 veel om voor een gesprek uit te nodigen. Dat maakt de keuze voor die personen ook moeilijker lijkt me. Je hebt dan ook veel meer een beeld bij iemand. Met hoeveel moest jij dan altijd solliciteren Isis?

En ja, een bijbaantje zoeken en 26 jaar zijn is heel lastig!
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 06:55

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd, mezzoforte! Dat zal een opluchting zijn!

Ik vind 7 mensen ook niet zo heel veel.

Isis, wat voor soort bijbaan zoek je dan?

Hebben jullie nog tips waar jullie voor vacatures kijken?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 07:53

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd, Mezzoforte!

7 kandidaten om te solliciteren vind ik aardig wat.

Ik heb gister en eergisteren ingevallen op een school, eindelijk weer even wat gewerkt. Had gereageerd op n vacature die online was blijven staan, ik denken dat ik nog kans maak, maar nee hoor, termijn verstreken. Haal 'm dan van je site :nopompom:.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 08:09

Re: Sollicitatietopic

Herkenbaar Middleme.
Bofkont dat je al hebt ingevallen. De scholen hier zijn al ruim een maand bezig en ik heb nog steeds geen inval kans gehad.
Vandaag een brief versturen die ik gisteren heb geschreven. Kreeg hem pas laat terug van mijn moeder die al mijn brieven nakijkt. En vandaag weer verder zoeken naar vacatures.

Jans in welke sector zoek je? Want dan kunnen we misschien meezoeken naar gerichte vacaturesites.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 08:17

Re: Sollicitatietopic

Middleme, fijn dat je hebt in kunnen vallen!

Silly, altijd handig als iemand je brieven kan nakijken.

Ik zoek werk als maatschappelijk werkster. Of alles wat ook maar een beetje in die richting komt.
<<

Anoniem173

Bericht 18 Sep 2013 08:46

Re: Sollicitatietopic

Zo lullig eigk hè, ben je 26 en komt je gewoon nergens meer in aanmerking voor een bijbaantje. Alsof de jeugd altijd maar doordeweeks kan. Succes allemaal!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 09:08

Re: Sollicitatietopic

Atelier Madame schreef:Zo lullig eigk hè, ben je 26 en komt je gewoon nergens meer in aanmerking voor een bijbaantje. Alsof de jeugd altijd maar doordeweeks kan. Succes allemaal!


Bedrijven willen vaak de jongste kandidaten met de meeste ervaring. Lekker realistisch :nopompom:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 09:16

Re: Sollicitatietopic

Atelier Madame schreef:Zo lullig eigk hè, ben je 26 en komt je gewoon nergens meer in aanmerking voor een bijbaantje. Alsof de jeugd altijd maar doordeweeks kan. Succes allemaal!


Ik ben al best wat vacatures tegengekomen voor studenten. Maar dat zijn inderdaad vooral callcenters. Ik zou me toch daarop concentreren. Wie weet valt er intern nog wat te regelen. Binnen is binnen en je weet nooit wat voor deuren dat weer opent.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 09:22

Re: Sollicitatietopic

AM Ik heb een tijdje in een call center gewerkt en ik moest 12 uur per week maken. Dat kwam neer op 3 avonden in de week of 2 en een zaterdag. Ik mocht mijn dagen voor een deel zelf bepalen. Ik moest wel koud bellen en daar was ik dus gewoon niet goed in, maar ja ik was wel bezig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem100

Bericht 18 Sep 2013 09:50

Re: Sollicitatietopic

Hier ben ik ook weer even!

Snirp; Wat goed dat je eind vd maand op gesprek mag komen! Wie weet valt er wel iets te regelen en kun je daar alsnog aan de slag!

Nijntje; Spannend! Hopen maar dat het wat word! 7 andere kandidaten valt idd best mee hoor, mijn laatste 2 gesprekken zat ik ook in een ronde van 10 kandidaten... Bij beide uiteindelijk bij de laatste 3, maar helaas toch niet door toen.

Mezzoforte; Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Waarschijnlijk lees je dit al niet meer, maar toch fijn dat je word beloond voor je zoektocht naar een baan!

Nijntje4; Ik doe bij brieven via mail ook altijd het adres van de organisatie onder mijn eigen adres, en als het er niet bij staat dan dat van de hoofdlocatie. Zo laat je ook wel een beetje zien dat je de moeite hebt genomen om te kijken waar de organisatie precies zit.

Isis; Idd balen dat je met onze leeftijd (ik ben 27) vrijwel niet terecht kan in een winkel. Wat iemand anders al zei...zo jong mogelijk en zo veel mogelijk ervaring, dat is zo onrealistisch! Wat moeten wij dan?!

Middleme; Fijn dat je weer even aan de slag kon! Ik kom vaak ook vacatures tegen die nog online staan en als je dan wil reageren, of ik bel erover met vragen je dan te horen krijgt dat ie niet meer open staat... Snap dat echt niet, bij zo'n bedrijf wil ik dan al niet eens meer werken! (tenzij ze opeens iets heeeeel interessants moeten hebben...)

Silly-One; Spannend, hopelijk krijg je een positieve reactie en mag je op gesprek!

Jans; Klopt idd, callcenter is niet bepaald het leukste werk dat er is als je uit een totaal andere sector komt (voor sommigen misschien wel), maar het is tenminste wel iets... Als ik zoiets tegenkom dan pak ik het ook aan, al is het voor een paar maanden ofzo. Heb je in elk geval iets meer lucht en kun je ondertussen door blijven zoeken.

Ik heb inmiddels van de verstuurde brieven allemaal een ontvangstbevestiging gehad. Van 2 sloot maandag de reactiedatum, en van 1 daarvan kreeg ik gister al bericht dat ik op gesprek mag!!!! :cheering: Het gaat om een functie als assistent begeleider in de gehandicaptenzorg, volgende week dinsdagmiddag!!

De overige 4 sluiten volgende week, dus nog even afwachten. Ondertussen zoek ik vrolijk verder!

Succes meiden!!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 09:50

Re: Sollicitatietopic

Spannend, Bloempje! Veel succes alvast :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 09:51

Re: Sollicitatietopic

Ja, net gebeld dat een detacheringsbureau mij ergens gaat voorstellen voor een zwangerschapsvervanging van 0.9 fte. 4 dagen dus ideaal voor mij, want de andere dag kan ik mooi naar school. Mis dan 1 van de 2 dagen, maar dat iets iets wat ik wel ingeschat had dat ik dat zou moeten doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 09:53

Re: Sollicitatietopic

Middleme, misschien een idee voor jou om je in te schrijven bij Maandag. Dat is een detacheringsbureau, maar die doen vrij veel met onderwijs. Ik heb er al eerder voor gewerkt en echt super goed geregeld allemaal. Kreeg ook volledige reiskostenvergoedingen en zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 09:54

Re: Sollicitatietopic

Zie je wel, Silly! Komt allemaal goed! Had al vaker gehoord van Maandag ja, maar eens even naar kijken. Heb wel het idee dat zij meer met het VO dan het PO doen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 09:58

Re: Sollicitatietopic

Het is inderdaad meer VO dan SO, maar ik heb afgelopen half jaar ook voor hun gewerkt op een kliniekschool SO. En ik word nu voorgesteld op een VSO school. Met 95% autistische kinderen met een normaal iq. Dus klinkt goed en ook helemaal wat ik leuk vind. Leeftijd en doelgroep past bij mij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 09:59

Re: Sollicitatietopic

Ik heb mijn sollicitatie en gegevens verstuurd op hun site.. Ben benieuwd of en wanneer er een reactie op komt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 10:33

Re: Sollicitatietopic

Kreeg net nog een keer een telefoontje dat de werkdagen toch iedere dag was, dus dat het misschien een probleem kon worden. Maar ik ga zelf kijken of ik van klas kan veranderen qua tijden, want er wordt ook op woensdagmiddag les gegeven als ik het goed heb en dan kan ik misschien daar aansluiten. Ik ga het hopen en misschien dat er iets geschoven kan worden. Ik volg wel onderwijs om het in banenland beter te kunnen doen en meer mogelijkheden te krijgen. Dus het is ook goed voor de scholen zelf.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 12:11

Re: Sollicitatietopic

En zo heb je ineens alles, want ik mag op een school op gesprek komen. Het is voor 0.36 fte, maar je het is iets.
Een VMBO school waar er rekenen gegeven moet gaan worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 18 Sep 2013 14:42

Re: Sollicitatietopic

Helaas, ze hebben net gebeld dat ik het niet geworden ben. Maar ja, was pas de eerste sollicitatie, dus zou me al verbazen als ik zo snel weer werk zou hebben. Nu maar internet afstruinen naar andere vacatures.

Hebben jullie op facebook of zo staan dat jullie werk zoeken?
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Sep 2013 14:46

Re: Sollicitatietopic

Bloempje, ik lees stiekem nog wel mee hoor, want ben erg benieuwd hoe het met de zoektocht van iedereen vergaat. Bedankt voor de felicitaties en veel succes met solliciteren allemaal.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 20 Sep 2013 16:12

Re: Sollicitatietopic

Hoera! Ik heb een brief dat ik uitgenodigd ga worden voor de verdere selectieprocedure voor de neventaak binnen mijn werk waarop ik heb gesolliciteerd:) afwachten hoe het verder gaat.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Sep 2013 16:30

Re: Sollicitatietopic

Ik heb woensdag een gesprek om bij een klantenservice te gaan werken. Gesprek bij het uitzendbureau gehad en woensdag is er een groepsgesprek bij het bedrijf zelf.
Helemaal geen zin in maar ik ga dit maar doen tot ik iets anders vind. Of het valt heel erg mee en ik blijf er plakken haha.

En ik zoek geen bijbaan maar een parttime baan, voor ongeveer 3 dagen-24u per week. Bijbaan versta ik onder in de weekenden/avonden.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2013 20:43

Re: Sollicitatietopic

Ook ik moet gaan solliciteren omdat ik per 1 januari mijn baan kwijt raak.
Nu heb ik vorige week mijn eerste brief geschreven. Gistermiddag werd ik gebeld door de directeur en uitgenodigd voor een gesprek.
Ze zei dat ze me nog een mailtje zou sturen over het gesprek.
nu heb ik nog geen mail gekregen. En maandag is het gesprek.
Moet ik nu haar even een mail sturen of toch nog even wachten?
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem100

Bericht 21 Sep 2013 13:08

Re: Sollicitatietopic

Plien en Isis; wat goed! Hopelijk word het wat! Ik ga duimen!

mardie; welkom bij de club.... In welke sector werk je en zoek je werk? Wel fijn dat je zo snel al op gesprek mag! Zie nu dat je reactie van gisteren is, heb je nog gemaild of gebeld? Zo niet dan zou ik maandagochtend vroeg even bellen hoe of wat, dan weten ze in elk geval dat jij er wel aan hebt gedacht en gaat er bij hun hopelijk een belletje rinkelen dat ze jou niet meer op de hoogte hebben gehouden. Ben benieuwd, succes!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers