Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dromen voorkomen?

<<

Anoniem 52

Bericht 25 Jun 2014 12:01

Dromen voorkomen?

Iemand tips?

Laatste maanden lijk ik alles wat er gebeurt, te verwerken in m'n slaap. Met als gevolg dat ik heel actief droom, om me heen sla en met m'n benen schop. Heel sneu voor m'n vriend want die schop ik dus steeds wakker.. :/ Maar ik slaap nu dus ook onrustig en word net zo moe wakker als dat ik ging slapen!

Is er een manier om dromen te voorkomen? Slaappil helpt overigens niet, dan blijf ik net zo sterk dromen en trappelen, alleen krijgt m'n vriend dan niet wakker om me te stoppen..
<<

anoniem213

Bericht 25 Jun 2014 12:07

Re: Dromen voorkomen?

Ik droom ook heel intensief in heftige tijden, maar dan meer dat ik met een helemaal naar en verdrietig gevoel wakker word, ik beweeg denk ik niet echt meer. Bij mij werkt het goed om voor het slapen alles waar ik mee zit nog even door te nemen en indien mogelijk in te plannen. Als ik dus nog bij een vriendin op bezoek moet die ziek is, dan schrijf ik mijn agenda wanneer ik dat ga doen of wanneer ik haar bel om die afspraak te maken, dan heeft het al een plek in mijn agenda. Dat probeer ik dan met alles te doen, indien mogelijk. Verder probeer ik dan voor ik ga slapen een spannend, maar niet deprimerend, boek of verhaal te lezen. Dan kan ik met dat verhaal in mijn hoofd gaan slapen.

Toch blijven dromen natuurlijk deels altijd aanwezig, 's nachts verwerk je vaak wat er overdag allemaal gebeurd is. Praat je er verder wel genoeg over? Mijn dromen zijn veel erger als ik echt piekerend ga slapen. Als ik alles overdag al een plek of plan heb gegeven, gaat het vaak beter. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is en ik snap ook dat het bij jou nu anders is, dat je misschien niet voor alles een oplossing kúnt bedenken. Misschien kun je wel bedenken wat jíj bij kunt dragen of dat een reëele bijdrage is. Je kunt nu eenmaal niet meer doen dan mogelijk is.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Jun 2014 12:11

Re: Dromen voorkomen?

Oh da's helemaal naar, als je 't gevoel meeneemt de volgende dag! Ik probeer wel zoveel mogelijk dingen op te schrijven en uit te spreken, maar ik weet niet of 't helpt. We hebben het dagelijks over de situatie met m'n vader (Uiteindelijke bron van alle stress) maar we kunnen er idd niks aan doen. We moeten afwachten hoe hij zich ontwikkelt en verbetert en blijven hopen en that's it. Maar ik mis lekker slapen!

De dromen gaan trouwens over de meest bizarre dingen (Vikingen die iets komen terughalen dat ik van ze had gestolen? En daardoor liep m'n Hayday-boerderij onder water..) maar meestal komt 't wel neer op dat ik ergens voor vlucht. Vandaar waarschijnlijk het trappelen van de benen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Jun 2014 12:31

Re: Dromen voorkomen?

Ik heb het helaas ook heel erg, ook dat ik het gevoel mee de dag in neem. Wat ik van mijn slaaptherapeut begrijp is dat je als je je dromen kan herinneren, je heel licht slaapt, ook al kan het juist als heel diep aanvoelen. Soms kunnen melatonine tabletten je helpen wat vermoeider je bed in te gaan en dus wat dieper te kunnen slapen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2014 13:32

Re: Dromen voorkomen?

Ik heb het ook een tijdje gehad. Heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft het een week of 3 geduurd en sindsdien slaap ik weer 'normaal'.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Jun 2014 13:45

Re: Dromen voorkomen?

Bij mij helpt het soms wel om even wat dingen op te schrijven, eigenlijk letterlijk van me af te schrijven eigenlijk. Dan val ik ook veel rustiger in slaap. Hopelijk ben je gauw weer wat uitgeruster.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Jun 2014 14:02

Re: Dromen voorkomen?

Lookie schreef:Bij mij helpt het soms wel om even wat dingen op te schrijven, eigenlijk letterlijk van me af te schrijven eigenlijk. Dan val ik ook veel rustiger in slaap. Hopelijk ben je gauw weer wat uitgeruster.

Dit wilde ik ook zeggen. Even aan het eind van de dag lekker al je gedachten eruit gooien ( ipv je vriend :P )

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers