Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 18 Jun 2014 16:12

Re: Katten Topic <3

De andere twee zijn ook super lief en mooi!
10-08-2017 ♥
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jun 2014 19:25

Re: Katten Topic <3

Baz, wat lief! Schattig!

Kaas, wat lief, bij mij ging het wennen redelijk snel. Ik heb ze nu vier weken en nu likken/ begroeten ze elkaar af en toe. Als de oudste het te druk vind met het gespeel, blaast ze nog wel eens.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 21 Jun 2014 14:39

Re: Katten Topic <3

Zijn kittens altijd zo van alles willen pakken? Ik hoef maar met mijn tablet op de bank te zitten en ze probeert constant mijn vinger te pakken of mijn ketting etc. Ze heeft van die hele fijne scherpe nagels waardoor ik elke keer open lig. Vind ik allemaal niet erg, hoort erbij, maar ik vroeg mij wel af wat voor gedrag er precies bij hoort.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Jun 2014 14:50

Re: Katten Topic <3

Dur ik niet te zeggen, Kaas. Ik heb zelf nooit een kitten gehad. Lijkt me wel vervelend overigens.

Hoe gaat jullie kat om met de bank? En wat voor een soort bank hebben jullie?
Wij hebben een gemêleerde bank. We hebben hem nu al een aantal jaar en we merken dat de katten toch steeds meer kleine lusjes (per ongeluk) in de bank maken. Erg zonde. Ze liggen graag op de bank en ik vind dat ook prima. Ze zijn net zo welkom in ons huis als wij zelf.

Toevallig liepen we vandaag tegen een andere bank aan die we misschien wel willen kopen, maar ik ben een beetje bang voor de katten. Ik weet niet precies wat voor een soort materiaal het is. Een dikkere stoffen bank lijkt het wel.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jun 2014 16:03

Re: Katten Topic <3

Kaas schreef:Zijn kittens altijd zo van alles willen pakken? Ik hoef maar met mijn tablet op de bank te zitten en ze probeert constant mijn vinger te pakken of mijn ketting etc. Ze heeft van die hele fijne scherpe nagels waardoor ik elke keer open lig. Vind ik allemaal niet erg, hoort erbij, maar ik vroeg mij wel af wat voor gedrag er precies bij hoort.


Nageltjes knippen een idee? Wij hebben onze kat er van jongs af aan aan laten wennen dat we af en toe haar nagels knippen. Vind ze prima en wij ook (ze is nogal speels :smile: )
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jun 2014 16:05

Re: Katten Topic <3

Wij hebben de nagels van onze drie katten nooit geknipt maar het gewoon afgeleerd. De jongste van vier maanden weet ook al heel goed wat nee is, en dan stopt hij ook. En hij doet het nu steeds minder.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 21 Jun 2014 18:23

Re: Katten Topic <3

Ik weet niet of nagels knippen op zo'n jonge leeftijd al mag/kan?

Carrie, hoe hebben jullie dit gedrag afgeleerd?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jun 2014 18:30

Re: Katten Topic <3

Kaas schreef:Ik weet niet of nagels knippen op zo'n jonge leeftijd al mag/kan?

Carrie, hoe hebben jullie dit gedrag afgeleerd?

Steeds als ze het doen op een lieve toon 'zachtjes doen' zeggen. Of met een krachtige stem 'nee!' zeggen. Gaan ze door krijgen ze een klein tikje en zet ik ze op de grond als ze op de bank of op het bed lagen. Als ze me echt pijn doen pak ik ze in hun nekvel en geef ze een tik.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 21 Jun 2014 20:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jun 2014 19:52

Re: Katten Topic <3

Kaas schreef:Ik weet niet of nagels knippen op zo'n jonge leeftijd al mag/kan?

Carrie, hoe hebben jullie dit gedrag afgeleerd?


Op internet vind ik verschillende sites die zeggen dat het goed is om het ze als kitten al aan te leren.

Mijn katten komen buiten, maar hun nagels slijten niet en worden echt vlijmscherp. Ik knip echt alleen het uiterste puntje eraf, zodat de nagels minder scherp zijn.
<<

Zero

Bericht 24 Jun 2014 10:41

Re: Katten Topic <3

Argg ik ben even heel gefrustreerd.
Mijn kat maakte zondag nogal een zieke indruk, dus ik heb haar gisteren binnen gelaten en mijn ouders ingelicht, die in de tuin bezig waren bij mij en af en toe in en uit liepen, dat de kat absoluut niet naar buiten mocht.
Belt mijn moeder me net op (ik had gezegd dat ik vandaag de DA zou bellen als ze niet op knapt) "Ja ze wilde eerst niet van haar plek, maar ze ging op gegeven moment lopen en toen heb ik het raam open gedaan en is ze naar buiten gegaan :) "

g*dverdomme ma! Ik zeg toch dat die kat er niet uit mag!!!!
Ze is zondag ook de hele dag weg geweest en de vorige keer dat ze een infectie had werd het alleen maar erger en bleef ze een hele dag en nacht weg - en nu zet mijn moeder gewoon het raam open voor die kat terwijl ik haar héél duidelijk heb gemaakt dat de kat niet naar buiten mag tot ze is opgeknapt.
Ben meteen heel ongerust of ze nog wel terug komt en ik heb het al druk genoeg op werk, ik kan mijn moeder nu wel even wurgen. Hoe lief het ook is dat ze ging kijken, dit is echt niet tof van dr.

Verdomme.
<<

Anoniem91

Bericht 25 Jun 2014 08:44

Re: Katten Topic <3

Dat is inderdaad niet fijn Zero :( Zou ik ook heel boos om worden.

Gijs is ondertussen helaas overleden aan een hartstilstand, wij en de dierenarts denken dat hij door de rust een hartstilstand heeft gehad wat je ook wel bij mensen ziet die heel veel stress hebben gehad en Coons zijn sowieso hele gevoelige beesten met het hart. Diep triest dus, maar we hebben hem nog wel alle liefde en aandacht kunnen geven die paar weekjes die hij verdiende.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 25 Jun 2014 08:52

Re: Katten Topic <3

Oh nee, Weetjewel. Wat krijgen jullie veel te verduren zeg met jullie huisdiertjes. Wat vreselijk sneu! :(
<<

Jip

Bericht 25 Jun 2014 09:05

Re: Katten Topic <3

Wat erg Weetjewel! Sterkte!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Jun 2014 09:14

Re: Katten Topic <3

Oh weetjewel, wat naar voor jullie zeg. Sterkte met het verdriet.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem91

Bericht 25 Jun 2014 09:19

Re: Katten Topic <3

Dank jullie, nee we hebben niet echt geluk met onze beesten. Dus ben er ook even goed klaar mee op het moment. Na de vakantie gaan we wel op zoek naar een nieuwe kitten dat wordt toch weer een boskat of een Coon.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Jun 2014 09:33

Re: Katten Topic <3

Oo dat meen je niet Weetjewel :( . Wat verdrietig! Sterkte voor jullie!

Ik zit ook een beetje met een kattendingetje. Ramses is best wel dun. Als 'ie staat/loopt zie je echt dat hij onder zijn ribben/boven zijn heupen een beetje ingevallen is. Ik heb hem gewogen en hij is ten opzichte van een half jaar geleden ongeveer een halve kilo kwijt. Hij weegt nog steeds 5 kilo, maar hij is dan ook best wel groot.

Verder maakt hij geen zieke indruk en eet hij ook goed. We geven 'm al een beetje extra, maar het lijkt nog niet echt te helpen. Zouden jullie hiervoor naar de DA gaan? We zijn al een aantal keren met hem geweest de laatste jaren omdat hij allerlei kwaaltjes heeft en ik vind het sneu om hem onnodig in het reismandje te stoppen. Daar is hij niet echt van gecharmeerd ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem91

Bericht 25 Jun 2014 09:38

Re: Katten Topic <3

Heb je hem wel regelmatig ontwormd?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Jun 2014 09:48

Re: Katten Topic <3

Ja, om de drie maanden dacht ik. De laatste twee keer heeft 'ie het alleen niet helemaal binnen gekregen bedenk ik me nu, omdat hij zijn voer met de pasta erdoor gedeeltelijk liet staan.

Hm vanmiddag gelijk even langs de dierenwinkel voor nieuw spul!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem91

Bericht 25 Jun 2014 09:50

Re: Katten Topic <3

Ik haal bij de dierenarts stronghold, is wel wat duurder maar ook meteen tegen vlooien, teken en hartworm enzo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2014 11:41

Re: Katten Topic <3

zero is je kat al terug?

Weetjewel jullie hebben gijs nog wel mooi een paar weken kunnen laten genieten. En ik hoop voor jullie dat er niet meer beesten dood gaan.

Onze jongste kat heeft een wondje aan zijn voetbed. Je mag er ook niet aankomen. En hij slaapt de hele dag door terwijl die anders amper slaapt. Het wondje is al kleiner geworden
Afbeelding
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:17

Bericht 25 Jun 2014 12:02

Re: Katten Topic <3

Even jullie raad graag...

Mijn kat is nu al ongeveer anderhalve week bijna dagelijks aan het spugen... en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Had de dierenarts gebeld en ze zeiden dat hij waarschijnlijk te gulzig eet. Maar naar mijn inziens valt dat wel mee, meerdere keren een paar brokken lijkt me ook niet teveel. Hij krijgt 65/70 gram verdeeld over de dag.
I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2014 12:57

Re: Katten Topic <3

Ilargi, misschien over gaan op natvoer? En dat dan drie keer per dag aanbieden? Dat is de tip die ik van de dierenarts kreeg.

Nu heb ik ook een vraag, mijn kat drinkt niet meer. Al bijna een week niet. Nu heeft ze wel wat voorgeschiedenis, namelijk een schildklierprobleem. Daarom at en dronk ze veel en kotste ze iedere dag. Nu zit de aan de pillen daar voor, het ging een week goed en ineens kotst ze weer iedere dag. Nu ben ik dus ook over gegaan op natvoer (en anti-haarbal pasta, want er zaten ook regelmatig haarballen bij omdat ze zo verhaart van de pillen) in plaats van brokken, en nu kotst ze niet meer, maar ze drinkt dus ook niet meer. Heeft ze nu genoeg vocht aan wat er in dat natvoer zit? Ze krijgt van die zakjes voor bejaarde katten van Whiskas, 1,5 tot 2 zakjes per dag.

Haar water raakt ze dus totaal niet meer aan, maar ze lijkt niet uitgedroogd. Moet ik het proberen met kattenmelk, of misschien iets van kippenbouillon maken?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Jun 2014 13:17

Re: Katten Topic <3

Lampenkapje, onze kat had ook schildklieproblemen. Die van ons reageerde totaal niet goed op die medicatie. Ze lag als een zombie in de vensterbank. Wij zijn toen gestart met hills y/d over, dat is speciaal voor katten met schildklieproblemen. Echt een aanrader om te proberen. In whiskas zit relatief veel zout, zout is niet goed bij schildklierproblemen. Ik zou wel de dierenarts nu bellen ivm niet meer drinken, die van ons deed dat dus ook bij die medicatie (niet meer drinken).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Jun 2014 13:19

Re: Katten Topic <3

Sinds mijn kat een keer uitgebreid heeft geknuffeld met een gebruikt zakje kamillethee, geef ik 'm weleens een beetje afgekoelde kamillethee. Hij is er helemaal gek op en volgens mij kan het geen kwaad. Heb je dat toevallig in huis? Misschien werkt dat ook wel om jouw kat aan het drinken te krijgen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2014 13:27

Re: Katten Topic <3

Siep (leuk, mijn kat heet toevallig Siep), dankjewel voor je reactie. Mijn dierenarts heeft me juist Whiskas aangeraden... Maar ik zal inderdaad nog eens bellen ivm dat niet drinken. In principe zit er natuurlijk wel veel vocht in het eten nu, en ze schrokt het ook echt naar binnen want ze vindt het heerlijk. Ben erg blij dat ze niet meer kotst, maar ja als er veel zout in zit dan moet ze wel drinken ook...

Sterre, kamillethee heb ik denk ik wel in huis, dat kan ik wel eens proberen!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers