Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lost places bij geocachen...

<<

Fiene

Bericht 23 Jun 2014 20:23

Lost places bij geocachen...

Iemand hier die dat wel durft?

Voor degene die het niet kennen.. Geocachen is schatzoeken voor volwassenen. Je loopt een route op coordinaten, moet ondertussen vaak verstopte ' aanwijzingen' zoeken en uiteindelijk kom je bij de schat ( cache)

Nu bestaan er ook, vooral in Duitsland, '' lost places'' oftewel verlaten gebouwen etc waar een cache verstopt ligt. Nu waren we dit weekend een keer samen een nachtje weg in de buurt van Duitsland en dachten we wel 'even' een lost places te gaan lopen.

Euh nou nee, we kwamen aan op de plek ( een oude oven) maar uiteindelijk durfden we beiden niet door het gat in de muur te kruipen. Zijn hier helden die dat wel durven?


De ingang vd oven:
Afbeelding

Afbeelding

In de oven:
Afbeelding

Door dit gat zijn we toch maar niet gegaan....
Afbeelding


Stiekem kriebelt het wel om het nog eens te gaan proberen al denk ik dat wanneer het puntje bij paaltje komt ik nog niet durf :banaan:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jun 2014 20:33

Re: Lost places bij geocachen...

Waaaah nee dat zou ik niet durven hoor haha. Ik heb wel een paar x gegeocached maar toen lagen de caches gewoon netjes onder een struik ofzo :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem219

Bericht 24 Jun 2014 05:36

Re: Lost places bij geocachen...

Oh nee, haha daar zou je mij dus echt niet in krijgen! Creepy zeg! Krijg gelijk een eng film scenario in mijn hoofd :smile:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Jun 2014 06:08

Re: Lost places bij geocachen...

Ik dacht eerst dat je het eerste gat (de ingang) bedoelde!

Maar nee, in zo'n gat zou ik niet gaan: ik ga wel naar forten in Frankrijk en daar moet je juist niet in zulk soort gaten gaan omdat het gevaarlijk is..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem178

Bericht 24 Jun 2014 06:32

Re: Lost places bij geocachen...

Onlangs waren we in de buurt van een bunker waarbij je geen claustrofobie moest hebben. Ik wilde ter plekke kijken of ik naar binnen durfde, mijn vriend zou zijn broer meenemen voor het geval ik niet durfde. Uiteindelijk door tijdgebrek niet meer gegaan.

Door dit gat zou ik gaan, mits er binnen een meter de cache zou liggen. Als je op handen en knieën nog 100 meter door een tunnel af moet leggen niet. Maar als zo'n cache binnen handbereik ligt ben je al snel bereid dat stapje verder te gaan.
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Jun 2014 07:17

Re: Lost places bij geocachen...

Ja hoor, maar ik ben opgegroeid naast de bunkers van IJmuiden en ben overal in en onder gegaan. De kleinste ingangen en tunneltjes ingegaan en zelfs ondergronds van bunker naar bunker gekropen... dan is zoiets niet eng meer ;)
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 24 Jun 2014 08:14

Re: Lost places bij geocachen...

Ik ben geen grote held, maar in dit geval zou ik denken: er is ook iemand ingegaan om die cache neer te leggen, dus dan kan ik er ook wel in om m eruit te halen.

Ik kreeg trouwens wel even nare associaties bij de combinatie Duitsland en ovens... Maar dat ligt geheel aan mij.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 24 Jun 2014 11:42

Re: Lost places bij geocachen...

Oo dat is wel iets voor mijn vriend, die doet ook aan urban foto's maken ;)
Kunnen we onze hobby's combineren haha.
Is er een site waar je die caches makkelijk kan vinden of staan ze gewoon op de normale cache site?
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Jun 2014 11:54

Re: Lost places bij geocachen...

O dat zou ik echt eng vinden, maar ik ben een schijterd. Je hebt ergens in Belgie toch ook zo'n verlaten dorp? Allemaal huizen die leegstaan e.d.? Volgens mij heb ik daar iemand wel eens over gehoord dat ook daar caches lagen...
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem178

Bericht 24 Jun 2014 12:41

Re: Lost places bij geocachen...

Klopt, in Doel. Daar ben ik vorig jaar geweest. Indrukwekkend. Voor de caches hoef je het niet te doen, die stellen niet heel veel voor, de omgeving wel.
<<

Anoniem124

Bericht 24 Jun 2014 13:04

Re: Lost places bij geocachen...

Ik ben echt een schijtend maar dit is toch helemaal niet zo eng?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Jun 2014 13:43

Re: Lost places bij geocachen...

Zeker, maar helaas heb je in Nederland weinig van zulke caches. Echter ga maar eens nachtcachen in een donker bos met zijn tweeën (dus geen andere teams) als er geen maan is dan kan het ook al best verlaten overkomen. We hebben dit al paar keer gedaan al zijn er niet heel veel nachtcaches in Nederland (begrijpelijk, natuur moet ook rust krijgen).
<<

Fiene

Bericht 24 Jun 2014 19:33

Re: Lost places bij geocachen...

Charles schreef:Ik ben echt een schijtend maar dit is toch helemaal niet zo eng?



De oven op zich niet nee, maar het gat waar je daarna doorheen moet wel. Een klein gat wat uitkwam in een donkere gang ( daar waren namelijk geen openingen meer)
<<

Fiene

Bericht 24 Jun 2014 19:34

Re: Lost places bij geocachen...

ekiaam87 schreef:Oo dat is wel iets voor mijn vriend, die doet ook aan urban foto's maken ;)
Kunnen we onze hobby's combineren haha.
Is er een site waar je die caches makkelijk kan vinden of staan ze gewoon op de normale cache site?


De meeste zijn, volgens mij, alleen te zien wanneer je member bent bij die officiële site.
<<

Anoniem178

Bericht 25 Jun 2014 09:47

Re: Lost places bij geocachen...

Niet ingelogd kun je op de kaart wel alles zien, maar de details niet. Gratis lidmaatschap is iig wel leuk om het te proberen. Wij zij na een maand of 2 premium geworden en omdat we het momenteel minimaal 2x per week doen is het niet eens zo duur.
<<

Fiene

Bericht 25 Jun 2014 12:01

Re: Lost places bij geocachen...

Wij zijn idd ook premium lid, ook omdat je dan (volgens man) veel meer caches kunt vinden.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 25 Jun 2014 18:21

Re: Lost places bij geocachen...

Dat klopt wel dat je dan meerdere coaches kan doen. Ik ben ook premium member,ik zal morgen eens kijken voor dit soort caches :)

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers