Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschappen die veranderen

<<

Anoniem321

Bericht 23 Jun 2014 15:39

Re: Vriendschappen die veranderen

Ik ben al een tijd aan het worstelen met dit onderwerp. Ik heb 2 goede vriendinnen die ik al vanaf het voorgezet onderwijs kan. De ene vanaf de brugklas en de andere vanaf de 4e of de 5e. We kennen elkaar dus al jaren en jaren. Ik had nog een paar vriendinnen, maar helaas is het contact met deze meiden verwaterd tot de 'kennis-zone'.
We hebben veel met elkaar meegemaakt: vakanties, veel stappen, vriendjes etc.
Nu zijn we in een fase aangekomen dat ze allebei getrouwd zijn en allebei kinderen hebben. Sinds de kinderen er zijn, zijn we nooit meer op stap geweest (al bijna 5 jaar) en hebben we ook nooit meer zonder man/kind met elkaar afgesproken, ondanks dat ik wel kenbaar heb gemaakt dat ik daar behoefte aan heb.
De afgelopen jaren heb ik het niet makkelijk gehad. In mijn privéleven speelden wat dingen. Helaas kon ik mijn verhaal niet bij mijn vriendinnen kwijt. Ik heb het wel geprobeerd en dan werd er 5 minuten over gesproken en dan kwamen de kinderen weer ter sprake. Ik heb een aantal keren aangegeven dat ik dit jammer vind en graag anders zie. Er wordt beterschap beloofd, maar er komt in de praktijk niet veel van terecht helaas.
Inmiddels ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het niet meer voelt alsof ik goede vriendinnen heb. Het zijn meer leuke kennissen waar ik zo nu en dan eens tijd mee doorbreng. En sinds ik dat voor mezelf heb geaccepteerd is het goed.
<<

Anoniem78

Bericht 27 Jun 2014 10:26

Re: Vriendschappen die veranderen

Regazza, wat vervelend zeg dat het kennissen zijn geworden nu, wel knap dat je het hebt geaccepteerd.
Ik heb niet het idee dat de vriendschap waar ik over sprak zo afgegleden is al, ik zie het nog wel weer veranderen.

Wb een actief ding doen, hebben we een tijd terug gedaan, was inderdaad echt heel erg leuk! Ik heb het bij 2 van de 3 al in de groep gegooid dat ik het allemaal zo serieus vind, ik kreeg wel bijval van ze, dus dat is mooi, we moeten met zijn allen maar even weer wat leven in de brouwerij brengen:-)
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers