Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klaar met kinderen krijgen

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Jun 2014 19:25

Re: Klaar met kinderen krijgen

Dundas schreef:Tillen, ramen lappen, andere klusjes waar je buik in de weg zit of wat echt gewoon te zwaar is etc.


Echt? Dan ben ik of een zeer slechte zwangere of mijn man zorgt niet goed voor me. Ik deed dat allemaal gewoon zelf en dat zou ik nu ook wel weer doen.
Ik gebruik het tillen alleen als "smoesje" als ik geen zin heb om naar boven te lopen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem166

Bericht 26 Jun 2014 19:35

Re: Klaar met kinderen krijgen

Dat deed ik ook allemaal zelf, Kwak. Ik kan me eigenlijk geen klusje bedenken die ik zelf niet meer deed, maar ik had wel een goede zwangerschap op het eind, dat speelt natuurlijk wel mee.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jun 2014 19:52

Re: Klaar met kinderen krijgen

Mijn man heeft wel echt heel veel gedaan. Aan het begin van de zwangerschap was ik zo moe. Ik lag er vaak heel vroeg in. M'n man deed dan de benedenverdieping opruimen. En op het einde had ik veel last van m'n bekken, dus toen deed hij ook veel.
We zijn er eigenlijk in blijven hangen, want hij doet nog steeds meer dan ik. :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 19:56

Re: Klaar met kinderen krijgen

Het was niet dat ik geen pak melk meer kon optillen, maar dat je tijdens je zwangerschap geen superzware dingen tilt vind ik niet meer dan logisch, volgens mij is dat helemaal niet goed. Ik zou bijvoorbeeld ook niet op een keukentrap gaan staan voor een klusje of zo. Gewoon stofzuigen of de vaatwasser uitruimen vind ik wat anders, dat lukt nog wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Jun 2014 20:01

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb tijdens de zwangerschap ook maar weinig gedaan. Eigenlijk een beetje met zoals bij Jans, vooral aan het begin en het einde moest mijn vriend een hoop doen. In het begin te moe en te ziek en op het eind kon ik amper lopen. Verder deed ik wat ik kon en dat verschilde per moment, alleen zwaar tillen heb ik zoveel mogelijk vermeden.

Dat mijn vriend zoveel heeft moeten doen is voor hem ook deels een reden op te zien tegen een volgende zwangerschap. Al komt die er dus wat mij betreft niet, dus dat scheelt weer. Maar hij vond het wel heel heftig, naast zijn fulltime baan, oproep bijbaan, studie, sociale contacten, etc ook nog zoveel in en om het huis te moeten doen.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Jun 2014 20:07

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik heb inderdaad ook alles gedaan, kon ook alles nog. Ramen lappen bijvoorbeeld zie ik mijn vriend ook niet doen.
Heb zelfs in de tuin gewerkt en de kattenbak schoon gemaakt, wel met handschoentjes maar ik heb het wel gedaan.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 20:18

Re: Klaar met kinderen krijgen

Maar zo erg is het toch niet als je man/vriend eens een tijdje wat meer in het huishouden doet? Ik voel me daardoor niet afhankelijk van hem en vind dat ook zeker geen nadeel van zwanger zijn en al helemaal geen reden om het nooit meer te willen zijn.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Jun 2014 21:10

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik voel me sowieso niet snel afhankelijk van mijn partner, we zijn een team, geen concurrenten.

Ik vind afhankelijkheid ook geen reden om niet meer zwanger te zijn, ik vind zwanger zijn gewoon niet leuk omdat ik mezelf zo vadsig, dik en onprettig voel. Dát, en het feit dat 2 kindjes genoeg is voor ons, is voor mij reden dat het hierna klaar is.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 21:18

Re: Klaar met kinderen krijgen

Mooi gezegd, Parel, zo zie ik het ook! Ik denk dat wanneer je een goede en liefdevolle relatie hebt, dat het niet erg is om voor bepaalde periodes afhankelijk van elkaar te zijn en dat dit geen negatief gevoel hoeft op te leveren. Zelf vind ik het juist fijn en mooi, dat ik de ene keer wat meer voor hem zorg en hij daarna weer een tijdje voor mij.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 27 Jun 2014 08:46

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik ben hier ook klaar met zwanger zijn. Mijn man denkt er ook hetzelfde over (gelukkig).
Op het geboortekaartje stond "compleet gelukkig gelukkig compleet" en dat ik gelukkig hier echt zo.
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 27 Jun 2014 08:56

Re: Klaar met kinderen krijgen

Ik snap dat jullie dat niet zo zien, ik door wat ik nu meemaak wel. Ik wil me in geen geval meer zo afhankelijk van een vent voelen, uiteindelijk kan je niemand daarin vertrouwen behalve jezelf. Wellicht dat ik er ooit weer anders over ga denken, maar voor nu..nee..Niets is zo veranderlijk als de mens. Dus wat nu een liefdevolle relatie kan zijn, kan over een paar maanden heel anders zijn. Je weet het gewoon niet.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Jun 2014 10:03

Re: Klaar met kinderen krijgen

Als je me 2/3 jaar geelden had gevraagd, had ik serieus kriebels gehad. Ondertussen is T. 3,5 en zijn de kriebels voor een tweede kindje verdwenen en voelt ons gezinnetje compleet. Ik weet niet of dit de komende jaren nog gaat veranderen.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 16:58

Re: Klaar met kinderen krijgen

Luce schreef:Ik snap dat jullie dat niet zo zien, ik door wat ik nu meemaak wel. Ik wil me in geen geval meer zo afhankelijk van een vent voelen, uiteindelijk kan je niemand daarin vertrouwen behalve jezelf. Wellicht dat ik er ooit weer anders over ga denken, maar voor nu..nee..Niets is zo veranderlijk als de mens. Dus wat nu een liefdevolle relatie kan zijn, kan over een paar maanden heel anders zijn. Je weet het gewoon niet.

Wow, jij hebt wel echt alle vertrouwen verloren... Hoe doe je dat nu dan, je hebt toch een nieuwe relatie? Mag hij nog geen pakje boter voor je halen in de supermarkt? Wat nu als je je been breekt, dan ga je thuiszitten en mag niemand je helpen? Als mens zul je altijd periodes kennen waarin je op de een of andere manier afhankelijk bent van anderen. Ik ga zelf liever 10x op mijn bek, dan dat ik een ieder die mij liefheb wantrouw.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jun 2014 17:11

Re: Klaar met kinderen krijgen

Toos schreef:Chipa, nee mijn vriend heeft bestralingen gehad, en een zware operatie vanwege darmkanker. Hierdoor kunnen we niet op de normale manier zwanger raken ivm zijn zaad kwaliteit. We hebben nu een aantal gesprekken gehad en horen binnekort het traject wat we gaan volgen.


Wat fijn om te lezen dat dit zo kan. Mijn vader was onvruchtbaar geworden door de darmkanker en daardoor hebben mijn ouders geen tweede kind kunnen krijgen. Er is verder ook nooit iets ondernomen hoor, er werd gewoon gezegd "Nee, jullie krijgen geen kinderen meer" en dat wat het. Erg sneu want ze wilden beide nog wel een tweede kind.
R. 2013
D. 2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 28 Jun 2014 10:42

Re: Klaar met kinderen krijgen

Wat sneu voor je ouders Carool. Heb me er een heel klein beetje in verdiept, wat als de zaadkwaliteit van mijn man niet voldoende zou zijn oid en als je dan leest wat er tegenwoordig allemaal kan. Ik hoop heel erg dat het jullie gegund is Toos om een kindje van jullie samen te krijgen.
<<

Anoniem66

Bericht 28 Jun 2014 11:13

Re: Klaar met kinderen krijgen

Zure Mat schreef:
Luce schreef:Ik snap dat jullie dat niet zo zien, ik door wat ik nu meemaak wel. Ik wil me in geen geval meer zo afhankelijk van een vent voelen, uiteindelijk kan je niemand daarin vertrouwen behalve jezelf. Wellicht dat ik er ooit weer anders over ga denken, maar voor nu..nee..Niets is zo veranderlijk als de mens. Dus wat nu een liefdevolle relatie kan zijn, kan over een paar maanden heel anders zijn. Je weet het gewoon niet.

Wow, jij hebt wel echt alle vertrouwen verloren... Hoe doe je dat nu dan, je hebt toch een nieuwe relatie? Mag hij nog geen pakje boter voor je halen in de supermarkt? Wat nu als je je been breekt, dan ga je thuiszitten en mag niemand je helpen? Als mens zul je altijd periodes kennen waarin je op de een of andere manier afhankelijk bent van anderen. Ik ga zelf liever 10x op mijn bek, dan dat ik een ieder die mij liefheb wantrouw.


Jep, precies hoe jij het afschildert :smile: :banaan:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers