Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klacht indienen doktersassistente?

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jun 2014 13:46

Klacht indienen doktersassistente?

Gister kwam ik er achter dat mijn oudste zoon een blaasje op zijn onderlip had zitten. Het zag er uit als een koortslip, en omdat ik wel eens gehoord had dat een koortslip gevaarlijk kan zijn voor kleine baby's, heb ik de huisarts gebeld. Deze was zelf niet aanwezig, maar de assistente zei mij dat het niet gevaarlijk was voor mijn jongste zoon. Ik moest ze wel uit elkaar houden en zofirax halen om te smeren, maar verder was er niet zoveel aan te doen en zou het allemaal wel los lopen omdat zulke kleintjes vaak toch nog veel antistoffen hebben.
Toen ik de zofirax bij de apotheek wilde afrekenen raadde de apotheker mij aan om nog niet te gaan smeren, maar dat het eerst gezien moest worden door de huisarts (aangezien het ook krentenbaard zou kunnen zijn). Vandaag dus naar de huisarts gegaan, en die heeft direct een kweek genomen, een zalfje voorgeschreven en wel 10x gezegd dat ik ze écht uit elkaar moest houden omdat een koortslip wel degelijk gevaarlijk is voor kleine baby's. Mocht ik iets van verandering merken in het gedrag van de jongste (sufheid, verminderde eetlust), moet ik direct bellen (desnoods naar de HAP).
Ik vind het best wel vervelend dat de assistente zo makkelijk sprak over de risico's en mij verkeerd geïnformeerd heeft. Hoewel de kans dat er daadwerkelijk iets gebeurd vast wel vrij klein is, vind ik toch dat ze een risico heeft genomen met de gezondheid van mijn kind.
Wat vinden jullie hiervan? Ik ben namelijk nog wel een beetje hormonaal en misschien neem ik het wel te zwaar op, dus ben even benieuwd naar de mening van anderen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem103

Bericht 17 Jun 2014 13:47

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik vind dat je wel gelijk hebt en zou je klacht neerleggen bij de huisarts.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2014 13:48

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Maar ze heeft toch ook gezegd dat je de kinderen uit elkaar moest houden? Ze had je inderdaad wel even langs moeten laten komen, omdat je niet wist wat het was, maar dat was dan een gevaar voor de oudste. Het advies om je kinderen uit elkaar te houden, heeft je dokter je alleen nog meer op het hart gedrukt, maar in principe doe je nu hetzelfde: je laat ze niet bij elkaar in de buurt komen. Dat is ook wat de doktersassistente je heeft aangeraden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Jun 2014 13:50

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Als ik je verhaal zo lees vind ik dat de assistente wel en afspraak had moeten maken voor bij de ha.
Maar om nou meteen een klacht in te dienen, dat zou ik denk ik niet doen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2014 13:58

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou geen klacht indienen, om de reden die June ook al noemt. Eventueel zou je haar er nog even op kunnen wijzen dat je het vervelend vond dat ze je niet even heeft laten langskomen, maar een echte formele klacht vind ik in deze situatie te ver gaan.

♥♥
<<

Anoniem103

Bericht 17 Jun 2014 14:00

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik vind het toch wel een behoorlijke fout als je als doktersassistente zegt dat een koortslip niet gevaarlijk is voor pasgeboren baby's. Ze zegt dan wel dat ze de kinderen uit elkaar moet houden maar ik denk dat je daar toch op een andere manier mee omgaat als je weet dat het echt gevaarlijk is voor je baby om besmet te raken.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Jun 2014 14:01

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou geen klacht indienen, maar wel een mail sturen of even bellen dat je het erg vervelend vindt. Dit zodat zij wel jou feedback ontvangt.
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jun 2014 14:05

Re: Klacht indienen doktersassistente?

June schreef:Maar ze heeft toch ook gezegd dat je de kinderen uit elkaar moest houden? Ze had je inderdaad wel even langs moeten laten komen, omdat je niet wist wat het was, maar dat was dan een gevaar voor de oudste. Het advies om je kinderen uit elkaar te houden, heeft je dokter je alleen nog meer op het hart gedrukt, maar in principe doe je nu hetzelfde: je laat ze niet bij elkaar in de buurt komen. Dat is ook wat de doktersassistente je heeft aangeraden.


Ja, wat dat betreft heeft ze wel hetzelfde advies gegeven. Maar als mijn jongste bijvoorbeeld niet had willen drinken, had ik daar niet zoveel aandacht aan besteed en gedacht 'als het morgen nog zo is, zal ik even contact opnemen met de huisarts'. Terwijl dat dus een teken kan zijn dat hij besmet is met het herpes virus en daar direct actie op ondernomen moet worden (kan zelfs leiden tot hersenvliesontsteking).

Maar ik zal nog wel gewoon even bellen om het te benoemen, een klacht is misschien wat zwaar.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jun 2014 14:37

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou niet meteen een klacht indienen, maar wel even terugkoppelen wat de arts heeft gezegd en dat ze misschien iets te nonchalant is geweest in haar advies. Ik denk dat zij met de beste bedoelingen heeft gehandeld, ze heeft je hetzelfde advies gegeven, maar waarschijnlijk gewoon niet in paniek willen brengen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Jun 2014 14:40

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Een klacht komt in deze situatie wel vrij extreem over vind ik. Vooral omdat het nog goed gegaan is (dankzij de apotheek). Ik zou het even terug koppelen, op een vriendelijke manier, naar de arts en naar de assistent.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jun 2014 14:42

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Wij zijn destijds met Ezra naar de dokterspost geweest toen hij blindedarmontsteking had en hij is daar maar heel oppervlakkig onderzocht, die hele blindedarmontsteking is totaal over het hoofd gezien. Ik vond dat ook heel erg, maar ik heb toen geen klacht ingediend, wel even teruggebeld, verteld hoe het zat en ze op het hart gedrukt voortaan alerter te zijn met name als er kinderen komen die zelf niet goed kunnen aangeven dat ze pijn hebben en waar ze pijn hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Jun 2014 16:16

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik vind dat je het best even op een rustige manier kan terugkoppelen inderdaad. De assistentes bij mijn huisarts zijn voor mij een dusdanige ergernis dat ik ze niet eens meer bel, maar email. Want per email kunnen ze het tenminste nog een paar keer nalezen zonder meteen de verkeerde conclusie te trekken en dat is blijkbaar nodig...
Ik moest namelijk vitamine D preparaten hebben ivm een tekort en toen bleef die ene ook maar zeggen 'dat kunt u gewoon bij de apotheek kopen mevrouw' en ik maar uitleggen dat ze daar niet de dosering verkochten die ik nodig had en waarvoor ik dus een recept moest hebben. Of met een schimmelinfectie, er is 1 middel wat werkt als een trein bij mij, maar 9 van de 10 keer heeft de assistente weer iets klaargelegd bij de apotheek waar ik de eerste dagen nóg meer jeuk van krijg. Grrrrrrrmbl. En dus niet dat middel wat ik graag wilde hebben!

Nee echt, mailen scheelt me zoveel irritatie!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jun 2014 18:12

Re: Klacht indienen doktersassistente?

In dit geval zou ik het wel terugkoppelen, klacht indienen weet ik niet maar zou er wel wat van zeggen. Er is best wel een fout gemaakt. De assistente is er natuurlijk voor om er voor te zorgen dat de juiste mensen bij de ha terecht komen.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jun 2014 20:15

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik kan me wel vinden in het advies van Susan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 17 Jun 2014 22:11

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Nee ik zou hier geen klacht over indienen maar zoals Susan al aangaf dit wel even terugkoppelen. Bij onze jongste dochter hebben wij toen ze met twee maanden oud was een totaal vekeerde diagnose gekregen doordat de neuroloog een vekeerde mri had bekeken met allerlei gevolgen van dien. Nu een paar jaar later denk ik er nog weleens over na om daar wel een klacht over in te dienen maar uiteindelijk vraag ik mezelf dat af wat ik ermee op zou schieten.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Jun 2014 22:57

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou wel contact opnemen, zodat ze hier haar leer uit kan trekken. Geen officiële klacht.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 17 Jun 2014 23:48

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou er zeker wat van zeggen.
De doktersassistente heeft mij een keer afgesnauwd dat ik een ovulatie had (was aan de pil). Dag later ging m'n blindedarm eruit en was ie bijna ontploft en had ik dood kunnen zijn.
04-2014
10-2015
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 18 Jun 2014 00:20

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Ik zou er wel wat van zeggen.

Vorige week belde ik de vervangende huisarts op, omdat ik dacht dat mijn jongste oorontsteking had. Ze was al vanaf maandag ziek en ik belde vrijdag. Ze heeft dit eerder gehad en nu had ze weer dezelfde klachten. Mij werd verteld dat ik dan neusspray en paracetamol moest gebruiken. Op zaterdagmorgen krijst de jongste zo hard in bed, dat ik besloot de hap te bellen. Gelukkig mocht ik langskomen en had ze dus een dubbele oorontsteking.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2014 00:22

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Susan schreef:Wij zijn destijds met Ezra naar de dokterspost geweest toen hij blindedarmontsteking had en hij is daar maar heel oppervlakkig onderzocht, die hele blindedarmontsteking is totaal over het hoofd gezien. Ik vond dat ook heel erg, maar ik heb toen geen klacht ingediend, wel even teruggebeld, verteld hoe het zat en ze op het hart gedrukt voortaan alerter te zijn met name als er kinderen komen die zelf niet goed kunnen aangeven dat ze pijn hebben en waar ze pijn hebben.

Goed dat je dat gedaan hebt. Hoe reageerden ze?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Jun 2014 22:15

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Gijs. schreef:Ik moest ze wel uit elkaar houden en zofirax halen om te smeren, maar verder was er niet zoveel aan te doen en zou het allemaal wel los lopen omdat zulke kleintjes vaak toch nog veel antistoffen hebben.


Ik zou er zeker melding van maken, vooral omdat een koortslip bij die hele kleintjes idd. een hersenvliesontsteking tot gevolg kan hebben. Zeggen dat het allemaal wel los loopt, omdat zulke kleintjes veel antistoffen hebben, nee, dat vind ik toch wel een flinke fout.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jun 2014 22:22

Re: Klacht indienen doktersassistente?

Carrie schreef:
Susan schreef:Wij zijn destijds met Ezra naar de dokterspost geweest toen hij blindedarmontsteking had en hij is daar maar heel oppervlakkig onderzocht, die hele blindedarmontsteking is totaal over het hoofd gezien. Ik vond dat ook heel erg, maar ik heb toen geen klacht ingediend, wel even teruggebeld, verteld hoe het zat en ze op het hart gedrukt voortaan alerter te zijn met name als er kinderen komen die zelf niet goed kunnen aangeven dat ze pijn hebben en waar ze pijn hebben.

Goed dat je dat gedaan hebt. Hoe reageerden ze?


Ze hadden er niet zoveel op te zeggen. Ze zouden er in het vervolg op letten. Nu had ik ook niet die arts zelf aan de telefoon, maar de telefoniste. Ik hoefde ook niet per se excuses of zo, ik hoop dat het gewoon niet nog eens gebeurt en dat ze voortaan alerter zijn met name bij kinderen die zich minder goed kunnen uiten dan je van kinderen van die leeftijd kunt verwachten.

Ik lees overigens ook relatief vaak dat kinderen met een blindedarmontsteking worden weggestuurd omdat ze nog te levendig zijn, dat vind ik ook ontzettend fout. Ezra was ook nog heel levendig toen hij uiteindelijk op de spoedeisende hulp kwam, maar goddank hebben ze toch besloten bloed af te nemen en een echo te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers