Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloeddruk

<<

Anoniem65

Bericht 28 Jun 2014 16:50

Bloeddruk

Ik heb vaker last gehad van een lage bloeddruk. Nou heb ik vandaag (en de afgelopen weken) weer heel veel last van een afwezig gevoel, duizeligheid, hoofdpijn, oorsuizen (irritant!) en als ik te snel opsta zie ik sterretjes en wordt het vaak zwart voor mijn linkeroog. Vooral dat afwezige gevoel vind ik heel vervelend, net of ik er niet helemaal bij ben en het oorsuizen. Ik heb het het ergst als ik uit mijn werk kom na 30-60 min autorijden. Zouden deze klachten door een lage bloeddruk komen? Of zou het stress zijn? Volgens de dokter is er niks met me aan de hand.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 28 Jun 2014 17:15

Re: Bloeddruk

Het zou kunnen... al kunnen er volgens mij veel oorzaken zijn die zulke klachten geven. Heeft de huisarts je bloeddruk al gemeten?
<<

Anoniem65

Bericht 28 Jun 2014 17:20

Re: Bloeddruk

Truus schreef:Het zou kunnen... al kunnen er volgens mij veel oorzaken zijn die zulke klachten geven. Heeft de huisarts je bloeddruk al gemeten?


Ik heb net zelf even gemeten en het was 112-62, hartslag 61 dus prima. Ik heb wel eens op 90-60 gezeten met een hartslag van 46, toen viel ik ook regelmatig flauw. De huisarts heeft mijn ijzer getest, schildklier, B12 (maar dat wordt elke 6 weken geinjecteerd) en alles was goed. Ik ben ook bij een mesoloog geweest en volgens hem is mijn schildklier niet helemaal in orde. Daarvoor neem ik nu Thyronyl, maar tot nu toe geen resultaat (ben zonder reden in een half jaar 7kg aangekomen en er gaat geen gram meer af).
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jun 2014 17:21

Re: Bloeddruk

Alle klachten herkenbaar. Mijn bloeddruk is ook laag (onderdruk 50, bovendruk rond de 90). Je kunt er weinig aan doen, wordt mij verteld. Ik let er goed op of ik voldoende eet en om de 2 uren, zodat mijn bloedsuikerspiegel op peil blijft, want die bloedsuikerspiegel speelt bij mij ook een rol.
<<

Anoniem65

Bericht 28 Jun 2014 17:25

Re: Bloeddruk

Exogenesis schreef:Alle klachten herkenbaar. Mijn bloeddruk is ook laag (onderdruk 50, bovendruk rond de 90). Je kunt er weinig aan doen, wordt mij verteld. Ik let er goed op of ik voldoende eet en om de 2 uren, zodat mijn bloedsuikerspiegel op peil blijft, want die bloedsuikerspiegel speelt bij mij ook een rol.


Maar 112-62 is toch niet echt laag? Volgens mij moet je dan al onder 100-60 zitten. Ik moet idd wel op mijn eten letten, ik vergeet het vaak.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jun 2014 17:28

Re: Bloeddruk

SuzieQ schreef:
Exogenesis schreef:Alle klachten herkenbaar. Mijn bloeddruk is ook laag (onderdruk 50, bovendruk rond de 90). Je kunt er weinig aan doen, wordt mij verteld. Ik let er goed op of ik voldoende eet en om de 2 uren, zodat mijn bloedsuikerspiegel op peil blijft, want die bloedsuikerspiegel speelt bij mij ook een rol.


Maar 112-62 is toch niet echt laag? Volgens mij moet je dan al onder 100-60 zitten. Ik moet idd wel op mijn eten letten, ik vergeet het vaak.


Nee, dat is niet laag inderdaad... Hmm.. Misschien dan toch stress/drukte? Onbewust met dingen bezig zijn? Slecht slapen? Slaapgebrek veroorzaakt bij mij ook een wazig gevoel op den duur.
<<

Anoniem65

Bericht 28 Jun 2014 17:34

Re: Bloeddruk

Exogenesis schreef:
SuzieQ schreef:
Exogenesis schreef:Alle klachten herkenbaar. Mijn bloeddruk is ook laag (onderdruk 50, bovendruk rond de 90). Je kunt er weinig aan doen, wordt mij verteld. Ik let er goed op of ik voldoende eet en om de 2 uren, zodat mijn bloedsuikerspiegel op peil blijft, want die bloedsuikerspiegel speelt bij mij ook een rol.


Maar 112-62 is toch niet echt laag? Volgens mij moet je dan al onder 100-60 zitten. Ik moet idd wel op mijn eten letten, ik vergeet het vaak.


Nee, dat is niet laag inderdaad... Hmm.. Misschien dan toch stress/drukte? Onbewust met dingen bezig zijn? Slecht slapen? Slaapgebrek veroorzaakt bij mij ook een wazig gevoel op den duur.


Het enige wat ik kan bedenken is idd stress. Ik ga vandaag stoppen met de pil en ik voel me er zo raar bij! Bijna zenuwachtig. Bang wat het met mijn lichaam doet, heb hem vanaf mijn 17de geslikt en toen was ik nog niet zo vaak ongesteld geweest (telkens 2 weken wel, 2 weken niet, dus daarom ben ik begonnen). Heb zelf een beetje het idee dat die pil niet goed voor je is. Ik heb al zo lang vage klachten en volgens de dokter is alles in orde. Het enige wat ik al die tijd heb geslikt is die pil. Wie weet gaan de klachten wel over dan. Ik ga niet meer naar de huisarts, ik word toch niet serieus genomen terwijl ik aan mijn lichaam voel dat het niet goed is.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jun 2014 17:42

Re: Bloeddruk

Dan zou ik zéker stoppen ja! De pil is ook gewoon troep. Ik ben er twee jaar geleden ook mee gestopt en voelde me gelijk een stuk 'cleaner'. Nu ben ik tijdelijk weer aan de pil, maar het voelt niet goed. Ik ben er van overtuigd dat het schade aanricht.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers