Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem173

Bericht 19 Jun 2014 19:09

Re: Het hardlooptopic

Jeejj ik ben vandaag voor de 2e keer wezen hardlopen! Ik ben begonnen met het beginners 2 schema van runnersworld. Ik train 2x per week probeer ik en hoop dan over 12 weken de 5 kilometer te kunnen lopen. Vandaag heb ik 4.8 kilometer gelopen waarvan 4x5 minuten gerend. Dat ging eigenlijk best goed. Wel prettig om zelf muziek te kiezen ipv altijd dezelfde muziek van evy (na 5 x starten daarmee ken je die uit je hoofd).

Ik loop nu op gewone sportschoenen van asics, ik merk alleen dat dat wel heel zwaar voelt. Welke schoenen zouden jullie me qua vriendelijk budget maar wel redelijke kwaliteit aanraden?
<<

Jip

Bericht 20 Jun 2014 08:06

Re: Het hardlooptopic

@am geen. Ik weet je loopstijl niet. Naar een hardloopspeciaalzaak gaan is het beste om te doen. Zij kijken hoe je loop en welke schoen daar bij past. Je huidige schoenen dan meenemen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jun 2014 14:25

Re: Het hardlooptopic

Ja wat Jip zegt! In 'mijn' winkel moest ik ook rennen in de winkel over een stukje waar ze camera's op de vloer hadden. Daarmee konden ze de stand van m'n voeten goed zien.
#teammaple🍁
<<

Jip

Bericht 20 Jun 2014 16:59

Re: Het hardlooptopic

Hèhè, eindelijk kwam ik tijdens het lopen weer eens in een flow terecht. Zo fijn. Als je er weer uit komt denk je echt even, huh waar was ik net? Liep 45minuten in duurtempo 1 en 45minuten in duurtempo 2. Heb net geen 15km gelopen. Ik hoop dat ik die flow tijdens de komende wedstrijden ook mag ervaren.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 20 Jun 2014 18:59

Re: Het hardlooptopic

Fijn Jip! Zijn je wedstrijden al snel?

Vriend en hadden heel stoer onze hardloopspullen meegenomen naar hier (St. Maarten), maar het is buiten echt te warm en heuvelachtig. We vermaken ons dus maar in de sportschool.
Thuis maar weer lekker buiten lopen :).
<<

Jip

Bericht 20 Jun 2014 21:10

Re: Het hardlooptopic

Kun je niet vroeg over het strand lopen?

Komende drie weken elk weekend een wedstrijd en 27/7 de belangrijkste!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Jun 2014 00:12

Re: Het hardlooptopic

Leuk! Morgen of overmorgen dus al de eerste? Succes dan :)

Het is hier altijd min. 27 graden... En het strand is hier kort (als in: rotsen op korte afstand van elkaar).
Mijn man heeft al wel wat keertjes heen en weer gelopen, misschien doe ik dat ook nog wel :)
<<

Jip

Bericht 21 Jun 2014 08:51

Re: Het hardlooptopic

De eerste twee heb ik al gehad. Morgen de eerste halve. In heuvels, dus wordt een pittige!

AH, ja dan is het niet zo handig. Komt wel weer als je thuis bent dan!
Ik liep wel hard tijdens mijn backpackreis in Azie, maar ik heb niet zo snel last van warmte met trainen.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jun 2014 23:09

Re: Het hardlooptopic

@AM wat Jip en UN inderdaad zeggen. In de stad zit een hardloopschoenen winkel, Run 2 Day, vlakbij Mariaplaats. Het is even een investering, maar zoveel beter voor je voeten. En goede schoenen rennen ook veel lekkerder.

Vanavond weer een uur hardgelopen, ging lekker.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jun 2014 23:33

Re: Het hardlooptopic

Ik kom me ook weer even melden. Morgen alweer les 22 van evy...nog 3weekjes en dan zit ik weer op de 5km. Het gaat best makkelijk en zit erover te denken om door te trainen naar de 10km. Ben eigenlijk opzoek naar t schema daarvan, wil ff checke of ik dat gedraaid ga krijgen hier thuis. Een half uurtje weggaan is goed te doen maar een uur wordt alweer wat lastiger. Weet iemand waar dat s hema staat? En toevallig iemand die me aan keep on running kan helpen?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Jun 2014 23:44

Re: Het hardlooptopic

Jip, hoe ging het gister? :)
Teddyaapje, goed bezig! Ik herken je gevoel van 'zo lang weg zijn', haha.

Hier verder niet meer gesport, we zijn echt volop aan het relaxen! Lopen komt thuis wel weer :).
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Jun 2014 12:50

Re: Het hardlooptopic

Teddyaapje schreef:Ik kom me ook weer even melden. Morgen alweer les 22 van evy...nog 3weekjes en dan zit ik weer op de 5km. Het gaat best makkelijk en zit erover te denken om door te trainen naar de 10km. Ben eigenlijk opzoek naar t schema daarvan, wil ff checke of ik dat gedraaid ga krijgen hier thuis. Een half uurtje weggaan is goed te doen maar een uur wordt alweer wat lastiger. Weet iemand waar dat s hema staat? En toevallig iemand die me aan keep on running kan helpen?


Ik heb wel de serie van 5km naar 10km van Keep Running voor je (mp3's). Ik vond de muziek alleen vreselijk, dus ik ben na 3 lessen gewoon zelf richting de 10km gaan trainen. Maar als je ze wilt hebben, pm dan maar je e-mailadres, dan stuur ik de bestanden via WeTransfer.
<<

Anoniem173

Bericht 24 Jun 2014 12:51

Re: Het hardlooptopic

Oké Thanks voor de tips! Dan toch maar eens richting een goede hardloopzaak :).
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Jun 2014 14:40

Re: Het hardlooptopic

Zo hè hè ik ben eindelijk gaan lopen. Vorige week kwam het er niet van en had nog wat last van mn knieen van de roparun. Vandaag dus eindelijk na weer geweest na veel te lang (misschien wel 2mnd geleden).

Begonnen met een rondje van 3km. Ging lekker! Deze week nog 2x en dan vlgd week een dagje 5km proberen.
30-04-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Jul 2014 23:36

Re: Het hardlooptopic

Hier ga ik ook weer eens meeschrijven. Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven 5 km onder de 30 minuten gelopen :banaan: Ik had het niet verwacht, ik heb tapas gegeten met een lekker Italiaans ijsje als dessert en ben pas laat gaan lopen. Het ging erg lekker, zonder wandelmomenten en met een gelijkmatig tempo. Een maand geleden ben ik weer begonnen, toen had ik nog geen 4,5 km in een half uur (en dan nog Runkeeper op pauze gezet). Ik ben helemaal blij, wat een snelle opbouw!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2014 07:48

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een schop nodig... Ik heb voor het laatst gelopen op de ladiesrun. Dat was 1 juni.. Kuch... :palm:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Jul 2014 08:22

Re: Het hardlooptopic

Kleren aan en gaan Jans!!

Ik heb dinsdag een rondje van 5km gelopen. Lekker aan 1 stuk. Was daarna moe maar tevreden!
Morgen weer een rondje van 3km.
30-04-2017
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2014 08:28

Re: Het hardlooptopic

Ik kan alleen maar 's avonds lopen. Overdag kan ik de kids nergens kwijt.

Goed bezig, Wickie!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Jul 2014 09:01

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ergens in mei pas voor het laatst gelopen...
Nu met mijn zwangerschap heb ik de lange afstanden sowieso uit mijn hoofd gezet (en dan bedoel ik 10-15 km).
Ga vanaf zondag hopelijk weer 2/3x in de week een klein rondje lopen, 3-5 kilometer.

Jans, lekker gaan lopen vanavond! Het schijnt heerlijk weer te worden, nog lekker lang licht en de voldoening als je weer thuis bent... Die is natuurlijk super :)

Wickie, lekker bezig :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Jul 2014 15:27

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net een rondje van 5 km intervaltraining gedaan. Het was zwaar, maar ik heb lekker gelopen!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jul 2014 18:46

Re: Het hardlooptopic

Ik ga ook beginnen. Mijn doel is een wedstrijd in de buurt in september waar ik dan 5 km wil gaan lopen in een half uur. Schoenen heb ik gisteren gekocht na een voetscan en het passen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Jul 2014 19:34

Re: Het hardlooptopic

Ben je nog gaan lopen Jans?
Ik ben vandaag na het geven van bootcamp les nog een rondje van 4km gaan lopen. Dinsdag staat 6,5km op mn trainingsschema pfffff
30-04-2017
<<

Jip

Bericht 05 Jul 2014 20:57

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag 20km gelopen in 1:57. Daarvoor had ik 2km gezwommen en 80km gefietst. Ik ben tevreden, het was op de hartslag voor mijn marathon in de t.riathlon. Hopelijk hou ik dit dan ook vol
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jul 2014 07:52

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan Jip!

Ik ben ook al ff niet meer geweest.. 15 juni was m'n laatste zie ik. Maar nu heb ik vakantie, dus als m'n zonnejaar zo naar de opvang is kan ik doen wat ik wil. Dat wordt rennen!
#teammaple🍁
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Jul 2014 10:13

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Jip!
UN, nog lekker gelopen?

Ik ga morgen een klein rondje lopen, wil eigenlijk vandaag nog even een half uurtje fietsen of wandelen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers