Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Jun 2014 17:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vreselijk zeg! Ik zit dit met tranen in mijn ogen te lezen. Als ik denk aan hoe jij je nu moet voelen. Ik denk dat even weg gaan een goede stap is. En dat jullie samen gepland een kindje verwachten betekent niet dat jij op je tenen moet lopen en alles moet pikken!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 25 Jun 2014 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat naar Biechtje, het is te hopen dat je er samen met je man aan uitkomt. En doe nu vooral wat goed voelt voor jou.
<<

Anoniem66

Bericht 25 Jun 2014 19:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat boeit het nou wat de buitenwereld denkt? Het gaat toch om jouw leven, jouw welzijn en dat van je baby? Mensen denken zoveel. Mensen dachten ook dat mijn ex en ik zo'n goed huwelijk hadden, terwijl dat ook helemaal niet goed was. Nou, zo zul jij dat ook van anderen denken. Who cares? Denk aan jezelf. Niemand heeft het recht je zo te behandelen, dus ook je partner niet!

Biechtje met voorkeur: zorg er asjeblieft voor dat je kind er zo mij mogelijk van merkt..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jun 2014 11:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik wil even anoniem mijn verhaal kwijt. Ik heb al heel lang een hele sterke kinderwens. Aan het begin van dit jaar besloten we ervoor te gaan en tot mijn grote geluk was ik direct zwanger. Ik was (ben!) zo blij dat we een kindje krijgen. Net als mijn man.

Ik ben erg ziek (misselijk) geweest aan het begin van de zwangerschap. Ik heb een aantal keer in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen. Dit heeft tot de 20 weken geduurd en nu kan ik sinds een aantal weken weer gewoon eten en drinken gelukkig! Maar nu krijg ik last van andere klachten, vooral van mijn bekken heb ik veel last. Dit heeft invloed op wat ik wel/niet kan doen in het dagelijks leven.

Het probleem is dat ik me helemaal niet goed en gelukkig voel. Ik ben nog steeds erg blij met ons kindje en had niet anders gewild. Maar de zwangerschap valt me zo tegen. En terwijl ik dit typ voel ik me weer zo'n aansteller! Ik mag natuurlijk op de eerste plaats blij zijn dat ik zwanger ben (nogmaals, dit ben ik ook echt) en op de tweede plaats doen zoveel vrouwen dit. Waarom kan ik dan niet ''normaal doen' en heb ik steeds wel ergens last van? Het voelt alsof ik faal. Normaal gesproken ben ik iemand die nooit ergens last van heeft, hard werkt, altijd in is voor iets leuks. En nu heb ik constant wel ergens last van, zit ik gedeeltelijk in de ziektewet en ben ik de eerste die weer naar huis gaat als ik iets met vrienden ga doen. Ik ben zo emotioneel de hele tijd. Daarbij komt dat ik me helemaal niet meer mezelf voel. Ik voel me zo anders dan eerst en heb het gevoel dat niemand me begrijpt. (Niemand van mijn vriendinnen heeft nog kinderen, wat het nog iets lastiger maakt.) Ik voel me niet constant down hoor, ik heb ook veel goede momenten ertussen zitten. Zoals nu, als ik de baby voel schoppen :love: Maar de zwangerschap valt me tot nu toe zo tegen. Was ik dan zo naïef van tevoren dat ik dacht dat dit een geweldige tijd zou zijn? (En terwijl ik dit typ, voel ik me weer schuldig..)

Een heel verhaal. Fijn om het eens van me af te schrijven!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 11:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar je mag toch gewoon balen dat je je zo ziek voelt en zoveel klachten hebt, je mag toch gewoon vinden dat het tegenvalt? Ja, zoveel vrouwen doen dit, so what. Ik heb soms het idee dat vrouwen het elkaar soms heel moeilijk maken met 'zwangerschap is geen ziekte' en dat je altijd maar door moet gaan. Overigens denk ik dat dat vaak de vrouwen zijn die zelf een makkelijke zwangerschap hebben gehad en er weinig van begrijpen, anders kan ik me niet voorstellen dat je een ander die hetzelfde doormaakt zo afvalt. En ja, misschien zijn er ook wel extreme bikkels die met enorme zwangerschapsmisselijkheid, rugpijn en moeheid maar door- en door- en doorgaan. Maar ik weet niet of ik dat nou de meest verstandige keuze vind. En ik vind ook niet dat die vrouwen dat tot norm moeten verheffen.

Mens, je hebt in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen, dan ben je echt wel heel, heel misselijk geweest. Moet je je voorstellen dat iemand die niet zwanger is weken en weken achter elkaar niks kan binnenhouden, hoe denk je dat die zich voelt? Het is heus niet zo dat dat minder rot is omdat je zwanger bent, dat je 24/7 dankbaar moet zijn, zelfs als je voor de zoveelste keer met je kop in de pot hangt. Echt hoor, je hebt alle recht om de pest in te hebben over het feit dat je je fysiek zo naar voelt. Je hebt gewoon de pech dat je geen makkelijke zwangerschap hebt. Daar hoef je niet nog eens een schepje bovenop te doen in de vorm van schuldgevoelens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jun 2014 12:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dankjewel voor je reactie Susan. Je hebt helemaal gelijk hoor. En ik had dit een half jaar geleden tegen ieder ander gezegd. Maar dat is juist ook een onderdeel van wat ik bedoel met dat ik mezelf niet meer ben. Rationeel gezien ben ik het echt helemaal eens met wat je zegt. Maar het voelt niet zo. Mijn gevoel en verstand zeggen totaal iets anders. Ik probeer me niet schuldig te voelen en ik weet dat ik echt niets kan doen aan de klachten die ik heb. Maar ondertussen voel ik me wél schuldig en een aansteller. Ik denk dat het deels ook komt door reacties van mensen in mijn omgeving. Ik hou mijn klachten zoveel mogelijk voor mezelf, maar toch hebben veel mensen commentaar. Normaal ben ik niet zo vatbaar voor de meningen van anderen, maar nu lijkt het wel of elke opmerking me raakt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jun 2014 12:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Trouwens, precies die opmerking "zwangerschap is geen ziekte" heb ik al een aantal keer gehoord. Toen ik in de eerste paar maanden volledig in de ziektewet zat. Dat heeft me zo geraakt. Ik kon niets anders dan overgeven en liggen en wilde het liefst gewoon werken. En dan zeggen mensen: "Ik had dat ook wel kunnen doen, lekker thuis blijven en series kijken. Maar misselijkheid hoort er gewoon bij." Zelfs de doktersassistente zei toen ik voor de zoveelste keer belde dat de medicijnen niet aansloegen: "Ja, ik zie dat dit je eerste zwangerschap is. Er horen nu eenmaal wat klachtjes bij een zwangerschap." :snik:

Als ik er zo over nadenk is dit ook echt bizar en niet terecht. Maar blijkbaar heeft dit alles toch meer indruk op me gemaakt dan ik dacht. Toch goed om dit eens hier neer te zetten!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jun 2014 12:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat zijn gewoon kutmensen, sorry dat ik het zeg. Ik heb zo'n hekel aan dat soort gedrag.
Zwangerschap op zich is geen ziekte, maar zwangerschap kan wel maken dat je ziek bent. Als je niks binnen kunt houden, ben je ziek. Als je in het ziekenhuis ligt met uitdrogingsverschijnselen, ben je ziek. Punt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 26 Jun 2014 13:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Echt negeren hoor dat soort mensen.
Ik vond dat ook heel vervelend vooral tijdens m'n eerste zwangerschap. Ik weet nog dat ik ook een keer die opmerking kreeg van een collega dat ik alleen maar zwanger was en niet ziek (de boodschap was dat ik best gewoon kon m'n uren kon blijven werken) terwijl ik net uit het ziekenhuis kwam omdat ik bloedverlies had gehad (en nog wat andere complicaties) en de gynaecoloog bang was dat ik veel te vroeg zou bevallen. Toen trok ik me dat best wel aan maar achteraf vind ik het bizar dat iemand dat zegt. Alsof werken belangrijker is dan je kindje en je eigen lichaam.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Jun 2014 13:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat altijd zo'n rotopmerking. Dat zwangerschap geen ziekte is. Nee... dat is het ook niet, maar je kunt er goed ziek door zijn. Iedereen die dat niet heeft mag zich echt gelukkig prijzen. Maar waarom wordt er dan zo makkelijk geoordeeld over een ander.
En dat niet blij kunnen zijn heb ik ook tot twee keer toe gehad. (tot de 16 weken ongeveer) Lag bij mij ook echt aan de hormonen. Praat je er wel eens over. Misschien dat dat al een beetje helpt. Maar gek is het niet dat je niet kunt genieten, als je elke keer of heel misselijk bent of veel pijn hebt. Denk goed om jezelf en probeer het een beetje los te laten wat anderen denken. Hoewel dat ontzettend moeilijk is terwijl al die hormonen door je lijf gieren.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Jun 2014 13:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met het zwangere biechtje van gisteren waarbij de vriend zich als een hork gedroeg.
Hopelijk heb je een rustig plekje kunnen vinden!

Zwanger biechtje met rotopmerkingen: idioot hoor dat mensen zoiets zeggen. Trek je er maar niet te veel van aan, ze weten (gelukkig?!) niet beter.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Jun 2014 10:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zo Susan wat een felle reactie voor jou doen haha maar wel terecht. Ik ben het dan ook helemaal met Susan Biechtje! Sterkte, ik hoop dat je uiteindelijk toch met zo min mogelijk klachten kan eindigen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Jun 2014 10:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Green_Pepper schreef:Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met het zwangere biechtje van gisteren waarbij de vriend zich als een hork gedroeg.
Hopelijk heb je een rustig plekje kunnen vinden!


+1
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Jun 2014 15:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat zouden jullie doen?

Ik heb nog voor een half jaar de pil op voorraad liggen. Dat betekent dat in januari 2015 de pil 'op' is en dat ik dus nieuwe moet gaan halen. Maar nu gaan we in de lente van dat jaar trouwen en willen we eigenlijk voor een kindje gaan. Ik vind het toch wel een dingetje. Hoe snel kan het ongeveer gaan? Ik heb de pil ruim 10 jaar geslikt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
<<

Anoniem117

Bericht 27 Jun 2014 15:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als je niet zwanger wil trouwen, moet je niet met de pil stoppen voor de bruiloft. Niemand kan iets zeggen over het aantal maanden dat het duurt voordat je zwanger bent. Als je het niet erg vindt om zwanger te trouwen dan kan je in januari stoppen met de pil.

Omdat ik nu zelf van week 6 tot en met nu (11 weken) zo misselijk ben dat ik niets binnen kan houden, zou ik je het niet aanraden. Maar uiteraard weet je helemaal niet hoe jij je zwanger gaat voelen. Ik heb de maanden voor mijn bruiloft geen anticonceptie gebruikt (maar ben toen niet zwanger geworden), maar als ik zo misselijk was geweest tijdens mijn bruiloft als dat ik nu ben, had ik niet van de dag kunnen genieten. En, misschien ook niet onbelangrijk, omdat ik zoveel heb overgegeven zie ik er ook slecht en alles behalve stralend uit.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Jun 2014 16:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kan ook iets eerder stoppen en bijvoorbeeld condooms gebruiken, of het risico nemen zwanger te trouwen. Maar daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2014 16:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik was ook paar maand voor de bruiloft gestopt met de pil. Nog niet met de reden om kinderen te krijgen maar ik kon er niet meer tegen. Die paar maanden condooms gebruikt en vanaf onze trouwdag niets meer. Ik wou absoluut niet zwanger trouwen.

Biechtje met 'áparte' man: hoe gaat het nu?
<<

Anoniem85

Bericht 28 Jun 2014 07:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik dacht dat het bij mij ook lang zou duren na 8 jaar pil slikken, hierop ook gewoon plannen gemaakt onder het mom van het duurt toch wel even voor het raak is. Niet dus, meteen zwanger.
Wat je zou kunnen doen is tot januari de pil slikken, dan stoppen en overgaan op condooms en dan na de bruiloft ervoor gaan. Dan heb je meteen duidelijk hoe jouw cyclus is.
Zwanger trouwen zou ik niet willen, zelf nergens last van gehad maar je zou net als annak maar zo misselijk zijn.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Jun 2014 18:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben na het stoppen van de pil ook gelijk zwanger geraakt. Ik ben weken ontzettend misselijk geweest met heel veel spugen, dus ik zou er niet aan moeten denken dan te trouwen. Ik zou wel alvast stoppen met de pil, maar dan condooms gebruiken tot je trouwdag.

Biechtje met de man die zich naar gedraagt tijdens de zwangerschap, hoe gaat het nu met je?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jun 2014 20:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even onder het biechtaccount omdat ik onder mijn eigen naam voor mensen die mij kennen erg herkenbaar ben.

Mijn zusje gaat scheiden. Haar man blijkt meerdere keren vreemd te zijn gegaan. Mijn oudste van 5 vroeg toevallig vandaag naar mijn nichtje (oudste dochter van mijn zusje, hij kan erg goed met haar overweg ondanks het feit dat zij een stuk jonger is). Hij wil graag weer eens met haar spelen. Helemaal prima natuurlijk maar hoe kunnen wij hem uitleggen dat mijn zusje en haar man gaan scheiden? Hij vangt van onze gesprekken vast ook het een en ander op, met name via mijn ouders die regelmatig hun hart luchten waar hij bij is. Het zal niet lang meer duren voordat hij vragen gaat stellen en ik wil ze eerlijk en op zijn niveau beantwoorden. Iemand tips?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Jun 2014 10:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jun 2014 20:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat fijn dat je nog even een update hebt gegeven, Biechtje. Ik moest toch wel steeds even aan je denken.
Goed dat je ervoor hebt gekozen om even weg te gaan. Dat heeft hem er blijkbaar wel van doordrongen dat hij zich in moet houden. Hopelijk blijft het steeds beter gaan en kan je man de stress wat beter hanteren.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Jul 2014 07:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja inderdaad fijn om wat van je te horen. Goed dat je de rust hebt opgezocht! Praten jullie er nu wel beter over?
Ik hoop ook voor je dat je man een manier gaat vinden om zijn frustratie kwijt te kunnen, lijkt me wel echt wenselijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jul 2014 11:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben gestopt met de pil omdat we graag een 2e kindje zouden willen.
Ik heb altijd netjes een cyclus gehad van 28 dagen gehad. Ook toen wij Bin ins 1 e kindje stopten met de pil had ik gelijk een nette cyclus. Nu ben ik 4 dagen overtijd, de zwangerschapstesten zijn negatief, maar ik voel ook nog niks van een naderende menstruatie. Ik weet dat ik misschien nog wat geduld moet hebben, maar toch zit het me helemaal niet lekker.
Straks komt mijn menstruatie niet meer op gang.
Wie kan mij moed in praten?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jul 2014 12:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoelang heb je nu de pil weer geslikt? Dit is de 1e ronde na het stoppen? Gun het even de tijd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers