Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

<<

Jip

Bericht 17 Jun 2014 18:00

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik ben wel gepest op/om mijn uiterlijk en op dingen waar ik in uitblinkte. Startte in groep vier en heeft tot en met de hele middelbare school geduurd. Ik denk dat als ik naar een andere middelbare school gegaan was, dan andere kinderen uit groep acht, ik dan evenveel fijnere schooltijd gehad had. Of ik had me anders moeten opstellen na de zomervakantie op de middelbare school.

In ieder geval...als ik nu pesters tegenkom dan durven ze mij niet aan te kijken. En ik kijk dan extra terug.
Helaas ondervind ik nog wel gevolgen er van. Ik ben op een gegeven moment gaan geloven wat ze zeiden en deden en dat was het einde van mijn zelfvertrouwen.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Jun 2014 18:19

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik vraag mezelf echt af of ik scheel ben geweest of dat het er echt niet was. Ik heb in mijn hele schoolperiode (basis t/m middelbare school) nooit iemand gepest zien worden. En dan heb ik het over de groepen waarvan ik het kan weten (mijn eigen klas en misschien de klas van goede vriendinnen op dat moment).

Vind het altijd zo zielig om te zien op tv of verhalen te horen. Zoals eerder is gezegd denk ik dat zowel de pester als gepeste beide iets hebben waardoor ze in die 'rol' terecht komen.

Nu was het bij ons ook zo dat de wat 'populairdere' personen zich echt niet bezig hielden met pesten. Eerder met hoe zien we eruit, welke jongens zijn leuk, wat doen we dit weekend en misschien wel een lading roddels.. Maar dat was het dan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Jun 2014 18:43

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Marni, ik denk dat je het ook lang niet altijd merkt.
Gepest worden gebeurd natuurlijk lang niet altijd zo bruut als hoe het in het nieuws komt. Het is niet altijd slaan, schoppen en in het openbaar uitschelden. Bij mij was het juist vooral dat ik gewoon genegeerd werd. Door sommige mensen heel bewust, anderen zullen het vast niet zo door hebben gehad.
Als kind/puber leef je gewoon vaak meer in je eigen wereldje dan dat je dat soort dingen echt doorhebt. Ook bij jou zal het vast wel gebeurd zijn, maar dan misschien kleiner of minder opvallend.

En tsja, het verschilt ook per persoon wat je pesten noemt en wat niet. Wat de een gewoon een flauw geintje vindt, kan de ander echt als heel pijnlijk ervaren. Niet iedereen is hier even gevoelig voor of even zelfverzekerd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 19 Jun 2014 18:43

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Marni schreef:Ik vraag mezelf echt af of ik scheel ben geweest of dat het er echt niet was. Ik heb in mijn hele schoolperiode (basis t/m middelbare school) nooit iemand gepest zien worden. En dan heb ik het over de groepen waarvan ik het kan weten (mijn eigen klas en misschien de klas van goede vriendinnen op dat moment).

Vind het altijd zo zielig om te zien op tv of verhalen te horen. Zoals eerder is gezegd denk ik dat zowel de pester als gepeste beide iets hebben waardoor ze in die 'rol' terecht komen.

Nu was het bij ons ook zo dat de wat 'populairdere' personen zich echt niet bezig hielden met pesten. Eerder met hoe zien we eruit, welke jongens zijn leuk, wat doen we dit weekend en misschien wel een lading roddels.. Maar dat was het dan.



Dit idd. Bij ons op de basisschool of middelbare werd er ook niet (zichtbaar) gepest. En al helemaal niet met trappen en spullen kapot maken ed. Nu zat ik wel op een school waar alleen havo-vwo zat, misschien scheelt dat? Ik was ook altijd bang bij het vbo mavo gebouw haha, die jongens waren allemaal eng met hun scooters en hun uitstraling. Die hadden ze bij ons gebouw niet. Oh en ik ben trouwens in een dorp opgegroeid, ik heb ook het idee alsof het erger is in steden (is ook nergens op gebaseerd trouwens)
Smile, it's free!
<<

Anoniem147

Bericht 19 Jun 2014 18:55

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Haha enge jongens.

Ik zat op een scholengemeenschap in de stad. Met vmbo-t/havo en vwo. Misschien dat het jenaplan ook meespeelde. Wij zaten vanaf het eerste jaar met vwo/havo en vmbo-t in 1 klas. Iedereen kon het met elkaar vinden ook al was iedereen bezig op een ander niveau.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Jun 2014 18:58

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Lavendel schreef:
Marni schreef:Ik vraag mezelf echt af of ik scheel ben geweest of dat het er echt niet was. Ik heb in mijn hele schoolperiode (basis t/m middelbare school) nooit iemand gepest zien worden. En dan heb ik het over de groepen waarvan ik het kan weten (mijn eigen klas en misschien de klas van goede vriendinnen op dat moment).

Vind het altijd zo zielig om te zien op tv of verhalen te horen. Zoals eerder is gezegd denk ik dat zowel de pester als gepeste beide iets hebben waardoor ze in die 'rol' terecht komen.

Nu was het bij ons ook zo dat de wat 'populairdere' personen zich echt niet bezig hielden met pesten. Eerder met hoe zien we eruit, welke jongens zijn leuk, wat doen we dit weekend en misschien wel een lading roddels.. Maar dat was het dan.



Dit idd. Bij ons op de basisschool of middelbare werd er ook niet (zichtbaar) gepest. En al helemaal niet met trappen en spullen kapot maken ed. Nu zat ik wel op een school waar alleen havo-vwo zat, misschien scheelt dat? Ik was ook altijd bang bij het vbo mavo gebouw haha, die jongens waren allemaal eng met hun scooters en hun uitstraling. Die hadden ze bij ons gebouw niet. Oh en ik ben trouwens in een dorp opgegroeid, ik heb ook het idee alsof het erger is in steden (is ook nergens op gebaseerd trouwens)


Heel herkenbaar jouw stukje, Lavendel.
<<

Anoniem321

Bericht 19 Jun 2014 19:19

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Lavendel schreef: Oh en ik ben trouwens in een dorp opgegroeid, ik heb ook het idee alsof het erger is in steden (is ook nergens op gebaseerd trouwens)


Ik ben opgegroeid in een piepklein dorpje van rond de 400 inwoners. Ik ben echt ernstig gepest op de basisschool. Zelfs in het begin toen ik op mezelf ging in een groter dorp en ik weer even terug was in mijn geboortedorp werd ik nog uitgescholden door vroegere klasgenoten en hun kleinere broertjes en zusjes. Want dat heb je ook: je blijft bekend staan als kneusje.

Ik kom er nu nog steeds niet graag en ik zou er al helemaal niet willen wonen. Vreselijk.
<<

Anoniem50

Bericht 19 Jun 2014 19:25

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik herken het stukje van Lavendel wel. Ik ben begonnen op een christelijke middelbare school met hogere opleidingen en ik ben geëindigd op de middelbare school met lagere opleidingen. Ik was al jaren als de dood voor die school en kon me niet voorstellen dat je daar vrijwillig naartoe zou willen en toen ik er eenmaal was, was het dus ook hell. Ze waren veel ouder dan ik was, ze hadden een bek als een scheermes, ze wisten overal wat vanaf, maar wisten eigenlijk helemaal niets, het waren allemaal gabbers met trainingspakken en haar dat of compleet ontbrak of was opgeschoren. Echt eng. En ik werd me daar toch gepest. Want ik paste niet op die school. Ik was een klein, jong, dik en zeer verlegen meisje met een bos haar waar Tina Turner nog jaloers op zou zijn en kleding die zij in ieder geval nooit aan zouden trekken. Het laatste jaar ging het dan zo als ik eerder heb gepost, maar de eerste twee jaren waren hell! Het akelige is dat mijn aartsvijand de beste vriend van mijn broertje is. Hij stond eens voor de deur en vroeg of mijn broertje thuis was. Ik zei 'Ja' en heb zo de deur weer dicht gesmeten. Wilde die jongen niet in mijn huis. Maar ja, daar kwam ik niet mee weg....
<<

Jip

Bericht 19 Jun 2014 21:09

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik zat op een Havo/vwo school en dat maakte voor mij dus niet uit. Overigens hield het bij mij niet op bij schelden en vernederen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jun 2014 22:01

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik heb gisteren het filmpje gezien waarop het meisje in Rotterdam in elkaar geslagen werd, ik ben daar zó naar van, echt niet normaal. Ik kan dat echt niet zien. Nu blijkt zij ook al 1.5 jaar gepest te worden.

Voor mij betekent het woord pesten ook niet een ander fysiek pijn doen, meer emotioneel. Ik weet dat het emotioneel misschien nog wel meer pijn kan doen maar ik vind dat in elkaar slaan/pijn doen écht ziek! Ik heb zelf ook weleens gepest maar ik deed dat een beetje op een sneaky manier (nee ben er niet trots op). De boel een beetje verdraaien om grappige uitspraken te ontlokken, ik heb nooit gezegd jij bent lelijk/jij heb dit of dat lelijk/bent niks waard. Het ergste wat ik ooit gedaan heb is een fake e-mailadres aanmaken alsof een meisje uit mijn klas een aanbidder had. Ik schaam me daar wel voor. Ik vond dat spannend en grappig toen. En die meisjes/jongens hadden altijd nét iets anders dan anders (de slachtoffers).

Ik ben zelf ook weleens door een meisje gepest, zij riep stiekem gemene dingen tegen mij in de gang, dat vond ik heel erg. Dit is erg snel opgehouden omdat hier actie op is ondernomen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jun 2014 21:53

Re: Waarom worden altijd dezelfde mensen gepest?

Ik ben ook jarenlang gepest geweest. Op 2 verschillende scholen en op de derde probeerden ze het ook, maar liet ik die zogenaamde 'pesters' links liggen. Wat verwacht je ook? Eerst jaren gepest worden, ga je naar een nieuwe school, ben je zo onzeker als iets, vat je alles snel op als een aanval en word je er dus weer uitgepikt. Het is gewoon dikke pech en je krijgt de tijd niet om je te wapenen/terug zelfvertrouwen te krijgen.

Sinds ik ben gaan werken, bek ik lekker terug, maar als iemand een opmerking maakt ben ik daar soms nog vanaan gedaan, maar laat ik het niet zien. Scheelt al veel.
AfbeeldingAfbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers