Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 11 Jun 2014 16:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

:yes: we zijn er weer!

Ik heb juist best veel gehaakt de laatste tijd; aantal slofjes, Karel de Kikker, wat kleine dingen die verkocht gaan worden voor het goede doel, gelukspoppetjes. En nu ben ik aan een babydekentje bezig! Even getwijfeld want ik ben meer van de kleinere projecten maar het leek me toch ook wel weer erg leuk. Vol enthousiasme begonnen, nu heb ik 30 cm (hij wordt 75 x75) en denk ik 'Oh jaaa, daarom twijfelde ik!' :palm: Maar gaat goedkomen! Moet tussendoor nog een paar slofjes maken dus even wat anders van de week.

Ik zag op FB alweer een heel leuk patroon voorbij komen van Christel Krukkert, het komt in een nieuw boekje dus dat wordt nog even veel geduld hebben maar ik weet nu al dat ik hem ga kopen :angel: En ik zag van de week ook een nieuw boekje van Joke Vermeiren, met beesten die beroepen uitbeelden. Is ontstaan nav een ontwerpwedstrijd en er staan ook een paar leuke dingen in.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Jun 2014 16:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Welk patroon gebruik jij voor de slofjes? Ik heb er inmiddels al 2 zelf afgekeurd die vond ik niet leuk/mooi genoeg om te geven. Maar ik wil eigenlijk heel graag nog een paar slofjes haken als kraamcadeau.

Wat voor soort deken ben je aan het maken?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 11 Jun 2014 18:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik gebruik een patroon waarvan iedereen vindt dat ze op uggs lijke, krijg iig hele leuke reacties steeds weer! Stuur anders maar even een pm :wink: Jammer dat die van jou niet naar wens zijn!

Het deken is een grannysquare in 6 verschillende kleuren.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 11 Jun 2014 18:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jaaaaa! Het nieuwe boekje van Christel wacht ik ook op. Bedoel jij ook de tractor met het boertje Angela?

Ik ben momenteel met een oranje mascotte bezig voor het voetbal. Erg leuk om te maken!

Mg ik je misschien ook pm-en voor de beschrijving van de slofjes?
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 11 Jun 2014 18:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:
Lynn schreef:Ik heb toevallig vandaag een bloemetje gehaakt haha.. Voor een werkje voor de juf van mijn oudste. Maar veels te warm om te haken joh ;).


Zo'n fysiek zware inspanning is het toch niet? :P Ik vind het heerlijk! Lekker buiten zitten, haakwerkje erbij en van de zon genieten!


Nee gelukkig niet haha.. Ik weet op het moment niet wat ik moet haken. Dus nu ff een stop :wink: .
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Jun 2014 18:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@ Angela ik stuur je even een PM

Ik vond het maken van de grannysquare deken veel leuker dan ik dacht als ik straks echt meer tijd heb dan wil ik er een voor mezelf gaan maken! Heb een boekje met allerlei verschillende grannysquares gekregen en wil dan zelf een 'ontwerp' gaan maken als het ware
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 11 Jun 2014 18:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja Dodo die bedoel ik! Ben erg benieuwd naar de rest van dat boekje :bounce: Zal nog wel even duren ben ik bang, aangezien er pas net een boekje van haar uit is. En ja hoor, pm maar!
Een oranje mascotte is leuk! Goed dat je het zegt, ik heb nog rood/wit/blauwe gelukspoppetjes, die zal ik eens ophangen deze week.

Mijn deken bestaat trouwens uit 1 grannysquare, dus niet allemaal verschillende aan elkaar. Ik heb (nog) geen boek met grannysquares maar zag laatst wel hele leuke! Misschien toch eens aanschaffen.Jouw plan klinkt erg leuk Siem! Je houdt ons wel op de hoogte he tzt? :wink:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Jun 2014 18:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik had het boek met de kerst gekregen, er staan best wel wat verschillende squares in maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik toch online iets zoek :wink: Toen ik voor de babydeken aan het kijken was heb ik ook best wel wat leuke dingen gezien en allemaal linkjes opgeslagen.
Al denk ik dat het eerder een winterproject wordt en eigenlijk wilde ik nog het kerststal boekje gaan kopen om dit jaar een kerststal te kunnen maken maar ik denk dat ik dat nog maar een jaartje uitstel.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Jun 2014 09:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk weer wat activiteit in dit topic! Ik ben ook nog steeds druk aan het haken, de ene week wat meer dan de ander. Ben nog bezig met mijn kerststal, die begint aardig op te schieten. Ook bezig met een granny babydekentje (kraamcadeautje) en gisteravond heb ik dit gemaakt:

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 15 Jun 2014 11:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk kaas!

Ik ben ook steeds van alles aan het haken, allemaal kleine projectjes.
Gelukspoppetje, onderzettertjes, zulke dingen.
Ben nu bezig met een birdje voor earlybirds.
Ik heb gisteren voor mijn verjaardag een boekje gekregen met patronen van knuffels en speelgoed. Binnenkort weer even wat wol ophalen en dan daar wat uit maken!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 15 Jun 2014 12:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat grappig Kaas! Ben je een babydekentje van allemaal kleine grannysquares aan het maken of één grote granny?

Jezzie, wat leuk, een birdje! Ik heb een tijdje geleden 1 vlindersetje, 2 nicu's en 2 birdjes gemaakt, fijn om te kunnen doen voor zo'n doel.
En nog gefeliciteerd trouwens! Leuk dat je een haakboekje hebt gekregen.

Aan de ene kant vind ik mijn deken niet opschieten, aan de andere kant heb ik in 1 week al 40 x 40 cm gehaakt. Nu moet ik nog even wat kleine andere dingen haken eigenlijk, die ik sponsor aan een goed doel. En ik zou slofjes haken in het weekend maar ze waren juist dat garen vergeten mee te sturen met mijn bestelling :(
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 16 Jun 2014 10:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het babydekentje bestaan uit losse granny's.

Ik vind dat je in 1 week al veel gemaakt hebt hoor Angela!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Jun 2014 10:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk Kaas!
Angela ben erg benieuwd naar het eindresultaat van je deken!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 16 Jun 2014 16:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk dat er nog volop gehaakt wordt!

Ik ben niet meer zo druk bezig geweest met haken de laatste tijd maar heb toch nog vanalles gemaakt voor de baby(kamer), zoals een muziekuil, dekentje en een vloerkleed. Ik wilde ook nog een mobiel/slinger maken maar mijn kleurtjes zijn op en ik weet niet meer welke ik waar gekocht heb. Heb nu alleen een vliegtuigje kunnen maken haha, daar kom ik niet zover mee!
Ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan maken, jullie nog foto's te showen?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 16 Jun 2014 18:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Eigenlijk mag ik ook niet klagen nee, 40 cm in een week is best aardig :)

Ben ook erg benieuwd naar jouw dekentje Kaas! Ik zal de mijne tzt wel showen.
Romie, dat klinkt allemaal erg leuk, showen maar! :wink:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jun 2014 18:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben even rustig haha!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 17 Jun 2014 19:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zoals beloofd, de foto's (gemaakt met de telefoon dus kleuren zijn helaas niet zo mooi overgekomen):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Jun 2014 12:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk romie, welke steek heb je gebruikt voor het dekentje/hoes op het aankleedkussen?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 18 Jun 2014 13:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Geen idee hoe de steek heet maar het is van dit patroon, alleen heb ik er geen muts aangemaakt.
http://steek-voor-steek.blogspot.nl/201 ... e.html?m=1

Met dubbele draad babysoft van de zeeman en naald 6 gaat het lekker snel!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 18 Jun 2014 15:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Héél leuk Romie! Mooie steek, van het deken en die uil... :heart:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Jun 2014 17:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi hoor! Heb de link even opgeslagen lijkt me erg leuk voor een kraamcadeau!

Is dat eigenlijk makkelijk met een dubbele draad haken?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 18 Jun 2014 20:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Thanks meiden, ben ook blij met het resultaat!

Siem, ik vind het niet moeilijk met een dubbele draad haken, ik gebruik wel altijd 2 bollen. Sommige mensen gebruiken dan het binnendraadje en de buiten draad van 1 bol maar dan raak ik in de knoop.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Jun 2014 21:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zodra mijn toetsen voorbij zijn ga ik er eens een keer mee oefenen! Met 1 bol lijkt me inderdaad wat lastig..
<<

Anoniem162

Bericht 26 Jun 2014 13:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zijn er ook dames die borduren met een borduurmachine?
Is dat moeilijk om te leren? en waar moet ik op letten bij aanschaf er van?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 26 Jun 2014 13:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Romie!

Ik ben net begonnen in mijn verlof met haken. Ben bezig met onderzetters haha, ik moet er nog 3.
Ik zou ook wel zo'n mooi kleedje voor op de babykamer willen, maar weet niet hoe of wat...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers