Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kwetsbaarheid van kinderen

<<

Anoniem74

Bericht 25 Jun 2014 21:25

Kwetsbaarheid van kinderen

Hoe ga jij daarmee om?

Ik zie eerlijk gezegd best wel op tegen september, dan gaat de oudste naar school. Het is een heel gevoelig mannetje, en hij betrekt dingen veel op zichzelf. Nu is hij de oudste op het kdv, en heeft niet veel te stellen met de andere kinderen daar. Maar straks is hij weer de jongste, en ongetwijfeld is de omgang met andere kindjes niet altijd even leuk.

Het hoort erbij natuurlijk, en het is ook ook iets waar een kind mee om moet leren gaan. Maar als ouder zijnde vind ik het best een beetje 'eng'. Stel hij krijgt geen vriendjes (al gaat zijn vriendje van het kdv eind vh jaar ook naar die school), of ze pesten hem om welke reden dan ook. Hij is ook niet echt assertief.

Herkenbaar?
<<

Anoniem275

Bericht 25 Jun 2014 21:40

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

hier duurt het nog een jaar, maar af en toe spookt het wel door mijn hoofd..
ik geloof dat onze oudste jongens een beetje hetzelfde zijn, jammer dat ze een jaar schelen, anders hadden ze mooi bij elkaar in de klas gekund ;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Jun 2014 21:58

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Heel herkenbaar, ik was daar ook bang voor voordat mijn dochter naar school ging, ze was toen ook nog heel verlegen.
Maar ik heb me voor niks druk gemaakt, vanaf dag 1 had ze het naar haar zin, heeft ze vriendinnen. Ze heeft een hele duidelijke mening en komt goed voor zichzelf op. Ze staat heel graag op het podium voor de hele school en neemt graag de leiding. Nou dat had ik van tevoren allemaal echt niet verwacht van mijn verlegen dochter die achter me kroop toen we 2 weken voor ze naar school ging kennis met de juf gingen maken en toen geen woord durfde te zeggen.

Mijn zoon gaat in mei pas naar school maar bij hem herken ik het nu ook weer, hij is een stuk gevoeliger dan zijn zus en heeft op de psz wat moeite met wennen. Op de psz wordt hij meteen in de groep opgenomen, maar op school is dat toch anders. Zou hij daar zijn plaatsje ook weer vinden, maakt hij vriendjes enz.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Jun 2014 22:22

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Dit was ook het geval bij mijn oudste en hij heeft het wel even moeilijk gehad. Gelukkig wel een hele lieve juf waardoor het uiteindelijk meeviel en hij nooit echt met tegenzin naar school is gegaan.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 22:24

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan als m'n dochter naar school gaat. Ze roept nu al dat ze écht niet wil.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 25 Jun 2014 22:35

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Mijn dochter is ook erg verlegen en onzeker, staat ook zéker niet vooraan als er wat gevraagd wordt, en zal uit zichzelf ook niet veel vragen, en durft ook niet goed van zich af te bijten.
Inmiddels zit ze 8 maanden op school, en ondanks bovenstaande, gaat het allemaal goed met haar, ze heeft vriendinnetjes (die wel een stuk mondiger zijn dan haar en we moeten oppassen dat ze zich niet laat overlopen), vind ze school erg leuk en gaat er dagelijks met plezier naar toe.
Al mijn zorgen vooraf zijn eiggenlijk niet nodig geweest...Ik verwacht dat de onzekerheid komende schooljaar wel wat minder wordt en dat ze op den duur ook wel wat mondiger wordt.. (tja ze heeft het niet van een vreemde zullen we maar zeggen, en met mij is ook alles goedgekomen ;))
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Jun 2014 23:05

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Ik was er ook wel wat bang voor maar het blijkt nergens voor nodig. Het is ook wel een reden waarom ik ze per se de eerste twee jaar basisschool bij elkaar in de klas wilde jebben, dan hebben ze in elk geval elkaar nog. Maar het gaat echt hardstikke goed.
Ze zijn eerst 3 weken lang 2x pw wezen wennen en sinds vorige week gaan ze alle dagen en ook het volledige rooster, dus ook lunchen op school en daarna nog tot 15u 3x pw. Donderdag was hun juf ziek en mijn zoon ook, de kinderen werden toen verdeeld over andere klassen of ze gingen weer mee naar huis, maar echt niet dat mijn dochter mee naar huis wilde, ze ging samen met nog een meisje uit hun klas naar een andere klas en trooste het andere meisje want die was er heel verdrietig om en die mocht van haar moeder niet mee naar huis. Vond ik echt heel dapper en lief van haar.

Mijn dochter was de tweede dag om te wennen al brutaal geweest tegen de juf :thumbdown: vompleet over de zeik omdat ze niet bij de zandtafel mocht. Oeps.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jun 2014 23:14

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Haha, zeker oeps, chaos.
Ik ben daar bij m'n dochter ook bang voor. Ze kan niet zo goed tegen autoriteit. Dan kan ze zich wat defensief opstellen..
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jun 2014 13:37

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Ook al duurt het nog dik anderhalf jaar, ik denk er wel eens aan. Het lijkt mij heel moeilijk om ze daar achter te laten, stom eigenlijk want ik laat ze zonder probleem bij het kinderdagverblijf achter. Misschien komt het ook omdat ze dan al zo groot worden.
De meiden hebben hebben het altijd goed gedaan bij het kinderdagverblijf maar toen er van groep werd gewisseld moesten ze echt wel even wennen.

Ik kan me er nog anderhalf jaar op voorbereiden :)
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 13:40

Re: Kwetsbaarheid van kinderen

Ik heb dat eigenlijk nooit zo gehad, maar dat komt denk ik doordat mijn oudste kind nooit naar de basisschool zal kunnen. Ik ben op een heel andere manier naar de basisschool toegegroeid, denk ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron