Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ipad mini

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jun 2014 05:51

Ipad mini

Ik ga in september een wereldreis maken en ben een apple fan. Ik heb een macbook pro maar die wil ik niet meeslepen op vakantie, die blijft dus thuis. Ik wil mezelf trakteren op een Ipad mini, hij is compact en heb er al wat mee gespeeld. Maar..
Ik ben buiten dat ook een seriefreak en wil in het vliegtuig of lange busreizen graag vele series kijken, die ik (ongeacht of het slecht of niet slecht is) meestal download als torrent. Daarnaast wil ik er graag muziek mee luisteren.
Ik wil graag de 16GB kopen. Ik heb dus 2 vragen:
1) hoe krijg ik, zonder computer, films en muziek op mijn Ipad onderweg (wel met wifi enzo)
2) kan ik mijn harde schijf, met usb poort, op 1 of andere manier aansluiten op de ipad mini zodat ik niet al het geheugen gebruik?

Wie oh wie helpt mij.

Liefs
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 20 Jun 2014 06:43

Re: Ipad mini

Spotify en Netflix?
Edit: al kun je met Netflix volgens mij niet offline kijken, dus zul je dan wel altijd wifi moeten hebben.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Jun 2014 06:48

Re: Ipad mini

1) via iTunes
2) kan niet.

Een mini heeft wel echt een klein scherm, realiseer je datgoed. En 16 GB zit zo vol, kies dan een groter geheugen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Jun 2014 08:10

Re: Ipad mini

Films gaat niet, ik heb een 16GB en daar kunnen iets van 4-5 films op.
Als je wifi hebt zou je films vooraf op youtube kunnen plaatsen. Desnoods achter een inlog en alleen voor jou zichtbaar. Zo kan je in elk geval films kijken.
Verder heb ik er een toetsenbord bij en dat is heel ideaal, vooral als je iets van reisverslagen wilt typen. Het toetsenbord van de ipad in dan onhandig omdat je ook gelijk de helft van je scherm kwijt bent. Tevens is mijn toetsenbord gelijk een cover. Maakt hem wel zwaarder, maar hij is wel goed beschermd.
Laatst gewijzigd door Silly-One op 20 Jun 2014 08:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jun 2014 08:29

Re: Ipad mini

Helix schreef:1) via iTunes
2) kan niet.

Een mini heeft wel echt een klein scherm, realiseer je datgoed. En 16 GB zit zo vol, kies dan een groter geheugen.


Ik heb (ik bedoel eigenlijk: mijn vriend heeft :P) ook een ipad mini en ik vind hem echt niet klein. Juist lekker handzaam en licht. Een vriendin van mij heeft een gewone ipad en die vind ik juist irritant groot en zwaar, haha. Je kunt op de mini echt prima films/series kijken.

♥♥
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 20 Jun 2014 10:08

Re: Ipad mini

Ik heb ook een ipad mini en ik vind het scherm ook níet klein. Precies goed juist. Ik zou wel voor meer GB kiezen als dat mogelijk is. En anders series en films via streamen kijken?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jun 2014 10:09

Re: Ipad mini

Ik ben dan misschien de enige, maar ik vind een grotere tablet wel fijner dan zo'n minimodelletje. Om mee te nemen is een kleine zeker fijner, maar om een boek te lezen of een filmpje te kijken of gewoon te surfen vind ik de grote iPad echt fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Jun 2014 10:22

Re: Ipad mini

Vooraf films er zetten kan, onderweg is lastiger, tenzij je ze betaald uit de appstore doet natuurlijk. Maar als je wifi hebt kan je natuurlijk ook via youtube of uitzendgememist (of een aussie variant) kijken.
Wat ik ideaal vind is om er zo'n geheugenkaartlezer bij te doe, zodat je je ipad als backup kan gebruiken voor je fototoestel. En dan kan je ze ook makkelikker onderweg op internet zetten.
Maar dan zou ik toch echt voor meer geheugen gaan, want 16 is echt niks (heb zelf altijd 64gehad en zelfs dis krijg ik vol).
Overigens bestaat er ook een usb lezer voor je ipad, dus theoretisch gezien moet je met een usb stick of externe harde schijf er bestanden op kunnen zetten, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Als ik er aandenk zal ik zo even proberen of het bij mij werkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jun 2014 10:22

Re: Ipad mini

Als je op wereldreis gaat snap ik overigens wel dat je liever voor een iPad mini gaat, dan wil je natuurlijk iets wat zo min mogelijk ruimte inneemt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Jun 2014 11:45

Re: Ipad mini

Wij hebben een mini en een standaard model en wij vechten meestal om de mini, ik vind hem veel fijner in de hand liggen, de gewone Ipad vind ik ook te zwaar om lang op te lezen bijvoorbeeld.
Als je hem neer kan zetten en films wil kijken dan kan ik me wel voorstellen dat een groter scherm fijner is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jun 2014 13:30

Re: Ipad mini

Thanks meiden! Hmm.. verschillende meningen. Over het formaat ben ik uitgedacht, dat wordt de mini. Maar ik wil gewoon een torrent lezer op de Ipad, zodat ik waar ik wifi heb kan downloaden. Hou niet van spotify oid. Maar als er misschien tóch een usb lezer bestaat...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 20 Jun 2014 16:06

Re: Ipad mini

Dan zou ik sneller voor een samsung kiezen als je per se op een tablet wilt kunnen downloaden en via USB afspelen. Voor zover ik weet kan dat bij een ipad alleen als je die jailbreakt.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jun 2014 17:00

Re: Ipad mini

Elliot schreef:
Helix schreef:1) via iTunes
2) kan niet.

Een mini heeft wel echt een klein scherm, realiseer je datgoed. En 16 GB zit zo vol, kies dan een groter geheugen.


Ik heb (ik bedoel eigenlijk: mijn vriend heeft :P) ook een ipad mini en ik vind hem echt niet klein. Juist lekker handzaam en licht. Een vriendin van mij heeft een gewone ipad en die vind ik juist irritant groot en zwaar, haha. Je kunt op de mini echt prima films/series kijken.

Ja helemaal eens! Ik heb ook een mini, zou nooit voor een grotere iPad willen kiezen. Ook qua lezen vond ik het fijn (heb nu een e-reader) want hij is net zo groot als een boek.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 20 Jun 2014 20:26

Re: Ipad mini

Ik heb zelf een normale iPad, vind hem qua formaat ideaal maar op reis is een mini waarschijnlijk wel makkelijker ja.
Ben het wel met mensen eens dat als je films wilt kijken je het beste minstens 32 gb kunt nemen.
Ik heb zelf 32 gb en ik heb zelfs al bijna geen ruimte meer en ik heb maar 1 film erop staan.
Nu heb ik wel hééél veel apps en boeken en zooi, maar toch. Ben heel blij dat ik geen 16 gb heb genomen!
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 20 Jun 2014 22:21

Re: Ipad mini

Ik ben nu op wereldreis en heb ook een ipad mini. Je kunt gewoon een usb/sd kaart dingetje adapter kopen zodat je foto's van je camera op je ipad mini kan zetten. Ik heb nog niet geprobeerd of dat ook met films kan.

Ik ben heel erg tevreden met mijn ipad mini. Ik zou wel voor meet dan 16gb gaan en ook cellular nemen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers