Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rechten fotografie

<<

Anoniem162

Bericht 25 Jun 2014 16:20

Re: Rechten fotografie

Ik vind het netjes logo. transparant vind ik het wel wat mooier dan wit.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jun 2014 16:21

Re: Rechten fotografie

Ik vind eigenlijk het witte logo op die foto mooier omdat de kleuren daar ook harder/helderder zijn.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Jun 2014 16:42

Re: Rechten fotografie

Ik vind beide logo's prima kunnen en misschien moet je het ook meer van het soort foto af laten hangen of je de witte of transparante gebruikt.
Overigens vind ik het netter als je voor een huisstijl kiest en dus altijd het log op dezelfde plek plaatst (dus niet de ene keer rechtsboven en dan weer onder of zo).

(wat ik minder aan het logo vind is dat het niet binnen die witte lijnen valt, de tekst rechts wel, maar links niet...maar dat is mijn mening :D)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jun 2014 16:45

Re: Rechten fotografie

Tweede!
Ik heb ook een redelijk transparant watermerk (60%)
<<

Zero

Bericht 25 Jun 2014 17:05

Re: Rechten fotografie

Bedankt meiden voor jullie feedback!

@ Jorja ; dat is ook wel de bedoeling, op 1 plek, maar vandaar de twee voorbeelden, waar is het beter? (Ik zeg zelf onderaan maar hoor jullie mening graag)

Green_Pepper: Dat was ook mijn eerste idee, hard op hard, maar omdat niet al mijn foto's hard zullen zijn (bijv de zwart wit of als een klant zo'n vintage achtige bewerking wil achteraf) leek het me toch handig om te kijken. Ik neig nu ook naar transparant.
De zwaantjes in het logo hebben te maken met mijn woonplaats, vandaar dat het er eigenlijk twee moeten zijn.
Maar ik zal kijken of 1 ook leuk is, vind het wel een goede feedback!
<<

Zero

Bericht 25 Jun 2014 17:10

Re: Rechten fotografie

Oja en Jorja, misschien heb je gelijk, ik ga de lijnen weer even doortrekken. Had ik eerst, maar ik vond dat het toen heel 'zwaar' maakte, maar misschien is dat toch beter...

Zero terug naar de tekentafel *whoooesssssh*
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Jun 2014 18:31

Re: Rechten fotografie

Ik vind het logo onderaan beter!
En als je de zwaantjes nou eens half achterelkaar zet? Dan zijn het er wel twee, maar niet dat gespiegelde...
<<

Zero

Bericht 25 Jun 2014 19:00

Re: Rechten fotografie

Dat is niet echt goed zichtbaar als je het logo verkleint (plus dat een bedrijf in mijn buurt al zo iets heeft), ik heb eerst ook nog naar andere zwaantjes gekeken maar ik vond het zo eigenlijk wel 'simpel' genoeg. Symbolisch vind ik het gewoon erg leuk, misschien met een beetje knippen en schuiven dat ik het wat kan finetunen nog.

Ik vind zelf logo onderaan ook beter, kijkt gewoon logisch denk ik.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jun 2014 20:31

Re: Rechten fotografie

Dude ik snap nu die zwaantje pas. :palm:
<<

Zero

Bericht 25 Jun 2014 20:51

Re: Rechten fotografie

Marin schreef:Dude ik snap nu die zwaantje pas. :palm:

:lol: die zwaantje, je weet tog gozur

Ach het moet er ook niet te dik bovenop liggen hoor. Uiteindelijk gaat het toch om de foto's, het logo moet niet al te veel opvallen, als het gewoon maar leesbaar is :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jun 2014 21:25

Re: Rechten fotografie

Kun je in dat geval het woord Bruidsfotografie niet gewoon skippen? :) Of is dat echt heel erg not done?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zero

Bericht 25 Jun 2014 22:52

Re: Rechten fotografie

Nee dat is niet handig omdat mijn bedrijf ook nog andere dingen doet en dit logo voor een speciale tak is.

Ik ben ook wel tevreden met het logo an sich, het gaat me er meer om of het duidelijk is en niet storend is. Ik hoef het niet naar ieders smaak te maken, dat gaat me toch niet lukken. Het moet alleen niet storend zijn voor mijn foto's, want daar wil ik natuurlijk nieuwe klanten mee trekken.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jun 2014 10:02

Re: Rechten fotografie

Zero schreef:
Marin schreef:Dude ik snap nu die zwaantje pas. :palm:

:lol: die zwaantje, je weet tog gozur

Ach het moet er ook niet te dik bovenop liggen hoor. Uiteindelijk gaat het toch om de foto's, het logo moet niet al te veel opvallen, als het gewoon maar leesbaar is :)


Zwaantjes dus, stomme autocorrect
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 10:09

Re: Rechten fotografie

Zijn het zwanen omdat zwanen erom bekend staan dat ze elkaar trouw blijven? Of mis ik een andere logische betekenis?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 52

Bericht 26 Jun 2014 10:16

Re: Rechten fotografie

is 't niet de locatie van Studio Pixxi?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 10:22

Re: Rechten fotografie

Oh ja, dat kan natuurlijk ook.
Maar zwanen blijven over het algemeen hun hele leven bij hetzelfde mannetje of vrouwtje, dus het is ook nog een mooi symbool voor de huwelijkse trouw.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 26 Jun 2014 11:08

Re: Rechten fotografie

Ik vind de tweede het mooiste.
Susan, ze komt uit een plaats waar de zwanen symbool voor staan, ik heb zelf al een idee welke plaats maar die gedachte over trouw vind ik inderdaad ook heel mooi.
<<

Zero

Bericht 26 Jun 2014 12:12

Re: Rechten fotografie

Ja, jullie hebben alle 3 gelijk - ik had eerst een vlinder als logo (voor de studio) maar die was ik een beetje zat.
Die was ook eerlijk gezegd een beetje kitch geworden.
De zwaantjes hebben voor de bruidsfotografie inderdaad een dubbele betekenis - de plaats van ons bedrijf én het symbool voor de huwelijkse trouw.

Bruiden in de buurt zullen onze plaats wellicht ook kennen omdat hier ook een groot bruidshuis zit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 12:23

Re: Rechten fotografie

Ik kon de plaats ook zo vinden op Google, ik weet niet of dat erg is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 26 Jun 2014 12:39

Re: Rechten fotografie

Nee is niet erg, ik mag best vindbaar zijn met mijn bedrijf. En dat ik er ook woon - ach, dat kan verder niemand wat schelen denk ik...
Ik ben niet heel erg anoniem als iemand écht wil weten wie ik ben.

Ik hoop alleen niet dat mijn werk wordt afgerekend op mijn forum gedrag :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 13:04

Re: Rechten fotografie

Ik moet trouwens naar aanleiding van die lelijke filters wel denken aan iets wat ik laatst heb meegemaakt. Ik ging fotograferen tijdens een evenement op een school en het was de bedoeling dat de mensen de foto's direct op konden halen, dus een soort fotohokjes-idee waarbij ik ze dus niet kon nabewerken in Photoshop, hooguit op de camera zelf nog wat dingen kon aanpassen. Ik was eigenlijk heel tevreden met de foto's zoals ze op het laptopscherm kwamen en ik had verwacht dat ze afgedrukt zouden worden met een goede fotoprinter, maar dat was niet zo, ze werden afgedrukt met de meest brakke oude rotprinter die er ooit heeft bestaan. De huidskleur van de mensen was in de meeste gevallen knalrood, de tanden geel. De kleuren waren echt vreselijk. Ik vond het zo vervelend dat dat dus de foto's waren die de mensen meekregen, dat dat de indruk was die ze kregen van mijn werk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 26 Jun 2014 13:19

Re: Rechten fotografie

Oh dat kan ik heel goed begrijpen Susan, dat is echt naar!
Ik heb om die reden ook geweigerd om foto's op dezelfde dag te leveren, als het snel moet gaat het ten koste van mijn kwaliteit en dat is gewoon geen reclame voor me. Dan kan ik net zo goed niet komen.
Gelukkig heb ik mijn klant er van kunnen overtuigen dat als ik de foto's de volgende dag breng, ik er leuke filtertjes over kan zetten om het zo helemaal af te maken, en zijn ze hier mee akkoord gegaan.
Maar een heel bekend probleem dus!

Als ik op een markt of beurs sta (voor de studio fotografie) dan neem ik mijn eigen printer mee.
Als (beginnend) freelancer is dat wel een investering misschien, maar mocht je vaker dit soort opdrachten binnen krijgen dan adviseer ik echt je eigen printer aan te schaffen hiervoor.
Er zijn prima printers voor niet heel veel geld.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 13:26

Re: Rechten fotografie

Ik wilde het in eerste instantie ook niet, ik had ook gezegd dat ik ze liever eerst wilde bewerken. Maar het stomme was dat ze nog best goed gelukt waren. Voor het afdrukken kon ik ze steeds bekijken op het scherm van de laptop van de school en voor niet-bewerkte foto's zagen ze er echt goed uit. Daarom had ik ook zo de pest in over die rotprinter. Het erge was nog dat ik hoorde dat ze een paar jaar daarvoor ook een fotograaf hadden ingehuurd en dat het toen precies hetzelfde verhaal was met de printer. Ze hadden het dus van tevoren nog kunnen weten ook, ze hadden gewoon niks gedaan om die printer te repareren of te vervangen.

Ik zei na afloop inderdaad ook dat ik mijn eigen fotoprinter ging aanschaffen voor dit soort dingen, maar goed, voorlopig heb ik niet zoiets dergelijks, dus ik heb die aanschaf nu nog even uitgesteld. Uiteindelijk wil ik het wel gaan doen, maar er staat momenteel nogal veel op mijn verlanglijstje, maar mocht ik inderdaad weer zoiets gaan doen, dan ga ik dat zeker overwegen. Het zal dan niet meteen een heel dure kunnen zijn, maar het zal zeker beter zijn dan dit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers