Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baan zoeken in een heel ander werkveld

<<

Anoniem56

Bericht 29 Jun 2014 11:23

Baan zoeken in een heel ander werkveld

Ik werk nu zo'n 6 jaar, maar ik vind mijn werkveld/beroep echt geen bal aan. Ik ben dit gaan doen omdat het uit een beroepskeuzetest kwam, ik was toen 17 en ik moest wat. Inmiddels ga ik al heel wat maanden met zware tegenzin naar m'n werk. Behalve dat ik mijn werkzaamheden niet leuk vind zijn mijn collega's ook niet gezellig en dat breekt me nu echt op. Ik ben op het punt gekomen dat er echt wat moet veranderen, want ik trek het niet meer.
Ik wil daarom een carrièreswitch maken, maar ik heb geen enkele opleiding in die richting. Ik werk nu in de gezondheidszorg en wil graag bij een bank gaan werken. Ik heb geprobeerd een meeloopdag te regelen, maar dat is tot nu toe helaas nog niet gelukt. Ik weet dat je om bij een bank te kunnen werken, in ieder geval de module 'wft basis' moet hebben gehaald. Ik zit nu heel erg te twijfelen om daar al mee te gaan starten. Het duurt 6 maanden (kan sneller) en kost me €275.
Zouden jullie dat eerst doen en daarna proberen te solliciteren? Of nu al gaan solliciteren en dan de module gaan doen (hopen dat ze die betalen voor je)?
Ik wil weer met plezier naar m'n werk kunnen en een uitdagende baan hebben, ik 'moet' tenslotte nog 40 jaar..
En heb jij wel eens een 'carrièreswitch' gemaakt en hoe heb je dat aangepakt?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Jun 2014 11:32

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Zijn er bij banken sowieso nog wel nieuwe banen? Ik hoor alleen maar dat er mensen uit moeten / overtallig worden. Wat voor baan lijkt je precies leuk/uitdagen bij een bank? Waarom perse bij een bank? En niet bij een ander bedrijf een kantoorfunctie?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem56

Bericht 29 Jun 2014 11:49

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Ik wil hypotheek.adviseur worden, vandaar. Zou het natuurlijk ook bij bv de hypotheker oid kunnen proberen, maar bij een bank zijn veel meer mogelijkheden (qua doorgroeien naar die functie).
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 29 Jun 2014 12:18

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Ik heb pedagogiek gestudeerd en was het werk in die richting echt zat. Toen raakte ik ook nog mijn baan kwijt en vanaf toen ben ik heel veel gaan solliciteren op allerlei functies. Ik heb nu sinds 2 weken een baan als sales manager, echt een hele andere richting dus. Ik zou gewoon zorgen dat je werkervaring opdoet in een ander vakgebied, niet per se als hypotheek adviseur maar bijv een sales functie. Daar kom je namelijk nog wel eens binnen zonder gerichte vooropleiding.
Afbeelding
<<

Anoniem56

Bericht 29 Jun 2014 12:55

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Ik heb niks aan een werkervaring als het niet in die richting is. Je moet namelijk wel echt je papieren hebben (wft basis, wft hypothecair krediet, erkend hypotheekadviseur) en dat haal je niet via een ander beroep. Ik ga natuurlijk ook niet zomaar m'n huidige baan opzeggen, moet er wel iets voor terug krijgen.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 29 Jun 2014 14:03

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Om überhaupt bij een bank/advieskantoor wilt werken, heb je Wft Basis nog. Zonder dat diploma mag je geen klantencontact hebben. Daarnaast de Wft-modules is de richting die je op wilt; in jouw geval Vermogen en Hyp. Krediet. Erkend Hypotheekadviseur van SEH bevat de stof van Wft Hyp. Krediet, en is vaak een pre.

Bij een bank is het tegenwoordig lastig binnenkomen, je moet echt geluk hebben. Grote banken 'eisen' voor een relatief simpele functie als baliemedewerker al HBO-niveau. Daarnaast adviseer je vooral de producten van de betreffende bank, bij bijv. De Hypotheker vergelijk je meerdere aanbieders.

Aan de studie dus! Ik werk in de branche, als je vragen hebt, let me know!
<<

Anoniem56

Bericht 29 Jun 2014 14:08

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Thanks voor je berichtje Nigella! Ik had idd al gehoord dat ze vaak HBO-niveau vragen. Maar wat ik me dan afvraag, maakt het dan helemaal niet uit welke HBO studie je gedaan hebt? Is dat niet relevant? Ik heb namelijk MBO gedaan, maar niet bepaald een makkelijke opleiding (ze zeggen MBO+). Ook een opleiding waarbij je bijvoorbeeld goed moet kunnen rekenen, veel contact hebt met mensen, advies moet geven. Zouden ze dat ook kunnen accepteren? Ik weet al best iets over hypotheken (al zeg ik het zelf en dat zei m'n hypotheekadviseur ook).
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 29 Jun 2014 15:18

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Cirene, je hebt PM!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 29 Jun 2014 15:30

Re: Baan zoeken in een heel ander werkveld

Je zou ook eens bij detacheringsbedrijven kunnen kijken. Die bieden je de mogelijkheid om naast je baan te studeren. Dat wordt dan voor je betaald. Je krijg dan ook opdrachten bij verschillende banken. Daar wordt vaak niet direct een relevante vooropleiding of ervaring nodig.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron