Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Los wurmen in de autostoel

<<

Anoniem85

Bericht 28 Jun 2014 14:29

Los wurmen in de autostoel

Mijn zoontje krijgt het voor elkaar om zich los te wurmen uit de autostoel, zodat de gordels achter hem zitten. Hij zit dan nog alleen tussen de benen vast. De gordel zit echt zo strak als mogelijk.
Nu zag ik toevallig laatst een filmpje op fb over een Amerikaans meisje in een auto, en die hebben dus een horizontaal bandje op borsthoogte.
Iemand een idee Hoe hieraan te komen, of een andere oplossing? Uiteraard spreken wij ons zoontje hier streng op aan, maar wanneer wij het zien is het kwaad al geschiet en ik kan natuurlijk niet midden op de snelweg stoppen oude gordel weer dicht te maken. Het ligt niet aan de autostoeltype, want bij mijn ouders doet hij het ook.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Jun 2014 14:43

Re: Los wurmen in de autostoel

In de speelgoedwinkel of babywinkel. Ik heb ze ook al gezien. Erg handig lijkt me dat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 28 Jun 2014 14:49

Re: Los wurmen in de autostoel

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Jun 2014 15:15

Re: Los wurmen in de autostoel

Hier hielp het om het riempje een standje hoger te doen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Jun 2014 16:54

Re: Los wurmen in de autostoel

Jezzie schreef:Hier hielp het om het riempje een standje hoger te doen.


Dat was hier in de eerste instantie ook de oplossing (bij de schouders), helaas frummelt ze nu weer.. grrrrrrrr
<<

Anoniem85

Bericht 28 Jun 2014 17:04

Re: Los wurmen in de autostoel

De gordel een stand hoger was hier 2 weken de oplossibg.
Ik ga eens op die site kijken, thnx!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 28 Jun 2014 19:55

Re: Los wurmen in de autostoel

Heel herkenbaar. Heeft iemand ook ervaring met het bandje ertussen horizontaal?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Jun 2014 12:55

Re: Los wurmen in de autostoel

Het is natuurlijk niet veilig het loswurmen, maar zo'n bandje ertussen is wel weer een extra handeling bij een ongeluk.
December 2009
juli 2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 29 Jun 2014 13:00

Re: Los wurmen in de autostoel

Ja daar heb je ook weer een punt inderdaad, lastig.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2014 13:07

Re: Los wurmen in de autostoel

PiP schreef:Het is natuurlijk niet veilig het loswurmen, maar zo'n bandje ertussen is wel weer een extra handeling bij een ongeluk.


Ligt er dan ook aan hoe het vast zit..
<<

Anoniem85

Bericht 29 Jun 2014 13:55

Re: Los wurmen in de autostoel

Je bedoelt als hij eruit gehaald moet worden na een ongeluk?
Ik denk dat ze gewoon de gordels doorsnijden. Maar dit loszitten is echt heel gevaarlijk, heb nog een ander systeem gevonden, wat nog beter is. Ik plaats zo een plaatje ervan.

Edit; ik plaats morgen een plaatje ervan. Was bij babypark en die site is niet te bezoeken op zondag.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 29 Jun 2014 14:10

Re: Los wurmen in de autostoel

Ik ben benieuwd Sun! Hier wurmt meneer zich ook uit de gordel.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Jun 2014 15:48

Re: Los wurmen in de autostoel

Over een ongeluk, als het echt ernstig is zullen ze ze idd lossnijden of knippen, maar dat is dan pas als de brandweer er is.
Wanneer omstanders het moeten doen is het lastiger.
Het is natuurlijk niet moeilijk als je het plaatje bekijkt zoals in het voorbeeld, maar wel iets wat niet standaard is bij het losmaken.
Vind het wel moeilijk, loszitten is ook heel gevaarlijk.. Stijn heeft het tot nu toe een paar keer gedaan, toen kon altijd 1 van ons erbij.

Ik heb geen idee meer hoe ik uit de auto ben gekomen met Stijn, zo apart!
Wat dat betreft zou ik wel eens gehypnotiseerd willen worden ofzo, om te zien wat er nou eigenlijk
allemaal gebeurd is..

Ik geloof dat ik wel weet welk ander stoeltje je bedoeld, waar wij laatst voor nieuwe stoeltjes zijn wezen kijken was de verkoopster ook helemaal enthousiast over een bepaald merk, was alleen erg duur..
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Jun 2014 15:53

Re: Los wurmen in de autostoel

December 2009
juli 2012
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Jun 2014 20:40

Re: Los wurmen in de autostoel

Dat is hier ook echt een probleem nu bij de middelste, bij de oudste ook rond deze leeftijd (2 jaar). Wij hebben toen ook zo'n bandje op borsthoogte geplaatst (zelf gemaakt met een kliksysteem van een keycord, ik wist niet dat ze in Nederland verkrijgbaar waren). In Amerika zijn die bandjes standaard bij de meeste autostoeltjes. Maar in Nederland/Europa zijn de voorschriften zo dat bij een ongeluk een gordel altijd met één handeling/klik moet kunnen worden losgemaakt. Het is dus bij wet verboden om een autostoeltje hiermee uit te rusten, maar ik vind het nog steeds gevaarlijker dat ze half los in de auto zit. Dus hier wel een bandje op borsthoogte, het is een beetje kiezen tussen twee kwaden..
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem85

Bericht 30 Jun 2014 11:30

Re: Los wurmen in de autostoel

Ooh echt joh pineco, wist niet dat dat bij wet verboden is. Het is inderdaad kiezen tussen twee kwaden. De oplossing die ik inmiddels gevonden heb is deze;
Afbeelding

Volgens mij is de gordel dan Nog steeds met een klik te openen, alleen doordat het armgat kleiner wordt gemaakt kunnen ze niet achter de gordel komen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers