Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem166

Bericht 25 Jun 2014 11:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met voorkeur, ik denk dat het tijdelijk is. Ik weet niet hoe lang geleden je bent bevallen, maar je lichaam zit een tijd na de bevalling nog vol hormonen. Dat speelt vast ook mee. Misschien kun je eens met je oudste op pad, naar de speeltuin ofzo, lekker ergens een ijsje eten. Zodat de oudste even eigen tijd met jou heeft. Misschien dat het lastige gedrag dan ook even wat minder wordt en het voor jou dus weer makkelijker wordt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2014 11:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jun 2014 11:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou toch even weg gaan als ik jou was, misschien alleen komend weekend. Wellicht kun je zo het patroon doorbreken, want nee, dit klinkt echt niet normaal.
Wellicht kun je ook opschrijven wat je ziet, merkt en voelt? Dan kan hij het nog eens rustig doorlezen en kapt hij niet je gesprek direct af.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Jun 2014 11:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het knap dat je het toch doet, en staan die flessen dan zo in de weg dat hij ze ziet staan? Er zijn veel vrouwen waaronder ik die er echt baat bij hebben gehad! Mijnman is juist best wel bezig met de zwangerschap. Helpt me waar hij kan, hij is bezorgd of het nog wel gaat bij de zwangerschapsgym enz.

Ik zou idd ook even weg gaan, misschien snapt hij het dan dat je het niet trekt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 25 Jun 2014 11:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jeetje zeg, je verhaal raakt me echt. Ik weet niet wat er speelt op zijn werk natuurlijk, maar kun je niet even rustig met hem praten en zeggen hoe jij je voelt? Het kan toch onmogelijk de bedoeling zijn om de moeder van je kind zo'n rotgevoel te geven? Stond hij wel 100% achter het krijgen van kindje? Ik vind het zo raar dat iemand zo reageert, hij moet juist lief voor je zijn als je zo misselijk bent! En als hij geen begrip voor je heeft, dan zou ik toch even weggaan. Maar ik hoop toch eigenlijk dat het niet nodig is om eerst te gaan voor het tot hem doordringt.

@ andere biechtje: Ik sluit me bij Sanne aan. Ga juist eens op pad met de oudste en iets leuks doen samen. Dan voelt hij dat hij persoonlijke aandacht van je krijgt en dan heb je samen ook weer leuke herinneringen in plaats van de wat vervelende ervaringen van de afgelopen tijd. Waarschijnlijk verandert jouw gevoel dan ook weer. Volgens mij zijn kindjes vaak wat 'vervelender' wanneer ze hun aandacht ineens moeten delen en natuurlijk is dat voor ouders ook niet altijd leuk. Neem het jezelf niet te veel kwalijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Jun 2014 11:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja sorry, ik was in mijn vorige reactie wel erg fel. Maar ik kan me zo kwaad maken om dit soort situaties. Wat een kinderachtig gedoe. Als ik jou was zou ik proberen het gesprek met hem aan te gaan, en als hij dat weer zo nukkig reageert zou ik toch even één of twee nachtjes bij je vrienden/familie logeren, zodat hij door heeft dat je het ook echt meent.

♥♥
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2014 11:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2014 11:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat je man eens met een buitenstaander moet praten. Bijvoorbeeld de huisarts.
2014 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2014 11:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2014 11:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat lastig dat hij zo doet. Ik zou wel even ergens anders naar toe gaan.
2014 2016
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jun 2014 11:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het gaat niet om wat de buitenwereld denkt, maar om jouw gevoel en gezondheid. Misschien helpt het hem wel als je even ergens anders heen gaat, dat hij dan beseft dat het echt niet goed gaat.
Ik word er serieus verdrietig van als ik dit lees. Heb je iemand in je omgeving met wie je er over kan praten?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Jun 2014 11:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oeh inderdaad, ik had m'n koffer gepakt hoor! Jeetje, dit is echt niet normaal hoor, prima dat je niet lekker in je vel zit, maar dit slaat alles.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiene

Bericht 25 Jun 2014 11:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met ' bijzondere' man...ik zou hier toch echt eens een goed gesprek over aangaan. Ik zou bang zijn dat het dadelijk na de bevalling alleen maar van kwaad tot erger gaat anders. Kan hij wel tegen huilende baby's etc? Misschien is het alleen maar angst maar ik zou proberen het wel bespreekbaar te maken.

Als mijn man dat eerder gedaan had had ik hem al eerder een goed realistisch beeld van kinderen kunnen geven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2014 11:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiene

Bericht 25 Jun 2014 11:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pff jeetje meisje toch. Je mag me eventueel pm-en, ik wil mijn hele verhaal hier niet kwijt, mijn man is nooit boos of gemeen oid geweest naar mij maar hij heeft wel dingen waarin ik jouw man misschien denk te herkennen. ( zoals ik het nu bijv inschat het besef wat een kindje hebben inhoudt)
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jun 2014 12:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als dit nog maar het topje van de ijsberg is, zou ik echt mijn koffers pakken. Desnoods ga je nog 1 keer het gesprek met hem aan, zeg je dat je weggaat als hij zijn gedrag niet verandert. Het hoeft niet definitief te zijn. En dat de buitenwereld denkt dat je zo gelukkig getrouwd bent, maakt niet uit. Daar moet je dan even doorheen, maar je hebt best kans dat er mensen zijn in je omgeving die wel door hebben dat er iets speelt.

Ik vind het ongelooflijk rot voor je en vind het ook moeilijk om je te adviseren. Als je tot een paar maanden terug nog hartstikke gelukkig was met elkaar, dan is het ook echt moeilijk om zo'n beslissing te nemen. Maar wat je hier schrijft, baart mij zorgen en ik vind het echt sneu dat je zo behandeld wordt, terwijl je juist steun nodig hebt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Jun 2014 12:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Misschien helpt het om op papier te zetten hoe jij je hieronder voelt, biechtje? Aangezien een gesprek momenteel niet goed werkt. Dan kan hij het rustig lezen en overdenken.
Als ik in jouw schoenen had gestaan zou ik dit weekend lekker ergens gaan logeren (of zoek een leuke aanbieding voor een hotel/vakantieveilingen en ga met een vriendin een weekendje weg) en laat hem achter met een uitgebreide brief over je gevoelens en misschien een boek over wat een zwangerschap met een vrouw doet? Zodat hij weet wat hem nog meer te wachten staat. Want als hij het al vies vindt om jou zien over te geven, dan vrees ik dat hij niet bij de bevalling is en nooit een poepluier gaat verschonen en dat lijkt mij niet wenselijk.
Sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2014 12:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem113

Bericht 25 Jun 2014 12:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Misschien kan de vk hier een rol in spelen? Leg haar de situatie uit en neem je man mee naar het volgende bezoek. Zij kan dan aangeven wat een zwangerschap doet met een vrouw. Misschien dat als hij het van een buitenstaander hoort dat hij het meer gaat beseffen.

En je kan toch ook een paar dagen weggaan zonder dat iemand de ware reden weet?

Veel sterkte in ieder geval!
<<

Anoniem51

Bericht 25 Jun 2014 12:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Laatste biechtje, je zegt dat dit het topje van de ijsberg is, mij bekruipt het gevoel dat je daarmee indirect wilt zeggen dat hij je ook fysiek pijn doet? Of heb ik dat verkeerd? Ik wil je Hoe dan ook ontzettend veel sterkte wensen, dit is geen houdbare situatie in elk geval.
<<

Anoniem58

Bericht 25 Jun 2014 13:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou nu mijn koffers pakken en naar m'n ouders gaan en het hem niet eens laten weten. Als hij zo rottig tegen jou doet aan de telefoon kan ie het wel even uitzoeken denk ik zo. Wat een geflipte gast zeg!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 13:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met mijn voorgangers. Ik vind de manier waarop hij je nu behandelt al beneden alle peil, als hij niet voor rede vatbaar is én dit is nog maar het topje van de ijsberg dan zou ik ook gaan en dan zou ik ook zorgen dat hij die boosheid niet meer op mij kan botvieren. Uiteraard zul je wel het gesprek met hem moeten aangaan, hij wordt de vader van je kind, maar je mag wel eisen dat hij je normaal behandelt. Als hij alleen zijn woede komt uitleven mag hij weer rechtsomkeert maken.

Ik snap dat het lastig is, maar zo doorgaan is ook geen optie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2014 14:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Overigens zou ik eerst mijn spullen pakken en weggaan en het hem dan telefonisch laten weten. Met een partner die je verder normaal en met respect behandelt zou ik dat niet doen, maar in dit geval zou ik geen risico willen lopen dat hij je iets aandoet, of hij nu daadwerkelijk fysiek wordt of je intimideert en bedreigt. Dan verdient het maar even niet de schoonheidsprijs, je draagt een kind bij je, ik zou mezelf echt tegen zijn woede beschermen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Jun 2014 15:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ook eens met mijn voorgangers. Als dit nog maar het topje van de ijsberg is, vraag ik mij ten zeerste af hoe groot het gedeelte onder water is.

Zo als hij je behandelt, behandel je je vrouw niet. Klaar. Hoe slecht je je ook voelt, hoe slecht het ook op je werk gaat en hoe veel je ook aan je hoofd hebt. Een beetje respect voor je (nota bene) zwangere vrouw mag niet teveel gevraagd zijn. Sowieso, als hij nu bij jou al hier toe in staat is, waar is hij dan nog meer toe in staat?

Het lijkt mij ook verstandig om er op zijn minst een paar dagen tussenuit te gaan. Zo doorgaan is denk ik geen optie.

Sterkte
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 25 Jun 2014 17:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met de rest, sterkte meis!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx