Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Anoniem57

Bericht 20 Jun 2014 16:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Anna tegenwoordig bestaat er een NIPT test, die is niet schadelijk voor het kindje en volgens mij kan die als vervanging vd vruchtwaterpunctie en 100% zekerheid geven.
<<

Anoniem117

Bericht 20 Jun 2014 16:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Anna tegenwoordig bestaat er een NIPT test, die is niet schadelijk voor het kindje en volgens mij kan die als vervanging vd vruchtwaterpunctie en 100% zekerheid geven.


Ja dat vroeg ik ook al, maar die is niet betrouwbaar bij tweelingen, helaas.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Jun 2014 17:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

AnnaK schreef:Begrijp ik ook Studiebol en zonder ons lange medische traject had ik het waarschijnlijk ook gedaan, maar ik ben te bang voor een miskraam en aan alleen een kansberekening heb ik niet (gevoelsmatig) niet zoveel.


Ik snap dit heel goed. Misschien had ik ook wel hele andere keuzes gemaakt als ik in jouw schoenen had gestaan.

Hoe weet jij trouwens nu al dat het een twee-eiig is?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem117

Bericht 20 Jun 2014 17:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

xx
<<

Anoniem57

Bericht 20 Jun 2014 17:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Volgens mij is het sowieso lastig bij Tweelingen, mijn zus was ook zwanger van een twee eiige tweeling en daar hebben ze 2x dezelfde gescreend bij de 20 weken echo waarschijnlijk. Hoe dan ook hebben ze een hartafwijking gemist.

Ik weet eigenlijk niet wat ik in jullie schoenen zou doen, ik denk dat ik jouw gevoel zou volgen.

Oh, en wat fijn dat de echo goed was!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Jun 2014 18:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

AnnaK schreef:
Studiebol schreef:
AnnaK schreef:Begrijp ik ook Studiebol en zonder ons lange medische traject had ik het waarschijnlijk ook gedaan, maar ik ben te bang voor een miskraam en aan alleen een kansberekening heb ik niet (gevoelsmatig) niet zoveel.


Ik snap dit heel goed. Misschien had ik ook wel hele andere keuzes gemaakt als ik in jouw schoenen had gestaan.

Hoe weet jij trouwens nu al dat het een twee-eiig is?


Er zijn 2 cryo's teruggeplaatst en volgens mij bevestigt het beeld van de echo dat ook.


Oh oke... tegen ons is gezegd dat het altijd lastig te bepalen was, of je moet bij de geslachtsbepaling te horen krijgen dat je en jongentje en meisje krijgt. Bij ons hadden ze allebei hun eigen vruchtzak en placenta maar nog gaven ze geen duidelijkheid over of het 1 of 2 eiig was.
:heart: :heart: 2011
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 20 Jun 2014 18:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Anna en Believe; gefeliciteerd met jullie mooie echo's!
Krijg jij er al wat meer vertrouwen in Anna? Lastig wat betreft die combinatietest, ik wil het sowieso niet maar misschien had ik er bij een tweeling wel weer anders over gedacht.

Believe; nu lekker op vakantie!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Sophie

Kwebbel

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 Mei 2014 13:52

Bericht 20 Jun 2014 20:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik hoop mij een dezer dagen bij jullie te voegen in dit topic. Ik durf het nu nog niet, aangezien ik morgen of overmorgen mijn NOD heb.

Maar waar ik niet uitkom: Hoe bereken je nu goed hoe lang je zwanger bent? Die rekenhulpen op internet zeggen allemaal wat anders. Bij de ene ben ik bijna vier, bij de andere in de vier, een zegt zelfs al vijf een sommigen zeggen 1-2 weken. Ik snap er weinig meer van.

Als ik in mijn agenda gewoon ga tellen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dan kom ik vandaag op 4+4 uit. Als ik dit weekend niet ongesteld word. Ben daar zo bang voor!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 20 Jun 2014 20:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Annak fijn dag de echo goed is.

Ik lig lekker op bed morgen uitje van mijn werk.
We gaan met de bus en ik zie er nu al tegen op.
Gisteren heb ik ook reis pilletjes gehaald. Hopelijk helpt het..
<<

Anoniem57

Bericht 20 Jun 2014 20:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sophie, jij weet wanneer je eisprong is geweest toch?
Dan zou ik die datum nemen, en dan 14 dagen erbij optellen, dat is ongeveer de berekening die verloskundigen ook maken.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 20 Jun 2014 21:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sophie schreef:Ik hoop mij een dezer dagen bij jullie te voegen in dit topic. Ik durf het nu nog niet, aangezien ik morgen of overmorgen mijn NOD heb.

Maar waar ik niet uitkom: Hoe bereken je nu goed hoe lang je zwanger bent? Die rekenhulpen op internet zeggen allemaal wat anders. Bij de ene ben ik bijna vier, bij de andere in de vier, een zegt zelfs al vijf een sommigen zeggen 1-2 weken. Ik snap er weinig meer van.

Als ik in mijn agenda gewoon ga tellen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dan kom ik vandaag op 4+4 uit. Als ik dit weekend niet ongesteld word. Ben daar zo bang voor!


Bij een cyclus van 28 dgn kun je uitgaan van de eerste dag van je menstruatie.

Bij onderstaande berekening kun je ook de cyclus lengte doorgeven. Volgens mij is dit de standaard berekening, bij mij klopt het.

http://www.ikbenzwanger.com/uitgerekend ... alling.php
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem112

Bericht 20 Jun 2014 21:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Volgens mij is het de eerste dag van je laatste menstruatie die telt..
Dus als je een cyclus hebt van 28 dagen en je test op dag 28 positief dan ben je toch 28 dagen zwanger (4weken dus)
Je krijgt twee weken "cadeau" die weken voor de eisprong.
<<

Anoniem112

Bericht 20 Jun 2014 21:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja net wat Audrey zegt.. Bij de eerste had ik zeer onregelmatige cyclus dus was t pas duidelijk bij de echo
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Jun 2014 08:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

mooie echo believe gefeliciteerd! en nu lekker genieten van je vakantie veel plezier :-)
<<

Sophie

Kwebbel

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 Mei 2014 13:52

Bericht 22 Jun 2014 12:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor jullie antwoorden. Helaas was mijn voorzichtigheid terecht, na twee dagen licht positieve testen, zijn ze helaas toch weer negatief geworden. Best verdrietig. :(
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 22 Jun 2014 12:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat verdrietig Sophie, heel veel sterkte!
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Jun 2014 13:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

veel sterkte sophie :hug:
<<

Anoniem117

Bericht 22 Jun 2014 13:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor de lieve reacties. De misselijkheid en overgeven zijn weer toegenomen. Waterijsjes hielpen eerst tegen misselijkheid, maar daar moet ik nu ook van spugen. Vandaag en gisteren de hele dag overgegeven. Vind het zelf moeilijk te bepalen wanneer ik hiervoor ziekenhuis moet bellen, wil ook geen aansteller zijn. Het hoort er nu eenmaal bij.

Verder alles ok, ik heb nu meer vertrouwen en durf zelfs na te denken over namen!

Zien jullie er stralend, normaal of belabberd uit? Ik zie er dus echt vreselijk uit. Bleek, ingevallen gezicht met allemaal kleine bultjes en ik ben nu veel te dun. Ben dus (nog) geen stralende zwangere haha.

Sophie heel verdrietig! Ik hoop dat je je hier snel weer mag melden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jun 2014 14:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ik zou bellen Annak, er bestaan medicijnen voor om het dragelijker te maken.
Je bent geen aansteller, het moet voor jou ook gewoon 'leuk' blijven!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jun 2014 15:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden dat je in ieder geval gaat overleggen met je verloskundige of arts. Jij hebt weinig reserves met je ranke lichaam en ik vind het eigenlijk wel zorgelijk klinken. Niet zorgelijk voor de baby's hoor maar wel voor jouw eigen gezondheid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jun 2014 16:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik zou ook bellen hoor, AnnaK! Echt!
Mijn collega (ook tweeling, middels IVF) heeft meer reserves dan jij, maar knapt nu door sondevoeding eindelijk een beetje op.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Jun 2014 19:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

idd annak misschien ff contact op nemen met de vk het is vervelend dat je je zo beroerd voelt
hoop dat het snel de goede kant op gaat en dat je ook echt kan gaan genieten!
<<

Anoniem 146

Bericht 22 Jun 2014 20:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Vervelend AnnaK! Wellicht kun je iets tegen de misselijkheid krijgen van de huisarts.

Ik heb ook een vraag. Ik ben behoorlijk misselijk (nog niet overgegeven). Nu rijd ik elke dag ruim 60km naar mijn werk. Ik weet niet zo goed hoe ik de misselijkheid in de auto onder controle kan houden. Hebben jullie tips?
Op het moment werken salmiak knotsen wel. Echter kan ik ook daar geen informatie over vinden of het wel goed is tijdens zwangerschap.
Laatst gewijzigd door Anoniem 146 op 22 Jun 2014 21:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem117

Bericht 22 Jun 2014 20:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen vk, omdat ik in het ziekenhuis blijf ivm tweelingzwangerschap. Toen ik vrijdag de intake had met de gyn zei ze al dat ik groen en geel zag en veel te veel was afgevallen. Ze heeft toen ook aangegeven dat ik moest bellen als ik nog meer zou afvallen/erger zou worden. Maar dan twijfel ik toch. Is het veel erger geworden of zijn het gewoon twee slechte dagen. En voelen niet meer zwangere vrouwen zich zo. Misschien is het toch verstandig om te bellen, kunnen ze altijd zelf kijken of ze er iets mee moeten doen.

Mrs. Jansen jij ook al zo misselijk. Ik heb geen idee wat je het beste kunt doen. Het zou mij niet lukken zulke lange afstanden in de auto. Bij mij hielpen waterijsjes, maar dat ging vandaag dus ook fout. Ik weet het ook niet, het is geen fijn kwaaltje die misselijkheid.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 22 Jun 2014 20:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Als je Gyn het zo duidelijk heeft gezegd zou ik morgen toch even de poli bellen!

Ik ben ook vaak misselijk maar geef soms dagen niet over, en sommige dagen hou ik niets binnen. Maar gelukkig zijn dat maar 1-2 dagen in de week. En is het niet zo dat de kilo's er af vliegen. Maar als je geen reserves meer hebt zou ik toch even aan de bel trekken.

Mrs. Jansen; bij mij helpen kleine slokjes cola tegen de misselijkheid. Daarom neem ik tijdens het autorijden vaak een flesje mee in de auto. Misschien helpt het voor jou ook? Ik heb ook standaard een plastic zak binnen handbereik. Ik heb echt een hekel aan auto rijden met misselijkheid, vooral als ik zelf niet rijd (ik zat van de week in een auto bij iemand met sportieve rijstijl... )
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers