Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aankaarten of laten rusten

<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 09:24

Aankaarten of laten rusten

Gisteren had ik een akkefietje met mijn leidinggevende.
Mijn auto was gisteren bij de garage en ik kon 'm aan het eind van de dag ophalen. Mijn garage is tot half 6 open. Ik werk tot 5 uur en doe er een half uur over om naar huis te rijden. Dan is de garage dus al dicht.
Ik vroeg om 10 minuten eerder van het werk te mogen vertrekken.

Laten we duidelijk zijn dat dit verzoek op zich geen enkel probleem opleverde. Altijd als er iets is, is er wel iets te regelen etc. Wat heel fijn is.
Maar in het geval van gisteren gebeurde het volgende:

Ik belde met mijn leidinggevende en vroeg hem: Mag ik 10 minuten eerder vertrekken? Mijn leidinggevende ging akkoord en we beeindigden het gesprek.

Nog geen 10 seconden later belde hij terug of ik dan ook daadwerkelijk van plan was 10 minuten eerder te vertrekken, of dat het een half uur zou worden. Want, voegde hij er aan toe, het moet niet zo zijn dat ik 10 minuten registreer, en jij vertrekt al een half uur of 20 minuten van tevoren. Dit schoot me toen meteen al in het verkeerde keelsgat, dus ik reageerde misschien een beetje kribbig van: "nee 10 minuten is 10 minuten. Als ik meer tijd nodig had gehad, had ik dat wel aangegeven". Ik voelde me een beetje aangevallen door de suggestie dat ik misbruik zou (kunnen) maken door eerder te vertrekken. Maar, wat altijd gebeurt als ik me aangevallen voel, sta ik met mijn mond vol tanden en bedenk achteraf pas wat ik had kunnen zeggen, of had moeten zeggen.

Laat duidelijk zijn dat ik nog nooit misbruik heb gemaakt van wat voor situatie ook op mijn werk. Ik ben juist heel loyaal en werk vaak langer dan waar ik voor word betaald en ben voor veel dingen niet te beroerd. En dat weten ze ook, want als er iets moet gebeuren weten ze mij vaak wel te vinden.

Misschien is het ook nog wel zinvol om te vermelden dat mjn leidinggevende al een hele tijd niet lekker in de groep ligt. Er zijn veel collega's die dit soort aanvaringen met hem hebben gehad waardoor hij zich absoluut niet populair maakt. Als mijn leidinggevende onder spanning staat, reageert hij dat vaak op een kloterige manier af op mij of één van mijn collega's.

Je zou dus kunnen zeggen dat het de moeite niet is en dat ik hier maar geen energie meer in moet steken, maar ik vind het ook niet kloppen dat ik min of meer wordt beticht van het opnemen van extra tijd zonder dat dit van mijn uren af gaat.

Dus. Vinden jullie dat ik mij veel te druk maak of zou je het zelf ook nog aankaarten?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jun 2014 09:26

Re: Aankaarten of laten rusten

"nee 10 minuten is 10 minuten. Als ik meer tijd nodig had gehad, had ik dat wel aangegeven"

--> Maar dat is toch best een prima reactie van jou?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jun 2014 09:29

Re: Aankaarten of laten rusten

Ik denk dat het een gevalletje verkeerd moment, verkeerde plaats was. Als iemand anders 10 minuten eerder vrij had gevraagd, had hij waarschijnlijk precies hetzelfde gereageerd. Ik geloof niet dat hij van jou persoonlijk denkt dat je vaak extra tijd opneemt of zoiets.

Ik zou het dus laten rusten. Hij staat er immers al om bekend om klote te reageren.
En jij hebt gewoon goed en duidelijk gereageerd.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 09:33

Re: Aankaarten of laten rusten

Green Pepper en Cotton, jullie hebben inderdaad wel gelijk dat ik meteen goed en duidelijk heb gereageerd.

Weet je, ik heb nogal eens de neiging om dit soort dingen te persoonlijk op te vatten en ik blijf er ook veel te lang mee zitten. Ik wilde dat ik dit soort dingen wat makkelijker van me af kon laten glijden.

Wellicht moet ik het nu inderdaad laten rusten. Bedankt voor jullie reacties.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jun 2014 09:39

Re: Aankaarten of laten rusten

Ach, het is echt niet gek om je persoonlijk aangevallen te voelen. Realiseer je je maar goed dat hij bij iedereen zulke fratsen uit haalt. Ligt dus niet aan jou!

Je auto wel weer gemaakt ;) ?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jun 2014 09:44

Re: Aankaarten of laten rusten

Ik zou eerlijk gezegd in dit geval lekker de verstandigste zijn, zo te lezen gaat die man binnenkort vanzelf wel een keer op zijn bek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 09:47

Re: Aankaarten of laten rusten

Green_Pepper schreef:Ach, het is echt niet gek om je persoonlijk aangevallen te voelen. Realiseer je je maar goed dat hij bij iedereen zulke fratsen uit haalt. Ligt dus niet aan jou!

Je auto wel weer gemaakt ;) ?


Nee hij was nog niet klaar! Maar kon mooi met vriends auto naar het werk.

Susan schreef:Ik zou eerlijk gezegd in dit geval lekker de verstandigste zijn, zo te lezen gaat die man binnenkort vanzelf wel een keer op zijn bek.


Mijn collega's en ik wachten al jaren op dat moment :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jun 2014 09:50

Re: Aankaarten of laten rusten

There's nothing like a common enemy.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jun 2014 11:43

Re: Aankaarten of laten rusten

Wow met zo'n reactie als leidinggevende werk je toch ook in de hand dat iedereen stipt om half 9 binnen komt en ook precies om 5 uur stopt. Beetje rare reactie, het is toch geven en nemen en heeft hij serieus 10 minuten korter bij jou geschreven? Bizar zeg!
2015 💙
<<

Anoniem130

Bericht 24 Jun 2014 11:53

Re: Aankaarten of laten rusten

Je hebt toch al adequaat gereageerd op dat moment? Laten rusten dus. Niet groter maken dan het is.

Vind het trouwens niet heel handig dat je auto nog niet klaar was, was dat foutje van de garage? Nu moet je binnenkort hetzelfde verzoek indienen?
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 13:10

Re: Aankaarten of laten rusten

Tulp schreef:Wow met zo'n reactie als leidinggevende werk je toch ook in de hand dat iedereen stipt om half 9 binnen komt en ook precies om 5 uur stopt. Beetje rare reactie, het is toch geven en nemen en heeft hij serieus 10 minuten korter bij jou geschreven? Bizar zeg!


Nou ja, om 5 uur vliegt iedereen hier de deur uit ja. Ik heb, of liever gezegd had, de gewoonte om zo'n 10 minuutjes voor half 9 binnen te komen altijd, dan zorg ik dat er koffie- en theekopjes klaarstaan, vul ik het papier in de printers bij en zet ik (zonodig) de afwasmachine aan. Het is niet specifiek mijn taak, maar dit is meer zo gegroeid en ik deed het altijd met liefde.
Ik heb daar nu eigenlijk niet meer zo'n zin in. Of liever gezegd: ik blijf het wel doen, maar dan binnen de betaalde werktijd.

Whatever schreef:Je hebt toch al adequaat gereageerd op dat moment? Laten rusten dus. Niet groter maken dan het is.

Vind het trouwens niet heel handig dat je auto nog niet klaar was, was dat foutje van de garage? Nu moet je binnenkort hetzelfde verzoek indienen?


Ik heb ook besloten het zo te laten. Dat van die auto was idd een foutje van de garage. Ze hadden gezegd het in 1 dag te kunnen oplossen, maar bleek dat ze er 'niet helemaal aan toe waren gekomen' en vandaag ook nog een gedeelte moesten doen. Dat was gisteren dus wel even balen toen ik bij de garage aankwam.

Mijn vriend gaat vandaag voor mij naar de garage. Hij zorgt dat hij op tijd thuis is. Hoef ik het dus niet nog een keer te vragen
<<

Anoniem130

Bericht 24 Jun 2014 13:14

Re: Aankaarten of laten rusten

Oh dat is wel fijn dat je vriend hem nu op kan halen!
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 13:15

Re: Aankaarten of laten rusten

Tulp, om het nog sterker te vertellen. Een collega van mij stond vorig jaar 6 minuten in de min op zijn urenkaart. Wat denk je, het is afgetrokken van zijn uren voor dit jaar. Zo kinderachtig.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jun 2014 14:30

Re: Aankaarten of laten rusten

Ragazza schreef:Tulp, om het nog sterker te vertellen. Een collega van mij stond vorig jaar 6 minuten in de min op zijn urenkaart. Wat denk je, het is afgetrokken van zijn uren voor dit jaar. Zo kinderachtig.


Wat kinderachtig! Ik zou dan demonstratief een mailtje sturen met op die en die dag werk ik 6 minuten langer i.v.m. het tekort van 2013.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jun 2014 14:36

Re: Aankaarten of laten rusten

Ik vind je reactie gewoon prima hoor. Niet te druk om maken en niet meer op terugkomen. Als je op alle andere dagen laat zien dat je loyaal bent en ook wel eens wat langer blijft hangen, dan hoef je je echt nergens druk over te maken. Denk eerder dat jouw leidinggevende problemen heeft met zijn functie.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Jun 2014 14:52

Re: Aankaarten of laten rusten

Zure Mat schreef:Ik vind je reactie gewoon prima hoor. Niet te druk om maken en niet meer op terugkomen. Als je op alle andere dagen laat zien dat je loyaal bent en ook wel eens wat langer blijft hangen, dan hoef je je echt nergens druk over te maken. Denk eerder dat jouw leidinggevende problemen heeft met zijn functie.


Mede dankzij al jullie reacties kan ik het voorval weer in perspectief zien, dus bedankt!
Ik weet wel zeker dat mijn leidinggevende problemen heeft. Enige tijd geleden hebben wij als personeel eens met z'n allen een gesprek met de directeur gehad om het (in onze ogen onacceptabele) gedrag van onze leidinggevende aan te kaarten.
Sinds die tijd lijkt het zelfs erger geworden. Ik denk dat hij zich in een hoek gedrukt voelt en niet weet hoe hij hier mee om moet gaan.
Wij houden onze adem in want vroeg of laat zal de bom een keer barsten.

En wellicht speelt een verschil in mentaliteit ook mee. Mijn collega's en ik zijn allemaal geboren en getogen Friezen, de leidinggevende is afkomstig uit een andere provincie en woont daar ook.
Normaalgesproken hou ik er niet van om mensen in hokjes te drukken, maar ik denk dat er echt wel een verschil in mentaliteit is en en in ons geval botst dat best wel, waardoor er wrijving ontstaat.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Jun 2014 15:20

Re: Aankaarten of laten rusten

Wat een zakkerige reactie van je baas. Ik vind dat je heel goed hebt gereageerd.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 24 Jun 2014 16:02

Re: Aankaarten of laten rusten

Pff, ik zou ook even met mijn mond vol tanden staan als mijn baas zo zou reageren. Je hebt mooi duidelijk gereageerd vind ik!

Wat een gemierenneuk zeg met die zes minuten, ik kan daar echt niet goed tegen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jun 2014 00:58

Re: Aankaarten of laten rusten

Dit heeft niets met mentaliteit van niet Friezen te maken. Dit is echt miereneuken 6 minuten in de min. Echt wtf dan ga je toch elke minuut overwerksvhrijven. Wss word je leidinggevende dan gek. En ik zou er dan ook een handje van hebben om om 8,23 binnen te komen en dan te schrijven tot 16,56 ofzo. Lekker irritante getallen er van maken. Misschien kinderachtig maat dit is gewoon vreemd gedrag.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jun 2014 09:27

Re: Aankaarten of laten rusten

Haha je bedoelt het natuurlijk niet zo, maar het lijkt nu net of je bedoelt dat alle niet-Friezen van die zeurmiepen zijn die zich druk maken over 6 minuutjes te weinig werktijd. Dat is niet waar hoor :wink:

Ik vind dat je goed hebt gereageerd. Ik zou denk ik net zo flauw gaan doen als Tulp, met die irritante getallen.

♥♥
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jun 2014 09:33

Re: Aankaarten of laten rusten

Dat voorbeeld van verschil in mentaliteit dat ik noemde is inderdaad niet van toepassing over het zeuren over die minuutjes. Zo bedoelde ik het ook niet. Om hier een verdere discussie over te voorkomen.

Ik bedoelde het meer in het algemeen. Mijn leidinggevende is nogal lang van stof terwijl mijn directeur altijd kort en to the point is. Zo zijn mijn collega's en ik eigenlijk ook.
Als wij onze leidinggevende om uitleg vragen, komt hij altijd met een enorm opgeblazen verhaal waarin we uiteindelijk ons antwoord wel krijgen, maar je bent dan gauw 10 minuten verder.
Terwijl onze directeur altijd kort en duidelijk antwoord geeft. Daar heb je veel meer aan. Maar goed, daar gaat het in dit topic niet echt om. Het is alleen nog weer een puntje van irritatie van mij en mijn collega's naar de leidinggevende toe.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers